Mede dankzij Joyce heb ik zojuist een punt van de plannen voor 2013 afgerond. De FAQ staan op de site. Moet er nog wel een keer extra kritisch naar kijken, maar ze staan er op.
Yucca
Geplaatst: 02-01-13 23:19
11AFotograaf schreef:
Wat is het verschil tussen bedrijfsaansprakelijkheid en beroepsaansprakelijkheid, Yucca? Lijkt mij hetzelfde...
Bedrijfsverzekering is voor bijv. als ik een dure vaas omstoot tijdens mijn werk op locatie. Beroepsaansprakelijkheid is voor als ik bijv. een verkeerde berekening maak voor een daktuin, dat de constructie het niet kan houden en zou instorten.
foxy80
Geplaatst: 03-01-13 09:43
Is er iemand onder ons die wel eens online kantoorspullen bestelt? Hier in België heb je Bruneau en Viking, zijn er nog grote spelers op de markt?
Ik had een apart topic geopend voor mijn probleem met de printer, maar ik heb de oplossing nog niet gevonden. Misschien kunnen jullie me helpen!
Ik wil mijn etiketten voor verzending op stickervellen af gaan drukken, in plaats van steeds weer op een A4tje (want dat moet ik dan omvouwen of uitknippen, met plakband vastmaken aan het doosje, allemaal erg omslachtig en zonde van 3/4 vel papier dat ik steeds weg moet gooien). Nu heb ik hele mooie stickervellen gevonden, A4 met 4 blanco stickers. Maar ik krijg er maar 2 van de 4 bedrukt, omdat mijn printer steeds dezelfde hoek pakt. Iemand enig idee hoe je in kan stellen in welke hoek hij print?
Ik heb al zo'n sjabloon van Avery gedownload, maar dat is een Word sjabloon en die etiketten hebben een barcode, maar die krijg ik dus niet gekopieerd in Word. Aangezien het ook steeds etiketten zijn met een andere code en ander adres, moet het ook niet te lastig zijn om het steeds te veranderen, want anders ben ik alsnog langer bezig dan met het geknip en geplak
Mallootje
Geplaatst: 03-01-13 10:52
foxy80 schreef:
Is er iemand onder ons die wel eens online kantoorspullen bestelt? Hier in België heb je Bruneau en Viking, zijn er nog grote spelers op de markt?
Ik bestel meestal bij Staples
Mear
Geplaatst: 03-01-13 11:16
Ik heb van die bubbeltjes enveloppen besteld bij DozenMagazijn voor het versturen van sieraden. Was er iets misgegaan met de betaling schijnbaar, dus ik opnieuw bestellen, maar kreeg de korting niet meer die ik toen had.. Had al netjes een mailtje gehad van we zien dat er iets mis is gegaan, kunnen we u ergens bij helpen? Ik een mailtje terug gedaan dat ik opnieuw wilde bestellen, maar dat de korting weg was. Had hij voor mij een kortingscode aangemaakt zodat ik toch die 15% korting zou hebben! Echt top.
Ik net opnieuw bestellen, voer ik de code in en staat er dat ik €15,- korting krijg Hij had een foutje gemaakt, heb wel de bestelling gewoon gedaan en kreeg daarna een mailtje van ik zie dat het is gelukt en dat ik een fout had gemaakt, dus bij deze een vroeg nieuwjaarscadeau van ons maar dan Ikzelf had er per ongeluk ook 200 besteld in plaats van 100, maargoed ik ben nu toch al veel goedkoper uit, goedkoper dan dat ik er gewoon 100 had besteld zelfs.
Vervelend probleem Joyce. Heb je al met de firma overlegt van de barcodes? Misschien hebben zij wel een standaard document. Die zullen ze wellicht ook eens printen? Anders als je heel handig bent kun je zelf een sjabloon maken in word.
Ik heb al een sjabloon in Word staan, maar het probleem is dat het etiket niet overgenomen kan worden in Word door die barcode die erop staat. Het enige wat ik zou kunnen doen is een printscreen maken van het etiket, deze helemaal uitsnijden en dan plakken in Word. Maar als ik dat straks voor 140 pakketten moet gaan doen ben ik met Sint Juttemis nog niet klaar
De firma waarmee ik verzend heeft me al de handleiding gestuurd voor het afdrukken van de etiketten. Ik ben dus al zover dat ik alle marges en randen zo heb aangepast dat er 4 stickers op 1 vel passen, maar ze kunnen me niet uitleggen hoe ik er dan 4 op 1 vel moet krijgen, want dat is per computer en per printer verschillend. Het zou volgens hen heel makkelijk moeten zijn, maar toch kan niemand me helpen en dat is heel frustrerend, haha.
Ook heb ik al contact opgenomen met Avery en die zeggen dus dat ik dat Word Sjabloon moet gebruiken. Dat is dus heel leuk als je alleen tekst hebt, maar niet als je een geheel etiket met een standaard opmaak over moet nemen.
Heb je al tussen je printinstellingen gekeken? Of in het boekje van je printer. Ik kan bij onze printer het namelijk ook nog instellen (en in de computer ook). Op afstand is het moeilijk om te helpen, maar het is vast ergens een instelling.
Joyce ik snap helemaal niks van je verhaal whaha. Bedoel je misschien dat als je gisteren een adres hebt geprint links boven, dat je vandaag op datzelfde vel graag rechts boven wil printen? Kun je dan niet je marges opschuiven? Dus als je op afdrukken hebt geklikt en dan kunt kiezen voor liggend of staand, daar de marge aanpassen?
joyce2
Geplaatst: 03-01-13 14:08
@Holly: Ik heb een A4 vel, dat verdeeld is in 4 vakken (4 stickers) en als ik een verzend etiket af moet drukken, zal ik dat steeds op een andere plek moeten doen, omdat anders de helft van de stickers ongebruikt blijft. De marges heb ik al helemaal ingesteld zodat het papier optimaal benut kan worden (via de handleiding van ShopsUnited, waar ik mee verzend), alleen moet er een simpele manier zijn om aan te kunnen geven in welke hoek ze afgedrukt moeten worden.
@Mellis: Ik heb er al op gegoogled, maar ik kan het niet vinden. Ik weet zeker dat het heel simpel moet zijn, maar ik ben zo'n sukkel met computers... Alles moet echt in Jip en Janneke taal uitgelegd worden, anders kan ik het niet vinden.
Mallootje
Geplaatst: 03-01-13 14:11
joyce2 schreef:
in Jip en Janneke taal
holly
Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-13 14:13
Zover snapte ik het, maar je wilt zelf kunnen bepalen of je rechts, links onder of rechts onder wilt beginnen toch? Zolang je niet weet hoe dat het beste kan, kun je dan toch zelf je marges opschuiven? Tenminste zo zou ik het dan proberen.
@Holly: Dat kan ik inderdaad proberen, maar ik moet straks in 1x meer dan 100 pakketten versturen en ik wil juist stickers gebruiken zodat ik zo snel mogelijk kan werken. Als ik alles steeds handmatig aan moet passen, ben ik alsnog niet snel. Dat is dus het probleem
anoniem45673
Geplaatst: 03-01-13 14:19
Ik begrijp het ook niet zo goed. Hoe ziet je scherm eruit? Je wordscherm? Hier staan toch 6 vakjes op (als je een vel van 6 gebruikt)? Je kunt je barcode dan toch plaken in het juiste vakje zodat hij ook het juiste etiket print ondanks dat je al 1 sticker van je vel hebt gehaald?
Edit: Niemand in de buurt die gewoon even met je mee kan kijken? Dan is het misschien zo opgelost?
Mensen hier in de buurt wagen zich er niet aan, haha. Ik zal zo eens even een print screen maken, misschien dat jullie het dan beter snappen! Altijd lastig, dingen uitleggen waar je zelf geen bal van snapt...
Dan doe ik met de rechtermuisknop "alles selecteren" en dan selecteert hij alles, behalve de kaders om "franco" en het adres. Vervolgens ga ik naar Word en dit is het Sjabloon dat ik heb gekregen van Avery: http://4.media.hyves-static.net/1527136 ... 36131.jpeg
Het komt dus niet eens in de buurt van hoe het etiket eruit moet komen te zien. Daarom wil ik eigenlijk niet met dat stomme sjabloon werken, maar gewoon ergens op een knopje drukken om aan te geven in welke hoek de printer mijn etiket af moet drukken. Want de marges bij de pagina instellingen staan dus al wel goed ingesteld en hij komt keurig in het hoekje eruit, netjes op een kwart van het A4. Alleen is het niet handig dat hij er dus steeds in dezelfde hoek uitkomt
anoniem45673
Geplaatst: 03-01-13 14:47
Ah, plakken speciaal misschien een oplossing? Je plakt nu als platte tekst, dat moet niet (dan krijg je dus wat je nu hebt). Je kunt de optie plakken speciaal kiezen en dan moet je even experimenteren welke je nodig hebt.
Als het plakken goed gaat kun je gewoon met het sjabloon werken.
Laatst bijgewerkt door anoniem45673 op 03-01-13 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Yucca
Geplaatst: 03-01-13 14:47
Sorry Joyce, ik vind Word echt een naar programma dus ik kan je niet verder helpen. Ik ben blij dat Indesign bestaat, haha!
Dus je kopieert je etiket (zoals je nu al doet), gaat dan naar word, kies daar bij je balk plakken speciaal (staat een pijltje onder) en probeert er even een paar. Ik denk dat dan je probleem is opgelost.
joyce2
Geplaatst: 03-01-13 15:03
@Yucca: Haha maakt niets uit hoor!
@Mellis: Ik ga het eens even proberen, je hoort straks hoe het is gegaan
Edit: Nou ik heb het gedaan, maar het geeft allemaal hetzelfde resultaat... Ik kon kiezen uit: Plakken als geneste tabel, Niet-opgemaakte tekst, HTML-Indeling en Niet-opgemaakte Unicode-tekst Maar ze geven dus op het oog allemaal hetzelfde resultaat, jammer!
Enne Yucca, als je wel verstand hebt van computer/printer instellingen mag je ook meedenken hoor, haha. Want ik heb zo het idee dat je dit ook voor elkaar moet krijgen door een instelling op de computer/printer te veranderen. Ik wil namelijk liever niet met dat sjabloon werken.