Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 17:51

Lessie schreef:
Nanno_123 schreef:
dan hebben wij tegelijkertijd in de aula gezeten met dat praatje over de geschiedenis enzo haha
was voor Bestuur, recht en veiligheid dus daar zat ik ook bij!

Toevallig hahs! Welke opleiding doe jij dan?

ivk, en jij dus recht?
ja misschien hebben we elkaar wel gezien maar dat weten we toch niet haha :+

Marit

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:32

Ik heb m ijn rooster nog eens goed uitgeplozen en bekeken en ik denk dat het achteraf lalemaal wel mee gaat vallen. We hebben vaak als laatste vak 'studieregiepunten' maar zover ik weet kun je dat ook overslaan of op een andere manier volgen. En we beginnen bijna elke dag pas om 1 uur 's middags. Dan nog een tussenuur meestal, dus uiteindelijk vaak maar 4 uurtjes les per dag.. Dus ik ga de ochtenden maar goed gebruiken! Het is denk ik even zoeken wat verplicht is en wat niet, ook wat betreft werkgroepen en weet ik wat.

Omdat we met zoveel studenten zijn, begint de ene groep om 9 uur, de tweede om 10, derde 11, etc. Wij zijn de laatste groep dus hopelijk draait het om blok 2 om, beginnen wij lekker als eerste en zijn we eerder klaar :):)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:38

Ik moet toch wel echt even wennen aan het ritme hoor! Het is vermoeiender dan ik had verwacht en aan het einde van de dag is mijn concentratie alles behalve goed haha.
Ik vind het wel leuk en het is allemaal nog interessant enzo (:
Leuke klas waar ik ook een deel mee kan reizen, dus dat maakt het ook een stuk leuker en dragelijker haha :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 20:56

Hier 2 dagen introductie achter de rug, wel wat aan de praat al etc maar ik lijk eerder een klik met wat jongens te hebben, heb met nog niet 1 van de meiden uit m'n klas echt een leuk/gezellig gesprek gehad ofzo. Ergens jammer maar wat met jongens optrekken zou ik ook niet erg vinden. Morgen volleybal, bbq en bonte avond waarbij elke klas iets moet doen en wij hebben niks dus we gaan lekker voor banketstaaf staan := Oh en nog een feest maar dit wordt waarschijnlijk al sowieso 9 uur of misschien wel 10 uur en wil graag heel thuiskomen.

Meeste hier zijn wel positief gelukkig! Vermoeidheid heb ik ook wel wat en dan is het pas introductie..moet ook nog even wat beter m'n slaapritme aanpassen. En helaas aardig wat mensen niet blij met hun rooster, wat balen! Zeker als er veel reistijd bij komt kijken. Het verschilt wekelijks wel wat maar met mijn rooster kan ik wel leven. Wel bijvoorbeeld op maandag enorm veel tussenuren dus ben benieuwd of we dan met project bezig kunnen of dat er dingen misschien toch niet verplicht zijn hoewel ik toch ook wel graag alles wil volgen. Dillema's :P

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:45

xSannee schreef:
Ik moet toch wel echt even wennen aan het ritme hoor! Het is vermoeiender dan ik had verwacht en aan het einde van de dag is mijn concentratie alles behalve goed haha.
Ik vind het wel leuk en het is allemaal nog interessant enzo (:
Leuke klas waar ik ook een deel mee kan reizen, dus dat maakt het ook een stuk leuker en dragelijker haha :)

retweet

gaan er trouwens nog meer mensen een extra reisvergoeding aanvragen? ik heb trouwens niet het idee dat mijn opleiding ontzettend moeilijk is, het is gewoon veel 'doen' en bijhouden, wel heel leuk maar ik ben meer van theorie in me kop stampen.. had het niveau wel wat hoger verwacht eigenlijk weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet :')

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:51

denk niet dat je nu al kan weten hoe het niveau gaat zijn toch de rest van de studie?
en als je het leuk vind wat maakt het dan uit? wees blij, haal je op je sokken een hbo studie, prima toch?
of je haalt dit jaar je P en stapt over naar de universiteit?

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 21:57

Dames, mag ik me hier ook melden? :)

Morgen mijn eerste school(introductie)dag voor dit jaar, vol met zoals school het zegt "Boeiende sprekers & workshops". Moet om half 10 beginnen en ben rond half 4 waarschijnlijk klaar.

Oh, misschien handig haha. Mijn studie is SPH bij Windesheim.

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:03

Nanno_123 schreef:
denk niet dat je nu al kan weten hoe het niveau gaat zijn toch de rest van de studie?
en als je het leuk vind wat maakt het dan uit? wees blij, haal je op je sokken een hbo studie, prima toch?
of je haalt dit jaar je P en stapt over naar de universiteit?

tuurlijk is het leuk om op me sokken een hbo studie te halen, maar ik wil wel iets met een uitdaging dus eigenlijk vind ik het helemaal niet leuk als het zo makkelijk gaat. de studie opzich is heel leuk, maar ik heb niet echt het idee dat ik iets leer. en waarom ik denk dat deze studie onder niveau is? omdat ik meerdere mensen ken die hem doen op die school, het is natuurlijk voor iedereen verschillend maar dat is gewoon het beeld wat ik er nu van heb ;)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:47

Vandaag een dag van half 9 's morgens tor half 9 's avonds :+ Eerst een hoorcollege, dan werkgroep en dan moet ik 5 uur wachten voor een taaltoets aan de andere kant van Adam _/-\o_ Top dagje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 10:44

Hier valt het achteraf ook wel mee :) Het rooster echt niet, dat is heel erg zwaar, vooral omdat ik zowel 's ochtends als aan het einde van de middag in de spits reis dus altijd een uur moet staan. -O-
Maar mijn opleiding is wel echt super leuk, leuke mensen om mee samen te reizen dus ach.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:14

De eerste periode is in vergelijking met de rest van de studie vaak niet ingewikkeld of moeilijk, dus hou hoop dat het moeilijker gaat worden. ;)
Welke opleiding doe je?

Moet zeggen dat ik toch echt wel heel erg moet wennen, het weer naar school gaan, het studeren en het vele reizen. Vind de opleiding wel echt enorm leuk en interessant, maar nu best al pittig!! Heel technisch, natuurkundig en veel medische begrippen leren. Aangezien de Havo voor mij alweer ruim 6 jaar geleden is... Kost best moeite om de simpele dingen weer boven te krijgen, haha. Maar we gaan er voor! In het begin maar even wat extra uurtjes er in stoppen.

Heb sinds deze week een nieuwe laptop, wauw wat ben ik daar blij mee!! Is een laptop met touchscreen en het scherm kan je zo dicht klappen dat je een tablet hebt, ideaal voor tijdens practica als we de readers er bij moeten hebben. Alles is namelijk digitaal en scheelt een hoop printen en een hoop ruimte op tafel in verhouding met een 'gewone' laptop.

Misschien leuk om een lijstje te maken met wie welke opleiding waar doet?

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 12:23

Mij bevalt de opleiding goed, wel weer wennen na een tussenjaar! Maar even op de tanden bijten!! :)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 15:56

Dit was een toffe introweek! :D

Ik heb echt een super toffe klas, prima rooster (wel wat tussenuren, maar kan dan prima werken aan school of andere dingen, m'n klas is tof en gezellig dus we vermaken ons wel. Niet erg dus!) Hij wisselt wel elke week, en we hebben niet veel extreem veel contacturen, veel zelfstudie en voorbereiden, fijn!!) Dus ja, ik ben super blij! Voel me echt thuis op school en in de klas. Het is echt een fijne mentaliteit, heel tof! :D

Maar niet iedereen heeft een fijn rooster/klas/docenten? :(:) Het kan altijd beter worden toch? Het is wel nog even inkomen denk ik, en alles komt uiteindelijk op z'n plaats. En mocht het toch niet bevallen, kan het een fijne ervaringen voor je zelf zijn, toch? :)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 20:21

Ik zit echt in 1 grote dip -O-
Het liefst zou ik nu al stoppen, maar we moeten even doorgaan..

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 20:56

Lessie schreef:
Ik zit echt in 1 grote dip -O-
Het liefst zou ik nu al stoppen, maar we moeten even doorgaan..

Awwww wat is er mis?

Vandaag me eerste toets gehad, een wiskunde B toers. Hoop dat ik hem heb gehaalt. Dan heb ik me eerste 2 studie punten binnen. En hoef ik de lessen van dat vak niet te volgen deze periode.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 20:59

ja echt alles..

Opa is dinsdagochtend overleden, op mijn eerste lesdag. Maandagavond al afscheid genomen en dinsdag uit school weer naar hem toe geweest. Op school is alles gewoon echt slecht geregeld en weinig tot geen leuke klasgenootjes. Vriendinnetje die naar dezelfde school is gegaan heeft al een heel groepje vriendinnen en is helemaal happy.

Mijn andere vriendinnen zijn afgelopen jaar gezakt of het jaar daar voor al blijven zitten, dus die zitten nu met zn allen gezellig bij elkaar en sturen elke dag foto's in het groepsgesprek en leuke dingen. Reageren niet op mijn verhalen of vragen niet even hoe de opleiding is.

Het komt nu misschien allemaal heel zielig over en misschien denken jullie wel dat ik me heel erg aan stel, maar pfff -O- Had het me allemaal zo anders voorgesteld.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:07

Gecondoleerd :(:)

Als je een beetje bent bij gekomen van het overlijden. Krijg je het vast leuker. Zal vast wel iemand in je klas zitten die toch heel aardig blijkt te zijn.

Sterkte iedergeval

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:11

@Lessie, niet opgeven. je zit nu ook zelf niet lekker in je vel door het verlies van je opa en kan me voorstellen dat daardoor alles veel poedersuiker lijkt dan dat het daadwerkelijk is.
tuurlijk is het leuk om meteen vriendinnen te hebben maar uiteindelijk doe je het allemaal voor jezelf, en vriendinnen komen heus wel.
je merkt gauw genoeg dat als je beter in je vel zit dat vriendinnen maken een stuk gemakkelijker is
hoe vind je de studie zelf qua inhoud of heb je alleen de intro gehad deze week?

en tsja wat zijn vriendinnen die niet geinteresseerd zijn in jou?? moet van 2 kanten komen, dus dit is niet leuk voor jou zo!
het valt allemaal vanzelf wel op zn plek!

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 21:13

Klopt, ik weet het. Maar ik had zoooo graag gehad dit het eindelijk eens een x wel allemaal vanzelf zou gaan ;(

maarja, ik denk ook dat als ik dit berichtje over een paar weken lees, ik er al heel anders tegenover sta. :)

Opleiding zelf, pittig. Het gaat allemaal heel snel, zeker nu ik er niet helemaal met mijn hoofd bij ben. Volgende week moet ik al een schrijfopdracht inleveren, dus t gaat allemaal wel snel.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:20

hbo is ook heel zwaar zeker als je op de havo gewent bent dat alles nog word uitgelegd en voorgekauwd, nu word je letterlijk in het diepe gegooit en dat zal wel even wennen worden voor mij ook hoor!
ik heb wel het geluk dat ik leuke meiden heb(ondanks dat er maar 7 meiden in mn klas zitten) maar ik denk dat ik een jaar geleden dat ook moeilijker had gevonden en meer tijd voor zou moeten hebben.
en wat ik ook geleerd heb, als je je rot voelt straal je dat ook een soort uit en sta je onbewust misschien niet open voor nieuwe contacten omdat je even genoeg had aanjezelf deze week!
probeer jezelf te zijn en dan komt het wel!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 08:02

Lessie wat vervelend dat het allemaal niet zo wil lukken :(:) Gecondoleerd met het verlies van je opa..
Maar niet opgeven nu! :)

Ik vind het ook lastig dat je in het diepe wordt gegooid. Ik heb net een tussenjaar gehad en eigenlijk al de jaren op school nooit iets hoeven doen. Nu moet ik echt hard werken. :')
Ben ook de enige van de SLB klas die dat doet. Ik heb altijd mijn zaakjes op orde. Dus ik ben nu al het nerdje van de klas. Jeuj :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 09:58

Je bent niet de enige hoor, ik zit nu al te twijfelen of dit wel wat voor mij is, de opleiding zelf maar ook het hbo.. Is het niet te hoog gegrepen.. Maar ik denk dat het komt doordat het allemaal nieuw is, wennen.. Hoop ik.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:33

Ik ben enorm blij met m'n keuze eigenlijk :) Zit prima op m'n plek hier (zit op school momenteel).

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:24

Ik ben terug van m'n introductieweek, echt een superweek gehad!! Leuke klas ook! :D

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 19:39

Ik heb een vraagje aan jullie, ik moet namelijk een mail sturen naar een docent (ook mijn slb'er) dat ik maandag afwezig ben. Maar hoe begin je in godsnaam zo'n mail? :') Beste blablabla, of Geachte blablabla of iets heel anders? :P