Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:35

FAQ heb ik niet, en mijn algemene voorwaarden heb ik eigenlijk een keer snel snel gedaan dus moet ik nog eens grondig bekijken en aanpassen, is iets voor in de komende weken :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:37

Denk het Joyce. Kon niks binnen houden. Het kwam er aan alle kanten weer net zo hard uit. Is wel goed voor de lijn. Ben 3 kilo kwijt :(:)

Leveringsvoorwaarden hebben wij toen ook op die manier samen gesteld. Maar wij willen alles op nieuw bekijken en eventueel aanpassen. Een algehele webshop check zeg maar. Zijn ook aan het kijken naar andere merken etc. Nu mijn man geen baan meer heeft, willen we echt alles uit de shop halen wat mogelijk is. Vandaar ook laatst de mail naar Michiel. Helaas moeten we nog steeds geduld hebben.

Maar ik ben al begonnen met de FAQ op te stellen. Had al wel wat in mijn hoofd en dat staat nu al op de computer. Nu het nog verder uitwerken.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:41

Mellis86 schreef:
Beterschap Paan! Hopelijk ben je snel weer op de been.

Hier een minivakantie (as donderdag pas weer werken) en heerlijk aan het werk voor Zandcompleet. Zo voelt het dus als zzp'er :p. Iedere ochtend zit ik braaf om half 8 achter mijn laptop. Ben er al wel achter dat mijn meest productieve uren vroeg in de ochtend liggen en halverwege de avond. Grappig, dat was tijdens mijn studie ook al zo.

Verder een hele hoop aan het uitzoeken wat bij een potentieel leven van een ZZP'er kan horen. Hebben jullie bv allemaal een arbeidsongeschiktheidsverzekering? En zijn jullie aangesloten bij netwerken in de omgeving met collega ondernemers?

Dat productief zijn in vroeg uren, dat ken ik wel. Sta ook liever op tijd op om vroeg te beginnen!

Een Arbeidsongeschiktheidsverzekering heb ik niet... Vind het nu nog te prijzig... Ook met een pensioenverzekering heb ik me nog niet bezig gehouden... Wat ik wel heb is een WA verzekering (ik dacht verplicht als ZZP-er) en rechtsbijstand, voor het geval dat!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:43

Verzekeringen, ik heb echt vanalles.. Arbeidsongeschiktheid, Burgerlijke aansprakelijkheid, rechtsbijstand, gewaarborgd inkomen, .. de hele rimram!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:54

Ik niks nog. Moet ik toch maar eens in gaan verdiepen.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:54

Inderdaad productief in de ochtend, heerlijk als er nog zo'n rust hangt :j

@ Paan: Beterschap! Gelukkig knap je al wat op!

Ik heb de afgelopen week te veel tijd in het opzetten van mijn webshop gestoken.... ik heb over 2 weken een tentamen en had eigenlijk mezelf voorgenomen om te gaan leren... helaas, mislukt :+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:03

Ik heb mijn FAQ klaar. Is er iemand die ze voor mij wil controleren/nalezen? Doe dan even een pb met je mail adres. Thanks.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:36

Wij hebben ook een FAQ in de webshop, vindt het zelf wel handig. Ik pas hem nog regelmatig aan met vragen die we over de e-mail ontvangen.

Met betrekking tot de algemene voorwaarden die van ons zijn juridisch gecheckt door ons webshop keurmerk, daarnaast kun je overigens gewoon een standaard versie downloaden van de KVK website, hoef je alleen maar je naam in te vullen et voilà.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 13:21

Goedemorgen iedreen. Hopelijk zij jullie allemaal het nieuwe jaar goed ingegaan. Ik wens iedereen een goed, liefdevol en fantastisch 2013, zowel zakelijk als prive!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 15:38

Ook ik wil iedereen eventjes een heel mooi en succesvol jaar toewensen!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:20

Ik ook! Op naar 2014 :D

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 21:36

De beste wensen allemaal! Dat het maar een mooi jaar mag worden :)

Even een vraagje, ik ben me aan het oriënteren voor webshop software. Welke gebruiken jullie?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:13

De beste wensen ook van mijn kant! Inderdaad op naar een succesvol zakelijk 2013... :)

@Mear: ik zit bij SEOshop.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:17

Beste wensen allemaal, dat het maar een top ondernemersjaar voor ons allemaal mag worden.

@ Mear, ik heb mijn website zelf gebouwd met Wordpress. Magento is ook een goed platform waarin je zelf je shop kunt bouwen. Als je dat niet wilt kun je je oriënteren op plug and play websites zoals SEO shop, of Mijnwebwinkel e.d. Of je zoekt een websitedeveloper die hem voor je bouwt.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:51

Ik wens iedereen een gelukkig en gezond 2013!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:53

Uiteraard van mij ook. Op een succesvol 2013!

Deze "rustigere" periode maar eens gaan gebruiken voor goede algemene voorwaarden en een plan uitwerken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 10:56

Ook van mijn kant voor iedereen een voorspoedig 2013!

Ik ben vandaag maar weer eens achter de computer gaan zitten voor het aanpassen van de teksten op mijn website en het maken van nieuwe pagina's.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 11:19

Een gelukkig en succesvol jaar allemaal!
Ik heb in december mijn kennismakingsgesprek met de gemeente gehad.
Nu moet ik aan de slag met mijn ondernemersplan en een eerste concept maken voor een vervolggesprek. Met het vervolggesprek wil ik de kavelkosten in beeld brengen en vervolgens ook de rest van de kosten uitzoeken.
Daarna de financieringsmogelijkheden regelen en het maktonderzoek moet ook tussendoor, maar ik heb er erg veel zin in!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 13:07

Iedereen een goed nieuwjaar gewenst! Ik hoop dat we allemaal onze doelen voor 2013 waar mogen maken en een succesvol jaar tegemoet gaan!

Ik ga vooral weer lekker hard door... Rust lijkt me niet gegund op de feestdagen na ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:48

Hallo allemaal! Ook vanaf hier de beste wensen voor 2013.

Ik heb het juist lekker rustig aan gedaan deze dagen. Moet nu eigenlijk wel weer aan het werk, alleen heb ik nog een aantal privé dingen die ook nog geregeld moeten worden en dat loopt nu een beetje door elkaar. Door de feestdagen is mijn ritme ook helemaal weg en ik kom maar weer moeilijk in het werkritme, haha!

Er werd nog gevraagd over verzekeringen: ik heb een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Daarnaast zit ik er toch aan te denken om een beroepsaansprakelijkheidsverzekering te nemen. Arbeidsongeschiktheid heb ik wel opgevraagd, alleen willen ze mijn op teveel grote dingen uitsluiten (medisch verleden...waar ik overigens nadien nooit last van heb gehad) zodat ik dat laat zitten. Kost me teveel en krijg er te weinig voor terug...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 15:54

Zo, ik ben er ook weer hoor! Ik las af en toe vluchtig even mee, maar ik zit er nu weer helemaal klaar voor ;) Althans, ik ga straks weer verder met dozen in elkaar zetten, zodat ik wanneer de Serious Request speeltjes binnen komen, ik dit snel kan versturen.

In elk geval wil ik iedereen ook nog even een mooi 2013 wensen, zowel privé als zakelijk!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:13

Een beetje laat, maar iedereen de beste wensen! Dat alle wensen en dromen voor 2013 uit mogen komen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:25

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:48

Wat is het verschil tussen bedrijfsaansprakelijkheid en beroepsaansprakelijkheid, Yucca? Lijkt mij hetzelfde...

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:05