Jolandaa schreef:Haha ja.
Maar dat word altijd gezegt he+ geld mag niet kan je beter snoepjes neerzetten
Ja klopt
Vandaag ook voor het eerst gehoorapparaten ingedaan *weer een overwinning*
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_Nancy schreef:Ik heb inmiddels 2 uitnodigingen voor de opleiding verzorgende
Dus ik ben echt heel benieuwd!
Ik vraag me wel af waar de meeste verzorgende werken/studeren hier..
In een ziekenhuis, verzorgingstehuis, thuiszorg??
En ik sta nu vooral extramuraal en vanaf 1 maart ook intramuraal. Vanaf 1 april moet ik beiden kunnen zelfstandig kunnen lopen + huiskamerdiensten ook
)? _Nancy schreef:Wat is extra en intramuraal?![]()
Tijdens de opleiding, is er continu iemand bij je? Of ben je na verloop van tijd een 'echte werknemer' (maar dan in opleiding)?
. Ik ben begonnen op een P.G.afdeling. Op de afdeling zelf dachten ze dat ik na een maand wel 8 mensen zelfstandig kon doen vanaf het uit bed halen t.m. het naar bed brengen enzo. Niet in dezelfde dienst natuurlijk, maar ik moet alle diensten draaien behalve nachtdienst. Ik mag natuurlijk ook nog geen medicijnen delen, maar goed. 1 maand was wel wat erg optimistisch, dus nu zit ik er twee-en-halve maand en nu gaat het wel een stuk ebter, maar pas in maart wordt ik af en toe "losgelaten". Diverse mensen die door 1 persoon geholpen worden doe ik wel zelf, de "tweetjes" samen gaat nu ook goed, nu moet ik nog meer het initiatief nemen.
. 

cass1991 schreef:ik zal zo die aflevering eens terug kijken! ik ga nu mijn 5e week in met mijn werk/opleiding, en heb er nog steeds veel plezier in! begint steeds meer te wennen en hoor niks anders dan positief!
Wat wel moeilijk is nu is dat er één bewoner al een tijdje slecht ligt maar vanaf zaterdag nu echt achteruit gaat en vanmorgen was het helemaal erg, af en toe al stoppen met ademhaling hij is erg aan het schokken met zijn lichaam(hij eet en drinkt ook al niks meer vanaf zaterdag, medicijnen krijgt hij ook niet meer kan niet meer slikken, alleen morfine). Dit duurt dus niet heel lang meer dat is wel even moeilijk om daar mee om te gaan. iemand tips? is voor mij de eerste keer namelijk dat ik zoiets mee maak in het werk. Mijn begeleidster weet dat ik het lastig vind en is ook heel begripvol en kan ook altijd bij haar terecht!
Nu maar weer morgen verder aan het project.