Ik heb helaas veel types niet meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Courses schreef:FontSquirrle!
Courses schreef:Ik ben niet bekend met de CMD studies in Groningen of Leeuwarden, welke school bood die ook alweer aan?
Ik ken Derk eigenlijk niet, nooit gehad als docent dus kan er niet echt over oordelen. Ik zou persoonlijk niet teveel schooldagen laten schieten, zeker met Creative uitkijken want ze willen nog wel eens je schouw laten afhangen van je aanwezigheids percentage
Ik zit momenteel in de trein naar huis vanuit stage, weer een drukke week gehadEerste evaluatie is ook al geweest, erg positief dus dat is super fijn om te horen
Vooral erg vermoeiend, kom echt elke dag moe thuis en vind het best lastig alsnog m'n draai te vinden qua uren
Vicky_Belle schreef:Hoi allemaal, hier een grafisch vormgever met +10 jaar ervaring.
Heel eerlijk, als ik nu terug opnieuw zou mogen beginnen zou ik een andere richting kiezen met meer toekomst. Waarschijnlijk iets wat jullie NIET willen lezen. Waarom hoor ik je denken...
- de dagen zijn lang, je draait makkelijk 10 uur op een dag
- het loon is niet eerlijk naar je werk
- je krijgt een hele hoop stress want het is deadline na deadline
- de klanten zijn niet snel tevreden want of het is te snel gedaan of het is te duur ...
ik kan nog even zo doorgaan, ondertussen al verschillende dingen ontworpen, van krantenadvertenties naar offset drukwerk naar verpakkingen, het is allemaal één pot nat.
Maar goed, er zijn nog wel goede jobs in te vinden maar ze zijn zeldzaam. Dus bij deze wens ik jullie ijverige studenten veel succes
Ik hoop dat ik met deze post niet teveel mensen demotiveer, waarschijnlijk is bij mij het leuke er gewoon af en wringt dat een beetje. Hoeveel vormgevers ken je die +40 jaar zijn.
Courses schreef:[Tja, dat is alsnog iedereen voor zich. Ik loop momenteel stage bij de KLM, als ik op zo'n zelfde positie kom als waar ik nu zit na m'n afstuderen is dat echt primaEchter ben ik enorm breed opgeleid, breed georiënteerd en heb ik heel veel ervaring dus ik kan in meerdere vakgebieden aan de slag