[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Autorijexamen, zenuwachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:51

Wat goed! Gefeliciteerd!!!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:37

Wat goed zeg gefeliciteerd!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:57

Gefeliciteerd!! :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:28

Wat heerlijk, gefeliciteerd!

SoAndrea : Wat betreft het "laat komen", ik vind na 5 minuten al weg zijn wel erg snel van je instructeur.. Vreemd :)
Moet je de les wel betalen?

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:48

Polly schreef:
Ja klopt.

Apart dat hij gewoon is weggegaan, ik blijf altijd 10 min wachten, bel een keer aan de deur en evt telefonisch contact zoeken, is iemand er dan nog niet dan gooi ik een briefje in de bus en bereken ik de les door.

Zo gaat het bij ons ook! Leerling na mij heeft er nog wel eens last van, mag ik daarna mezelf weer naar huis brengen als ´ie niet komt :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:54

Ik sta altijd 5 minuten voordat mijn rijles begint al buiten haha.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:05

Haha ik heb ook zo'n leerling dan ga ik altijd meteen kijken of ik niet te laat ben lol. De meesten komen buiten zodra ik voorrij.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:07

Polly schreef:
Haha ik heb ook zo'n leerling dan ga ik altijd meteen kijken of ik niet te laat ben lol. De meesten komen buiten zodra ik voorrij.

Jij bent instructrice? :)

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:15

Dankjulliewel! :)

Ik heb inderdaad ook weleens gehad, dat een leerling niet thuis was. Gevolg was dat ik gratis 20 minuten langer les had op de kosten van die leerling. Misschien niet leuk voor die leerling, maarja een afspraak is een afspraak. Bij mijn rijschool stond het duidelijk vermeld, dat je minimaal 48 uur van te voren moest afmelden. Anders moest je de les betalen. In dit geval heeft de instructeur wel de leerling meerdere malen gebeld, gesmst, gewhattsappt en zelfs aangebeld. Dan ligt de verantwoording bij de leerling vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:17

rocky_1995 schreef:
Dankjulliewel! :)

Ik heb inderdaad ook weleens gehad, dat een leerling niet thuis was. Gevolg was dat ik gratis 20 minuten langer les had op de kosten van die leerling. Misschien niet leuk voor die leerling, maarja een afspraak is een afspraak. Bij mijn rijschool stond het duidelijk vermeld, dat je minimaal 48 uur van te voren moest afmelden. Anders moest je de les betalen. In dit geval heeft de instructeur wel de leerling meerdere malen gebeld, gesmst, gewhattsappt en zelfs aangebeld. Dan ligt de verantwoording bij de leerling vind ik.

Ten eerste; gefeliciteerd met je rijbewijssss!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ik lees ook nog steeds mee maar dit vind ik onzin. Hoe weet jij 48uur van te voren dat je ziek bent? Als ik ziek ben kruip ik echt de auto niet in. Als ik naar mijn instructeur bel 's morgens dat ik 's middags om half 2 niet kan rijlessen omdat ik ziek ben dan vind hij dat echt geen probleem. Maja goed, iedereen heeft zijn eigen regels. :)

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:25

Dankjewel!

Tja het is echt niet zo dat hij er echt zo stipt bovenop zat hoor. ;) Hij maakte heus weleens uitzonderingen als je ziek was. (Die regel gold vooral als je er niet was of als je telkens afbelde.) Maar het is wel zijn brood en hij kan er niets aan doen als je ziek bent. (wil niet zeggen dat jij er iets aan kan doen, maar vanaf jouw kant wordt de les afgezegd niet vanaf zijn kant) Hij moet ook gewoon zijn hypotheek betalen ect. Als leerlingen telkens op de dag zelf afbellen, dat ze ziek zijn dan heeft hij ook geen inkomen. Maar goed, zoals ik al schreef ging hij er soepel mee om. Een keer ziek zijn op de dag zelf was niet zo'n probleem, als je dat maar niet heel vaak deed. Overigens stond daar tegenover ook, dat ik weleens een halve les gratis heb gehad, omdat hij zich verslapen had. Zijn probleem, mijn geluk. :+

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:38

Gefeliciteerd rocky :D
Super leuk zeker om te horen dat je geslaagd bent als je het niet verwacht?

Hier wel vaker gehad dat de gene na me niet kwam. Of die lag nog te slapen en werd wakker gebeld waar die bleef. Alleen dan werd het door berekend. Als je de zelfde dag nog af zij niet. Echt heel fijn voor al je ziek was of opeens school er tussen kwam

Ik belfe bijna nooit af en al ik het wel deed dan was het paar dagen van te voren dus kon die het nog opvullen. Misschien dat die daarom zo soepel was met de paar keer dat ik op de dag zelf af belde 2x van de 60 lessen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:01

Zertab schreef:
Polly schreef:

Jij bent instructrice? :)

Ja :-)

Afbellen geld hier 24u van tevoren, alle lessen binnen de 24u mag ik doorberekenen. Ik leg altijd aan mn leerlingen uit dat als ik coulant ben naar hun en dus niet reken ik zelf ook niet verdien, ik snap dat zij niks aan ziekte kunnen doen maar dat kan ik ook niet. Ik adviseer altijd om, als ze idd ziek zijn, alsnog zo snel mogelijk af te bellen, hoe eerder ze bellen hoe meer tijd ze mij geven om een andere leerling te vinden voor hun gereserveerde tijd. Als ik iemand anders vind hoeven ze uiteraard niet te betalen.
Je moet het ook zo zien, als ik de tandarts te laat afbel moet ik ook gewoon betalen hoor.

Hoe staan jullie trouwens tegenover contact opnemen in de avonden en weekenden? Moet dat gewoon kunnen en verwachten jullie dan ook reactie of is het in jullie ogen ook weekend voor de instructeur? En als je maandag les hebt en je kan niet, wanneer ga je dan uiterlijk afbellen?

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:18

Gefeliciteerd!
Is het raar om je instructeur aan te laten bellen? Oeeppss haha. Mijn rij instructeur is mij een keer vergeten, haha. En hij heeft zelf ook een keer 5 min voor tijd afgebeld, maar hij is mega chill.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:20

Als ik om wat voor reden dan ook afbel reken ik uiteraard niet door.
Als ik ziek ben rij ik zo lang mogelijk door maar ik heb ook weleens een leerling na 45min naar huis gebracht omdat ik echt niks meer binnen kon houden.
En ja, ook een keer afgebeld omdat ik bij de leerling om de hoek aangereden werd en de (schuldige) tegenpartij dusdanig gewond was dat hij met de ambulance mee moest, mijn auto had ook behoorlijke schade dus rijden zat er niet meer in toen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:21

Krijg mijn post niet geedit, maar ik app gewoon dus krijg altijd antwoord, maar les ook in het weekend. Als ik een rijschool op zondag niet zou kunnen bereiken voor ziekte ivm een les van maandag zou ik het wel eerlijk vinden dat die niet berekend wordt.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:22

@Polly: mijn instructrice rijdt ook in de weekenden...dus ja haha, ik neem altijd contact op als ik niet kan, ofzo.

Dus jij hebt al heel wat meegemaakt? Ook mensen die de rotonde oprijden? :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:23

Ik app trouwens ook met mijn instructrice, kan haar altijd bereiken dus.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:24

ik antwoord in principe ook wel als ik mn telefoon bij de hand heb maar zondag is daarnaast ook mijn enige dag "vrij" dus dan zit ik niet de hele dag op mn telefoon. Vind je het ook geen probleem als de instructeur jou belt of je bv die maandag kan rijden?

En een stomme vergelijking misschien, maar als je maandag naar de tandarts moet en je bent ziek kan je die ook niet zondag afbellen maar als je maandag afbelt moet je wel betalen..

edit: ja maar niet ernstig hoor. Het stomste was ooit een behoorlijke aanrijding op een rotonde waar wij getuige van waren en bij het helpen van het slachtoffer in afwachting van de ambu bleek dat de veroorzaker een examinator was.. oeps :D

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:26

Werken ze bij jullie echt 24-7 dan :?

Bij ons houden ze gewoon weekend hoor, doordeweekse dagen van 8 tot 5 ongeveer kun je kantoor bellen. Om een les af te spreken kun je soms wel tot 6 je eigen instructeur bellen, maar dat is ´t ook wel (en ook prima vind ik, die mensen hebben ook weekend en avond)

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:30

Nee hoor, al belt hij mij midden in de nacht, als ik niet wil opnemen doe ik dat toch lekker niet. Mijn instructeur is een eenmanszaak dus ik denk dat daarom het contact wel makkelijker is, app hem zo vaak in het weekend of savonds wat ik ook al weer moest leren.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:33

Onze autos rijden 6 dagen per week. Van ma-vrij tussen 7.30 en 21u en op zaterdag tussen 7.30 en 16.30 (instructeurs rijden niet 6 dagen die tijden maar wel elke fulltime instructeur 2 avonden en de zaterdag en die is dan 1 doordeweekse dag vrij). Lesafspraken maak je met je eigen instructeur en ik heb dus tegen mijn leerlingen gezegd dat ik 6dgn (ma-zat) bereikbaar ben tussen 7-20 en op zondag alleen in zéér dringende gevallen die echt niet tot maandag kunnen wachten.
Meestal gaat dat heel goed maar eerlijk is eerlijk ik ben in al die jaren ookal 2x 's nachts gebeld. 1x door een dronken leerling die om 8u moest lessen de volgende ochtend en 1x door een leerling die ziek was en bang was dat ze door de wekker heen zou slapen. Denk dat het overbodig is te zeggen dat ik daar niet zo blij mee was. Leerlingen hebben overigens mijn privé-gsm nummer. Heb een tijdje een apart nummer gehad voor het werk maar 2 telefoons meeslepen ging me een beetje ver. Vind het ook geen enkel probleem dat ze mijn privé nummer hebben en als ik thuis ben en mn agenda bij de hand heb app ik ook meteen terug maar op zondag ben ik ook weleens de hort op ;)
Voor vragen mogen ze ook gewoon appen of mailen die beantwoord ik altijd zo snel mogelijk.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:36

Wat een kneuzen, gaat toch niet snachts bellen. Als ik sochtens of savonds app kijk ik altijd even hoelaat hij online is geweest en beslis ik of het nog even kan wachten. Ik hoor wel eens verhalen van mijn instructeur, en dan snap ik dat je soms even duidelijk moet zijn dat je niet je les kosteloos kan afzeggen om elk klein ding.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 18:54

Ik had vorige week ook les gehad en toen was de volgende leerling niet op komen dagen en had ik anderhalfuur gratis les op die leerling zijn kosten hihi :P

Hij heeft me gisteravond een watsapp gestuurd waneer ik volgende week les heb.
Zelfs in het weekend hebben we contact.
We hebben een aparte klik haha :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:06

AfricanLady schreef:
Ik had vorige week ook les gehad en toen was de volgende leerling niet op komen dagen en had ik anderhalfuur gratis les op die leerling zijn kosten hihi :P

Hij heeft me gisteravond een watsapp gestuurd waneer ik volgende week les heb.
Zelfs in het weekend hebben we contact.
We hebben een aparte klik haha :P

Oehhh :Y)

Ik weet dat ik pas 3 lessen heb gehad, maar ben echt en ramp haha.