Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilona

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:56

vind de opgelichte zo niet zo mooi beetje matjes worden ze daar van.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:57

813, zonder twijfel!

ruitje

Alja schreef:
ik wil wel helpen!

ruitje wat doe jij hier, je had toch niet zo lang geleden werk gevonden...

De baan die ik toen wilde gaan doen, heb ik op het laatst afgeketst omdat alle alarmbellen afgingen. Achteraf gezien de juiste beslisding want de baan gaat niet door, teamleider die 'm gecreeerd had gaat ook weg, enorme bexuinigingen e.d. , had er daar dus na 3 maanden proeftijd uitgelegen :+ .

Werk nu nog binnen dezelfde organisatie maar vanwege bezuinigingen vrees ik dat er binnenkort geen werk meer is, dat wil ik graag voor zijn ;)

Mri

Ik heb Jans een PBtje gestuurd hoe ze de foto wil hebben en dan kan ze die hopelijk voor mij een beetje mooi bewerken :D

Meiden bedankt! 813 gaat het worden en dan de Jans versie ;)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 11:59

haha super! Ik hoop dat de foto je veel reacties gaat opleveren! :)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:00

Joolien schreef:
Dan vind ik rechtsonder het beste. Vind deze het meest professioneel.

Wat vind jij professioneel?
Ik heb het idee dat de term professioneel vaak nog een beetje als 'ouderwets' en traditioneel wordt gezien.
De tijd van mantelpakjes en hoge boorden is al lang voorbij.
Ik zie graag een vlot iemand met een stralend gezichtje, die duidelijk lekker in haar/zijn vel zit.
Ik krijg jeuk van stropdassen :+

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:01

Ik ga met de meeste mensen mee, ook die rechtsboven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:03

Kriel schreef:
Joolien schreef:

Ik heb het idee dat de term professioneel vaak nog een beetje als 'ouderwets' en traditioneel wordt gezien.
Ik zie graag een vlot iemand met een stralend gezichtje, die duidelijk lekker in haar/zijn vel zit.

Wel spontaan maar zonder brede lach en ik vind de uitsnede netter en in dat opzicht professioneel.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:04

Kriel schreef:
Joolien schreef:

haha ik zeg amen! _/-\o_

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:08

Ik kom me ook weer melden in dit topic. Heb net ontslag aangezegd gekregen. Ik werk bij een bouw gerelateerd bedrijf en in de bouw is de crisis wel erg goed voelbaar. Ik had er al rekening mee gehouden dat ik geen contract verlenging zou krijgen per 1 juli, maar nu is het contract vroegtijdig beëindigd per 1 april.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:08

Ik zie heel veel mensen, sollicitanten, CV's enz enz voorbij komen en van het hele strakke krijg ik jeuk (geen lekkere overigens :+ ) maar van gekkigheid krijg ik ook jeuk.
Zo heb ik ook aan Splash geadviseerd iets aan haar CV te doen. De eerste keer dat we daar met 3 man sterk naar keken kregen we alle drie spontaan hoofdpijn :+

En hoewel ik een 'officiele en professionele' :+ baan heb, draag ik ook nooit suffe pakjes. Ik heb heule leuke hippe dingetjes met leuke pumps en laarzen eronder, wat ik naar elk soort gelegenheid draag.
Ook naar de rechtbank.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:09

Oh en ik geloof dat ik deze smiley :+ wat overmatig gebruik :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:10

Kriel, mag ik dan weten wat jij van mijn CV vind? :o

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:11

Haha Mri, ik heb gelijk dezelfde vraag aan kriel :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:19

Je hebt ook wel gelijk Kriel :+ _O- Zelf heb ik overigens ook helemaal geen professionele foto in mijn zorgselectprofiel gezet haha. Dus wat zeik ik nou :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:20

dit is het geworden:

*knip*

Foto hoeft niet te blijven staan :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:20

Prima toch? :) geeft een goed beeld van jou!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:22

Klopt. Nu alleen nog even snel wat anders vinden om aan te trekken _O-

En nabellen waar ik nou moet zijn. In het onderwerp van de email staat de naam van locatie 1, maar het adres wat onder de naam van de verzender staat is locatie 2 :=

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:23

Om toch nog even over die kleding te hebben: Ik zoek een kantoorbaan in de IT (applicatiebeheer)
Tijdens het werk loopt iedereen altijd in spijkerbroek en tshirt..
tijdens mijn sollicitaties in het verleden ging ik in een krijtstreep broek, witte bloes en krijtstreep vestje. En ooh wat voel ik me daar ellendig in.. (even voor het beeld ik heb maar 54) het staat super netjes hoor, maar ik kan niet lekker zitten en zit altijd aan de kleren te plukken. Meestal kleed ik me buiten op de parkeerplaats al weer half om (andere schoenen, vest uit, fleece aan). Dus daar ben ik nu wel klaar mee. Ik heb deze keer besloten om in een nieuwe! zwarte spijkerbroek te gaan met een net rood of wit tshirt en een mooi net zwart vest of jastje van tricot. daar kan ik me in bewegen en dat het dan minder net is.. tja...
Het is met mijn maat ook mega moeilijk om een mooie broek te vinden, want het meerendeel van mijn omvang zit op mijn bovenbenen. Dus die nette broek met rechte pijpen fladdert onder de knie een beetje in de rondte.. :-)
En zoals gezegd tijdens het werk loopt iedereen in zijn oude kloffie, ok tenzij je op bezoek moet bij klanten of leveranciers dan trek ik iets nets aan, maar dat is echt bijna nooit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:36

Super mooie foto Mri :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:41

Ik loop ook niet in rokjes of pantalons.. heb meestal mijn donker groene broek aan met zwarte enkel laarsjes. En daarop een net paars jasje met een sjaaltje. Beetje lastig uitleggen :) Spijkerbroek zou ik nooit doen. Gewoon netjes normaal gekleed zoals je op kantoor ook gewoon zou zitten eigenlijk.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:42

Ja hoor, ik wil best naar CV's kijken.
Moet je even een PB sturen en dan zal ik je mijn mail adres doorgeven

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:43

pjer schreef:
Om toch nog even over die kleding te hebben: Ik zoek een kantoorbaan in de IT (applicatiebeheer)
Tijdens het werk loopt iedereen altijd in spijkerbroek en tshirt..
tijdens mijn sollicitaties in het verleden ging ik in een krijtstreep broek, witte bloes en krijtstreep vestje. En ooh wat voel ik me daar ellendig in.. (even voor het beeld ik heb maar 54) het staat super netjes hoor, maar ik kan niet lekker zitten en zit altijd aan de kleren te plukken. Meestal kleed ik me buiten op de parkeerplaats al weer half om (andere schoenen, vest uit, fleece aan). Dus daar ben ik nu wel klaar mee. Ik heb deze keer besloten om in een nieuwe! zwarte spijkerbroek te gaan met een net rood of wit tshirt en een mooi net zwart vest of jastje van tricot. daar kan ik me in bewegen en dat het dan minder net is.. tja...
Het is met mijn maat ook mega moeilijk om een mooie broek te vinden, want het meerendeel van mijn omvang zit op mijn bovenbenen. Dus die nette broek met rechte pijpen fladdert onder de knie een beetje in de rondte.. :-)
En zoals gezegd tijdens het werk loopt iedereen in zijn oude kloffie, ok tenzij je op bezoek moet bij klanten of leveranciers dan trek ik iets nets aan, maar dat is echt bijna nooit.

Dan moet je met Krieltje gaan shoppen :D

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:49

haha kriel ik moet plots aan een aardappel denken krieltjes hahaha

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:55

Ik twijfel nog even. Vanmiddag intake gesprek bij een recruiter/detacheerder/uzb.
Zij zitten op ongeveer 3,5 km van mijn huis vandaan, maar wel midden in de stad.
Auto is dus niet echt een optie. Ik kan dus kiezen voor OV of voor de fiets. Ik neig eerder naar OV ivm zweten ed, maar aan de andere kant krijg je daar wel een lekker gezond kleurtje van op je wangen :)