Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:13

Joyce ik zie je af en toe zeggen, dat wil ik niet verkopen omdat IK....
IK, is helemaal niet belangrijk. Het doet er niet toe wat jij mooi vind, wat jij fijn vind, wat jij handig vind etc. Het gaat erom wat de klant wil.
Tuurlijk verkoop je alleen spullen waar je achter staat (kwaliteit), maar je gaat als ondernemer de fout is alleen te willen verkopen wat bij jouw eigen smaak past.

Mmmm boven het artikel komt een datum en tijd te staan. Hoe in hemelsnaam krijg je dat weg?

LHO

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:17

Admin, Site Building, Themes, Settings.

Citaat:
Display post information on
Enable or disable the submitted by Username on date text when displaying posts of the following type.

Uitvinken, en de datum is weg :)

Mikkk schreef:
Ja maar dit is just content. Er zit geen greintje vormgeving aaan nog en dát is wat ik wil :+ Ik wil iets vets maken maar ik snap gewoon niet hoe. En na je uitleg snap ik het nog niet LHO :+

Heb je de how-to al bekeken? :) In principe doe je alles mbt. het theme - nadat je het theme gekopieerd, gekozen en geactiveerd hebt, in 1 PHP bestand en 2 css bestanden. Daarnaast via de "block" opties van drupal. Ik zal vanavond thuis even kijken hoe de mappenstructuur ook al weer exact in elkaar steekt.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:20

Ik vraag me af of je mn posts goed hebt gelezen?! Waar heb ik gezegd dat ik alleen dingen wil verkopen die mijn eigen smaak zijn? Dat kan ik namelijk nergens terug vinden... Maar correct me if i'm wrong! Als je het hebt over de kleding, ik hou daar niet van en het word al heel veel aangeboden, waarom zou ik dan dat soort dingen gaan verkopen? Stel dat er nou heel veel vraag naar was, dan zou het stom zijn om niet te verkopen, maar het stikt ervan op internet en ik sta er niet achter (tenzij het medische redenen heeft), dus ik zie niet in waarom ik het dan wel moet verkopen...

Ik heb juist een enquete gemaakt om erachter te komen wat mensen graag willen, want ik weet uit ervaring dondersgoed dat je in moet kopen waar vraag naar is en niet puur wat je zelf mooi vind. Al moet ik wel zeggen dat je spullen, die je zelf mooi vind en waar je zelf achter staat, veel makkelijker aan je klanten kunt verkopen. Die voelen jou enthousiasme en worden daardoor onbewust overgehaald. Maar goed, nogmaals, ik ben niet voor niets onderzoek aan het doen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:32

Maar zo bedoel ik het ook niet hoor Joyce.
Het is gewoon iets wat je vanzelf merkt, je verkoopt waar vraag naar is en daardoor zul je regelmatig je eigen bevindingen overboord moeten gooien.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:51

Ik ben het helemaal eens met je standpunt over kleding Joyce, en ook daarmee straal je iets uit. Ik neem een website waar van alles en nog wat en óók de meest bizarre kleding voor honden verkocht wordt minder serieus dan bijvoorbeeld een Dursy Dog (daar koop ik nog wel eens wat voor de hond). Dat 'past' me dan beter en dus koop ik mijn spullen daar. Ik vind het dus helemaal niet gek dat je over zoiets een standpunt inneemt.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:53

LHO schreef:
Mikkk schreef:
Ja maar dit is just content. Er zit geen greintje vormgeving aaan nog en dát is wat ik wil :+ Ik wil iets vets maken maar ik snap gewoon niet hoe. En na je uitleg snap ik het nog niet LHO :+

Heb je de how-to al bekeken? :) In principe doe je alles mbt. het theme - nadat je het theme gekopieerd, gekozen en geactiveerd hebt, in 1 PHP bestand en 2 css bestanden. Daarnaast via de "block" opties van drupal. Ik zal vanavond thuis even kijken hoe de mappenstructuur ook al weer exact in elkaar steekt.

Ik wacht rustig af.

Heb echt het concentratievermogen van een schoenzool, en als ik die site zie die je gaf, kan ik aan de hele site al geen touw vastknopen :') Ik ben idd een selectieve lezer haha.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 13:54

Iemand een idee voor een programma op de computer,het gaat er om dat ik daar de informatie van mijn cliènten kwijt kan.Dus cliènten bestand.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:33

marleen_usar schreef:
Iemand een idee voor een programma op de computer,het gaat er om dat ik daar de informatie van mijn cliènten kwijt kan.Dus cliènten bestand.

Een CRM systeem?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 15:44

LHO constructie -> menu -> primaire link -> perongeluk gemaakte link.
Hoe krijg ik die weer weg? Weet jij dat?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 16:36

holly schreef:
LHO constructie -> menu -> primaire link -> perongeluk gemaakte link.
Hoe krijg ik die weer weg? Weet jij dat?

Binnen dat menu op DELETE drukken? *D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:48

God, dit wordt een ICT topic :D

Vraagje...ik weet dat je als je onder een bepaald bedrag blijft, je geen btw hoeft te betalen, maar hoe werkt dit? Ik heb van de eerste 2 kwartalen wel BTW afgedragen...als ik nou aan het eind van het jaar merk dat ik onder die grens gebleven ben, kan ik dan alles weer terugkrijgen of hoe zit dat?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:01

Xono het beste kun je eventjes contact op nemen met je boekhouder/belastingadviseur/administratiefiguur. Deze kan je dat vast goed uitleggen.
Je zou ook gewoon zo door kunnen gaan als dat je nu doet en deze vraag stellen op het moment dat je je inkomstenbelasting laat doen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:03

Dat kan idd ook :) Ik had gehoopt dat iemand hier ff snel het antwoord had...ik kan mijn belastingfiguur wel ff een pbtje doen, die zit ook op Bokt namelijk :')

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:50

Naar mijn bescheiden mening (Xono) moet je altijd wel BTW aangifte doen, tenminste dat is wat ik altijd te horen krijg van mijn accountant. Maar, als het onder een bepaald bedrag blijft (weet ik uit ervaring) krijg je de aanslag terug met "nihil".

Even over dat andere onderwerp. Natuurlijk is het van belang dat je verkoopt wat de klant WIL. Maar als je passie op het gebied van - ik zeg maar - macrobiotiek ligt, dan lijkt het me toch heel stug dat je fastfood gaat verkopen alleen maar omdat `de klant het wil´. Je probeert natuurlijk wel zo dicht mogelijk bij je passie te blijven, correct me if I´m wrong.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:09

Frouk: klein ondernemersregeling heet het hoorde ik net :D Dan krijg je alle btw terug als je totale btw afdracht onder een bepaald bedrag blijft.

En dat andere onderwerp: ik geloof dat als je fastfood verkoopt en je vindt zelf hamburgers niet te vreten, dat het dan niet erg verstandig is omdat uit het assortiment te halen :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:17

Hihi HF :D Ik zie het ook al voor me, joyce met een zak friet achter een klant aan hobbelen. Mayo bij mevrouw? _O-
Het "wat de klant wil" verhaal is zo bedoeld dat je altijd start met een assortiment naar jouw smaak, maar dat uiteindelijk uit je verkoopcijfers blijkt dat de klanten bepaalde producten helemaal niet zien zitten en bepaalde producten in je assortiment missen.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:22

wij hebben een verwarmings bedrijf & een kinderschoenen winkel :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:25

Haha, staat er straks bij mn webshop: Honden, Katten & Fastfood

bij elke besteding boven de 10 euro, gratis mayonaise op uw friet ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:28

Gister nog een leuke docu gezien over een biologische ondernemeing die echt over zijn principes moest stappen om bij bedrijven (bijv, wal-mart, was amerikaanse docu) in de schappen te komen liggen. Ze verafschuwen het bedrijf, maar door daar hun producten aan te bieden bereiken ze meer klanten en nemen daarmee een stuk markt weg bij de wal-markt, die ze zo verafschuwen. Wel leuk om te zien dat het zo werkt, al heb je dan nog wel te maken met een product waar je zelf achter staat.

Ik heb gister 'mijn' product ook weer 'verkocht' :+ Heb weer een nieuwe bruidsreportage voor in mei volgend jaar ,leuk stel, gister kennismakingsgesprek gehad. Leuk om te horen waarom ze naar mij zijn gekomen (prijs/kwaliteit verhouding en orginaliteit/spontaniteit :D)

Ben trouwens nog niet langs het KvK geweest, te druk :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:32

He leuk dat je een opdracht heb binnen gesleept,bij mij gaat het ook weer langzaam beter.Ik heb het in de herfst altijd drukker.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:34

Oohw leuk Yucca!!

Trouwens, nog even over het stukje dat je moet verkopen wat mensen nog missen in het assortiment. Dat ben ik op zeker hoogte met je eens, maar je moet wel heel goed in de gaten houden dat je dan niet een allegaartje krijgt! Je kunt je beter op een wat kleiner assortiment richten en dat gewoon goed doen, dan dat je echt van alles een heel klein beetje hebt en zo alsnog klanten kwijtraakt, omdat ze precies niet kunnen vinden wat ze zoeken.

Ik zie nu bijv. ook heel veel in die enquete naar voren komen, dat mensen goede voeding online willen kopen (zoals bepaalde soorten vlees of duurdere merken brok), maar dat is niet de "tak" waar ik wat mee wil. Maar ik kan natuurlijk wel een mooie link regelen naar de site van Chubby tzt ;)

(althans, chubby deed toch de online voeding?!)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:44

Nee maar je moet ook geen dingen gaan verkopen die jij niet wilt (friet hihi), of wellicht slechts maar een klein beetje.
Maar soms kun jij helemaal weg zijn van merk A in de kleuren roze, paars en gifgroen, terwijl je er niets van verkoopt, met daar tegenover dat je al tig keer de vraag gehad, heeft u ook merk B in de kleuren blauw, geel en oranje.
Zelfde product, ander merk, andere kleur.
Soms zul je de beslissing moeten nemen te switchen om zo je verkopen omhoog te kunnen houden.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:47

Ja, maar dat is logisch. Wat dat betreft scheelt het waarschijnlijk dat ik dat soort ervaringen al heb vanuit de lingeriebranche. Ik heb voor komende winter, voor onze panty/legging collectie, katoenen maillots gekocht, ik vind ze spuuglelijk, maar er is super veel vraag naar, dus ik koop dat, want ik vind het leuk om blije klanten te hebben! Wat dat betreft kan ik mijn eigen smaak makkelijk aan de kant zetten, maar je moet wel eerst je klanten leren kennen, om te weten wat ze graag willen hebben!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:50

Versturen jullie ook nieuws brieven,ik wil dat gaan doen.Dus op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen en bv een leuke actie.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:51

Ik heb samen met mijn vriend een eigen bedrijf in het lang parkeren bij Schiphol, wij zijn dus de concurrenten van Schiphol wat de laatste tijd in het nieuws was. }>

We bestaan nu ruim 2 jaar en in het begin viel het eerlijk gezegd niet echt mee. We waren beiden nog nooit ondernemer geweest en nu hebben we een 24-uurs bedrijf/ 7 dagen per week. Keihard werken dus maar nu gaat het steeds beter en openen we einde van de maand een nieuw bedrijf!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*