1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:53

*\o/*

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 17:25

Hopelijk is je tentamen goed gegaan Marije. :)

En studiepunten halen voor Nederlands, Engels en Wiskunde??? Makkelijk scoren dan. ;)

Ik heb vrijdag m'n eerste, als ik hem niet haal dan kap ik er ook mee. Celbiologie, vreselijk saai. Ik zet nog wel even alles op alles zodat ik mezelf niet kan verwijten dat ik er niet hard genoeg voor gewerkt heb.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:47

Tentamen ging goed! Zeker wel een voldoende :) Volgende week vrijdag weer, daar zie ik veel meer tegen op

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:55

Puissance schreef:

En studiepunten halen voor Nederlands, Engels en Wiskunde??? Makkelijk scoren dan. ;)

Ik heb vrijdag m'n eerste, als ik hem niet haal dan kap ik er ook mee. Celbiologie, vreselijk saai. Ik zet nog wel even alles op alles zodat ik mezelf niet kan verwijten dat ik er niet hard genoeg voor gewerkt heb.

Ik heb de keuze wel al gemaakt, ik ga stoppen.
Nu alleen even mijn ouders overhalen dat het geen ramp is om dat nu al te doen.. Mijn vader vind namelijk dat ik nu nog niet besloten kan hebben en dat ik door moet gaan tot februari oid..

Deze studie is het niet voor mij denk ik, en daarnaast maken mijn groepsgenoten bij mijn eerste groepsproject het me zo moeilijk, dat kilt mijn motivatie nog meer..

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:55

xShanty schreef:
Puissance schreef:

Ik heb de keuze wel al gemaakt, ik ga stoppen.
Nu alleen even mijn ouders overhalen dat het geen ramp is om dat nu al te doen.. Mijn vader vind namelijk dat ik nu nog niet besloten kan hebben en dat ik door moet gaan tot februari oid..

Deze studie is het niet voor mij denk ik, en daarnaast maken mijn groepsgenoten bij mijn eerste groepsproject het me zo moeilijk, dat kilt mijn motivatie nog meer..

Balen zeg! Bij mij begint het nu beter te gaan met het project. Wij zijn nu met zijn 3en hard aan het werk en het andere meisje + jongen doen een beetje niks. Maar met z'n 3en lukt het ook wel.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:04

Hier lopen de projecten wel, vind de opleiding nog steeds niks.
Wil echt kappen maar ik moet echt m'n propedeuse halen.

Ben er nu achter dat er weinig opleidingen in februari beginnen, echt balen!
Wil graag het voortgezet onderwijs in, maar daar start geloof ik helemaal niks van?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:24

Vervelend Shanty. Ik heb hetzelfde hoor, vrijdag is het tentamen en ik wil me graag uitschrijven voor de 30e in verband met de langstudeerregeling. Mijn familie vindt dat ik door moet gaan, zij denken dat het wel beter wordt ("Hoe kun je dat nu al weten?!") en ze hebben liever dat ik zo snel mogelijk een diploma haal, ook al vind ik de studie echt niks.

Rider01: Wat bedoel je dan? Lerarenopleiding voor voortgezet onderwijs?
Wat ik wel weet, in ieder geval bij mijn studie, kun je in jaar 3 (in de minor) een tweedegraads onderwijsbevoegdheid halen en in je master een eerstegraads. Bij mijn studie kan ik in jaar drie voor biologie of scheikunde kiezen en in de master alleen biologie. Ik weet niet hoe het zit met jouw studie, maar misschien is er ook wel zoiets?

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:03

Bij mijn opleiding heb je dat niet, ik doe nu heel wat anders namelijk.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:23

Ik heb ook besloten te stoppen.. Ben toch meer een mbo-er. Het lukt mij niet om al die opdrachten te maken en al die hoofdstukken te lezen.. Vind het jammer maar ben ook blij dat ik nu gewoon de praktijk in kan.

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 18:43

Hallo,

Sorry dat ik binnen kom vallen,
maar ik las hier dat mensen moesten stoppen voor 30 septemeber om de langstudeerboete te ontwijken.
Helaas ga ik ook stoppen alleen als ik op studielink me wil uitschrijven voor de opleiding dan word ik pas uitgeschreven op 1 oktober en dan zou dat dus betekenen dat ik wel met de langstudeerboete te maken krijg
Hoe doen jullie dat dan?

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 23:20

@xRoosje geen idee, ik stop helemaal met studeren dus krijg niet met de langstudeerboete te maken maar misschien als je de school morgen belt dat het sneller geregeld kan worden telefonische?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:36

Oei Roosje, dat weet ik ook niet. Mijn studie-adviseur zei dat je direct uitgeschreven kan worden, maar ik heb het nog niet bekeken.
Dat zou wel echt heel erg zuur zijn..

Ik heb mijn tentamen gefaald denk ik, even uitgerekend wat de kans is om hem te halen: 0.00161773798604103. ^)
Twijfel over stoppen of doorgaan, zal even op Studielink kijken.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:40

"Wettelijk is bepaald dat je altijd per 1e van de maand wordt uitgeschreven. Kies je bijvoorbeeld april als uitschrijfmaand, dan is 1 april de 1e dag waarop je niet meer ingeschreven staat."

Dat zou betekenen dat je je moet uitschrijven voor 1 september, dus voordat je überhaupt begonnen bent?! 8)7
Mooi is dat zeg.. Dan kan ik beter ook nog maar een semester gaan aanmodderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:05

Volgens mij moet je je voor oktober hebben uitgeschreven en ben je dan in oktober dus uitgeschreven maar is dat goed. ;)
Ik moest vorig jaar ook in februari uitgeschreven zijn, dus vóór februari dat aangeven. Dacht ik. :j

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:34

Dat scheelt dan. Schrok nogal. := Nog steeds weet ik niet wat ik wil doen..

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:41

Puissance schreef:
Dat scheelt dan. Schrok nogal. := Nog steeds weet ik niet wat ik wil doen..

Ik ook niet :=
Nouja, ik weet dat ik wil stoppen, heb het er ook al met mn mama over gehad, die geeft me groot gelijk.
Maar ik weet nog niet zo goed wanneer.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:33

Dat scheelt dan, mijne flipt namelijk.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:01

Ik heb een vader die vind dat ik het nu echt nog niet kan weten en dat ik door moet gaan :j
Dus ik weet hoe het is :(:)
Heb er al ruzie over gehad, want ik wil ook nog eens graag vroeg stoppen en gaan reizen dit jaar, dus dat is dubbel zo erg voor hem..

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:10

Ja ik moest eigenlijk een gesprek hebben met mijn SLB'er, maar die was deze week ziek.
Ik heb nu met DUO gebeld en als per 1 oktober uitgeschreven was kreeg je geen langstudeerboete en had je nog een extra uitloop-jaar.

Gelukkig zijn mijn ouders niet boos geworden om mijn keuze maar ik had wel echt het gevoel dat ik hen teleurstelde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:42

Snap ik heel goed hoor. :(:)
Denk dat het even duurt maar zij zullen er ook wel aan wennen.

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 17:23

Balen voor de mensen die de opleiding toch niet leuk vinden... succes met de keuze maken.

Ik zag op facebook dat Marit en Laura in januari naar the script gaan, IK GA OOOOOK :D :D

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:33

JAAAA THE SCRIPT :):) :):)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:35

Wat n geluk voor n hoop studenten, de langstudeerregeling van de baan:D
Over 1,5 week beginnen mn tentamens, ik ben benieuwd :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:38

Mwoah of het geluk is dat weet ik niet hoor := Ben bang dat je beter een langstudeerregeling kunt hebben dan de plannen die er nu liggen :=

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:41

Mee eens..