afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurahh

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:43

Ah joh, als je al een 7,2 hebt dan kan er toch weinig mis gaan? :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:54

Yes, echt hele fijne feedback gehad op onze conceptversie. Ze zegt 'wat mooi om te zien dat jullie al zo ver zijn en weer een grote stap hebben gemaakt nadat we elkaar dinsdag hebben gesproken! Nu nog de puntjes op i! tot dinsdag. '
Ik klik het verslag open. en zie opmerkingen al: Hier moet een punt. Deze zin zou ik iets anders formuleren. De nummering van de bijlagen moet in romeinse cijfers maar kan ook met gewone cijfers. wat vinden jullie fijn?' dat soort dingen.

Gelukkig vind ze de conclusie goed, daar ben ik druk mee geweest. daar zijn geen opmerkingen over alleen dat het er heel goed en beknopt uit ziet.
Op naar het feedback gesprek dinsdag en dan hebben we nog 4 dagen voordat we het in willen leveren en nog 6 dagen voor de absolute deadline. Vandaga ook de rest in orde gemaakt voor inleverne.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:09

Concept ingeleverd, nu nog 1x feedback en dan 17-6 definitieve versie inleveren. 23e presentatie....
Spannend!!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:52

Spannend meiden! :D

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 15:13

Ik heb daarnet te horen gekregen dat ik een 6,1 heb gehaald op mijn scriptie verslag. 21 juni moet ik het verdedigen! Vind het wel spannend, hoop hoger dan een 6,1 te halen zodat mijn cijfer nog een beetje omhoog gaat!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 19:36

vandaag hopelijk mijn laatste tentamen/herkansing ooit gemaakt! :D
gefeliciteerd suus_pepper! Ik teken d'r voor om zo'n mooie voldoende te krijgen, gehaald is gehaald! :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 22:46

Spannend iedereen die rapporten in heeft geleverd! Hoop voor ons allen dat we mooie cijfers krijgen! :D

Snap je op zich wel suus! Ik ben ook altijd zo'n strebertje. Het is wel gehaald, maar je eindrapport wil je toch wel met een mooi cijfer afsluiten :j
Had voor proces eigenlijk alles ruim voldoende of goed, en best wel veel goed. En toen kwam docent aan met: ja opdrachtgever is super tevreden en gaan al je aanbevelingen meenemen, dus ik denk wel.... een 7. Toen dacht ik ook ow.... Verwachtingen zijn dan iets hoger die je zelf al opbouwt. Alleen nog geen idee wat ze dus van product zelf vinden.

Spannend leeneliefje! Ging wel goed dus die herkansing? :D

Blergh net mn beste vriend uitgezwaaid die voor 1,5 maand naar Azië gaat morgen, waar mn andere beste vriendin ook al zit voor een half jaar. Valt me toch iets zwaarder dan ik dacht dat mn 2 beste vriendjes zo'n rot eind weg zitten op het moment dat ik afstudeer, had dat toch graag met ze gedeeld ofzo :n

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:32

Iedereen die ingeleverd heeft: *\o/* Duimen draaien hier!
Dideh, dat is inderdaad rot zeg -O- Maarja we een feestje als ze terug komen neem ik aan?
Hier a.s vrijdag zowel laatste les ooit (hoop ik), en concept inleveren. Dan 23e en 30e tentamens.. Hard aan de bak dus. Het ene tentamen heb ik vertrouwen in: ik snap t en alle lessen gevolgd. Die ander echter niet lessen gevolgd ivm een leraar die 2,5u van de sheets opleest, vervolgens met een verward hoofd ernaar kijkt omdat hij t zelf niet snapt, en dan door gaat. En dan staan de antwoorden van de opdrachten die we moeten maken er ook tussen, en hij leest de opdrachten monotoon voor met de antwoorden. Je hoeft dus niks te maken _O- maar zo leer je t niet -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 23:44

We hebben het wel echt lekker gepland. Ik ga 18 juli op vakantie en zij komen 19 juli terug... zie ze dus pas ergens in augustus weer en dan mag ik alweer bijna aan de bak met werken. Dus wordt een klein privéfeestje met hen dan denk ik. Weet ook niet wat ik wil doen voor de rest van mn vrienden, wil t wel vieren op zich, maar aan de andere kant ben ik bang dat het zwaar incompleet gaat voelen door t ontbreken van mn beste vriendjes...

Oooh hekel aan dat soort docenten! Deed jij niet ook accountancy? Weet niet of ik je nog toevallig kan helpen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:04

Yup doe ik ook :j
Vak 1: Financiering mbt opties, renteswaps en in t kader van vreemde valuta: termijntransacties, ook renteswaps en optie, geldmarkttransacties, futures, value at risk, duration, en de 9*3 FRA. En dan nog overnames, fusies, marktwaarden ervan bepalen, obligaties, kasstromen, exposure etc.. :')
Vak 2: ba consolidatie: soorten verwerkingen van deelnemingen, verschillen moeder/dochter, deelneming en fusie/overnames. Consolidatieproces met daarbij moeder -> dochter en dochter -> moeder met intercompanywinsten etc. Maar dat snap ik aardig goed :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 00:34

Pfoe die vakken zijn ff geleden, maar D&C gehaald met een 9,6 weet ik nog en financiering ook met een 8 geloof ik :j Zal hier vast nog oude collegeblokken rond hebben slingeren en syllabus met opdrachten van financiering, dus wie weet als je specifieke vraag heb en je PB stuurt dat ik dr nog uitkom met mn oude uitwerkingen haha

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 07:44

Ik ga morgen financiering maken! Wij hebben een docent die bijna helemaal verteld wat we gaan krijgen en ik heb een bonus!

Heel vervelend een docent die het zelf niet snapt..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 09:35

Geen bonus hier en docent is dus bagger. Heb aan een andere docent gevraagd of ik langs mag komen als ik vragen heb met de reden, en hij zou er en achteraan gaan en hij zou dan tijd voor me vragen.
Mocht ik vragen hebben krijgen jullie pb :')
Vorig jaar niet gehaald omdat ik alle rekenvragen wel goed had, maar de theorie erachter omgedraaid had _O-

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:07

Oh dideh, dat is wel balen inderdaad. Dit soort dingen zijn fijn om juist samen te vieren..
Ja celiien ik heb het gevoel dat m'n toets wel goed ging. Dat kan twee dingen betekenen,
of het ging ook erg goed, of het ging zo slecht dat ik het totaal niet door had :')
Hopen op het eerste! :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 11:25

Ik duim mee *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 19:08

Pfoe, morgen eindpresentatie/verdediging..

Ben normaal gesproken wel goed in presenteren maar heb er nu toch wel buikpijn om. Het is erop of eronder :=

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:02

Ooooh succes!

Ik zou eigenlijk volgende week maandag dan toch eindelijk de verdediging hebben (normaal 10 dagen na inleveren, maar bij mij 20 dagen), maar toen kreeg ik geheel in lijn met rest van het traject een mail van de docent dat ze een dubbele afspraak had gemaakt en dat ze mijn mondeling examen moest verplaatsen >;)

Gelukkig geen presentatie meer, maar alleen over product en onderzoeksmethoden babbelen en daarna hopelijk -:)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:05

Ik zit nu in het lokaal, nog 40 minuten tot ik moet presenteren :+

Jeetje Dide, jij hebt echt geen geluk gehad met je begeleiding :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:15

Oehhh al bijna dus, heel veel succes! Je gaat dit rocken +:)+
Als je normaal goed kan presenterem komt dit ook goed. Ik ben normaal gesproken er juist niet heel goed in, maar met presentatie voor docent en bedrijven kon ik er juist superveel over vertellen. Merkt toch wel dat je alles zelf hebt geschreven :)

Laat je ons weten hoe het ging en of je dadelijk feest mag vieren? :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:28

Ik laat het zeker weten :D

Ik ben vooral bang voor het stukje verdediging, dat ze met vragen komen waar ik geen goed antwoord op heb :') *adem in, adem uit*

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:43

Heb je wel! Heb soort van mini verdediging gedaan voor mn presentatie met een van mijn begeleiders van bedrijven die allemaal expres moeilijke vragen ging stellen om me voor te bereiden. En toen zei ie; ooooh dat zit wel goed.
Dus dat is vast bij jou ook zo! Gewoon rustig de tijd nemen om na te denken ;)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 10:55

Succes allemaal! Zoals ze hier zeggen; als je het zelf geschreven hebt is er niks aan de hand.

_O- Hier alleen nog maar voorwoord, inleiding en conclusie schrijven. Moet hem wel morgen inleveren though _O-

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 11:31

Laura succes! Als het goed is ben je nu aan het presenteren. Ik ga voor je duimen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:35

En en en en laurahh? :):)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:54

En laura?? Krijg je meteen te horen of je ook voor je scriptie geslaagd bent???