't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:17

Mijn gevoel voor timing is ook geweldig :=.
Gisteren het gesprek gehad. Het hoofd van de administratie zou donderdag begin vd middag bellen. Ik heb aangegeven dat ik dan nou nét niet bereikbaar ben, geen probleem, bel ik je vrijdagmorgen. Prima afgesproken. Heb ik vrijdagmorgen een begrafenis..... En nee, dat wist ik gisteren nog niet. Wel dat die man is overleden maar ik wist nog niet wanneer de begrafenis zou zijn.
Paardrijden heb ik afgezegd (ben echt nog te verkouden om op een paardenrug te kruipen) dus ik denk dat ik morgen na het werken bij de post maar zelf ga bellen. Tijdens een begrafenis kan ik echt niet aan de telefoon gaan zitten :o

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:22

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:25

haha mariska85 die heb ik net gezien op paardenwerk.nl :P

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:27

ik via indeed :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:32

Lootje je hebt bericht terug, heb de hele vacature er niet bijgepakt bedenk ik mij net...

Sowieso een algemene tip: Als er een beschrijving staat van een persoon die ze zoeken, noem dan ook de onderdelen waarop jij goed scoort/wat jij bent als deze overeen komen met de vacaturebeschrijving. Je zelf in de etalage zetten... (afgelopen paar dagen heel wat brieven gezien van verschillende mensen, vandaar ;) )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:12

Alweer 3 open sollicitaties gedaan... nou ja 2 moet ik op de bus doen.

Even off topic: Ik zag de prijslijst voor een kamer in een particuliere zorginstelling... 4400 euro per maand. Is toch niet normaal meer...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:14

Per MAAND??? Wat voor villa is dat :')

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:14

Winged schreef:
Per MAAND??? Wat voor villa is dat :')

en met wat voor een voedsel! :oo kaviaar iedere avond? :D

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:19

Stel je eens voor dat jij in een huis werkt. Dus jouw salaris moet worden betaald door een aantal mensen, tel daar de huur, voedsel, energie etc. bij op. Extra investeringen, afdrachten aan de overheid, de activiteitenbegeleidster, de huishoudelijk medewerkster, nachtdiensten, alle meldingsapparatuur, hulpmiddelen etc. en je zit er al snel aan hoor!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:20

Dan nog.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:22

Maar dat is voor de gemiddelde Nederlander toch helemaal niet te betalen. Hoeveel wordt daarvan door de zorg vergoed? Ik verdien nu bijna 2700 bruto per maand. Gaat nog een hele hoop vanaf. Stel dat ik dus 1 maand daar zou wonen en ik moet het zelf betalen, dan moet ik daar 3 maanden voor werken. En dan moet ik mijn eigen eten, huur, etc ook nog betalen.

Mag nu wel alvast gaan sparen voor het geval ik in zo'n instelling terecht kom := *Dagvakantie*

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:24

Uhm... meneer Balkenende? Die kan daar vast wonen :-p Zo schijnt er in het Gooi ook een bejaardenhuis te zijn waar allerlei bejaarde BN-ers wonen. Zoiets denk ik.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:35

excuses, even een *ego* post

ik ben het echt zo meer dan zat. Ik weet gewoon écht niet wat ik wil later. Ik weet niet of ik een HBO opleiding aankan met mijn gebrek aan zelfvertrouwen en ADD en ik weet gewoon niet wat ik kan en wil.
Ik dacht, ik ga 3 maanden naar amerika, naar een stal om te werken en ervaring op te bouwen en discipline te krijgen. Want ik mis gewoon echt een goed ritme en structuur. Zoiets staat natuurlijk ook goed op je CV, want het is wel zwaar werk en laat natuurlijk ook zien dat je jezelf hard kan inzetten voor iets. Ongeacht voor wat voor baan ik solliciteer.

Nou komt mijn moeder met "je moet aan je toekomst denken" en dat amerika helemaal niets met mijn toekomst te maken heeft. Ik wil dit al heel lang, het is ook echt absoluut een droom van me, maar ik heb het ook nodig. In de hoop wat zelfvertrouwen op te bouwen, leren om op mezelf te zijn, weg van huis etc. Maar blijkbaar kan ik volgens mijn moeder nog beter bij de PostNL gaan werken dan dat ik nu naar Amerika ga omdat ik helemaal niet aan mijn toekomst denk 8)7 Ik word er echt radeloos van. Ik weet gewoon niet wat ik wil gaan doen laten, nog beter, wat ik kán. Ik heb een ontzettend minderwaardigheids complex ontwikkeld, mede door de gefaalde proefperiodes en andere dingen. Ik ben nou eenmaal "anders" dan een gemiddelde 22 jarige. Ik ben sneller afgeleid, ik heb echt structuur nodig, ik focus me soms teveel op 1 ding waardoor ik de rest vergeet etc. Tis voor mij echt moeilijk om te beginnen met dingen omdat ik al vanaf het begin bang ben om te falen en het niet af te maken... :\ soms wou ik dat ik gewoon weer 16 was en geen zorgen had...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:44

schandalig..

ik ga op de floriade werken.. jeejjj.. nja .. ik moet zeggen ik heb er nu al geen zin meer in ..
zo veel stress etc.. en weet nog niet wanneer ik moet werken..
ik weet niet wat ik moet doen,, ik weet nix..
ik had me er zo op verheugd.. maar pff.
en blijkbaar kan ik ook niet de uren maken die ik wil maken..
pff ik ben zo aan het twijfelen he..
ik heb gewoon geen zekerheid..
ik bedoel .. ik kan dan bewijze van wel 5 dagen willen werken maar of ze me inplannen is een 2e..
dus er is helemaal geen zekerheid,, terwijl ze in het begin hebben gezegd ( het uitzendburo dan ) dat je zeker veel uren kunt maken... NIET DUS..

ik ben echt aan het denken om het wel te gaan doen,, maar om mijn huidig werk er bij te blijven doen..
dan heb ik tenminste 12 uur ZEKER..
ik heb geen zin om dadelijk vol met verrassingen te komen staan.. ..
ik wil vastigheid..
het enige waarom ik dit wil/moet doen is omdat het een half jaar zeker werk is... daarna kan ik weer de ww in..
het is om zo aan geld te blijven komen.. zodat ik mijn rekeningen etc kan betalen..
maar leuk is het niet..

graag zou ik wat voor me eigen willen doen,, maar helaas ook dat zit er niet echt aan..
want ja, wat wil ik gaan doen.
ik heb momenteel wel een kleine opvang, maar zonder reclame/site/ etcetc kom je niet ver.
ik ben er wel mee bezig, en misschien dat ik samen kan gaan werken met een honden opvang.
deze organisatie ontvangt straat honden uit spanje.
ook ga ik nog een gesprek aan met iemand die zelf ook een dieren opvang heeft.
en vanuit daar kan ik beslissen of ik het officieel wil gaan doen.

ik heb op zich wel veel aanvragen van dieren die ik kan opvangen, maar 'kwijt' krijg ik ze niet.
en dat is natuurlijk niet echt de bedoeling.

ook heb ik al eens geprobeerd om via een kinderboerderij mijn dieren te kunnen verkopen.
zodat ik onder hun naam mijn dieren aanbied en bij ieder verkocht dier dat ik hun een donatie van 1 euro doe, ligt er ook aan wat voor dier het is.
maar hiermee gingen ze niet accoord.
al vind ik het wel gek, het is weer een extra donatie wat ze kunnen krijgen in ruil voor dat ik de naam mag 'lenen'.

och ja,,, we zien het wel weer hoe het schip strand

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:00

@Bello2005, sorry dat ik het zeg maar je bericht is zo warrig dat ik van de tweede helft maar weinig begrijp :+

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:15

ik begrijp ook niet helemaal wat dit bericht voor nut heeft

net 3 sollicitaties weggedaan en weer 2 afwijzingen binnen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:09

Lifaya: Als jij naar het buitenland wil om te werken of wat dan ook: Gaan.

Bello: Ik ben de weg ook ergens kwijt geraakt. Wat wil je precies?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:14

ik heb dinsdag een afspraak bij een uitzendbureau ben benieuwd.
Is wel een leuke functie in kwaliteitsdienst maar even wat meer navraag doen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:23

Succes!

Iemand nog belangstelling om 3 tot 5 maanden in Lyon te werken voor de ANWB? 80% in het NLs,, 20% in het Frans. Gekregen via Timing Assen:
Medewerker Telefonische Hulpverlening Lyon Frankrijk Lijkt het jou een uitdaging om 3, 4 of 5 maanden in het buitenland te gaan werken? Wil je veel kennis en ervaring op doen in zeer korte tijd? Voor een steunpunt van de ANWB Alarmcentrale in Limonest vlak bij Lyon zoeken wij van april t/m augustus enthousiaste, zelfstandige hulpverleners. Wat houdt de functie in?Je ontvangt voornamelijk telefoontjes van vakantiegangers die met hun auto gestrand zijn. Vervolgens zorg je ervoor dat beschadigde auto's vanuit Frankrijk naar Nederland worden gebracht of dat de auto's bij een van de Franse garages worden gerepareerd. Of een gezin helpen dat bij een storm de caravan is kwijtgeraakt. Ongeveer 80% van de tijd handel je opdrachten af in het Nederlands, 20% van de tijd is dit in het Frans. Door de grootte van dit land, de complexiteit die de relaties met diverse Franse autogarages teweegbrengt en de drukte die tijdens een zomerperiode bij de ANWB heerst worden je stressbestendigheid, computervaardigheid en kennis van auto's en de topografie van Frankrijk aardig op de proef gesteld! Je werkt 35 uur per week, 7 uur per dag, je kan tevens ingeroosterd worden in het weekend. Werktijden met name tussen de 07.00 - 23.00 uur. In de maanden juli en augustus is het niet mogelijk om vakantie op te nemen. Je krijgt een training voordat je gaat beginnen. Wat verwachten wij van een kandidaat? ? Hbo werk- en denkniveau;? Uitstekende beheersing van het Nederlands;? Daarnaast spreek je goed Frans;? Inlevingsvermogen, accuraat en vriendelijk;? Praktische instelling, stressbestendig, goede communicatieve vaardigheden;? Kunnen werken met geautomatiseerde computersystemen en excel;? Telefonische werkervaring in de dienstverlening is een pre;? Affiniteit met autotechniek en/of eigen reis- of woonervaring in het buitenland is een pre;? 35 uur per week beschikbaar vanaf het instroommoment (maart t/m juni) van jouw keuze tot en met augustus 2012. Sollicitatiegesprekken vinden plaats in Den Haag. Spreek je goed Frans en ben je op zoek naar een uitdagende tijdelijke baan in Lyon?Naast het werken in Lyon, ga je een samen met een grote groep andere Nederlandse medewerkers (met wie je tevens samen in een appartementencomplex wordt gehuisvest), een zeer leerzame en leuke periode tegemoet. Unieke kans in het buitenland! Wij bieden je een Franse arbeidsovereenkomst van 35 uur per week. Het salaris bedraagt ongeveer EUR 1500,- bruto per maand (afdracht belastingen is in Frankrijk een stuk lager, betekend dat je netto +/- EUR 900,- overhoudt en hier zijn de huisvestingskosten van EUR 350,- per maand al vanaf). Kortom een gezellige en vertrouwde werksfeer in Lyon met uitdaging!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:31

|( Ik ben het niet geworden |(
Net heel even gebeld; eigenlijk zou ik morgen gebeld worden maar dan heb ik dus een begrafenis. Van de 4 kandidaten gaan er 2 door voor een volgend gesprek en ik zit daar niet bij. Wel vond hij dat ik goed in het team zou passen, de werkzaamheden goed aan zou kunnen maar tijdens het gesprek zou ik niet gemotiveerd genoeg over gekomen zijn. Tja, dat is een indruk. Ik heb net nog wel telefonisch doorgegeven dat ik daar erg graag zou werken en dat ik mogelijk wat mat over ben gekomen door de forse verkoudheid.
Kreeg nogmaals te horen dat mijn brief echt super was. En ook dat tijdens het gesprek ná de 1e spanning ik alles goed kon verwoorden en beantwoorden. Maar de 4 kandidaten zaten heel dicht bij elkaar en er was echt op minimale puntjes verschil. Zij hebben wel heel erg getwijfeld of ik door zou gaan naar de volgende ronde maar de 2 die nu doorgaan kwamen tijdens het gesprek gemotiveerder over (die hadden tijdens het gesprek letterlijk gezegd: ik wil die baan gewoon hebben).
^)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:37

ik heb morgen via het uzb een gesprek. Functie is niet helemaal wat ik zoek maar dan weer wel de uren die ik graag wil. Salaris is ook wel iets lager dan dat ik nu verdien. Nou ja we zien wel.

Hoe veel gaan jullie onder je oude salaris zitten als je ergens solliciteerd? Of is dat meer afhankelijk van
de functie en hoe leuk je die vind?

@ patpen balen :(:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:39

Hmm wat rot Patpen... Ik ben zelf ook niet echt type dat letterlijk zegt "ik wil die baan" tijdens een sollicitatiegesprek!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:44

Wat rot... Ik zou ook niet zeggen 'ik wil die baan hebben'. Gebruik wel vaak 'leuk' en 'uitdaging' :+

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:44

Update vanaf hier. Moet dinsdag a.s. beginnen in het magazijn van het distributiecentrum van Mitsubishi, voor 20 uur per week.
Is te combineren met ander werk, dus ga nog een tweede baan erbij zoeken, maar voorlopig heb ik iets.
Nu heel snel heel veel regelen (stalling en verhuizing voor Don, verhuizing van mn 6 cavia's, verhuizing van mezelf, spullen die wel en niet mee moeten en daarna eigen woonruimte in het zuiden.)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:48

Succes Kyla, is het ver van je huidige woonplaats? Kan dat allemaal uit qua kosten?