Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marja1988 schreef:Ik heb een vraagje over offertes. November 2010 heb ik voor een klant een offerte gemaakt voor een aantal optredens in mei 2011. De klant heeft hier per mail akkoord voor gegeven. Nu is het 2011 en zijn we in prijs gestegen, en heb ik hier tijdens het opstellen van de offerte niet aan gedacht (dom dom) Is de gemaakte offerte bindend of kunnen we onze nieuwe prijs doorrekenen. (Al denk ik niet dat dat erg netjes is van onze kant.)
Marja1988 schreef:Wat is het hier rustig!
Ik heb een vraagje over offertes. November 2010 heb ik voor een klant een offerte gemaakt voor een aantal optredens in mei 2011. De klant heeft hier per mail akkoord voor gegeven. Nu is het 2011 en zijn we in prijs gestegen, en heb ik hier tijdens het opstellen van de offerte niet aan gedacht (dom dom) Is de gemaakte offerte bindend of kunnen we onze nieuwe prijs doorrekenen. (Al denk ik niet dat dat erg netjes is van onze kant.)
Ik hoor graag jullie advies!
Groetjes Marja
11AFotograaf schreef:Als je slim bent, dan zet je op een offerte altijd dat de factuur wordt gemaakt op basis van Nacalculatie!
XoNo schreef:11AFotograaf schreef:Als je slim bent, dan zet je op een offerte altijd dat de factuur wordt gemaakt op basis van Nacalculatie!
Sorry, dit snap ik ff niet...als het op basis van nacalculatie gefactureerd wordt, wat voor nut heeft een offerte dan nog?
In de meeste offertes wordt een tekst opgenomen dat de prijs voor een bepaalde tijd geldig is.
DendroFleur schreef:Ik vind een offerte toch aardig bindend. Er moet namelijk precies in staan wat er gedaan wordt en wat het gaat kosten. Komt er meerwerk bij dan moet daar apart voor betaald worden. Wel kan een offerte een beperkte tijd geldig zijn en dat zou ik er dan ook zeker in zetten.