Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mayniac_val

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:43

Mafketels _O- Wat die kinderen af en toe bedenken..

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:28

lisanne87 schreef:
Ik had gister mijn assessment voor rekenen (om jaar 3 af te ronden en mijn LIO in te mogen). Tikt de docent mij op m'n rug: 'volgens mij ben ik jou tegen gekomen op bokt'. :oo ohoh, ik snel nadenken of ik niets raars heb neergezet of iets dergelijks. :)) Toen kwamen we erop dat dat dit topic moest zijn geweest. Ze had mijn bericht gelezen over mijn visiefilmpje van rekenen, en dacht dat ik dat was. Ik was even van mijn apropos :Y)
Maar ik heb het gehaald :D

Gefeliciteerd :D

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 10:45

berthe schreef:
lisanne87 schreef:
Ik had gister mijn assessment voor rekenen (om jaar 3 af te ronden en mijn LIO in te mogen). Tikt de docent mij op m'n rug: 'volgens mij ben ik jou tegen gekomen op bokt'. :oo ohoh, ik snel nadenken of ik niets raars heb neergezet of iets dergelijks. :)) Toen kwamen we erop dat dat dit topic moest zijn geweest. Ze had mijn bericht gelezen over mijn visiefilmpje van rekenen, en dacht dat ik dat was. Ik was even van mijn apropos :Y)
Maar ik heb het gehaald :D

Gefeliciteerd :D

Dank je wel :D

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:38

Leuk Blanes *\o/*

Mayniac_val, bedank voor de tip!

Lieveli, concurrentie!! Hoe beviel de opleiding ?

Michelien, hier hoor je het ook vaker. Er is vaak ook een verkort traject mogelijk en dat maakt het natuurlijk helemaal interessant.

Lisanne, dat is wel heel erg toevallig! Gelukkig heb je het gehaald, gefeliciteerd :)

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 13:46

Haha ik had ook weer wat moois.

Ik heb op donderdagochtend bijgestuurde voor rekenen. Zijn een aantal leerlingen die daar graag gebruik van maken. Nu wordt dit ivm uren vanaf de volgende periode overgenomen door een collega. Erg jammer, want ik vind dit altijd superleuk om te doen, maargoed, het is niet anders ;).
Deze docent kennen deze leerlingen nog niet, maar ze willen niet dat ik "wegga". De leerlingen zaten daar vanochtend: "we gaan een spandoek maken, en handtekeningen verzamelen!!!!"
Haha zo leuk als ze zo enthousiast zijn :P.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:11

Aaah, wat lief :+:

Ik moet nog een uurtje, geen ruk zin meer :') Het is zo'n rotuur.

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:16

Jeee mijn nieuwe computer is er! Kan ik eindelijk weer aan de slag :D nu maar even bezig met opdracht burgerschapsvorming voor mijn minor... nog 1 dagje dan is het weekend!

wisten jullie trouwens dat je via school heel goedkoop office kunt kopen, kwam ik van de week achter :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:32

Ja dat scheelt de helft geloof ik.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:17

Ik heb alweer 4 heerlijke werkdagen erop zitten, kan eindelijk weer genieten van het juf zijn. :)

Mijn groep 8 zeurt wel dat we "nooit leuke dingen doen..." Ja jongens de eindcito hangt boven onze hoofden, we moeten het geleerde allemaal nog even herhalen. Én niet vergeten de vraagstellingen gaan begrijpen.
En ik zei dat we alleen maar leuke dingen doen op school: rekenen, geschiedenis, taal, Engels, verkeer, CITO. Daar waren ze het gek genoeg niet mee eens. :))

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:30

Geschiedenis is vet leuk :D

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 20:52

Ik heb vanmiddag afscheid genomen van mijn stagegroep, vind het toch wel jammer. Kindjes gingen ook allemaal zeggen: Ik vond jouw echt de aaallerleukste juf hoor! <3 Echt lief! :D

Maar goed, over twee weken in groep 5/6 beginnen heb daar ook wel weer heel veel zin in!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 00:39

Idd geschiedenis is vet cool!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:54

Ik heb een paar guppen uit een drukke klas voor mijn neus, zitten ze zo te vertellen dat geen enkele docent ze in de hand kan houden. 'Maar u doet het nog eigenlijk best goed mevrouw!' _O- Mafketeltjes

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:46

Daar zijn de meningen over verdeeld miinynke ;) maar dat is over scheikunde net zo natuurlijk.

Gisteren de tweede open avond gehad van de week. Geheel vrijwillig hebben 4 dames zich aangeboden om te helpen, die deden dat zo goed dat ik geen demo heb hoeven laten zien! Dus ik kon mooi alle vragen van ouders beantwoorden en dat was het. Ideaal!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:53

Hemel, het nieuwe schoolrooster is er eindelijk.
Twee dagen in de week om acht uur beginnen. Weten ze niet dat ik geen ochtend mens ben? Bah.
Wel leuk, ik krijg komende periode drie uren erbij, extra klas erbij. Heerlijk!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:04

mayniac_val schreef:

Als je met een goede methode werkt van deze tijd ben ik dat helemaal met je eens.
Echter is onze methode uit het jaar 89. %)
Allemaal achterhaalde meuk, onbegrijpelijk en de 'walkman' was toen hip, kun je nagaan. :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:11

Pff ik kon vanmorgen echt niet goed wakker worden. Ben de hele dag chagrijnig en geirriteerd gebleven, dus ik kan niet zeggen dat ik erg genoten heb vandaag ondanks dat al mijn lessen ok gingen :') :') :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:48

marleen_88 schreef:
mayniac_val schreef:

Als je met een goede methode werkt van deze tijd ben ik dat helemaal met je eens.
Allemaal achterhaalde meuk, onbegrijpelijk en de 'walkman' was toen hip, kun je nagaan. :=

Lekker zonder methode aan de slag joh, doe ik ook vaak! Onderwerpen als leidraad gebruik en hupsakee!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:57

marleen_88 schreef:

Dat is al een geschiedkundig monument op zich :')

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 19:19

mayniac_val schreef:
marleen_88 schreef:

Lekker zonder methode aan de slag joh, doe ik ook vaak! Onderwerpen als leidraad gebruik en hupsakee!

Dat doe ik nu ook ja. Vorige hoofdstuk was Gouden Eeuw, dus uit de methode stappen was met dat hoofdstuk niet moeilijk. Voor komend hoofdstuk moet ik nog even goed mezelf inlezen.
Blue_Eyes schreef:
marleen_88 schreef:

Dat is al een geschiedkundig monument op zich :')

Ja vreselijk toch! Ik ben aan het pleiten voor Brandaan, dát is een leuke, interactieve methode! *\o/*

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 09:42

Brul maar als je hulp nodig hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 11:38

Hebben ze ook brandaan op de middelbare school? Wat leuk! Heb hem vorig jaar op mijn stage gebruikt :)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:03

Een methode uit '89? :') Zelfs het boek zelf is dus al echte geschiedenis...

Zal net zoiets zijn als nu nog een methode gebruiken met economie waar ze het over guldens hebben i.p.v. euro's. Krijg je ook vragen als "Mevrouw, wat is 'fl'?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 14:52

Ik vind dat echt niet meer kunnen hoor... Methodes op scholen moeten wel up to date zijn... Als er guldens nog in voorkomen vind ik het erg slecht..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:27

Anoniem schreef:
Hebben ze ook brandaan op de middelbare school? Wat leuk! Heb hem vorig jaar op mijn stage gebruikt :)

Nee, ik werk in het basiaonderwijs.

Bedankt Mayniac voor het aanbod. Ik houd het in mijn achterhoofd