Opleiding tot operatie-assistente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

:)Ikkuh:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 08:13

Itsmy1987 schreef:
Ik heb voor deze opleiding ook de opleiding voor dierenartsassistente gedaan. Het is niet te vergelijken.
In de opleiding dierenartassistente heb ik erg weinig geleerd in vergelijking wat er nu van je verwacht wordt.
Ik dacht voordeel te hebben in de anatomie/fysiologie/pathologie en enige medische termen, maar dat valt tegen.
Dit is niet om je af te schrikken! het is een erg leuk beroep :) Succes met de keuze!

Ik las dat iemand aangenomen was, bij deze gefeliciteerd :)

Bedankt voor je reactie! :)
Wat ik het lastigste aan de keuze vind, is dat ik eigenlijk nog niet helemaal zeker weet of ik het wel of niet wil doen (omdat het best een zware opleiding is, en je straks ook nacht- en weekenddiensten krijgt etc) maar ik eigenlijk al wel moet gaan rondbellen voor sollicitaties, omdat ik anders waarschijnlijk te laat ben := Lastig, lastig..

kamsel

Re: Opleiding tot operatie-assistente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 10:44

Bedenk ook dat als je mijn opmerking al bot vindt, je nog wel wat te incasseren krijgt..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:19

:)Ikkuh:) schreef:
Wat ik het lastigste aan de keuze vind, is dat ik eigenlijk nog niet helemaal zeker weet of ik het wel of niet wil doen (omdat het best een zware opleiding is, en je straks ook nacht- en weekenddiensten krijgt etc) maar ik eigenlijk al wel moet gaan rondbellen voor sollicitaties, omdat ik anders waarschijnlijk te laat ben := Lastig, lastig..

Gewoon vol enthousiasme solliciteren!! Weet je over een maand zeker dat dit niet is wat je wilt, moet je je gewoon terug trekken.

Ik vind wel dat je er voor 100% voor moet gaan. Er zijn erg veel mensen die dit heel graag willen doen, het is dan erg banketstaaf als iemand na het starten van de opleiding besluit te stoppen (omdat het niet leuk is).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:24

kamsel schreef:
Bedenk ook dat als je mijn opmerking al bot vindt, je nog wel wat te incasseren krijgt..

:P ..

Chirurgie is een apart wereldje, daar kan je niet als een l*lletje rozenwater rondlopen, je moet backbone hebben en niet op je mond gevallen zijn. Het is een pittig wereldje, waarin je snel moet kunnen handelen, je frustraties over je heen krijgt en hier niet van onder de indruk moet zijn (neemt niet weg, dat je menig chirurg best even mag vertellen dat bepaalde opmerkingen dus niet getolereerd worden :o )..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:25

Kiovili schreef:
Pfoee wat een gedoe allemaal bij jou! Welk ziekenhuis is dat als ik vragen mag?
Wel fijn dat je zo goed gescoord hebt! En dat je een dag mag komen meelopen :)
Krijg je dan nog een gesprek ofzo of hoe gaat dat verder? En wanneer is de meeloopdag? Veel plezier en succes iig!

Dit is in het St. Antonius ziekenhuis in Sneek..
Ik heb op 16 febr. de meeloopdag, super spannend, weet echt niet wat ik kan verwachten... Aan het einde van de dag volgt een reflectiegesprek. Als ze daarna met je verder willen wordt je uitgenodigd voor een sollicitatie gesprek.

Een hele procedure dus, maar in andere ziekenhuizen is de procedure nog langer..

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:37

Oeh Vraagje... Hoe hebben jullie de meeloopdag ervaren?? Wat hebben jullie allemaal gedaan en gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:25

Stacy S schreef:
Gewoon vol enthousiasme solliciteren!! Weet je over een maand zeker dat dit niet is wat je wilt, moet je je gewoon terug trekken.

Ik vind wel dat je er voor 100% voor moet gaan. Er zijn erg veel mensen die dit heel graag willen doen, het is dan erg banketstaaf als iemand na het starten van de opleiding besluit te stoppen (omdat het niet leuk is).

Ja het is ook iets waar je voor de 100% voor moet gaan, denk ook niet dat je het anders gaat redden.. Als dat niet zo is kun je die plek inderdaad beter open laten voor iemand die het wel echt graag wil..

kamsel schreef:

Dat ik jouw opmerking lichtelijk als bot opving, betekent niet dat ik normaal gesproken alles en iedereen maar over me heen laat lopen en me als een muurbloempje opstel ofzo, als ik het even zo kan zeggen.. En je gaf zelf al aan dat je opmerking er lomper als bedoeld uit kwam, dus dat ik hem zo opvatte lag niet alleen aan mij :roll: Magoed, ik ga het er verder niet meer over hebben, heb op het moment ook even andere dingen aan mn hoofd...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:52

Nou ja, jij vind hem bot en ik weet dat mensen mij vaker lomp vinden zonder dat ik het zo bedoel en ook zonder dat ik dat zelf vind.
Maar jij bent wel erg snel aangebrand..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 14:58

kamsel schreef:
Nou ja, jij vind hem bot en ik weet dat mensen mij vaker lomp vinden zonder dat ik het zo bedoel en ook zonder dat ik dat zelf vind.
Maar jij bent wel erg snel aangebrand..

Dat ik "aangebrand" reageer komt omdat ik op het moment privé wat problemen heb die even mn aandacht opeisen en waar ik behoorlijk mee in mn maag zit..
Maar ik heb gezegd dat ik er over op ging houden en dat ga ik dus ook doen.. Anders komt het namelijk niet ten goede aan het topic..

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 20:34

Pfff wat een gedoe Stacy S! Gelukkig heb ik dat allemaal niet gehoeven. Je moet op die meeloopdag gewoon heel veel interesse tonen! Heel veel vragen stellen sowieso! Wordt het je eerste keer op de OK? Kom gewoon heel gemotiveerd over dan kom je al een heel eind! Hoop voor je op een goede afloop!

Ooooh ik heb zo veel zin om te beginnen. :D Jammer genoeg pas in september haha.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 22:56

Ik ben ook paraveterinair. Ik vindt dat ik er zeker wel me voordeel mee heb! vooral omdat het niveau bij mijn school waar ik paraveterinair gedaan heb ook erg hoog lag. Maar ikkuh als je er niet van zeker van ben lijkt het me ook lastig. Je moet echt wel doorzettings vermogen hebben. Voor mij was het ook 1 van de redenen dat ik dit ben gaan doen omdat Dierenartsass. zooooo slecht verdient. Als OK-ass. verdien je 2x zo veel!!!

Nog over doktersass. bij mij in de bvp is er één niet door gegaan omdat zei medisch rekenen niet gehaald had. Met anderen dingen hebben ze wel voordeel misschien....

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:34

Het is stil geworden hier. :D

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 12:31

Idd erg rustig.. :Z

Ik heb volgende week pas mijn meeloopdag.. wordt al zenuwachtig als ik eraan denk!
Ik moet er maar niet te veel over nadenken, dan is het zo dinsdag!

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:34

Die meeloopdag valt reuze mee. Gewoon geintereseerd doen ;)

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:24

Bedacht me opeens dat ik misschien niet lekker kan worden, of nog erger kan flauwvallen! :P
Haha ik haal echt van alles in m'n hoofd! :+

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 17:44

Je kan jezelf zo gek maken als je wil. Als je in paniek raakt wordt het alleen maar erger. Ik bedacht me ook pas toen ik misselijk was stel, ik sta steriel, wat dan. Gewoon rustig blijven. En het gebeurd vaker dat iemand niet lekker wordt. Het is helemaal niet erg.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:18

idd iig niet in stress raken, dan wordt het alleen maar erger.. ikheb nogal eens een laag bloedsuiker en ga dan ook nog weleens bijna onderuit aan tafel, errug handig dus :+ voel het gelukkig wel aankomen!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:17

Ik word ook redelijk vaak niet lekker aan tafel. Ik vind het vooral altijd vervelend voor de rest, maar als ik het niet meer trek wordt ik meteen op een stoel gezet haha. Ik voel het ook altijd aankomen, en heb het eigenlijk altijd 's ochtends.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 20:18

Krijg je dan ook niet de gewoonlijke vraag of je misschien zwanger bent? tenminste dat word mij erg vaak gevraagt dan :))

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:29

Haha, nee is me nog niet gevraagd... :D :D

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 09:38

Goed eten van te voren. Dat is erg belangrijk! ;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:09

tja, soms heb ik gewoon een half uur daarvoor nog van alles op, maar ga ik alsnog onderuit...

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 15:08

In maart aanstellingsgesprek, in april een dagje meelopen, in juni nog een dag met de nieuwe leerlingen en dan in september beginnen! :D Kan echt niet wachten. Moet ook nog op zoek naar een kamer, spannend allemaal.

iTequilai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:50

Kiolivi: leuk hoor! waar ga je werken? Ik ben ook op kamers gegaan. Zit in de zusterflat van het ziekenhuis, is erg handig.

Kiovili

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 23:33

Ik ga in Nijmegen werken! Bij het ziekenhuis hebben ze helaas geen zusterflat. Dus ga sowieso alvast een briefje ophangen in het ziekenhuis. :)