Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 10:10

Ah! Weer wat geleerd! Thx.

Wel fijn dat je dan kan blijven hoor. Komt er toch wat poen binnen!

gomir

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:13

Precies! En staat ook een stuk beter op de cv dan een werkzoekgat van een x aantal maanden :+
Maar hoop natuurlijk dat ze me dinsdag gewoon aannemen ;)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 10:24

Dat zou nog beter zijn uiteraard! *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 10:34

Dimple schreef:
Overigens hou ik voor de rest mijn mond tegen vrienden en familie. Dan hoef ik ook niet iedereen weer te informeren als afgewezen wordt.

Dat maakt het hier wat makkelijker :D en het is ook wat anoniemer, ook fijn.

Ik duim voor jullie meiden! (en blijf zelf ook lekker door-solliciteren)

Herkenbaar.
Super dat je bent uitgenodigd voor een gesprek *\o/* *\o/*

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 11:42

Dimple: wat goed!!! Ben echt super blij voor je, is je zo gegund!!! Nu binnenhalen die job!

Ik weet niet wat me overkomt. Zit ik maanden gefrustreerd thuis met minstens 5 afwijzingen per week... nu heb ik een baan en ja hoor: nog 2 telefoontjes met uitnodigingen. Maar ik blijf geloof ik maar lekker zitten waar ik zit. Ondanks dat ik een mager loon ga krijgen en geen reiskostenvergoeding... het is wel echt het werk wat ik zoek, de mensen lijken me fijn EN na een eerste halfjaar contract bij goed bevallen direct vast. Is ook veel waard toch? :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 12:19

Jazeker Kyno! Als je daar goed zit en je fijn voelt op je werk is dat belangrijker dan het loon, toch?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:03

:j
Echt waar, een fijn werk en fijne collega's is GOUD waard! Zeker als je het fulltime doet. Uiteindelijk zit je er dan ook grotendeels van je leven, dan kan je er maar beter gelukkig zijn? Op mijn vorig werk werd ik erg karig betaald maar al zou ik 3000 netto hebben gekregen had ik het nog niet volgehouden. En hier ben ik aan nog minder begonnen, maar ik was/ben zo gelukkig dat ik mij geen enkele keer triest voelde als mijn loon gestort had. Terwijl ik dat op mijn vorig werk wel had: "grmbl ganse maand weer laten afzeiken voor zo'n bedelaarsloon".

Nu kan het altijd dat een van de aangeboden functies een job is waar je OOK graag zit en waar je collega's ook tof zijn, en je loon nog eens veel beter :D . Maar het blijft altijd een risico, van job veranderen.

En Dimple, veel succes *\o/*

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 12:41

Wauw, Kyno wat goed zeg! Gewoon meer aanbiedingen. Dat is wel een goed teken. Goede CV heb je dus maar ook dat de markt echt weer aantrekt!
En ik zou inderdaad voor nu lekker blijven zitten. Hoppen kan altijd nog over een jaar of zo. Als er dan keuze is tussen 2 hele leuke bedrijven en de 1 biedt veel meer poen....kan je altijd nog overstappen.

Vandaag aan de bak met wasjes draaien, maar tussendoor wel nog wat solli's eruit. Ik ga niet alle hoop op die baan van donderdag leggen want het is maar een orienterend gesprek.

Heb die brief nog eens nagelezen en hij was echt wel goed _O-
Zij gebruikten in de vacature de term 'niet lu llen maar poetsen' en ik ben echt zo'n type. Dus dat heb ik ook in mij brief gebruikt. :)) Normaal gesproken zet ik dat echt niet in een brief _O-

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:06

Maar als zij het zelf ook doen is het een mooie gelegenheid om aan te sluiten :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 10:06

Nou, dat dacht ik dus wel. :D
Het is altijd even aftasten in een bedrijf, maar ik pas niet zo goed in van die stijve bedrijven. Ik ben soms een behoorlijke flapuit en vraag me dan af of ik dingen echt hardop heb gezegd. Wat 9 van de 10x wel het geval is :') Dus........een stijve toko past me niet zo goed.

Voor iedereen...........weer een week vol mogelijkheden, vacatures en sollicitaties dus: kom op!!! Let's go!!! *\o/* *\o/*

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:48

Gisteren nog een brief verstuurd, helemaal anders dan anders, hopen dat het iets oplevert. Vacature is voor zwangerschaps vervanging en ze zoeken 2 mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:15

Gebeld worden door een privenummer zonder geduld (naar telefoon was echt maar 3 stappen, maar was al te laat) is niet grappig als je nog hoop hebt op een paar sollicitaties _-:( Normaal ben ik niet van terugbellen, maar in deze periode doe ik dat juist wel. Gaat alleen zo rot naar een privenummer. Zucht!

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:29

Irritant is dat ja. Zeker als het achteraf een irritant verkooppraatje blijkt -O-
Heb je wel een goede/ duidelijke voicemail? Dan spreken ze wel echt sneller in

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:30

Ja, dat is dan altijd vervelend he!

Ik ben ook al een paar keer gebeld door onbekend, met volle moed die telefoon opnemen.. was het mijn oude werk..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:38

Dat zijn vaak de W & S bureaus die met een privenummer bellen, de opdrachtgevers willen wel herkend worden ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 15:46

Mijn voicemail is de gewone "*nummer* is niet bereikbaar". En daar doen ze het maar mee. Heb zo'n hekel aan de "met x" ... hoi met mij ... "Ik ben er niet dus spreek wat in" :')

Als W&S bureas vooral prive bellen dan weet ik denk wel welke het was. Najah bellen ze nog maar een keer. En dan graag iets langer over laten gaan. Mijn telefoon plakt niet aan mijn hand vast :+ En anders bel ik binnenkort random 1 van hun kantoren.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:01

Tja Idinn, daar moet je dan maar wel even van af, want een bureau (maar ook een werkgever) wil wel zeker weten dat hij/zij de juiste voicemail inspreekt. Dus het is gewoon dan wel netjes dat er (al is het maar een kort) bericht is waaruit blijkt dat je de juiste persoon blij maakt met een belletje.. en dus dat ook de beller een bericht inspreekt (nadat de gebelde zich bekend heeft gemaakt)

Heb maar even een mailtje gestuurd naar een eerder gebruikt mailadres voor sollicitatie en gevraagd naar de status.. 19 januari is toch al wel weer even geleden. Een mailadres blijkt niet eens te werken als je mail met vraag stuurt. Erreg slecht ..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 16:47

Vet irritant die afgeschermde nummers. Had ik ook en omdat het meestal gevalletje is van verkoop ellende via de telefoon. En tot nu toe bleek dat ook steeds waar te zijn.
Als ik gebeld wordt voor een baan dan zie ik een nummer staan.

Nu de bak van de eeuw.........krijg een afwijzing van iets waar ik eind december op heb gesolliciteerd. Met daarin alle e-mailadressen van de mensen die dezelfde afwijzing krijg als ik............
Wat slecht!!!!! :roll: :x |o

Zit nog te bedenken of ik nog ga reageren naar dat bedrijf. Wat zouden jullie doen?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:49

Ja is wel bijzonder slecht.. aan de andere kant ze doen in ieder geval de moeite. Maar ze kunnen nog wel iemand bij HR gebruiken ;-)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:23

Zo, even gebeld naar functie echt onwijsssss in de buurt. Ze vroegen minimaal mbo, maar ben hbo dus even gebeld en gevraagd of het de moeite was.. Ja er zat nu een hbo-er en er mocht er nog wel eentje naast ;-) Dus snel brief en cv gestuurd. Ze hadden al 120 brieven binnen haha

nu maar duimen want dit is echt op fiets/loopafstand dat zou geweldig zijn!
Laatst bijgewerkt door fargo op 09-02-15 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 17:32

Over slechte afwijzingen gesproken, kwam laatst een vriendin tegen die nog werkt op een van mijn vorige werkplaatsen. Daar was ook zo'n top leidinggevende (not).

Ze vertelde dat ze iemand tijdelijk hadden aangenomen, tijdelijk of via uitzend ik weet het niet precies. En er kwamen 2 jobs vrij, meisje had op een van de twee gesolliciteerd. Iedereen was overigens ook tevreden van haar;

Zegt de leidinggevende, op het einde van een teamvergadering(!), waar dus héél het team bijzat: "oh ja en nog even dit: de bijgekomen jobs zullen worden ingevuld door *naam 1* en *naam 2*, dus sorry X, voor jou stopt het hier *vriendelijk lachje*.
Die was ook NOT amused :D . Ze is ermee naar hogerhand gegaan want ze vond het écht niet kunnen om op die manier afgewezen te worden.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:07

Hoi, mag ik me ook melden?
Ik ben niet toos werkloos, maar wel hard op zoek naar een nieuwe baan.

Ik werk momenteel als sous chef in een restaurant maar ben op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Ik heb ook een HBO opleiding CMV (social work) afgerond maar hier helaas geen werkervaring in. En jammer genoeg wordt ik hier dus overal keihard op afgeserveerd op basis van mijn CV.

Momenteel ben ik vooral op zoek naar een baan als bijvoorbeeld intercedent. Het mooiste lijkt mij als ik mijn hbo ervaring kan koppelen aan mijn ervaring in de horeca bij bijvoorbeeld een horeca uitzendbureau..

Wie heeft er tips om toch aan die baan te komen! Of andere leuke suggesties wat bij me zou passen en waar mijn cv wel bij aan zou sluiten?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:11

Helaas, de baan waar ik vorige week auditie voor deed is het niet geworden :o. Geen hele grote teleurstelling, want ik verwachtte het al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:41

Hallo,

Even snel een vraagje tussen door. Als je contract niet verlengd wordt, hoe ver van te voren moet je werkgever dit aangeven?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:43

AmoorM schreef:
Hallo,

Even snel een vraagje tussen door. Als je contract niet verlengd wordt, hoe ver van te voren moet je werkgever dit aangeven?

Eigenlijk niet eens.. Het is natuurlijk netjes als het gebeurd, maar het hoeft niet.