Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:44

Ik dacht in eerste instantie ook, huh hoe kun je niet slagen met een 8 of 9? _O- Maar je moet het delen door twee denk ik.

Vandaag weer practicum dag.. Wat heb ik hier toch een hekel aan. Morgen werken van 9:00 tot 17:30 en donderdag van 9:00 tot 13:00 en dan vrijdag tentamen. Komt niet goed hier :+

Anoniem

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:02

Dat is inderdaad erg druk zeg! :oo

Ik heb vandaag school van 10:30 tot 13:50. Dus dan ben ik half 3 wel thuis. Dan moet ik een latijn presentatie én proefvertaling voorbereiden. Not good, want ik ben echt héél veel weer vergeten na de vakantie. :')

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:48

Lente schreef:
Nee ik doe SPH :)
Mijn vrouw heeft wel MMZ gedaan. Zij denkt erover om over een paar jaar Social Work (het nieuwe SPH/MWD) te gaan doen.

Ik moet echt grandioos veel doen dit jaar... En dan nog 30 uur stage in de week :oo

Zo dat is genoeg.

@Snollygoster, ik zou toch voor uni 2 kiezen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:34

@Westerntrail, bij een combinatie van werk, huishouden, paarden, opleiding e.d. is een planning maken erg belangrijk! Ook je paarden, huishouden e.d. moet je daarbij opnemen en dan moet je je er ook aan proberen te houden. Dat vind ik persoonlijk het lastigste onderdeel. :+Hoeveel uren ben jij per week gemiddeld met je studie bezig?

@Snollygoster, zoals het er nu staat zou ik voor uni 2 kiezen. Een kwartiertje treinen lijkt je grootste probleem te zijn, maar dat is echt goed te doen! Daarnaast heb je nu zoveel frustratie bij uni 1 dat je daardoor waarschijnlijk ook minder gemotiveerd raakt. Enige reden om niet voor uni 2 te kiezen zou voor mij zijn als de opleiding bij uni 2 niet goed zou staan aangeschreven en daardoor de kans op een baan na je studie zou worden beperkt.

@Joolien, goed bezig!

Ik heb 8 oktober mijn eerste tentamen ingepland. Bij ons zijn er een aantal toetsmomenten ingeroosterd. Je kunt zelf een beetje bepalen wanneer je welke toets gaat maken, uitgezonderd de vaste toetsmomenten voor een aantal vakken. Maar van leren komt het nog niet echt. Ik wil ook graag mijn college goed voorbereid hebben (heb nu 2/3 gedaan en heb nog tot donderdag), ben een week ziek geweest, heb het 1e college gemist en loop nu dus al hopeloos achter op mijn leerplan voor het ingeplande tentamen. :o
Zo eerst maar een uurtje werken voor het vak van donderdag en dan na een andere activiteit maar even een uurtje inplannen voor het tentamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:31

Oh God WF jij hebt het over voorbereiden en het schiet mij ineens te binnen dat ik ook nog presenteren moet binnenkort...

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:13

:') Fijn dat ik als geheugensteuntje kon dienen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:39

Vandaag had ik een realisatie momentje: oliebol ik heb echt te weinig tijd!

Great. Practicum is weer niks van te snappen, deadlines overal en nergens, begeleiding is ronduit triest en ondertussen wordt er van ons verwacht dat we meer uur per dag bezig zijn met studie dan er überhaupt in een dag zitten. Daarnaast moet ik gewoon werken zodat ik nog enigszins een inkomen heb en aangezien mijn werk alleen op kantoortijden kan, moet dat doordeweeks op dagen dat ik vrij ben. Resultaat: ik heb geen vrije dagen meer om te leren voor tentamens :+
Nu begin ik enigszins stress te krijgen. Het is echt een cirkeltje geworden.. Niet leren voor tentamen en de tijd in practicum stoppen, betekent practicum halen en tentamen falen. Wat weer betekent dat je niks aan je practicum hebt, omdat je je tentamen wel moet halen. Andersom kan ik ook mijn tijd in leren voor tentamen stoppen zodat ik die haal, maar mijn practicum niet. Maar dat zorgt er weer voor dat ik geen tentamen mag doen omdat ik niet al mijn practica heb gehaald. HALP _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:57

Oooh vreselijk Britt! Zelfs ik wordt al zenuwachtig van jou cirkeltje, maar ik herken het wel. :') Kan je niet een week een paar dagen vrij nemen van je werk zodat je nu, nu het nog kan, even alles kan inhalen? :=

Ik heb morgen presentatie voor Latijn én een proefvertaling. Presentatie zit er volgens mij wel redelijk in, dus ik ga nu even proberen de proefvertaling nog een beetje voor te breiden. Maar pffft, ik ben echt moe! :oo

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:00

Nope, want heb de komende maanden zoveel contacturen dat ik al niet meer kan werken en ik moet eigenlijk 32 uur per maand maken. Dus ik kom straks sowieso al niet aan mijn uren. Ze verwachten op mijn studie gewoon te veel en zeker als je nog een bijbaan en sport/hobby hebt (wat niet heel vreemd is als student). Sommige studenten moeten werken omdat ze anders hun rekeningen niet kunnen betalen, dat probleem heb ik gelukkig nog net niet.

Ik ben wel van plan veel colleges te skippen als het echt te druk wordt. Jammer dan, maar ik kan niet meer uur in mijn studie stoppen dan ik al doe. Tenzij ze willen dat ik nooit meer slaap :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:02

SG, ik zou ook voor uni 2 gaan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:09

Snollygoster, ik zou ook voor uni 2 gaan. Dat kwartiertje reizen stelt niets voor (voor mij de dichtstbijzijnde middelbare school al 15 minuten reizen) en het lijkt me een universiteit waar je meer gewaardeerd wordt.

Hoe staat het ervoor met je huiswerk Deetjeeuh?

Hoe is het bij jou gegaan Westernfreak? Nog wat kunnen doen?

Wat vervelend Britt. Sluiten de practica niet aan bij het tentamen? Dan zou je je door het leren toch al gedeeltelijk kunnen voorbereiden op de practica die komen gaan. Lastig hoor.

Hebben ze niet aan het begin van je opleiding gezegd dat de studie zo belastend is? Ik weet van verloskunde dat ze ook al expliciet aangeven dat een druk sociaal leven, bijbaantje, veel sporten, etc. gewoon echt niet mogelijk is omdat de studie ontzettend zwaar is, je lange dagen maakt en je ook 24-uursdiensten hebt.

Ik heb ook een klein beetje stress op het moment. Morgen heb ik een Biologie toets en ik ben echt gesloopt. Alles doet me zeer (bootcamp met gym gehad) en ik ben gewoon ontzettend moe. Nu maar even examenvragen oefenen/doornemen en dan uiteten met mijn schoonfamilie. Daarna nog maar even aan de bak. Ik zie er zo tegenop, het wordt vast wéér laat voor ik in mijn bed lig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:12

Britt, pff dat is helaas wel erg lastig! Vervelend zeg, dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten. :(

Carpediem, presentatie is nu zo goed als af/voorbereid/geoefend. :) Straks alleen nog een keertje doornemen.

Is het voor jou geen beter idee om na het etentje gewoon lekker je bed in te duiken? Als je morgen weer fit bent zal je een stuk beter kunnen presteren dan wanneer je nóg gesloopter bent!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:14

Nee er werd ons gezegd dat we in het eerste jaar 20-24 contacturen per week zouden hebben (maak daar maar 30+ van) en vanaf het tweede jaar 12-15 contacturen (ook zeker 20+). Het tweede jaar is wel minder contacturen, maar drie keer zoveel zelfstudie. Er is geen begeleiding en er wordt verwacht dat je alles zonder begeleiding alleen afmaakt. Wat nogal moeilijk gaat als je er geen uitleg over krijgt. Ze nemen het begrip zelfstandigheid erg letterlijk hier.

Practicum heeft wel te maken met het onderwerp van het tentamen, maar je hebt er niks aan qua leerstof. Tentamen is echt feiten en leren, terwijl het practicum echt het toepassen van stof die we niet echt gehad hebben is :+ Lees: gebruik Google en zoek zelf uit wat je moet doen.

Ondertussen heb ik ongeveer een uur de tijd gehad om te leren. Nu ga ik even eten maken en dan daarna direct verder. Morgen van 9:00 - 17:30 werken, dus dan kan ik pas na 18:00 leren.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:30

Deetjeeuh schreef:
Carpediem, presentatie is nu zo goed als af/voorbereid/geoefend. :) Straks alleen nog een keertje doornemen.

Is het voor jou geen beter idee om na het etentje gewoon lekker je bed in te duiken? Als je morgen weer fit bent zal je een stuk beter kunnen presteren dan wanneer je nóg gesloopter bent!

Goed bezig!

Dat was ik eigenlijk ook wel van plan, maar doordat ik in mijn examenjaar zit tellen mijn toetsen gewoon ontzettend zwaar mee en wil ik in ieder geval het idee hebben dat ik er alles aan gedaan heb, ook als mijn cijfer tegenvalt. Ik heb zojuist de examenvragen in mijn boek gemaakt en via biologiepagina.nl en had maar heel weinig dingen fout. Het waren ook echt slordigheidsfoutjes, dus ik ben nu al dik tevreden.

Vanavond dus gewoon nog even mijn samenvatting doorlezen en dan kan ik bedtijds gaan slapen. Doe ik morgenochtend nog wat examenvragen en dan vind ik het helemaal gezegend. :o

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:32

Ghostattack schreef:
Nee er werd ons gezegd dat we in het eerste jaar 20-24 contacturen per week zouden hebben (maak daar maar 30+ van) en vanaf het tweede jaar 12-15 contacturen (ook zeker 20+). Het tweede jaar is wel minder contacturen, maar drie keer zoveel zelfstudie. Er is geen begeleiding en er wordt verwacht dat je alles zonder begeleiding alleen afmaakt. Wat nogal moeilijk gaat als je er geen uitleg over krijgt. Ze nemen het begrip zelfstandigheid erg letterlijk hier.

Practicum heeft wel te maken met het onderwerp van het tentamen, maar je hebt er niks aan qua leerstof. Tentamen is echt feiten en leren, terwijl het practicum echt het toepassen van stof die we niet echt gehad hebben is :+ Lees: gebruik Google en zoek zelf uit wat je moet doen.

Ondertussen heb ik ongeveer een uur de tijd gehad om te leren. Nu ga ik even eten maken en dan daarna direct verder. Morgen van 9:00 - 17:30 werken, dus dan kan ik pas na 18:00 leren.

Dat is wel echt heel vervelend dan inderdaad. Je gaat er toch vanuit dat je kloppende informatie krijgt en als het dan opeens veel meer blijkt te zijn kan ik me voorstellen dat alles een beetje in de soep loopt.

Succes met werken morgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:07

Carpediem, super fijn dat het al zo goed ging. Topper! :D Ik snap heel goed dat je daarom alles extra goed wilt doen. Nu ik in 4V zit wil ik ook heel graag alles alvast goed doen zodat ik me bij m'n examens in ieder geval minder druk hoef te maken. :+

Fijn dat je op tijd kan gaan slapen. :)

Ik heb helaas niet het idee dat ik heel goed bezig ben en ben ook heel moe. Nu heb ik heel even een opleving dus hard aan de slag. :+ En ach... Alles wat ik nodig heb staat in mijn woordenboek, maar toch..

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:35

Ik ben niet de enige die het practicum zo onduidelijk en slecht vond, want de hele groepsapp is aan het vragen wie het nog meer niet snapt zodat er een mail gestuurd kan worden :+

Ondertussen is mijn motivatie om te leren gewoon weg. Ik heb echt het idee dat ik bijna niks heb geleerd, dus niet echt fijn. Nog even een filmpje afkijken en dan weer even een half uurtje goed concentreren.

Deetjeeuh, jij ook al zo moe? Ik heb echt het idee dat ik chronisch slaaptekort heb :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:48

Herkenbaar Britt, helaas. :+
Ik weet alleen echt niet hoe ik nou zo moe ben. Oke... Heel veel slaap heb ik nou ook weer niet gehad (wel in verhouding met jullie) maar 8 á 9 uur moet ik toch wel overleven?!?! Kreeg vandaag gewoon opeens barstende koppijn.

En oh ja, dat de meeste grammatica achterin mijn woordenboek staat motiveert me ook niet echt om te leren :')

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:11

Deetjeeuh schreef:
Carpediem, super fijn dat het al zo goed ging. Topper! :D Ik snap heel goed dat je daarom alles extra goed wilt doen. Nu ik in 4V zit wil ik ook heel graag alles alvast goed doen zodat ik me bij m'n examens in ieder geval minder druk hoef te maken. :+

Fijn dat je op tijd kan gaan slapen. :)

Ik heb helaas niet het idee dat ik heel goed bezig ben en ben ook heel moe. Nu heb ik heel even een opleving dus hard aan de slag. :+ En ach... Alles wat ik nodig heb staat in mijn woordenboek, maar toch..

Dat is zeker verstandig. Ik heb de 'pech' dat ik een aantal nieuwe examens krijg waardoor ik dit jaar ook nog nieuwe stof moet behandelen, maar aan het einde van de rit zal het vast goed gaan komen.

Ik ben nu echt heerlijk ontspannen door het etentje en even niet aan school te hoeven denken. Mijn eerste uur valt morgen uit, dus kan ik lekker een uur langer blijven liggen. Dat betekend dat ik én een uur langer kan blijven liggen én morgenochtend filosofie even door kan lezen. Daardoor hoef ik nu alleen nog vijf examenvragen te oefenen en kan ik nog wat lezen en lekker slapen. *\o/*

Ik ken het... Het klinkt nu heel stom als ik ga zeggen: leg het weg, omdat ik het zelf ook niet doe/kan.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:12

Hier ook last van een chronisch slaaptekort. :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:44

Lekker dat je eerste uur uitvalt Carpediem!

Ik moet zo alweer gaan, maar het is zo ontzettend koud! Twijfel echt of ik geen dikkere trui aan moet doen := Ben pas om 18:00 weer thuis, dus hoop vanavond nog wat te kunnen leren.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:48

Westernfreak schreef:
@Westerntrail, bij een combinatie van werk, huishouden, paarden, opleiding e.d. is een planning maken erg belangrijk! Ook je paarden, huishouden e.d. moet je daarbij opnemen en dan moet je je er ook aan proberen te houden. Dat vind ik persoonlijk het lastigste onderdeel. :+Hoeveel uren ben jij per week gemiddeld met je studie bezig?

Tja een planning maken dat moet nog steeds :o
Ik denk dat ik zo ongeveer 4 a 5 uren met studie bezig ben

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:40

Succes vandaag Britt.

Ik heb echt heeeerlijk geslapen. Nu moet ik er toch echt uit. Vanmiddag moet ik mijn Engels essay maken, Engels woorden leren en ik wil nog even wat aan mijn PWS doen.

x_anne23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:04

Goed bezig allemaal!
M'n natuurkunde tentamen vanmorgen ging eigenlijk best goed :D Nu hopen dat het resultaat ook goed is.
Voor morgen moet ik:
- wiskunde maken
- scheikunde maken
- Duitse brief inleveren

Als het kan wil ik ook nog wat voor vrijdag doen, dan kan ik eindelijk een keer goed aan m'n PWS gaan werken haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:17

Carpediem, dat moet zeker goedkomen! :D Fijn dat je zo heerlijk hebt kunnen uitslapen, hopelijk is alles goed gegaan. :)

Succes Anne! Fijn dat het goed ging!

Voor mijn Latijn presentatie had ik een 8. :D Proefvertaling daarentegen ging wat minder goed, dus ben benieuwd....

Heb al het huiswerk voor morgen en overmorgen af. Moet alleen nog wat leerwerk inhalen, daar straks dus nog maar even kort mee bezig... Ook dat ik even ga inplannen hoe ik alles ga inhalen, maar pfff, jongens, ik heb dus echt géén zin in het leren. :+