Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:45

Dat laatste is zeker een goed plan Mri, gewoon eens vragen of er nog mogelijkheden zijn. Dan weet je ook direct waar je aan toe bent :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 11:58

dan gaat dat mijn eerste worden voor vandaag...
Ik zit er heel even doorheen :o heeft iemand toevallig een berg inspiratie voor me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:05

Ik zou inderdaad gewoon op je afwijzing reageren. :j

Je kan iets zeggen van, ... heb ik een afwijzing van jullie ontvangen op de vacature ... met als reden .... Nu zie ik echter deze vacature opnieuw online staan. Graag zou ik nogmaals komen toelichten waarom ik de geschikte kandidaat ben voor deze functie. En dan nog aanvullen met waarom je dat bent zegmaar.

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:05

Ik lees al een poosje mee, en ik lees nu best veel positieve berichten! Gefeliciteerd allemaal, en succes met de gesprekken!

Dimple schreef:
Sinds november geen werk meer. Ben P&O-er, maar heb net 2 jaar als locatiemanager kdv achter de rug wat ook goed is bevallen. Kinderopvang staat alleen allemaal op de kop dus schiet niet op. P&)-ers worden nu als eerst weg-bezuinigd dus zet ook geen zoden aan de dijk. Lastig dus.

Ik kom hier (Drenthe/Groningen) best veel P&O vacatures tegen. Helaas heb ik dat werk nooit gedaan (wel diploma Personeelswerk en Arbeidsvoorziening).

@Mri, ik zou inderdaad telefonisch contact opnemen ipv opnieuw een brief sturen. Heb helaas geen inspiratie voor je dus...succes ;)

En..dan zal ik mezelf ook even voorstellen. Lees al een poosje mee. Ik ben in mei vorig jaar ziek geworden (borstkanker) ben tussen mijn chemokuren door steeds aan het werk gezet en heb mezelf volgens mij best wel ingezet. In november ben ik weer begonnen met het opbouwen van mijn uren. Per 1 december moest ik een vast contract krijgen...en die heb ik dus niet gekregen. Ik zit nu dus in de ziektewet maar wil heel graag weer aan het werk.
Maarja...moet ik nu tijdens sollicitatie eerlijk zijn over de situatie, ik ben bang dat niemand mij dan nog aan neemt..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:08

Hier op het werk komen er de komende twee maanden weer vacatures bij :j www.w.erken.bij.z.i.g.g.o.nl :j en dan even de nodige punten er tussen uit halen :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:10

ik ga de site in de gaten houden jans!
Ik ga niet bellen op mn afwijzing, maar mailen. Als ik bel hebben ze geen idee wie ik ben/waar het over gaat.
Wanneer ik mail dan reply ik op hun mail en is de info gemakkelijk terug te vinden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:22

Axeltje, ben je 'genezen' of wordt er nog het ea verwacht in de toekomst aan behandelingen? Het is heel lastig te kiezen om het wel of niet te vertellen.

Ik vertel bij sollicitaties ook niet dat ik astma heb. Daar ben ik meestal 1 a 2 weken door uit de roulatie per jaar. (en wat minderen dagen tussendoor wat ik met wat extra medicatie mezelf overeind houd) Ik weet niet hoe dat voor jou is?

Ik hoor ook vaak dat bellen van te voren om informatie te vragen over de vacatures als positief wordt gezien. Dan herkennen ze je naam al als je brief binnen komt.

Tot nu toe heb ik 1 vacature gezien die me erg aanspreekt, maar kom ik op een zoveel lager salaris uit dat de kinderopvang net betaald kan worden...........balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:27

Mochten er hier mensen willen solliciteren op een vacature van de site die ik eerder noemde, stuur dan ook je CV naar mij, dan kan ik die hier aan recruitment geven; ze kijken graag naar CVs die ze via intern krijgen :j en dan zelf ernaast ook via de site solliciteren en daar bij referenties mij noemen :j

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:47

Dimple, ik ben wel "genezen" maar verwacht een dezer dagen uitslag van het gen-onderzoek. Er komt hoe dan ook nog een operatie. Ik heb nu gereageerd op een tijdelijke functie voor 3 tot 6 maanden, bij een bedrijf waar mijn oom werkt. Daar kan/moet ik dus eerlijk zijn. En dan weet ik meteen hoe een werkgever daarop reageert.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:47

Hier eindelijk 't nieuws dat r.andst.ad (rampstad) eindelijk maar toch meewerkt. Dus rondje Randstad, UWV etc via de telefoon alweer gehad. Kan ik nu mij weer nuttig gaan maken op het werk. Vanmiddag 'maar' 3 vergaderingen van allemaal een uur dus ik zal wel erg productief worden... Maargoed, voor nu ben ik dus weer officieel 'niet werkloos'. Hopen dat ik dat sowieso 't hele jaar niet ben.

Voor jullie: Veel succes allemaal. Als jullie wellicht werk in de Achterhoek zoeken.... Bedrijf waar ik werk heeft ook weer veel vacatures in A'dam.

Puntjes weghalen: http://www.ree.dbu.si.ne.ss..nl/#/we.rk ... vaca.tures

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:52

Jans, heb je een idee in welke welke regio er vacatures vrijkomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 12:53

Utrecht sowieso :j

En verder gok ik ook de rest van de kantoren wel, maar het meeste op het hoofdkantoor hier in Utrecht :j

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:09

Ik moet echt inkomen in het solliciteren merk ik al.........poeh zeg.

Nu ik thuis ben en kids, huishouden, paarden, relatie en andere dingen combineer vraag ik me af hoe ik dit al die jaren heb gedaan met nog een 32 of 28 urige veeleisende baan erbij....... :o

Wel bedankt voor de tips voor de sites, had ik niet zo snel gekeken dus, bedankt! :j

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:20

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:22

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:36

Zo, zit in de auto te wachten.... Moet om 13:00 uur op gesprek maar vind het wel erg roef om nu al binnen te stappen.....
Dus nog een sigaretje en dan stap ik om kwart voor binnen....
Wish me luck!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:37

Zo.. 5 brieven verstuurd voor hele uitlopende functies. En nou moet ik eigenlijk nog bellen over mijn twee gesprekken waar ik nog niks van gehoord heb.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:39

denise04 schreef:
Zo, zit in de auto te wachten.... Moet om 13:00 uur op gesprek maar vind het wel erg roef om nu al binnen te stappen.....
Dus nog een sigaretje en dan stap ik om kwart voor binnen....
Wish me luck!!!

Succes en neem een pepermuntje. Niks zo'n afknapper als iemand die naar rook stinkt. :)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:39

Heb kauwgom in de auto ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:40

Succes!

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:42

Succes! Ik zou rond kwart voor naar binnen lopen. Ze zien je vast liever ruim op tijd aankomen dan op het randje :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:43

Succes!! :))

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 13:46

zo vandaag 2e ochtendje thuiszorg erop zitten
nu vandaag nog een klant in de middag

voel het wel hoor, even iets anders dan op kantoor zitten

ChefsSpecial

suuszzzz schreef:
Succes! Ik zou rond kwart voor naar binnen lopen. Ze zien je vast liever ruim op tijd aankomen dan op het randje :)

Ga nu naar binnen ;)

Sim

denise04 schreef:
Heb kauwgom in de auto ;)

Denk er aan dat als je in de auto rookt, ook al heb je het raam open, de rook ook in je kleding blijft hangen. Een niet-roker ruikt dat absoluut meteen!