We zullen 't maar afwachten!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eef_Bam schreef:Ik ben er eerlijk gezegd niet zo blij mee, ik ben ook eerstejaars (vorig jaar een andere studie gedaan), maar gewoon van plan om mijn Ba binnen 3 jaar te halen, ik vind het nou niet echt eerlijker dat ik straks moet gaan lenen omdat anderen die wel stufi gehad hebben en er te lang over doen en niet eens extra hoeven te betalen, natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn die dat door speciale omstandigheden niet kunnen, maar een groot deel heeft zijn tijd gewoon aan werken/feesten/zuipen/commissies besteed. Enige voordeel lijkt me dat een hoop minder gemotiveerde mensen waarschijnlijk niet zullen gaan studeren.
annika_s schreef:Nog even over de langstudeer boete, over het zelf in de hand hebben etc etc en de omstandigheden dit is dus niet helemaal waar, ik zou zelf ook de langstudeer boete gekregen hebben en waarom omdat ik mijn HBO- propedeuse heb gehaald en door gegaan ben naar de uni, dan zit je er zowizo aan vastVervolgens was ik vorig jaar halverwege had zo goed als de helft gehaald en kwam terecht in persoonlijke problemen te laat om uit te schrijven, laatste half jaar nauwelijks nar school kunnen gaan conclusie niet gehaald, daardoor ben ik nu dus opnieuw begonnen.
Volgend voorbeeld vriendinnetje van mij is verlamd geraakt meerdere dingen geprobeerd, werd vorig jaar april opgeroepen om in een revalidatiekliniek opgenomen te worden, uitzicht voor haar misschien met hulpmiddelen weer kunnen lopen, op school alles kunnen regelen echter wel een langstudeerboete aan haar kond, waarom ja je heb studievertraging, bijzondere omstandigheid, ja jammer dan niks mee te maken.
Dus hierbij al 2 voorbeelden waarbij je er echt niks aan kan doen je wel graag wil maar beperkt wordt en vervolgens dus nog een ''straf'' krijgt ook.
En dan weer gewoon over de studie haha ik heb morgen ook mijn eerste tentamen en o wat heb ik een stress, echt wel behoorlijk last van faalangst, ik ken het gewoon maar zo bang dat ik dingen vergeet, black out krijg of wat dan ook bah zoo vervelend.