't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:14

Gesprek van gisteren helaas afgewezen :(
Ze belde net.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:17

patpen

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:29

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:02

Hallo allemaal!

Ik meld me ook eens hier in het topic. Ik heb nl. een vraagje.
Momenteel werk ik als assistente in het onderwijs. Als de school bezig is werk ik vaak meer dan fulltime voor een contract van 32uur. De overuren die ik hiermee maak, moet ik terugnemen in de schoolvakanties. Echter vind ik dit niet zo'n fijn evenwicht. Ik werk met school veel en krijg in feite maar betaalt voor 32uur en in de vakanties verveel ik me steendood.
Omdat ik in de rand van Belgie (bijna in Budel) woon, sta ik er ook voor open om in Nederland te gaan werken. Ik hou nl. wel van die vriendelijk maar rechtuit-houding van Nederlanders :)
Echter ken ik in Nederland niet zo veel instanties die ik persoonlijk zou kunnen aanschrijven.
Misschien kunnen jullie me helpen?
Ik heb een (Belgisch) diploma Ergotherapie en een diploma van opvoedster.
Graag zou ik als ergotherapeute verder willen gaan in een dagcentrum voor mensen met een handicap of psychiche problemen, school, kinderopvang, psychiatrische instelling, gehandicapteninstelling,....
Kan iemand me linken naar sites geven over desbetreffende instanties?
Hoe gek is dat, een Belg die graag wil werken in Nederland (want in België is vast toch ook wel werk?)
Alvast bedankt.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:44

Hoi Quinta, welkom, ik kan je niet helpen. Woon daar niet in de buurt en ben ook niet bekend in die branche.

Zag ook nog een paar andere nieuwkomers! Welkom!

Balen Patpen, zeker als je hoort dat het zo close was... zou ik ook echt van balen!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:18

Super leuke tijdelijke functie gezien, wel echt super tijdelijk, maar tot augustus. Verder is het echt precies wat bij mij past! * Hopen Hopen *

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:25

Helaas, niet geworden bij de Gamma.. had niets met mij als persoon te maken maar iemand anders kon gewoon minder uren draaien en voor langere tijd blijven. Wel begrijpelijk. :j

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:27

Jammer, wat voor studie had jij nou gedaan Spikkel?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:28

Vrijetijdsmanagement. :)

Ik zou als ik jou was gewoon voor die functie solliciteren. :j Als het leuk is.. daarna komt er weer iets anders leuks op je pad!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:37

Quinta: misschien vind je iets op http://www.medivacature.nl Hier staan allerlei (para)medische functie per provincie bij elkaar.

Ik baal ook verschrikkelijk ruitje! Het was echt een dubbeltje op zijn kant. Zo flauw want ik had (weer) veel pre's maar omdat ik niet heb gezegd: "ik wil die baan" ga ik dus niet door ^). Misschien komt het ook wel omdat ik nogal opgefokt was doordat ik aan de late kant was en dus nog niet echt mijn rust had gevonden vóór het gesprek. Hij gaf nog wel aan dat ik ook had aangegeven geen specifieke voorkeur voor een branche te hebben. Nee, klopt, heb ik ook niet. Ik wil "gewoon" een leuke financieel administratieve PT functie!!!! En dan maakt het mij niet uit of ik ga werken bij een garage of bij een gezondheidscentrum. Ik heb wel 11 jaar ervaring in de zorg (was ook een pre omdat ik daardoor kennis had van medische terminologie hoewel dat geen eis was bij deze vacature). Zo jammer want dit was echt ideaal geweest. Voordeel was ook dat ik de enige was die bereid zou zijn om dagelijks te komen. Nou ja, deze baan was duidelijk niet voor mij ;(. En natuurlijk is er verder niets geschiktst te vinden op dit moment.........

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:42

Ik snap je echt zo goed, ik wil zelf tijdens een ideale baan ook op het bureau springen en roepen: ' ik wil deze baan, neem mij!' , maar dat doe je niet omdat je niet onproffesioneel over wil komen en bang bent dat ze dat ook geen goede houding vinden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:52

Patpen balen.

Ik heb van mijn 3 examen onderdelen maar 1 gehaald en dat is mijn stageboek. -O-

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:58

Hai,

Ik lees altijd met jullie mee. Heb net een overstap gedaan binnen het bedrijf, dus nu goed op mijn plek. Maar wil over een jaar of 2-3 wel weer verder gaan kijken, dus doe alvast wat tips bij jullie op.

Wbt het gemotiveerde, ik heb ondervonden dat een potentiële werkgever het juist op prijs stelt als je iets zegt in de trant van, "ik wil deze baan","jullie zoeken mij" of "Ik ben de beste voor deze functie".
Ik heb dat eerder in mijn sollicitatiegesprek voor de functie waar ik nu zit niet gedaan, maar merkte halverwege dat ze twijfelden aan mijn motivatie, toen er zoiets doorgegooid. Achteraf gelijk de feedback dat ze daarop aan het wachten waren. Dat ik zou laten zien dat dit echt MIJN baan zou zijn.

Dus als je twijfelt aan hoe je overkomt en het gesprek laat zo'n uitlating toe. Aan het einde bijvoorbeeld, dan zou ik dit zeker zeggen...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:05

Patpen, mooi balen...

Lifaya, betaal je je buitenla d trip zelf?

Ik werd net 2x gebeld, dinsdag en donderdag gesprek bij uitzendbureau en vraag om een motivatie te schrijven voor documentalist...

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 18:07

Gads, wat een hoop net nieters hier vandaag...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:35

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:48

zo heftig...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:20

haha... sorry voor de onduidelijkheid.

ik wil graag een eigen opvang,, en ik heb momenteel wel enkele dieren in de opvang,, maar voor het officieel in te laten gaan zullen er nog enkele dingen aan te pas moeten komen
daarvoor heb ik binnenkort met iemand die al een opvang heeft een gesprek over aan welke eisen ik moet voldoen etc.

ook heb ik binnenkort een afspraak met iemand die straat honden vanuit Spanje opvangt, dit is een organisatie vanuit duitsland, binnenkort zal er ook een nederlandse website 'geopend' worden.
www. sos-martosdogs.de
waarschijnlijk ga ik hier samen mee werken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:25

En wat is je probleem dan nu? Stuk duidelijker :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:27

Ik ben al een tijd op zoek naar iets leuks voor erbij. Ik werk nu van huis uit, ik wil graag parttime een baan buiten de deur zodat ik lekker onder de mensen ben! Ik kon vooralsnog niks vinden wat me leuk genoeg leek, maar nu heb ik gesolliciteerd bij de politie. Dat lijkt me wel leuk!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:39

ook dat kost geld.. en dieren hebben kost geld en tijd, je verdient er amper aan..

natuurlijk als het eenmaal loopt zal het stukke beter gaan, en als je en site hebt etc..
maar daar ben ik helaas niet zo handig in.. hulp.. van wie ?? heb al vaker rond gevraagd maar die vragen er weer een smak geld voor, ik wil het gewoon zelf doen.. maar moet er wel hulp bij hebben..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:45

Maar heb je nu werk? Denk dat het eerst prioriteit is om zelf werk te hebben, rond te kunnen komen en daarna je droom uit te werken?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 21:49

ja ik heb werk... maar niets is vast tegenwoordig he;)..
ik werk momenteel partime, en vanaf maandag fulltime..

rond komen doe ik wel.. daar ben ik niet zo bang voor.. zelfs met weinig geld kom ik rond..
ik heb nooit problemen gehad met .. ik kan niet rond komen..

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:04

@ Winged: het is een behoorlijk end bij mn huidige woonplaats vandaan.Woon nu in omgeving Amsterdam, moet naar Schinveld verhuizen aanstaande zaterdag. Maar daar ben ik nu al druk voor bezig. Paard heeft onderdak, cavia's hebben onderdak, ik heb tijdelijk onderdak, dus alleen nog een aantal spullen mee en dan kan ik me voorlopig redden.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:25

Wow, dat is wel een heel end zeg! Maar gewoon even pure nieuwsgierigheid (ik woon 'vlakbij' Born): je gaat voor/bij Mitshubiti werken, maar is dat niet gewoon bij NedCar? Of is dat heel iets anders?