't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:25

Urielle schreef:
Cowgirl schreef:
Dat jullie uberhaubt nog iets vinden.
Ik heb het sinds 2 weken maar weer opgepakt maar heb werkelijk nog geen 1 vacature gevonden om op te reageren.

In mijn richting is er ook niks, niet eens 'te ver', 'ze vragen eerstegraads' of 'het schooltype staat me niet zo aan'. Er is gewoon echt geen enkele vacature.

Hopeloos. Hier wel veel 'te ver'. Zit in het noorden en stom genoeg zit alles in het westen (en dan zeggen ze hier dat er geen hoogopgeleide mensen zijn... tjah, hoe zou dat nou komen!!)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:45

Balen zeg als je niks vind, of het te ver weg is..

Ik had maandag gesprek voor een functie waarin ik ben afgestudeerd (orthopedagoog). Ben t niet geworden. Krijg ik gisteren een mailtje waarin staat dat er voor mij een werkervaringsplaats geregeld kan worden. Dus ik blij, want ik verwachtte dus een plek als orthopedagoog. Niet dus. Ze bedoelen een plek op de woongroep, als begeleider. Niks mis mee met op een woongroep werken, daar solliciteer ik ook voor, maar dus niet voor niets. Vind eigenlijk dat ik afgescheept wordt en dat ze profiteren, want iemand met een werkervaringsplek hoeven ze dus niet te betalen. Misschien vinden jullie mijn egoïstische of aso maar ik ga niet voor Jan met de korte achternaam werken in een functie die echt ver beneden mijn niveau zit. Is namelijk niet de ervaring die ik op zou willen doen. Ik heb nu al een werkervaringsplaats (vrijwillig dus geen loon) en daar doe ik wel de juiste ervaring op. Als ik nu nog ergens anders gratis ga werken, lukt het helemaal niet meer financieel. Ik heb wel gemaild dat ik eventueel interesse heb, omdat ik benieuwd ben hoeveel ik er voor zou krijgen (is meestal niet meer dan een inimini stage-vergoeding).

Zo, dat moest ik even van mij afschrijven... komt mede omdat ik door een vage reden was afgewezen..

Gelukkig heb ik volgende week woensdag weer gesprek, ook voor een woongroep, op mbo/hbo niveau, maar wel betaald :)

Ik vind het trouwens echt niet erg om 'onderaan' of lager te beginnen dan mijn niveau, maar dan wel betaald.. heb er ook nog nooit van gehoord dat er werkervaringsplaatsen zijn op een woongroep, apart..

JoT

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:06

Bij de Ikea zoeken ze trouwens ook regelmatig mensen. Je kan daar ook zo'n vacature-email aanmaken.

Jammer Anneert. Weten ze daar dat je al een werkervaringsplek hebt? Ben benieuwd wat ze antwoorden op je vergoedingsvraag.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:16

joyce2 schreef:
@Cowgirl: Ik kan ook niets vinden hoor, dus je bent niet de enige ;)

Als ik dichter in de buurt van A'dam had gewoond, had ik ook wel als stewardess aan de slag gewild (maar dan op de grond en niet in de lucht, haha). Lijkt me erg leuk om te doen! Alleen wel irritant dat je al 3x bent afgewezen, enig idee wat de reden is?

De eerste keer heb ik verteld van mijn rug...niet slim anders was ik zeker weten door. 2e keer vonden ineens mijn engels niet goed genoeg...had ook niet echt 2 leuke mensen van het uitzendburo en vorig jaar was ik gewoon veel te gestresst...te graag willen zeg maar. Ze twijfelde aan mijn motivatie (turlijk) toen ik nog eens had uitgelegd dat ik juist heel graag wilde zeiden ze maar dat ze mijn geen type vonden om bij trans te werken.....tja.

Maar ik denk dat ik toch maar gewoon de soll. doe...heb ik weer iets op mijn blaadje en dan zie ik het wel. heb nu wel ruime ervaring in het soll bij transavia. Moet eerdaags naar de gemeente en dan moet ik wel even laten zien dat ik niet stil zit. ;)

Vandaag toch nog iets gevonden als administratief medewerker....dus die hebben al een mailtje van mij ontvangen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:20

Babsiej schreef:
Cowgirl schreef:
Dat jullie uberhaubt nog iets vinden.
Ik heb het sinds 2 weken maar weer opgepakt maar heb werkelijk nog geen 1 vacature gevonden om op te reageren.

Heb net alweer 1,5 uur het internet zitten afstruinen...maar wederom niks.

Alleen unique zoekt weer stewardessen voor transavia...twijfel ben al 3x afgewezen voor de functie en zie het niet zo zitten om weer dik 30 euro benzine kosten/treinkosten voor niks te betalen.

Lijkt een dierenwinkel je leuk ?

Bij Pets Place heerhugowaard zoeken ze verkoopmedewerkers en een bedrijfsleider!

Ja heb ik al naar gekeken maar word steeds maar niet naar de juiste site verwezen.
Nadeel is wel dat een winkel erg slecht betaald.

Heb nu een nieuwe pc...ga het nog eens opzoeken.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:44

@ Anneert, met zo'n werkervaringsplaats kan je als het goed is wel je uitkering houden. In elk geval gedurende een maand of 3. Er moet dan wel vooruitzicht zijn op betaald werk daarna geloof ik.

Maar ik snap dat je niet alles aan gaat pakken als je er niet voor betaald zou krijgen! Ik zou het ook alleen maar doen als ik mn uitkering minimaal behoud, en idd uitzicht op een contract oid. En ja als het dan ook nog niet eens echt is wat je wilt... Wel balen!

Ik heb dinsdag weer een gesprek, ben wederom benieuwd!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 08:59

Ben nu al zo zenuwachtig voor morgen.

Even een stelling:
Mijn bazen waar ik nu nog 2 dagen voor werk. Die willen mij niet kwijt en zullen daar dan ook alles aan doen. Dus ook mij in negatief daglicht zetten bij een eventuele nieuwe werkgever.

Wat nou als ze morgen hun als referentie vragen? Hoe ga ik dat dan uitleggen of moet ik het gewoon geven en afwachten?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 10:51

Ze hoeven toch nog geen referentie te kunnen vragen als je ergens nog werkt?
Maar als je er nog 2 dagen werkt, ga je toch weg? En dat weten je huidige bazen toch ook? Hoe willen ze je houden dan?
Zij horen in principe een goede referentie af te geven, als jij altijd je werk goed gedaan hebt.

Hm, t moet niet gekker worde, pittige functies op hbo niveau, en dan voor 2200 bruto per maand :?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:12

Cer schreef:
Ze hoeven toch nog geen referentie te kunnen vragen als je ergens nog werkt?
Maar als je er nog 2 dagen werkt, ga je toch weg? En dat weten je huidige bazen toch ook? Hoe willen ze je houden dan?
Zij horen in principe een goede referentie af te geven, als jij altijd je werk goed gedaan hebt.

Hm, t moet niet gekker worde, pittige functies op hbo niveau, en dan voor 2200 bruto per maand :?

erg he... en dan is 5 jaar ervaring vereist ws....

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:24

@cer: gebeurd vaak genoeg van die lonen bij HBO functies.

En een referentie opvragen bij je huidige werkgever, dat snapt toch iedereen dat ze dat niet moeten doen. Niet alle werkgevers weten dat je weggaat.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 11:34

Ik kom even binnenvallen hoor, na een tijdje geleden hier ook geweest te zijn..
Ik zit stiekem ook al een beetje op vacatures te kijken. Ben in februari namelijk klaar met mijn opleiding en ga daarna gelijk weer een nieuwe opleiding doen. Hoop dan in juni klaar te zijn. Ik moet ook stagelopen in februari, en hoop dat ik bij dat bedrijf kan blijven werken, maar die kans acht ik zeer klein omdat de meeste mensen dan weer niemand houden..

Heb gelukkig al wel een aardige CV, heel varierend. :D

@Ash_, een referentie hoeft niet altijd van je oude werkgever te zijn he.. Het kan bijv. ook een goede vriend zijn etc. Of misschien je stagebegeleidster als je die hebt gehad? Dit had mijn vriend ook gedaan, hij had gesolliciteerd bij een bedrijf waar een goede vriend van hem werkte, en had hem als referentie gedaan. :)

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:44

Is ook een goed idee indd.

Ze willen me houden met oog op de toekomst dan hebben ze mogelijk wel meerdere dagen maar ga daar niet op zitten wachten.

Ga gelijk contact opnemen met mijn stagebeleidster en lerares van mijn opleiding.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:49

@ Lottelb, ik krijg geen uitkering en kom ook niet in aanmerking

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:52

Ow dan is het natuurlijk wel erg vervelend en idd noodzakelijk iets te vinden MET salaris.

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:16

Wat betreft referenties.. Ik heb tot nu toe op geen een sollicitatie een referentie moeten geven voor mijn eerdere werkervaringen.. Heb ook bewust op mijn cv geen referentie opgeschreven, zo moeten ze altijd eerst mijzelf benaderen voordat ze achter mijn rug om informatie over me inwinnen.

Had gister mijn werkgever aan de telefoon en mag vanaf volgende week een dag extra komen werken omdat het verschrikkelijk druk is. Heb ook een potentieel ander adres waar ik vanaf januari 3 dagen kan komen werken en die willen me nu tot eind van het jaar ook 1-2 dagen per week hebben en daarnaast heb ik voor 6 weken een waarneming op de kop getikt voor 2 dagen dus ik geloof dat ik vanaf volgende week ergens tijd tekort ga komen... :o

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:27

Zag in het huis aan huis krantje een advertentie staan van Cardia zorggroep in Den Haag. Zij zoeken naar verpleegkundigen niveau 4 en 5, eerste verantwoordelijke verzorgenden en een teamleider zorg en welzijn. Hier wellicht geïnteresseerden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:10

Maar weer aan de btelefoon mnet het uitzendbureau gehangen. Wil gewoon werken maar ik krijg iedere keer te horen dat ze me wel bellen. Ben wel een paar keer gebeld of ik gister kon werken, dan zit ik op school en ik hoop gewoon dat ik morgen mijn eerste centjes kan verdienen. Maar ik heb er een hard hoofd in....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:04

Hm, net een mail gekregen van een detacheerder. Ik had gereageerd op een functie die ze hadden staan waar ze een assertief iemand zoeken.
Ze dacht dat ik niet zou passen omdat ik 'te direct' zou zijn voor dat bedrijf.. 8-)
Sja, je bent assertief of niet.. :P

Nou, ik ga weekend vieren zonder sollicitaties.. maandag weer een dag!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:19

Gisteraaf goed gesprek gehad! Ik had het ze moeilijk gemaakt :+
Maandag terug bellen of ik door ben......

Verder merk ik hier op mijn huidige werk dat ze me niet kwijt willen......lol......misschien kan ik dan toch blijven?

Maar zolang ik geen zekerheid heb speel ik niet op safe. :n

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:20

Hehe, dat is ook wat Cer :P

Ik heb vanmorgen ook al weer een brief eruit gedaan :)

Ik zit ergens een beetje mee en vroeg me af hoe jullie dat zouden doen:

Op de post waar ik werk, werkt een man en zijn dochter werkt als begeleiding in de gehandicaptenzorg. Zij heeft een nieuwe baan per februari en nu heb ik van de dochter het telefoonnummer gekregen van haar teamleider. Dochter heeft me wel gewaarschuwd dat de functie (die ze nu dus heeft) waarschijnlijk door een stagiaire opgevuld gaat worden, maar vind het wel verstandig om even te bellen.. alleen:
wat moet ik in hemelsnaam zeggen? Ik ben al zo slecht in bellen als ik niks gerichts weet te vragen..

@ kaatje, spannend!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:31

Heel simpel, dat je hebt gehoord dat er iemand weggaat en of er al een geschikt persoon is gevonden voor die baan/vacature. Neem tenminste aan dat je daarom belt?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:56

Ik heb maandag een solli!!! Pfffff spannend!!!!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:17

Leuk zonnetje! Wat voor functie?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:52

Had vanmiddag een tweede gesprek. Heb te horen gekregen dat ik de eerste keuze ben *\o/* Ze willen alleen nog een telefonische referentie inwinnen, maandag dus even mijn oude werkgever bellen. Spannend!

Ga zo even bijlezen, zit ondertussen TVOH te kijken met een glaasje Baileys om het goede nieuws te vieren :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:55

Jot: Goed zeg *\o/* dus t is rond?