sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:16

Ik zou dan een kijken of je hier in de buurt een leuke baan kan vinden. monotoon werk zal het zeker zijn en je zal ook regelmatig afgesnauwd worden Clown

Ik zie het regelmatig bij advertenties staan, maar wat betekend Acquisitie per telefoon eigenlijk Blond

Goldenflower, je zal het absoluut niet willen horen maar zo'n brief kun je beter niet sturen. kom je nog desperate over en ik vind 'm allerminst vriendelijk. Je kunt denk ik beter bellen en op beleefde toon uitleggen dat je dacht dat je baan had ipv nog een 3de gesprek. En eerder kun je het nog beter laten doen.
overigs snap ik het ook niet dat ze nu nog met een 3de gesprek komen als daar eerder niks over is gezegd.

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:18

Oh nou Joann, ik ben erg benieuwd hoe ze hierop zullen reageren! Hopelijk brengt hun antwoord je in ieder geval duidelijkheid.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:24

@goldenflower: als je deze brief stuurt, dan heb je het waarschijnlijk voor altijd verpest bij deze werkgever. Niet handig, het wereldje is klein en je weet nooit wanneer je ze nog eens tegen gaat komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:27

Ze had 'm al verstuurd voor ze 'm hier plaatste Wendy.

Persoonlijk vind ik dat je hier boven moet staan, hoe oneerlijk het ook is. heb laatst (op verzoek van bedrijf) een open solli gestuurd. Geen enkele reactie teruggekregen. Ach willen ze me toch niet, hun gemis. Niet de mijne Vork

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:39

Deze antwoord heb ik gekregen. Mijn vriend zei dat ik deze mail moest sturen en hij had mijn mail ff gecontroleerd. Ik gaf hem gelijk toen hij zei dat ik om duidelijkheid moest vragen en had toch niks meer te verliezen toen ik afgewezen werd. Ik voelde me gewoon belazerd en dan is het lastig voor me om beleefd te blijven. Boos! Hij gaf al per mail aan dat hij per telefoon niet te bereiken was, anders had ik ff gebeld ipv mailtje gestuurd.

Ik vind gewoon stom hoe het allemaal ging en mij in de waan laten dat ik een baan heb. Dan voel je belazerd door zo'n stomme vent met hun mooie beloftes! Whoosh!
-----------------------------------------------------------

Geachte mevrouw .....,

Er is duidelijk door ons aangegeven dat u er over na mocht denken en wij dat ook nog eens zouden doen.

Voor de accountant was het immers de eerste keer dat hij u zag en sprak. Ik heb u nimmer in de waan gelaten dat u de baan al was toegezegd.

Er is nogmaals duidelijk verteld dat beide partijen er nog over na zouden denken. Na onderling overleg is besloten om

u niet uit te nodigen voor een afrondend derde gesprek.

Met vriendelijk groet,

..................

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:41

Goldenflower schreef:
Ik voelde me gewoon belazerd en dan is het lastig voor me om beleefd te blijven. Boos!
Dat begrijp ik wel, maar met stroop vang je meer vliegen Haha!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:52

Sammie schreef:
Goldenflower schreef:
Ik voelde me gewoon belazerd en dan is het lastig voor me om beleefd te blijven. Boos!
Dat begrijp ik wel, maar met stroop vang je meer vliegen Haha!

Ja, dat weet ik. Dat deed hij bij mij met zijn mooie woorden. Ik trapte blijkbaar met open ogen in. Maar goed, nu ben ik wel wat wijzer geworden en ik weet dat ik verpest heb bij deze werkgever. Maar ik wil toch niet meer werken bij deze bedrijf als ze zo met mij omgaat als ik om een bedenktijd vraag. Ze gingen ermee akkoord!

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:56

Jeetje Goldenflower, dat is flink balen! Idd niet zo netjes van het bedrijf om niet duidleijk aan te geven wat de gang van zaken was.... Maar idd, volgende keer toch proberen beleefd te blijven, hoe moeilijk het ook is.

Patricia, dat is wel vervelend dat je nu ook nog eens heel het weekend in spanning zit! Maar als ik het zo lees heb jij wel voordelen ten opzichte van die andere kandidaat, dus hopen maar op het beste!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:04

Arjette schreef:
Jeetje Goldenflower, dat is flink balen! Idd niet zo netjes van het bedrijf om niet duidleijk aan te geven wat de gang van zaken was.... Maar idd, volgende keer toch proberen beleefd te blijven, hoe moeilijk het ook is.

Ik kan niks beloven en dan lach ik meer als een boer met een kiespijn. Sigaar Maar ik vind niet netjes hoe ze met me omging. Hamer Dan hadden ze duidelijk mogen aangeven dat er misschien 3e gesprek zou komen. Maar nee, de accountant zei dat ik per direct kon komen werken. Hij zei zelf ook dat ik morgen kon komen werken, maar heb gezegd dat ik ff na wilde denken wat ik normaal vind. Ik kan niet alles in mijn eentje beslissen. Nou, na zo'n praatje ga je wel vanzelf denken dat je alleen ja of nee hoeft te zeggen.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:06

ja beetje vreemd is het wel. Ik zou er ook vanuit gaan dat ik zo goed als aangenomen was....
Maar goed, je had toch nog een gesrpek in het vooruitzicht? Misschien is dat wel een veel leukere baan met veel hoger salaris! (positief blijven denken Knipoog )

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:15

Arjette schreef:
ja beetje vreemd is het wel. Ik zou er ook vanuit gaan dat ik zo goed als aangenomen was....
Maar goed, je had toch nog een gesrpek in het vooruitzicht? Misschien is dat wel een veel leukere baan met veel hoger salaris! (positief blijven denken Knipoog )

Ik had gisteren een gesprek en daar gaf ik aan dat ik een aanbod heb gekregen en daarom om die reden graag zo snel mogelijk een bericht van hun wil ontvangen of ik voor een tweede keer langs mag komen. Dus het is 50-50 dat ik afgewezen word of juist niet.

Verder heb ik geen afspraken staan voor deze of volgende week vanwege hun mooie belofte. Ik ging ervan uit dat ik in principe een baan heb waar ik alleen ja of nee hoefde te zeggen.

Ik kan weer opnieuw gaan solliciteren. Hopelijk kan ik nog een afspraak maken voor volgende week. Hoe weet ik nog niet.

Mijn vader zal strax me een grote sukkel vinden. Hij zei al dat ik meteen ja had moeten zeggen ipv ff nadenken. Ik heb helemaal geen zin om te vertellen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 18:47

Belsje: callcenter-werk is niveau A2.... Way onder je diploma... Dat het in Afrika is maakt niet zoveel uit voor een volgende werkgever....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:37

Kreeg net een belletje, ik was het niet geworden.
Heb haar bedankt voor haar telefoontje.
Grrr. dit was wel een perfecte baan, alleen iets verder dan gepland, maar goed.
Op naar de volgende. Vork

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:58

Jammer Kaatje! Wel netjes dat je gebeld wordt Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 13:59

he, kaatje, wat vervelend voor je

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:34

Woensdag aanstaande mijn eerste sollicitatiegesprek sinds tijden.... heb er echt heel veel zin in.... tis zooooo'n leuke baan maar goed verwacht er niet al te veel van anders is de teleurstelling te groot hahaha!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:09

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:10

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:18

Balen Kaatje en Merel! Ach gut

We hadden het toch laatst over lage lonen? Nou was ik afgelopen donderdag bij een gesprek waar ik 1350 bruto p/m zou gaan verdienen voor 40 u p/w! Ik schoot bijna in de lach, met mijn huidige baantje op MBO niveau verdien ik 300 euro meer! En dat terwijl dat baantje nul verantwoordelijkheden heeft, en de baan waarvoor ik op gesprek was HBO niveau is en best wel stressvol! Gelukkig viel de baan op zich verder ook flink tegen, dus toen ze gister belden dat de keuze niet op mij was gevallen heb ik er ook geen traantje om gelaten Knipoog

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 10:25

.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 17:17

Arjette schreef:
Balen Kaatje en Merel! Ach gut

We hadden het toch laatst over lage lonen? Nou was ik afgelopen donderdag bij een gesprek waar ik 1350 bruto p/m zou gaan verdienen voor 40 u p/w! Ik schoot bijna in de lach, met mijn huidige baantje op MBO niveau verdien ik 300 euro meer! En dat terwijl dat baantje nul verantwoordelijkheden heeft, en de baan waarvoor ik op gesprek was HBO niveau is en best wel stressvol! Gelukkig viel de baan op zich verder ook flink tegen, dus toen ze gister belden dat de keuze niet op mij was gevallen heb ik er ook geen traantje om gelaten Knipoog

Dat is wel belachelijk en zeker als op HBO nivo is. Vork Je moet zeker niet onder je huidige salaris gaan zitten.

Waarom wil je een andere baan als je al een baan hebt? Bevalt je huidige baan niet vanwege gebrek aan uitdaging?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 19:40

Op een gegeven moment hadden ze bij het CPNB een vacature voor een functie als hoofd van een afdeling. Je had weliswaar geen tientallen mensen onder je, maar je moest geloof ik wel stagiaires begeleiden en zelfstandig projecten opzetten en die coördineren. Daar kon je doorgroeien (!) naar maximaal 1800 bruto ofzo.

Nou weet ik dat in de uitgeefwereld en alles dat daarmee te maken heeft de lonen vaak niet denderend zijn, maar dat vond ik toch wel heel schandalig voor zo'n functie. Nou heeft die stichting waarschijnlijk ook niet meer te besteden en zijn er ook zat mensen die daarvoor willen werken, maar toch... ik vond het niet echt riant.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:05

Tja, dan moet je idd echt gaan afwegen of je die baan zo graag wilt dat je een lager salaris voor lief neemt, of dat je toch liever iets anders zoekt met een rianter salaris...
In mijn geval was én het salaris te laag én de baan niet leuk, dus ja dan is de keuze makkelijk gemaakt Knipoog

Goldenflower, ik heb nu een soort van tijdleijke baan die totaal niet aansluit op mijn opleiding en totaal geen verantwoordelijkheden heeft. Ik ben nu op zoek naar een baan die dat juist wel heeft.

Sammie, ik zag pas net je vraag staan, en misschien heb je al antwoord gehad, maar acquisitie per telefoon is eigenlijk dat je koud bedrijven gaat bellen om hen te interesseren in je product of dienst. (dus klant maakt van je bedrijf)

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:05

Kiezen jullie voor een standaard, zakelijke sollicitatiebrief of voor een creatieve solliciatiebrief die niet lijkt op zo'n standaard brief? Doen jullie daar direct een foto bij? En print je die dan uit of doe je die er los bij? Als ik hem uitprint op mijn brief dan wordt de foto heel lelijk!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:07

.