't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:48

Ik wil ook graag weer een kantoorfunctie maar het lukt maar niet om er tussen te komen ;(
Volgende week wel een gesprek voor een goede functie. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht uitgenodigd te gaan worden maar ik telefonisch benaderd om een afspraak te maken. Verder weinig te vinden. Ja, wel leuke functies, maar dan heb ik weer niet de juiste opleiding e/o te veel uren...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:35

mag ik me hier melden :o

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:46

Jolandaa_ schreef:
mag ik me hier melden :o

Ja hoor ;-)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 22:51

momenteel even een dip.

ik dacht 't redelijk voor elkaar te hebben. niet dus ;(

Ik werk momenteel bij de thuiszorg (poetsen) best leuk werk en heb ook leuke mensen. Ik begon met een nul uren contract. Nu heb ik een 18 uurs contract gekregen en mij was verteld dat ik meer uren kon werken.
Nja dat kan wel, maar dat word niet uit betaald. 2x per jaar. Tja en als 22 jarige die full time wil werken is dat niet mogelijk. Ik mag ook niet echt meer uren maken en een groter contract kan niet..
Dus ik ben aan het proberen weer op de nul uren te gaan zodat ik wél meer uren kan werken..
Ik wil 30 uur werken maar arbeidsmatig zou 't te zwaar zijn om dit te doen. Bovendien met een nul uren gaan de klanten waarvan hun vaste hulp ziek is eerst naar 'vast' personeel zodat zij genoeg uren maken.
Ik heb sowiso voor 20 uur aan vaste klanten! (dus deze uren maak ik wel)
Ik verdien nu 700,- en tja dat vind ik gewoon weinig (wil flink uren maken)

Ik werkte in 't tuincentrum maar heb dat opgezegd omdat ik genoeg verdiende en 't weekend gewoon vrij wil zijn..

dus even een domper. Morgen wel een zorgboerderij bellen waarmee ik via via contact had en die misschien voor mij nog iets hebben..

Ik heb de opleiding activiteiten begeleiding natuur & welzijn gedaan.. (mmz)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 07:25

Vraag me af dat wel mag zo met het uitbetalen van de extra uren. Val je onder cao vvt (verzorg- en verpleeghuizen).

Werk nu ook nog in de thuizorg als huishoudelijke hulp. Ook eerst met 0-urencontract, later een 15 uren contract en nu een 24 uren contract.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:13

Let op met een 0-uren contract hoor Jolandaa! Bij een 0-uren verllies je al je recht op uitbetaling wanneer je ziek wordt en bouw je officieel ook geen vrije dagen op, dus stel je wordt ziek dan draai je zelf op voor de inkomsten die je misloopt, nu krijg je in elk geval elke maand 700euro uitgekeerd. Mss nog eens om tafel met je werkgevendeen duidelijke afspraken maken? Heb je echt een 18uurs contract of een min-max contract? Volgens mij moeten de uren die je extra maakt gewoon uitbetaald worden namelijk..

_JTM heb je al uitgevonden hoe het nu precies zit met je vaststellingscontract?

Wat ik me nog afvroeg is hoe zit dit met het niet verlengen van een contract dus bijvoorbeeld aan het eind van een jaar wordt je contract niet verlengd, heb je dan als werknemer nog ergens recht op? Of ben je dan gewoon werkloos en krijg je helemaal niets?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:21

apart Jolanda, volgens mij moeten ze de extra uren gewoon uitbetalen hoor, of krijg je ze tijd voor tijd en als je dan te veel tijd voor tijd uren hebt dat ze je dan uitbetalen?
dat kan dan weer wel, zie je vaak in de zorg. Daar betalen ze liever niet uit en werken ze eigenlijk grotendeels met tijd voor tijd tenzij de hoeveelheid tijd voor tijd uren echt uit de hand loopt.

met 0 uren moet je idd uitkijken. het is niet zo dat je helemaal geen rechten hebt bij ziek worden, als je structureel 30 uur per week draait bijvoorbeeld, dan moeten ze bij ziek worden van werknemer echt wel betalen :j dan moeten ze het loon tijdens ziekte baseren op het gemiddelde van de laatste drie maanden. (heb zelf met in zo een schuitje gezeten ;) ) maar het is natuur;lijk wel heel makkelijk om degene met het 0- uren contract aan het eind van de lijst te zetten wat betreft inroosteren...ze willen toch eerst alle uren contracten gevuld hebben voordat de 0 uren contracten aan de bak moeten .

ik heb met mijn 0 uren contract 1 vaste client en 1 vast inval adres waar de vaste hulp langdurig ziek is
als het druk is word ik plat gebeld, en en als ik pech heb , heb ik alleen mijn eigen client

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:50

Ja ik heb nu 20 'vaste' klanten. Die heb ik sowiso. Maar ik wil naar de 30 uur gaan werken. En kom dan,beter uit met nul uren.

Ik ben zelfden ziek. Ben 2 dagen ziek geweest met een accuute amandelontsteking en een bedrijfsongeval waarbij is een voetenbankje op mijn teen liet vallen. Was ook 2 dagen.

Verder altijd fit gezond. Maar wat als Ja... Ff denken vandaag.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:56

Jolandaa, als je structureel een bepaald aantal uren draait moeten ze je ook op basis daar van uit betalen mocht je ziek worden, ik had ) uren contract en werkte standaard 32 uur , toen ik twee maanden moest ziektewetten ivm brommer ongeluk hebben ze me die uren gewoon moeten door betalen.
ze moeten het gemiddelde van de laatste drie gewerkte maanden aanhouden bij ziekte van ene 0 uren contracter ...

althans, dit is altijd zo geweest, zou je online via cao oid wel na kunnen zoeken denk ik

maar idd, bespreek het gewoon goed met je leiding-gevenden, dat het aan beide kanten duidelijk is wat jij wil en wat er kan en dat jij de intentie hebt om langdurig te blijven werken bij ze als jij gewoon voldoende uren krijgt , dat geeft hen ook het vertrouwen om jou die uren en vaste clienten te blijven geven zeg maar

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:08

@Emm: Als je contract niet verlengd wordt heb je gewoon recht op WW. Mits je dat recht opgebouwd hebt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich denk ik.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:46

Ik hoor vandaag of ik aangenomen word of niet!
Ben benieuwd!

Gaat hier ook om een 0-uren contract met kans op vast contract.
Horeca. Ook nog gesolliciteerd op de receptie, hierover zou ik nog horen want de juiste persoon was er niet. maar ze zouden het doorgeven e.d :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:52

Hoop het heel erg voor je Jo!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:59

Hoop het ook!
Al zou dat misschien wel betekenen dat ik naar huis terug meot ipv de komende 2 weken nog bij mijn vriend te zijn...
Maar hij red zich al prima met zijn voet gelukkig :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:20

Jolandaa_ schreef:
Ja ik heb nu 20 'vaste' klanten. Die heb ik sowiso. Maar ik wil naar de 30 uur gaan werken. En kom dan,beter uit met nul uren.

Ik ben zelfden ziek. Ben 2 dagen ziek geweest met een accuute amandelontsteking en een bedrijfsongeval waarbij is een voetenbankje op mijn teen liet vallen. Was ook 2 dagen.

Verder altijd fit gezond. Maar wat als Ja... Ff denken vandaag.

Ga hier nooit vanuit, want als er bij een vaste kracht iemand wegval wegens sterfte. Dan halen ze als eerst mensen weg bij de 0-uren contracten om de uren van de vaste krachten aan te vullen. Weet hier namelijk alles van. ;)

Je heb niks vast zolang je een 0-uren contract heb. Als ze je namelijk zat zijn hoeven je ook niet meer in te roosteren. ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:03

Ik mag woensdag op 2e gesprek komen!
Word waarschijnlijk samen met die andere persoon aangenomen op basis van 0-uren contract zeiden ze.
Is wel fijn voor het begin, om weer even in het werk-wereldje te komen.
Wil uiteindelijk toch wel gaan zoeken naar vastigheid, of zij moeten mij dat kunnen/willen bieden!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:44

Mooi vooruitzicht Jolliegirl! *\o/* Als ik het goed begrepen heb is dit een baan in de richting die je ook op wilt?
Zelf heb ik komende maandag een 2e gesprek. En mocht dat niets worden dan heb ik over 3 weken een 2e gesprek bij een ander bedrijf. Ivm vakanties zit daar een behoorlijke tijd tussen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:47

ehmm opzich niet helemaal. maar heb ruime ervaring in de horeca.
Zit liever op de receptie e.d :)

Maar voor nu is dit gewoon fijn. Maar ik hoop echt dat ze wat aan dat 0-uren contract kunnen doen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:03

Stiekeme meelezer. :o

Wat ik me nou afvraag na de discussie over 0 uren contract. Wat nou als je zelf een bepaalde periode 0 uren wilt werken, mag dat dan ook? De werkgever mag je namelijk wel 0 uren inroosteren, maar mag je daar ook zelf voor kiezen? Lijkt mij logisch van wel, maar eigenlijk nooit iets over gehoord..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:44

Dit zal zeer waarschijnlijk cao afhankelijk zijn. Dus lees altijd je cao door ook al is het saaie korst, maar kan wel heel belangrijk zijn.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 19:55

Ik zal maandag de mijne eens doorlezen, die ligt op het werk. Maar het is dus wel mogelijk, maar niet altijd zo?
Dat is eigenlijk ook vreemd, als je erover nadenkt. De ene partij mag wel voor 0 uur kiezen, de andere partij niet.. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:24

In het ene cao zal het wel mogen, maar in een ander cao weer niet. Is maar net de afspraken die gemaakt zijn.

Zo was het eerst in het cao vvt vaste gelegd dat woon-werkverkeer niet vergoed word, maar nu heeft de vakbond een vergoeding van geloof ik 6 cent de kilometer voor elkaar gekregen. En nu zijn ze aan het onderhandelen voor een nog beter cao en meer zekerheid. Ook voor mensen die meer uren willen werken, maar dit niet voor elkaar krijgen.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:05

Heb mn cv opgestuurd naar de zorgboerderij :)
Ik had gebeld en aanvankelijk hadden ze niet echt hulp nodig. Toen vroegen ze mn leeftijd en woonplaats. Oh via .... Bel je. Had via via ervan gehoord. En nu mocht ik in ieder geval mn cv opsturen. Dus ben benieuwd.

Wel fijn om mensen via via te kennen, anders was het zeker een nee geweest.
Maandag even advertenties in de buurt verkennen :)

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:25

Falona schreef:
@Emm: Als je contract niet verlengd wordt heb je gewoon recht op WW. Mits je dat recht opgebouwd hebt natuurlijk, maar dat spreekt voor zich denk ik.

Maar dit geldt niet als je op een ander adres nog aan het werk blijft denk ik? En ik heb geen cao alleen een contract maar weet dus niet hoe dit geregeld is...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:27

Emm_ schreef:
Falona schreef:

Maar dit geldt niet als je op een ander adres nog aan het werk blijft denk ik? En ik heb geen cao alleen een contract maar weet dus niet hoe dit geregeld is...

Je kan ook een ww aanvragen als je minder moet gaan werken :) Als je het allemaal zeker wilt weten zou ik er even een belletje aan wagen :)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:58

Maandag een sollicitatie gesprek. En verder ben ik er klaar meer, energie is weer helemaal op dus hoop dat het nu eens positief uitpakt.

Voor de rest gaat het eigenlijk best goed. ;)