't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: 't leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:21

Bijna een fout gemaakt net!!

Ik was er bijna een week van overtuigd dat ik vandaag gesprek zou hebben in Dalen!
En ik vond het maar raar... Centerparks...
Terwijl het emailadres @roompot was...

Net toch nog even gaan checken, jahoor.. moet ik niet naar Dalen!!
Moet in Borger zijn (hier 25 km verderop)

Goed dat ik het nog even flink ging nakijken!

Open sollicitatie. om 16.00 uur gesprek.
Ben benieuwd!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:27

Succes!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 14:31

succes :j en idd, gelukkig dat je nog even checkte :=

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:08

Helaas kan ik me vanaf vandaag ook melden als werkzoekende.
Ik kreeg net te horen dat ik helaas niet meer kan werken ivm bezuinigingen, één collega die parttime werkt gaat weer fulltime werken, er is een ander iemand ook bij Office begonnen sinds een tijdje en we krijgen in augustus een fulltime stagiaire.
Helaas gaan er de komende tijd daar wat meer ontslagen vallen (is de laatste periode ook gebeurd).

Baal er erg van, ik had daar namelijk een vast contract en leuke collega's.
Nu heel dit topic maar eens doorlezen en hard opzoek naar een andere baan. Gelukkig krijg ik t/m augustus nog doorbetaald en gaan ze me een goede referentie geven.

Ik ben op zoek naar een baan als secretaresse (junior) of receptioniste, liefst in omgeving Eindhoven en fulltime.
Dus als iemand nog iets weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:07

Als je een vast contract hebt mogen ze je er niet zomaar uitzetten, ik neem aan dat je onbepaalde tijd hebt? Ze kunnen namelijk je contract niet "niet" verlengen.

En volgens mij mogen ze het dan alleen via de rechter doen?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:13

Bij een contract voor onbepaalde tijd kan ontbinding idd alleen via de rechter. Of met een ontbindingsovereenkomst, maar die moet de werknemer ook ondertekenen en geen mens die je kan verplichten dat te doen.
Ik moet zeggen dat ik uitbetalen t/m augustus wanneer je een contract voor onbepaalde tijd hebt maar zeer mager vind.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:48

idd, laat je niet zomaar wegjagen dit mag gewoon niét!!

Mijn gesprek ging goed!
Beetje dubbele solli! Zowel horeca als receptie!
Kan zijn da'k voor receptie opnieuw op gesprek moet omdat daar de juiste persoon er niet voor was :)
T lijkt me wel wat dit vakantiepark, groot,mooi! Hele enthousiaste mensen, werd hartstikke netjes verwelkomd op de receptie.
Ja 't spreekt me wel aan!

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:50

Volgens mij staat in mijn contract -onbepaalde tijd inderdaad- dat het contract van twee kanten kan ontbonden om wat voor reden ook met een opzegtermijn van een jaar (tenzij je er 12jaar werkt zit er een andere opzegtermijn aan vast).
Pin me er niet op vast, maar dit staat volgens mij in mijn contract.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:52

Pak het er maar eens goed bij.
Ze mogen je niet zomaar ontslaan ;)

Als jij akkoord gaat verlies je het recht op een uitkering, zou vervelend zijn.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:54

Dat is wel een erg korte termijn. Niets tekenen hoor! Ze moeten officieel jouw ontslag aanvragen als je in vaste dienst bent.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:56

Ik spring er als reservemod STW zomaar even tussen - maar zo'n beding in een contract is niet geldig. Bij contracten voor onbepaalde tijd moet er ofwel een vergunning van het UWV, ofwel een ontbinding via de rechter, ofwel een beëindigingsovereenkomst (waar je zelf aan meewerkt, maar dan moet dat contract ook wel aan bepaalde eisen voldoen) zijn voordat er opgezegd kan worden.

Als je akkoord gaat met die enkele opzegging verlies je je recht op uitkering! Ga met deze situatie naar het juridisch loket of een wetswinkel voordat er een situatie ontstaat waar je echt niet in wil zitten...

:wave:

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 17:57

_JTM schreef:
Volgens mij staat in mijn contract -onbepaalde tijd inderdaad- dat het contract van twee kanten kan ontbonden om wat voor reden ook met een opzegtermijn van een jaar (tenzij je er 12jaar werkt zit er een andere opzegtermijn aan vast).
Pin me er niet op vast, maar dit staat volgens mij in mijn contract.

Ik zou het contract maar eens erbij pakken want volgens mij kan dit niet! Contract voor onbepaalde tijd mag niet zó maar even opgezegd worden. Zoals al meerdere hebben geschreven, alleen maar via rechter en BEIDERZIJDS goedkeuring. Ik neem aan dat jij er niet mee akkoord gaat.
T/m augustus is wel erg mager. Normaal is toch wel dat je per gewerkt jaar 1 maand doorbetaald krijgt/het aantal maanden in 1x uitbetaald krijgt. Zou er maar een achterheen gaan...

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:22

Hmm dat word dus vrijdag naar het juridisch loket om de vasstellingsovereenkomst na te laten kijken. Ik moet namelijk vrijdag laten weten of ik akkoord ben met de overeenkomst.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:25

Ah - vaststellingsovereenkomst. Dat is beëindiging met wederzijds goedvinden. Inderdaad goed laten controleren, zodat je je recht op uitkering houdt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:27

_JTM schreef:
Hmm dat word dus vrijdag naar het juridisch loket om de vasstellingsovereenkomst na te laten kijken. Ik moet namelijk vrijdag laten weten of ik akkoord ben met de overeenkomst.

Wat dacht je van vrijdag gewoon direct zeggen dat je het ontslag niet accepteert? :)
En hierna gaan zorgen dat alles uitgezocht gaat worden, zodat je idd het recht op een uitkering niet zal verliezen.

Hoe zit dat met een proeftijd?
Dan mag je toch wel van beide kanten opzeggen zonder problemen?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:28

In een proeftijd mogen beide partijen zonder belemmeringen opzeggen. Daarom is die ook maar zo kort (max twee maanden, om geen enkele reden te verlengen).

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:41

Prrrr schreef:
Ah - vaststellingsovereenkomst. Dat is beëindiging met wederzijds goedvinden. Inderdaad goed laten controleren, zodat je je recht op uitkering houdt.

De COO waar ik een gesprek mee had gaf aan dat ik dan wel recht heb op een WW-uitkering. Neem niet aan dat hij dat zegt als dat niet zo is, toch...?

Jolliegirl schreef:
Wat dacht je van vrijdag gewoon direct zeggen dat je het ontslag niet accepteert?
En hierna gaan zorgen dat alles uitgezocht gaat worden, zodat je idd het recht op een uitkering niet zal verliezen.

Als ik het ontslag niet accepteer gaat die vaststellingsovereenkomst ook niet door en sta ik alsnog op straat alleen dan met een stuk minder als dat ik nu mee krijg.
Ik moet dus vrijdag aangeven of ik wel of niet akkoord ga en als ik niet akkoord ga moet er een nieuwe afspraak gemaakt worden om het op een andere manier te regelen, maar met die andere manier ga ik er wel op achteruit qua loon wat ik nog mee krijg.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:45

Staat er in het contract niet dat er sowieso ee opzegtermijn van een maand geld? Dat krijg je nu namelijk. Ik zou proberen er meer maanden uit te slepen.. Zeker als je echt ee onbepaalde tijd contract hebt.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 18:58

Ja klopt, ik heb één maand opzegtermijn. Normaal werk je deze dan uit, maar dat is hier niet het geval ivm vakantie etc.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:12

Bij een vaststellingsovereenkomst heb je inderdaad recht op WW, maar waarom zou jij akkoord gaan met die vaststellingsovereenkomst als jij het er niet mee eens bent? Jij bent niks verplicht te tekenen!

Waarom willen ze van jou af, maar nemen ze aan de andere kant wel iemand aan en gaat nog iemand anders van partime naar fulltime? En kunnen ze ook een stagiair aan het werk houden? Lijkt me niet in hun voordeel pleiten wanneer ze een ontslagvergunning aan gaan vragen. Ik vermoed dat ze je alleen bang proberen te maken om die vaststellingsovereenkomst te ondertekenen omdat ze donders goed weten dat ze anders heel moeilijk van je af gaan komen.

Ik zou morgenochtend om 9u al met het juridisch loket aan de telefoon hangen om de vaststellingsovereenkomst eens goed na laten lezen en eens heel goed advies inwinnen. Uit je verhaal maak ik op dat je alleen t/m augustus uitbetaald gaat krijgen en geen oprotpremie mee krijgt. Met de weinige feiten die ik nu heb krijg ik ernstig het idee dat je jezelf tekort doet als je akkoord gaat met hun voorstel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:19

ik weet niet zo goed wat ik van mijn gesprek van vandaag moet denken...
heel dubbel, een prettig en positief gesprek maar wel een dubbel gevoel over.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:26

Waarom heb je er een dubbel gevoel over?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:30

Ik heb nu een winkel functie, hierovor altijd kantoor functies gehad.
Bewust op een kantoor functie gereageerd, maar tijdens het gesprek steeds te horen gekregen, maar een functie als (assistent) manager bij een winkel van ons? lijkt dat je wat?

Winkel waar ik nu werk sta werk je met zn 3-en (2 ft en 1 pt, de PT werkt enkel de dagen dat de FT-ers vrij zijn, PT werkt dus 2 dagen p/w in deze winkel). Bij hun in een winkel heb je te maken met 20 man personeel (veelal parttimers).
Ik heb tijdens het gesprek aangegeven dat mijn huidige werk geen uitdaging is voor mij, en dat ik een kantoor functie ambieer. Toch bleef ze terug komen op (ass) storemanager functies...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:42

Kan twee kanten op. Of ze willen echt zeker weten dat je een kantoorfunctie ambieert en hebben er daarom over doorgezaagd, of ze willen je inderdaad die winkel in praten. Lastig.....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:56

winkel wil ik zoiezo niet meer.
Sta nu 4 maanden in de winkel, ben goed in wat ik doe zeg maar, maar ik zit echt veeeeeeeeeeeel meer op mn plaats op kantoor. Hoe dan ook ga ik dus voor een kantoor functie :)