Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:03

Ik kom net deze tegen.
FT omgeving Almere. Magazijn medewerker
http://www.huidige-vacatures.nl/?page_id=3757

Ik weet zo uit mn hoofd even niet meer of er nou mensen uit de omgeving Almere opzoek zijn naar een ft baan waar geen opleiding voor vereist is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:49

Ik zit rond de 11 euro voor de huishouding, maar werk er dan ook al 10 jaar dus ben braaf wat omhoog geklommen :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 23:58

Die verhalen van dat hotel :r brrrr.

Ik heb me net ingeschreven voor inhouse-dagen bij 5 kantoren. Wie weet word ik eruit gepikt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:15

Wat zijn dat voor dagen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:58

Jeetje wat een verhalen hier mbt die schoonmaak... Ik heb ook ooit schoonmaakwerk gedaan in een verpleeghuis, werd je ook niet blij van trouwens, maarja je verdiende wel een centje bij.
Wel bizar van die verhalen over tamponkunst op een personeelstoilet, je vraagt je toch af wat die mensen bezielt die dat doen?

Ik heb weer een afwijzing binnen :\
Nu nog een solli lopen, maar ik ga vanmiddag mn cv maar weer eens een kritische onderhoudsbeurt geven en op vacaturejacht...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:10

Balen Mars :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:37

Ik heb ooit stage gelopen in Hotel Brabant, en daar hoorde ik ook weleens verhalen van de schoonmaak meiden dat ik dacht :r
Had ook ooit een vriendin waarvan de ouders een bedrijf hadden van de schoonmaak van extreem vervuilde panden. Werd ik weleens gebeld of ik mee ging, en dan had ik weer een zakcentje.
Zo ook een keer een drugspand in rotterdam gehad, werden "wij" door de woningbouw ingehuurd zeg maar. Dat was echt ranzig! Continu in een wietlucht (ze hadden een wietplantage opgerold), dus wij kwamen half stoned weer naar buiten ;) De ramen hebben we ingespoten met een of ander chemisch goedje, en dan kon je het eerst met een plamuurmes te lijf :r
Maar: Je had wél eer van je werk _O-

Nou mensen, nieuwe week, nieuwe ronde, nieuwe kansen! Succes allemaal deze week!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:56

Dat zal dan wel weer aardig verdienen of niet, Stef? Weinig mensen die zich daar aan willen wagen volgens mij :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:56

Kreeg je gevarengeld toen Stef? :P

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:59

Pff, geen idee meer eigenlijk... Volgens mij tientje per uur (zwart), nee, geen gevaren geld ;)

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:26

Hier ook afwijzing na eerste gesprek. Ik zou de impressie gegeven hebben dat ik liever niet aangestuurd wil worden en gewoon mijn eigen gang wil gaan. I.m.o. waarschijnlijk een afschuivertje en anders wel een hele vrije impretatie van een proactieve houding. Ze zullen me uiteindelijk wel weer te zwaar hebben gevonden voor de functie. Ik lijk op het moment echt tussne wal en schip te vallen. Te zwaar vanwege het papiertje, te licht vanwege de ervaring. *zucht*

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 13:33

Balen Karin, en een bekende wal/schip waar je tussenin valt. :\

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:21

Als iemand interesse heeft in een juridische functie, 3 dagen in den haag, stuur even pbtje, vacature open bij mij op werk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 16:57

2e werkdag gehad, dit keer een rustigere dag.
Ook gevraagd om morgen een dagje extra te werken, primaaa!!

Iedereen succes met solliciteren deze week! :D
Hopelijk worden er weer wat mensen uitgenodigd.

Ik heb zelf nog een open sollicitatie ergens staan.. Ben benieuwd wanneer ik daar iets van hoor. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:01

Super dat je een dagje extra kan!! :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:02

Top JG!
Balen Karin.. :(:)
Zo dan Stef, niks voor mij haha! :') maar ach in deze tijd :=
Wat zijn dat voor dagen? ken ik niet? Inhouse?

ik plan nooit meer een sollicitatie op maandagmorgen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:03

Inhousedagen zijn dagen waarbij je bij een bedrijf binnen gaat kijken; zeg maar een soort open sollicitatie in het bedrijf zelf. Als ze potentie in je zien, kan je vaak stap 1 al overslaan bij de selectieprocedure.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:04

vuurneon schreef:
Inhousedagen zijn dagen waarbij je bij een bedrijf binnen gaat kijken; zeg maar een soort open sollicitatie in het bedrijf zelf. Als ze potentie in je zien, kan je vaak stap 1 al overslaan bij de selectieprocedure.

aaah ok!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:20

Herkenbare verhalen over het schoonmaken!
ik deed ook bunglows schoonmaken en aan het begin leken de tijden echt onhaalbaar maar na een maand ging ik als een gek, maar dat heeft eigenlijk ook weinig nut.. want je bent helemaal gebroken aan het einde van de dag maar ik kreeg gewoon per uur betaald.. maar als ik langer dan 50 minuten over een huisje deed kreeg je dat niet uitbetaald -O-
beetje jammer als de huisjes helemaal verbouwd zijn, de vaatwasser nog met vieze vaat helemaal vol staat en je ook nog is 6 bedden moet opmaken.. nee ik ben er ook klaar mee. maar vond het prima voor die paar maanden!

Vandaag via een vriendin te horen gekregen dat er bij de bibliotheek nog mensen nodig waren, dus ik gedoucht, blousje aan naar de bibliotheek.. moest ik het gewoon via internet doen.
ik had al niet mijn dag dus ik denk ik loop even de stad in om mezelf op te beuren met wat leuks.. een vest van 15 euro gevonden dus mijn bui was al iets minder dan onder het 0 punt.. ik sta bij de kassa en het was een onwijs aardige vrouw en ineens schoot mij te binnen, hier kan ik ook wel werken.. gaat het ook via internet -O- Zo jammer dat ze niet meer echt kijken naar wie je bent maar alles laten afhangen op een sollicitatie brief en cv via internet, ik moet het meer van m'n vriendelijke gezichtje hebben dan van m'n cv, maargoed ga het toch maar doen!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:25

Krijg net 1 bevestiging binnen (brief ontvangen) en dat eventuele gesprekken in week 46 plaats vinden.
Daarnaast een afwijzing omdat ze voorkeur geven aan mensen die uitstekend Frans spreken... Tja, als ze dat in de vacature hadden gezet, had ik uberhaubt niet gereageerd, maarja...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:26

stef schreef:
Krijg net 1 bevestiging binnen (brief ontvangen) en dat eventuele gesprekken in week 46 plaats vinden.
Daarnaast een afwijzing omdat ze voorkeur geven aan mensen die uitstekend Frans spreken... Tja, als ze dat in de vacature hadden gezet, had ik uberhaubt niet gereageerd, maarja...

Ik ben dan zo iemand die een mail terugstuurt : Dit stond niet in de vacature, misschien handig om dit te vermelden.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:33

stef schreef:

same here.. alleen dan dat ze iemand zochten wie tenminste 3 dagdelen kan. Ja, dat kan ik alleen ma en wo word het de middag.
''Ja, maar de clienten hebben voorkeur voor de ochtend.'' ''dit stond niet in de vacature?'' ''Ja, hoor :j dat staat er :j''
staat er dus niet.

Ik was dus later.. ''waarom heb je me dan niet even gebeld?'' ''Ik had uw nummer niet?'' ''Ik heb je toch vorige week gebeld?'' ''Eh.. op geheim ja...'' ''Misschien handig om voicemail aan te zetten?''

:=

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:48

Ook al ben ik inmiddels weer aan het werk, ik ben toch nog druk aan het rondkijken voor vacatures die wél bij mijn diploma en werkervaring passen (zit nu bij een callcenter...)
Heb in september een gesprek gehad bij een Tandzorg bedrijf maar daar ben ik uiteindelijk afgewezen omdat ik geen tandheelkundige ervaring heb, nu zag ik net precies dezelfde vacature weer online staan...

Heb er toch maar weer op gereageerd ondanks ik natuurlijk nog steeds geen ervaring heb, maarja ze hebben uiteindelijk toch twee mensen aangenomen met ervaring waarvan er al één weg is.
Hopen dat ze de kans met mij aandurven want ik weet zeker dat ik geschikt ben voor de functie en ik leer snel dus waarom niet...
Ik wacht benieuwd af haha.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:52

JG fijn dat het rustiger was en je gelijk extra kunt werken!

Stef stom van die selectie voorwaarden die niet in de vacature staan!
Cer schreef:
Wat zijn dat voor dagen?

Ik had dat berichtje helemaal niet gezien :+

Maar dus wat Vuurneon ziet. Een soort kenningsmakingsdag bij bedrijven.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:06

Ik denk niet dat er iemand geïnteresseerd is maar laat ik het toch hier maar zetten; voor wie iets zoekt voor een paar uurtjes in het weekend (nachturen, meestal van 0.00-4.00) in de nachthoreca omgeving Zutphen, we zijn in de kroeg waar ik werk nog op zoek naar mensen.

Het zijn niet veel uren maar persoonlijk vind ik het handig om dan te werken omdat ik anders op dat tijdstip ook niks zou doen, daarnaast is het echt heel erg gezellig en leuk werk. :)