Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:17

Wow linoleum wat een gezeur :oo En nu?

-O- Ik heb gister een mailtje gekregen dat mijn scriptie onvoldoende is.
Snap er niks van, mijn begeleider zei dat het allemaal wel goed kwam en dat het er super uit zag...
Feedback krijg ik nog.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:20

Herken dat wel Muurp!! dat was bij mij eerst ook. Leek het erg positief en toen opeens moesten er nog wat dingen worden aangepast. Zo gezegd zo gedaan..nu vind ik alleen wel dat het rapport minder mooi is geworden.
Heb afgelopen week het gehele afstudeerdossier aangeleverd en voor de zekerheid de tweede en derde lezer ook alles per mail opgestuurd. Helaas nog niet gehoord. Hoop dat ik volgende week het assessment mag doen.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 08:52

Meen je niet Linoleum, wat een geneuzel! Hoop dat alles goed komt. Zo heeft mijn zusje in de laatste maand voor haar afstuderen een toets uit het eerste jaar over moeten doen omdat ze de toets en dus het cijfer kwijt waren... Domme organisatie.
Hier troubles met het samenvoegen van de rapportages. Ik heb samen met 4 andere studenten onderzoek gedaan naar hetzelfde onderwerp, alleen allemaal vanuit een andere invalshoek. Nu willen we van alle rapportage één gezamenlijke maken, maar dit komt niet van de grond. Iedereen is er klaar mee.mvolgende week maandag hebben we de presentatie voor de opdrachtgever en vandaag zou de rapportage klaar. Er is echter nog niks gebeurt. Mooi klaar mee!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:54

Marijkeeee schreef:
Herken dat wel Muurp!! dat was bij mij eerst ook. Leek het erg positief en toen opeens moesten er nog wat dingen worden aangepast. Zo gezegd zo gedaan..nu vind ik alleen wel dat het rapport minder mooi is geworden.
Heb afgelopen week het gehele afstudeerdossier aangeleverd en voor de zekerheid de tweede en derde lezer ook alles per mail opgestuurd. Helaas nog niet gehoord. Hoop dat ik volgende week het assessment mag doen.

Zonde is dat hè? -O-
Heb feedback gekregen, wel concreet en de 'fouten' die ik heb gemaakt zijn wel logisch. Nu afwachten of ik het dit studiejaar nog kan inleveren en mijn verdediging kan houden. Officieel heb ik nog recht op 1 kans dus het zou moeten kunnen..

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:40

Ik heb een mail teruggestuurd dat het al 5 jaar geleden is dat de afspraken zijn gemaakt en ik mijn propedeuse al 3 jaar geleden heb gehaald. Wel naam van degene waarmee ik het afgesproken heb. Maar verder heb ik ook niks meer op papier daarvan.

Stond verder ook niet in de mail wat de gevolgen ervan waren. Maar kan 3 weken duren voor ik antwoord krijg. Dus nu afwachten wat de reactie is.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:48

JAAAAAAAA SCRIPTIE GEHAALD!!!! Een 7 voor het rapport (en een 7,5 voor me presentatie vorige week). Zo maar een fles champagne halen :):) :):) :):)

Sorry voor de ego post. Iedereen die moet verbeteren heel veel succes jullie kunnen het!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:57

Gefeliciteerd Nathalie!!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:28

gefeliciteerd Nathalie.

Hopelijk vinden ze dit voldoende linoleum zou wel raar zijn als ze daar nu niet mee akkoord gaan.

Ik krijg als het goed is binnen een paar dagen de uitslag van mijn herkansing en moet deze volgende week woensdag presenteren. ik heb tot 12 augustus om alles in orde te maken dan ontvang ik in september mijn diploma. naast het afstuderen moet ik nog 3 opdrachten inleveren. bij 1 loop ik best wel vast die is bijna klaar met paar kleine aanpassingen maar ik krijg weinig medewerking van het bedrijf waar de opdracht over gaat...

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:41

Jeeh nu toch ook voor mijn eindelijk goed nieuws :+
Mijn scriptie is goedgekeurd *\o/*
Woensdag mijn colloquium (presentatie)
Deze week de opdrachten afronden die ik nog moet inhalen en dan hopelijk volgende week genieten van mijn vakantie (studie afgerond en 3 weken vrij van werk)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 13:00

Lekker hoor, Lauwie! Gefeliciteerd en succes met de laatste loodjes.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:38

bedankt. Ik denk dat ik me er nu beter toe kan zetten om het af te ronden was mijn motivatie kwijt door al het gezeur. Maar nu is het einde in zicht en wil ik het afronden.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:39

Even een ander soort vraag. Geven jullie een bedankje aan jullie stagebegeleider en wat dan?

Ik wil graag wat voor haar kopen, maar heb ik geen idee wat nou. Chocola of zoiets is in elk geval geen succes met dit weer.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:56

ik geef niks maar ik heb ook niet veel begeleiding gekregen;).
misschien dat ik wel op taart trakteer woensdag

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:18

Ja ik moet na deze week nog twee weken stage lopen. Maar morgen heb ik mijn presentatie en eindbeoordeling van de stage. En daarna gaat mijn begeleidster op vakantie. Dus voor haar wilde ik apart wat doen en dan op mijn laatste dag bij het bedrijf taart.

Ik loop wel een rondje door de stad heen van te voren anders.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:49

linoleum schreef:
Ja ik moet na deze week nog twee weken stage lopen. Maar morgen heb ik mijn presentatie en eindbeoordeling van de stage. En daarna gaat mijn begeleidster op vakantie. Dus voor haar wilde ik apart wat doen en dan op mijn laatste dag bij het bedrijf taart.

Ik loop wel een rondje door de stad heen van te voren anders.

Wellicht is zo een cadeaupakketje met wat kaas en worst een idee? Doet het hier altijd goed!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 16:39

Dat is wel een goed idee! Maar was gelukkig niet nodig voor vandaag. Ze heeft me verplicht om na haar vakantie nog keer terug te komen om fatsoenlijk afscheid te nemen met haar erbij :') Doe ik het dan wel.

Vandaag presentatie en beoordeling stage. Ging echt super goed :D nu scriptie afschrijven.

En ze wil proberen dat er een baan gecreëerd worst

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 18:41

wat fijn:) succes met het schrijven van je scriptie.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:30

Zucht... :r :\
vorige week had ik nog geen reactie gekregen.. dus zelf maar er achteraan gemaild, volgende dag nog geen reactie, nog een mailtje er aan gewaagd. uiteindelijk afstudeerbegeleidster ingeschakeld en ja hoor half uurtje later reactie..
Waren er nog niet aan toegekomen.. _-:( maar de (07-07)dinsdags zou ik een update krijgen of ik de (10-07)vrijdag een feedbackgesprek heb of eindassessment kan doen..
Gister hele dag op de mail kijken.. geen bericht.. vanmorgen maar gemaild.. weer een zucht moment.. gister heeft ie pas de scriptie doorgenomen.. en vanmorgen moet hij het nog afstemmen met de derde lezer.. in de loop van de dag hoor ik het.. wel excuses staat erbij..

pff.. zo zonde het verliep allemaal zo goed.. nu op het einde echt ruk!!

en vandaag is de diploma uitreiking.. twee klasgenoten zijn van de partij. Is ook een kleine klas hoor de deeltijd. Maar toch was wel leuk geweest. Vandaag blijf ik maar gewoon aan het werk.

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:52

Goed nieuws dus Linoleum!
En jakkes, Marijkeeee, het gaat bij jouw dus ook niet vlekkeloos.

Yes! Visieverslag is voldoende (een 7,5).
Voor wat betreft de scriptie is het een puinzooi. Beoordelaar heeft concrete feedback gegeven, maar weigert mijn vragen nog te beantwoorden en verwijst mij door naar mijn begeleidend docent. Echter heeft deze docent aangegeven dat hij en mijn beoordelaar mijlenver uit elkaar liggen qua visie. Hij heeft mijn scriptie als voldoende gezien en mijn beoordelaar(s) keuren het af. Wat heb ik dan aan de feedback van mijn docent?

Het komt er nu op neer dat de docenten niet meer te bereiken zijn ivm de schoolvakantie en dat we het maar moeten uitzoeken. We krijgen geen begeleiding meer en moeten maar gokken dat het verslag dat we op 10 augustus moeten inleveren voor de herkansing, voldoende zal zijn. Mooie puinhoop niet?
Een aantal uit de klas hebben zich verenigd om een klacht in te dienen, een heel aantal durven dit niet ivm angst dat hun cijfer hieronder gaat lijden.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:04

Zonde zeg Marrit!!!!! zo te lezen willen ze ook echt niet meewerken. Merk ik ook wel een beetje hoor de naderende zomervakantie en dingen die ze nog snel van te voren willen afronden, maar daardoor ook niet overal tijd voor hebben. Beetje vooruit schuif gedrag.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:53

En dan verwachten ze van ons wel dat we ons aan de deadlines houden enzo.. Beetje jammer :roll:

Ik heb morgen een gesprek met mijn begeleider en beoordelaar nadat mijn scriptie 3 weken geleden is afgekeurd. Helaas hadden ze pas morgen tijd voor me. Ben heel benieuwd naar dat gesprek, hoop dat het dit schooljaar nog gaat lukken om af te studeren maar die kans zie ik vrij klein worden want ik geloof dat school dicht is in augustus.. Dan maar richten op september/oktober!
Eerst maar het gesprek afwachten, ik vind die 2 mensen steeds minder aardig worden -:(-

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:08

Teleurstellend bericht gekregen.. scriptie toch nog niet goed, vrijdag feedbackgesprek. eind augustus kan ik dan de aangepaste versie inleveren..

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:46

Balen zeg wat een hoop slechte berichten :(
Succes met jullie herkansingen!

Ik heb vandaag mijn presentatie gehouden en ben afgestudeerd met een 7 *\o/* ik was super zenuwachtig maar toch een 7,5 voor mijn presentatie.

Inmiddels heb ik 2 opdrachten ingeleverd nog 1 te gaan! Hopelijk kan ik deze vrijdag inleveren en dan heb ik vakantie

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:58

Lauwie gefeliciteerd!

En de rest, wat rot dat het zo moeilijk gaat.

Officieel kan ik hem ook nog deze week inleveren en daarna pas weer eind augustus. Maar mijn begeleider en beoordelaar hebben onderling afgesproken dat ik het naar hun persoonlijke adres mag opsturen en ze het alsnog voor mij beoordelen. Vandaag laatste delen geschreven. Morgen alles nog een keer controleren en dan stuur ik het nog een keer op voor feedback.

Dan nog even foto's maken om het verslag wat aantrekkelijker te maken. Wordt het een stuk mooier van.

Ook uitgezocht hoeveel het kost om het mooi te laten drukken. Dat word me toch te duur. Als ik het precies naar wens deed was ik 450 euro kwijt voor 10 stuks (minimaal aantal). Hoe mooi een hardcover ingebonden boek ook is, zoveel is het me niet waard. Nu eens rondkijken of het op iets simpelere manier goedkoper te doen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 19:04

Hoi allemaal, ik heb hier een tijdje geleden een berichtje geplaatst alleen erg druk gehad met stage!

Voor degene die zijn geslaagd gefeliciteerd!! *\o/*

Hier helaas niet afgestudeerd voor het eind van het schooljaar. Ik ga er nog een half jaartje bij doen. Stage wel gehaald met een 8 *\o/* dus die is klaar. Nu nog alleen paar tentamens en presentatie als allerlaatste doen en dan ook mijn diploma in ontvangst mogen nemen (hoop ik :+ )