Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
DaniBanani schreef:Wij moeten onze scriptie naast de gewone vakken schrijven, ja. Die lopen gewoon door. In januari moest het onderwerp bekend zijn, in juni moest het ingeleverd. Ongeveer een half jaartje dus. Eén vak en daarnaast een scriptie moet prima te doen zijn hoor.
Mijn onderwerp was een tip van mijn begeleidster. Of tenminste, zij raadde me een bepaalde trilogie aan en daar bedacht ik een onderwerp mij. Maar ik had een behoorlijk complex onderwerp en kreeg mijn argument pas helemaal helder tijdens het schrijven. Nu gaat dat bij mij meestal zo, maar bij de meeste anderen niet
Je hebt vast wel favoriete vakken? Een boek wat je bijzonder interessant vindt, een taal-onderdeel wat je bovenmatig interesseert? Een stroming? Er zal vast iets zijn. Als je zelf daar niks bij kan bedenken kan je ook altijd nog eens gaan kletsen met een docent die veel weet van dat vakgebied, vragen of hij nog inspiratie voor je heeft.
Ga binnenkort dan maar bedenken wie ik als stagebegeleider wil. 
Ik vind dan denk ik literatuur of taalkunde leuker, maar iets geografisch zou misschien ook leuk zijn.
Ik studeer trouwens aan de UU.
Ik heb er één vak naast gevolgd.
Mijn begeleidster zou kijken of het vrijdagmiddag kan, maar er is nog niet gereageerd. Dus ik houd die tijd maar vrij en hoop dat het dan kan. Szan schreef:Inderdaad veel UU'ers. Wie weet hebben we al bij elkaar in de UB(b) gezeten zonder het te wetenShinedown schreef:Ik studeer Communicatie en Informatiewetenschappen
LeukWaar gaat je scriptie over?
. Klinkt zo waarschijnlijk een beetje vaag haha. Szan schreef:Inderdaad veel UU'ers. Wie weet hebben we al bij elkaar in de UB(b) gezeten zonder het te wetenShinedown schreef:Ik studeer Communicatie en Informatiewetenschappen
LeukWaar gaat je scriptie over?

Yasmine schreef:Bij bachelorscripties is het bij ons zo dat iedere professor een lijst mogelijke onderwerpen online zet die aansluit bij zijn/haar vak en dan moeten de studenten motivatiebrieven schrijven voor het onderwerpen waarrond ze willen werken.

Sanneh14 schreef:Ik heb mezelf dan ook nu verplicht om elke dag in een bieb te gaan zitten. Dat scheelt wel, mensen zien werken motiveert enigszins haha.
Shinedown schreef:Het gaat over synesthesie en slogans voor producten. Klinkt zo waarschijnlijk een beetje vaag haha.
Wat moet ik me er precies bij voorstellen? Je zit dan een beetje in de marketinghoek denk ik?
Mijn master duurt één jaar maar omwille van mijn uitwisseling vorig jaar heb ik het over 2 jaar moeten spreiden. Dit jaar had ik 2 maanden stage (september-oktober) en één vak, en daarnaast mijn thesis dan. Ik dacht: geen probleem, ik begin mooi op tijd in november al met te schrijven, dan ben ik er in april vanaf. Maar ik ben echt de grootste uitsteller die je ooit gezien hebt, waardoor ik einde maart pas ben beginnen schrijven
En de mijne moet 60-70 blz lang zijn. Gelukkig heb ik buiten schrijven geen andere verplichtingen, dus ik kan er wel heel veel tijd aan besteden, zodat hij begin juni wel klaar is voor de deadline.
Yasmine schreef:Qua planning ben ik echt heel erg.....Ik dacht: geen probleem, ik begin mooi op tijd in november al met te schrijven, dan ben ik er in april vanaf. Maar ik ben echt de grootste uitsteller die je ooit gezien hebt, waardoor ik einde maart pas ben beginnen schrijven
En de mijne moet 60-70 blz lang zijn. Gelukkig heb ik buiten schrijven geen andere verplichtingen, dus ik kan er wel heel veel tijd aan besteden, zodat hij begin juni wel klaar is voor de deadline.

Ik moet nu nog één stukje schrijven en dan is dit hoofdstuk éindelijk klaar en kan ik hem door mijn begeleider laten nalezen. Alleen schiet dat laatste stukje echt niet op, ik had beter gisteren wat kunnen doorwerken want nu kom ik echt nergens
En ik maar denken dat ik een productieve dag had met 700 woorden...
). Moet nog ontzettend veel bronnen zoeken, lastig om de juiste te vinden.
.
Het wemelt hier inmiddels van de UU'ers.
DaniBanani schreef:Oh wat stom zeg! En je kan niet een ander gebied kiezen?
Deze week heb ik een afspraak met mijn begeleider om te kijken hoe ik dit moet aanpakken.
Kan je begeleider je misschien helpen met het vinden van organisaties?
Yasmine schreef:Welkom Aai! Europese Studies, wat houdt dat in? Literatuur, politiek, geschiedenis? En wat is je onderwerp?
Lekker vroeg op bed en nu alweer in de bieb bezig met de laatste hand aan het eerste scriptie hoofdstuk dat ik vandaag ga inleveren, dus dat is wel lekker