Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:09

Hallo allemaal!
Ik kom hier maar gewoon even binnen vallen, een tijd terug heb ik erg veel mee gelezen en nuttige tips en truucs op gedaan.
Aangezien nu mijn eigen bedrijfje steeds dichter bij komt en we daar steeds meer mee bezig zijn.

Nu heb ik een logo ontworpen/gemaakt en ben eigenlijk heel benieuwd of iemand mij wil vertellen/kan helpen of het logo duidelijk is en ook praktisch is.
As iemand dat zou willen doen, mag je wel een pbtje sturen en dan zal ik het logo opsturen. Ben heel erg benieuwd namelijk! :)

Verder ga ik vanaf nu weer actief meelezen!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 23:41

Ik wil wel even kijken Quir!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 23:53

Hoi Quir

Het is sowieso handig om te kijken of jouw logo zowel in kleur als zwart/wit te gebruiken is, of het heeeel klein en heeeel groot inzetbaar is, of het gebruikt kan worden op briefpapier, een website, reclame (zoals een pen, een koffiemok, de krant, een flyer...), maar ook op kleding zoals jas, bodywarmer, t-shirts. Check ook goed of het uniek is en niet toevallig op andermans logo lijkt.
Maar het belangrijkste vind ik altijd, dat jij er heel blij mee bent en dus ook zonder blooswangetjes aan iedereen durft te showen.

Ik denk dat je zo dan al een eindje bent, maar goed ik heb er dan ook verder niet zo veel verstand van hoor.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 00:23

Ook kleurenblindheid is wel een belangrijke...
Mij mag je hem ook wel toesturen, vind het altijd leuk om mijn mening te geven.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:24

Wat leuk dat jullie allemaal willen helpen!! :)
Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee, heb het erg simplistisch gehouden en zwart/wit. Al zou het ook wel in kleur kunnen, denk ik.

Ik heb even iedereen gemaild of een pbtje gestuurd! :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 19:03

Heb je al nagedacht over kleding? Ga je dan in mooie pastelkleurtjes rondlopen zodat je zwarte logo mooi te zien is, of is dat nog even een nadenkertje hihi

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 19:06

Hihi, nee. Donkere kleuren met contrasterend logo.
Bijvoorbeeld donker bruin met licht blauw, of donker blauw met wit. Maar daar zijn we nog niet helemaal over uit. :)

Maar pastelkleurtjes tussen de paarden, dat gaat t m toch niet worden! :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 19:44

Nee daarom vroeg ik al of je na gedacht had over je kleding. Zwart op zwart zie je niet zo goed en in een wit shirt zag ik je al niet lopen.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:03

Even snel meegelezen; maar ik wilde Joyce toch even feliciteren met haar klanten! :D Ik ben echt oprecht blij voor je! En het is volkomen terecht, je hebt zo'n mooie shop; goede producten en mooie site! Je werkt er hard voor! Op naar de volgende bestelling!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:21

Super lief Soraya!! Bedankt! :D

Hoe gaan de zaken nu bij jou eigenlijk?

Noean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 17:46

Ook ik loop al langere tijd rond met de wens voor mezelf te beginnen.
Nu wil mijn huidige werkgever mij daar zelfs in steunen, als ik ook maar voor een deel bij hem zal blijven haha.
Nu zou ik jullie graag willen vragen:
Hebben jullie ooit te maken gehad met een situatie waarbij je achteraf dacht... Had ik dat telefoongesprek maar op kunnen nemen.
Het kan zijn met een leverancier bv, denk aan een toegezegde leverdatum of iets dergelijks.
Of een gesprek met een overheids instantie waarbij je een aantal keer doorverbonden bent, niet meer weet met wie je nu dan spreekt, er wordt je een toezegging gedaan die later niet nagekomen wordt en je kan niets bewijzen.
Het opnemen van een telefoongesprek kan ook preventief werken door je gesprekspartner vriendelijk te laten weten dat je het gesprek zal opnemen, het het bestandje ook naar hem of haar zal mailen zodat jullie afspraak helder is. Zo zal diegene weten dat de afspraak niet ontkent kan worden.
Zou er onder de kleinere ondernemers behoefte zijn aan zo'n handige call recorder?
Er zijn natuurlijk apparaten van klein naar groot. Allemaal met een software programma waarmee je op je pc de gesprekken kunt bewaren, zoeken, beluisteren of kan emailen.

Ik ben benieuwt... Graag jullie feedback
En alvast bedankt!
Gr. Elvira

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 18:13

Ja hoor , die situaties herken ik wel , vooral ook met klanten :P

Vandaar dat ik al snel besloten heb dat ik alleen nog contact via mail wilde , lekker duidelijk voor alle partijen en je bepaalt ook zelf wanneer je achter de computer gaat zitten , wordt niet op de meest ongelukkige momenten gebeld :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:31

waaaaw ik heb net een jurkje verkocht naar Israel. zo leuk om te zien waar de spullen naartoe gaan he :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:36

Leuk hoor kynshiri!

en ik zie dat Rinske's site ook live is!

Ons 'main project' krijgt ook steeds meer vorm, we hopen 1 januari online te zijn met die website. Intussen blijven we werken aan de webshop maar het is soms wel wat demotiverend als je de inspanning naast het resultaat zet..

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:44

kynshiri schreef:
waaaaw ik heb net een jurkje verkocht naar Israel. zo leuk om te zien waar de spullen naartoe gaan he :D

Heb je site ff gekeken! Leuke dingen, mooie site! (alleen van je menu dat 'pengeschreven' kan ik de onderste twee niet ontcijferen, maar dat kan ook aan mij liggen) Maak je die gehaakte 'mutsjes' zelf?? En zo ja doe je dat ook op verzoek :o

Edit: je hebt geen contactgegevens op je site staan wat eigenlijk wel verplicht is...

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:23

ow zijn contactgegevens verplicht? edit: heb het aangepast. alleen een telefoonnummer staat er niet bij. heb enkel een GSM en ik werk ook nog gewoon de hele dag, dus kan geen telefoons aannemen door de dag. beter geen nummer erbij dan dat je toch nooit opneemt denk ik?

mja die kattenkrabbels zijn dus van mij :+ maar ik stuur meestal ook een kaartje met een bestelling mee en het leek me wel leuk dat je dan ziet dat het echt mijn handschrift is op de site ook.

die mutsen worden ook op verzoek gemaakt trouwens. dan kom ik meetal eerst kleurtjes overeen en pas nadat die goedgekeurd zijn ga ik haken.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:04

Heel goed! Nee als je iig maar iets van contactgegevens hebt, is het goed. Of KVKnummer verplicht is weet ik eigenlijk niet meer...

Ik stuur je trouwens even een pb'tje dit weekend, ik zoek nog een mooie muts nadat ik mijn vorige kwijt ben geraakt en ik wil een handgemaakte. Ik heb nog wel een foto van degene die ik had...

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 00:06

Oh en Quir, ik geef van t weekend ook even mijn reactie op je logo! Heb nu opeens een groooote inspiratievlaag voor mijn marketingplan die ik maak voor een ondernemer (en ook voor school)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:17

Goedemorgen!

(ik lees altijd mee hier, en heb nu even een vraagje mag dat?)

Ik wil graag onder al mijn emails, mijn contact gegevens, logo enz enz. Hoe doe je dat? En vooral bij wie kan ik dat laten doen.. haha.
Misschien hebben jullie tips! :)

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:29

Welke programma gebruik je voor email verzenden?
Vaak kun je ergens 'handtekening' instellen.

Hier kun je dan alles in zetten wat je wil, vervolgens kun je het zo in een keer onder je email zetten.
Je logo kun je het beste wat verkleinen zodat het er mooi klein onder komt :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:34

Ja nu nog hotmail, en via internet roundcube ofzoiets? Outlook wil niet helemaal lukken, omdat ik het wachtwoord van mn internet kwijt ben. (heeel handig ja.. )

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:46

Bij hotmail kun je ook je handtekening instellen :)

Je gaat naar opties in de rechter boven hoek
- kies 'meer opties
dan staat er onder het kopje 'email schrijven'
- 'Lettertype en persoonlijke e-mailafsluiting voor berichten'

Succes!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 10:03

Handtekeningen zijn inderdaad wel handig en meestal eenvoudig in te stellen, maar ik zie dat de concrete uitleg al gegeven werd :)

Wij hebben gisteravond de site in een winterjasje gestopt, willen vanaf nu telkens een beetje meegaan met de tijd van het jaar :)

Ik heb ook gezien dat we op 1 zoekterm erg vaak gevonden worden via google. Andere onderwerpen die in onze shop aan bod komen worden minder gevonden (of gezocht). hebben jullie een idee hoe dat komt?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:06

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:00

He bedankt voor de tip!