Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 10:20

8! Jeetje, hoeveel vakken volgen jullie normaal per blok?
Ik volg naast m'n scriptie nog één vak. Woensdag een tentamen en de maandag erna een essay inleveren (3.000 woorden). Gezien mijn scriptiedeadline ook deze week is concentreer ik me vooral daarop, volgend weekend schrijf ik nog "eventjes" het essay. Mijn tentamen ga ik me niet heel erg op focussen, ik ga er morgen nog voor zitten, maar heb het vak goed bijgehouden. Mocht ik het niet halen, dan ga ik voor de herkansing, waarvoor ik veel meer kan leren :)

En Sanneh, klinkt als een gezellig weekend :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:42

Normaal zijn het 6 of 7 vakken.
Dit jaar is een druk jaar. :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:43

Wow, zoveel vakken?! Hoeveel studiepunten zijn die vakken waard dan?

Fenn, succes met je drukke deadline-week :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 14:47

Ik heb normaal ook 6 à 7 vakken per semester, allemaal van 4 tot 6 studiepunten. Maar ik studeer in België (en Spirit ook) dus hier is het wel anders, want wij hebben per semester maar één keer examen en werken dus niet met blokken.

Mijn begeleider heeft eindelijk mijn inhoudstafel en researchvraag goedgekeurd, dus ik kan nu eindelijk weer verder. Alleen heb ik dus echt geen zin :+

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 15:39

Szan, bedankt! Ik heb net besloten dat conceptversie 1 af is. Hij ligt uitgeprint naast me. Ik vind het inhoudelijk redelijk af :j Ik ben er nu opeens heel erg onzeker over, maar goed, woensdag lever ik het in en ik heb tot die tijd nog om te schrappen, te schrijven en te herstellen.

Yasmine, fijn dat het is goedgekeurd! En die zin komt vast weer terug als je eenmaal aan het werk bent :j

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 14:19

Ik heb 9 vakken van elk 5 studiepunten, maar ik heb ook wel wat extra vakken erbij gepakt. Normaal gesproken zouden het er 4 of 5 zijn!

Fijn dat je eindelijk verder kan Yasmine!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:37

9 vakken! :wow: Hoeveel uur college heb je dan wel niet in de week?

Ik heb net mijn laatste tentamen gemaakt. Het zal niet hoog zijn, gezien ik al mijn tijd in mijn scriptie heb gestoken en niet/nauwelijks had geleerd, maar ik heb er een goed gevoel over. Ook mijn conceptversie scriptie gaat vandaag naar mijn begeleidster. :D Nu nog even spelfoutjes vissen ;)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:27

Hoeveel uur college ik heb wisselt een beetje, want ik heb van een aantal vakken bijvoorbeeld niet elke week ook een werkgroep. Meestal schommelt het rond de 20 uur schat ik.

Fijn dat je in ieder geval een goed gevoel over je tentamen hebt! :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:04

Scriptie is inderdaad even belangrijker dan een tentamen. En wie weet heb je toch een meevaller als cijfer! :)

Wow, 20 uur college en 9 vakken...
Kom ik aan met 6 uur college per week, voor 2 vakken >;)

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:17

Fenn, het was zeker een heel gezellig en geslaagd weekend! :D

Yasmine, al begonnen? :D

Jeetje wat hebben sommige nog veel vakken! Respect dat je dat voor elkaar krijgt...
Ik had mezelf even een niet-op-bokt verplichting gegeven want ik moet echt even hard studeren....Gelukkig liggen er alweer twee mooie beloningen in het verschiet: morgenavond naar Blof en vrijdag een verjaardagsfeestje van een goede vriendin dus och :D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:35

Pfffrt, nou, het is opgestuurd naar mijn begeleidster. Ze is het nu aan het lezen en ik ben behoorlijk onzeker. Verwacht dan ook dat er nog wel een tweede versie ingeleverd moet worden, maar heb zo hard gewerkt dat ik blij ben dat er nu in ieder geval een eerste beoordeling komt.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:54

Heb je inmiddels al een eerste beoordeling gehad Fenn? :)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:28

Szan, nope, nog niets gehoord. Ze zal het druk hebben. Eerlijk gezegd vind ik het wel eventjes prima. Als ik over een week nog niets gehoord heb, dan ga ik me zorgen maken.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:50

Het geeft ook wel wat rust om nog niets te horen. Nu kan je even echt niets doen, een beetje vrijheid :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 13:54

Even een ego-post: ik zit al 3 weken tegen interviews aan te hikken. Ik ben vrij onervaren met interviews en durfde daarom niet zo goed de eerste stappen te zetten. Je scriptie is best een groot stuk, dus wat als er wat mis gaat?

Maar vandaag eindelijk mezelf een schop gegeven en daarnet 5 organisaties uitgenodigd voor interviews :D
Een ervan reageerde al binnen 5 minuten. Dat geeft een boost :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:24

Heel goed! :D

Had gisteren mijn presentatie, ben niet eens afgeslacht door mijn normaal zo kritische studiegenootjes :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:39

Goed bezig, Szan! Hopelijk verlopen je interviews goed :)

Ik ben eindelijk eens fatsoenlijk beginnen schrijven en het gaat gelukkig erg goed. :) Heb een methodologie uitgeschreven die mijn supervisor éindelijk heeft goedgekeurd, ik heb onverwacht nog 2 artikels gevonden die boordenvol info zitten die ik perfect kan gebruiken voor mijn theoretisch gedeelte. Ik hoop mijn theoretisch hoofdstuk voor vrijdag klaar te hebben en dan kan ik dit weekend nog beide tv-series die ik analyseer nog eens herbekijken en opschrijven wat nuttig is/screenshots maken voor mijn analyse.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:48

Wat is iedereen goed bezig *\o/*

Ik werd gemaild door mijn begeleider. Wanneer ik tijd had om het te bespreken. Verder geen op- of aanmerkingen. := Ik ben zenuwachtig.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:35

Narya, ik verbaas me er vaak over dat studenten tijdens presentaties vaak nog kritischer zijn dan docenten.

Fenn, wanneer is je bespreking? Ik hoop dat geen op- of aanmerkingen goed nieuws is :)

En een heel brutale vraag... Zijn er bokkers die toevallig in Brussel (http://www.hubkaho.be/) studeren?
Ik zoek namelijk contactgegevens van een studie of faculteit daar, maar ik kan ze maar niet vinden :n

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:03

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar 52 pagina's lezen lijkt me een beetje veel van het goeie. :o
Ik heb even wat vraagjes over scriptie schrijven. Ik studeer nu in het buitenland en als ik terugkom moet ik nog 33ECTS halen, waaronder ook mijn scriptie valt. Zijn jullie al begonnen met het schrijven van je scriptie voordat je klaar was met alle cursussen? En hoeveel tijd hebben jullie genomen voor het schrijven van je scirptie? Ik zit eraan te denken om in september meteen al te beginnen. Hoe hebben jullie een onderwerp gekozen? Ik zie er echt een beetje tegenop. := Ik studeer trouwens Italiaanse taal en cultuur, dus zou ook echt niet weten wat voor scriptie ik daarbij moet schrijven. := Ik zag dat TS Engels doet, heb je die boeken vergeleken oid? Het is trouwens voor mijn bachelor.
Gelukkig heb ik normaal gesproken niet zoveel college, meestal 4 keer per week 2 uur. Heb per blok 2 vakken waarvoor ik 2 keer per week college heb en in het eerste blok wil ik nog een onderzoeksopdracht of leesopdracht doen omdat ik 3 ECTS mis en vind het zonde om daar een heel vak voor te volgen. := En het 2e blok zou ik dan 1 vak hebben en daarnaast nog scriptie. Is dit te doen denken jullie? De uni geeft echt heel weinig informatie hierover vind ik, maar kan ook komen omdat ik later ben ingestroomd en dat ik heel veel van die informatie bijeenkomsten gemist heb.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 19:07

Wij moeten onze scriptie naast de gewone vakken schrijven, ja. Die lopen gewoon door. In januari moest het onderwerp bekend zijn, in juni moest het ingeleverd. Ongeveer een half jaartje dus. Eén vak en daarnaast een scriptie moet prima te doen zijn hoor. :j

Mijn onderwerp was een tip van mijn begeleidster. Of tenminste, zij raadde me een bepaalde trilogie aan en daar bedacht ik een onderwerp mij. Maar ik had een behoorlijk complex onderwerp en kreeg mijn argument pas helemaal helder tijdens het schrijven. Nu gaat dat bij mij meestal zo, maar bij de meeste anderen niet :D

Je hebt vast wel favoriete vakken? Een boek wat je bijzonder interessant vindt, een taal-onderdeel wat je bovenmatig interesseert? Een stroming? Er zal vast iets zijn. Als je zelf daar niks bij kan bedenken kan je ook altijd nog eens gaan kletsen met een docent die veel weet van dat vakgebied, vragen of hij nog inspiratie voor je heeft. :)

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:30

Als historica zou ik zeggen.. zoek iets interessants uit de Italiaanse geschiedenis uit? :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:55

Ben het met DaniBanani eens dat één vak naast je scriptie goed te doen is :)
Waar studeer je?

En als geograaf zeg ik... De Italiaanse cultuur in een bepaalde regio uitpluizen? Of regio's vergelijken? :D

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:29

Ik ben ook bezig met mijn scriptie!

Alle data is bijna binnen, maar ik heb nog niks aan theoretisch kader op papier staan.
Beginnen is zoooo lastig.. :(

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 20:56

Welkom Shinedown :) Wat studeer je?