Maar je moet het delen door twee denk ik. Vandaag weer practicum dag.. Wat heb ik hier toch een hekel aan. Morgen werken van 9:00 tot 17:30 en donderdag van 9:00 tot 13:00 en dan vrijdag tentamen. Komt niet goed hier
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Hoeveel uren ben jij per week gemiddeld met je studie bezig? 
Fijn dat ik als geheugensteuntje kon dienen.
Kan je niet een week een paar dagen vrij nemen van je werk zodat je nu, nu het nog kan, even alles kan inhalen? 

Straks alleen nog een keertje doornemen.
Lees: gebruik Google en zoek zelf uit wat je moet doen.Deetjeeuh schreef:Carpediem, presentatie is nu zo goed als af/voorbereid/geoefend.Straks alleen nog een keertje doornemen.
Is het voor jou geen beter idee om na het etentje gewoon lekker je bed in te duiken? Als je morgen weer fit bent zal je een stuk beter kunnen presteren dan wanneer je nóg gesloopter bent!
Ghostattack schreef:Nee er werd ons gezegd dat we in het eerste jaar 20-24 contacturen per week zouden hebben (maak daar maar 30+ van) en vanaf het tweede jaar 12-15 contacturen (ook zeker 20+). Het tweede jaar is wel minder contacturen, maar drie keer zoveel zelfstudie. Er is geen begeleiding en er wordt verwacht dat je alles zonder begeleiding alleen afmaakt. Wat nogal moeilijk gaat als je er geen uitleg over krijgt. Ze nemen het begrip zelfstandigheid erg letterlijk hier.
Practicum heeft wel te maken met het onderwerp van het tentamen, maar je hebt er niks aan qua leerstof. Tentamen is echt feiten en leren, terwijl het practicum echt het toepassen van stof die we niet echt gehad hebben isLees: gebruik Google en zoek zelf uit wat je moet doen.
Ondertussen heb ik ongeveer een uur de tijd gehad om te leren. Nu ga ik even eten maken en dan daarna direct verder. Morgen van 9:00 - 17:30 werken, dus dan kan ik pas na 18:00 leren.
Ik snap heel goed dat je daarom alles extra goed wilt doen. Nu ik in 4V zit wil ik ook heel graag alles alvast goed doen zodat ik me bij m'n examens in ieder geval minder druk hoef te maken. 

En ach... Alles wat ik nodig heb staat in mijn woordenboek, maar toch..

Deetjeeuh schreef:Carpediem, super fijn dat het al zo goed ging. Topper!Ik snap heel goed dat je daarom alles extra goed wilt doen. Nu ik in 4V zit wil ik ook heel graag alles alvast goed doen zodat ik me bij m'n examens in ieder geval minder druk hoef te maken.
Fijn dat je op tijd kan gaan slapen.
Ik heb helaas niet het idee dat ik heel goed bezig ben en ben ook heel moe. Nu heb ik heel even een opleving dus hard aan de slag.En ach... Alles wat ik nodig heb staat in mijn woordenboek, maar toch..
Westernfreak schreef:@Westerntrail, bij een combinatie van werk, huishouden, paarden, opleiding e.d. is een planning maken erg belangrijk! Ook je paarden, huishouden e.d. moet je daarbij opnemen en dan moet je je er ook aan proberen te houden. Dat vind ik persoonlijk het lastigste onderdeel.Hoeveel uren ben jij per week gemiddeld met je studie bezig?
Nu hopen dat het resultaat ook goed is.
Fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen uitslapen, hopelijk is alles goed gegaan. 
Proefvertaling daarentegen ging wat minder goed, dus ben benieuwd....