Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 12:43

Zijn jullie al bezig geweest met die cookie onzin?

Heb je nog een reactie gekregen op je 50 cent mail Joyce?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:46

Cookie onzin? Wat bedoel je?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:47

Super leuk Remy en bedankt voor je complimenten :D

@Holly: Ja, toevallig net een mailtje gehad! Het was idd een foutje en de klant zou het resterende bedrag even overmaken. Heb gelijk een mailtje terug gestuurd dat zoiets kan gebeuren en dat ik de bestelling direct op de bus ga doen, zodat ze het morgen in huis hebben.

Cookie onzin? Je moet mij idd ook even updaten hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:48

Cookies op websites. Er is een nieuwe cookiewet, deze is versneld ingevoerd (per 1 juli 2012 ipv 1 januari 2013) en alle bestaande websites moeten hierop aangepast worden (mits van toepassing). Google maar eens.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:59

Maar wat houdt dat concreet in? Waar moet ik zeg maar op letten? Weet namelijk echt niet of dat op mijn site van toepassing is...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:29

Zou kunnen dat het met webshops wel te maken heeft, want cookies zijn kleine bestandjes die op je computer opgeslagen worden en bijv. je inloggegevens onthouden of de inhoud van je winkelwagentje wanneer je je scherm afsluit. Als je website deze cookies op een computer registreert, dan moet je dit melden op je website door middel van een pop-up in het scherm.
Even anders navragen bij degene die je website gemaakt heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:30

Ik wilde ook net antwoorden dat je even bij de beheerder/maker van je website moet nagaan wat de consequenties zijn voor jou.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:26

Het wordt tijd dat ik m'n Facebook pagina ga aanpakken. Weet iemand hoe groot de afmetingen moeten zijn voor de omslagfoto?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:18

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:22

Aah dank, daar had ik even niet aan gedacht :+

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 08:09

cookies vraag ik aan m'n webmeneer, die zorgt er wel voor dat het meteen in orde is als hij de site bouwt, hoop ik:D

Ik heb ook nog een facebookvraag! Ik wil in het openingsweekend standaard 5% korting geven, en wie de facebookpagina vooraf heeft geliked krijgt nog een keer 5% erbij. Maar hoe kan ik er op een sluitende manier voor zorgen dat daar geen misbruik van gemaakt wordt? Dat mensen niet elkaars naam opgeven?

Ik dacht eraan om in publisher een bonnetje te maken en telkens als iemand liket, stuur ik een pb'tje met dat bonnetje (als PDF) waarop ik dan telkens de naam van de persoon in kwestie invul. Maar dat iljkt me een beetje omslachtig, misschien weten jullie een 'snellere' oplossing?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:41

Denk dat dat een beetje een lastig iets is. Je kunt wel bepaalde content alleen delen met je likers... Kreeg hier gisteren nog een link naar: http://on.fb.me/nNUnZR
Misschien dat je zoiets kan doen en dan een pdf kan maken die men uit moet printen, maar het is niet waterdicht. Eventueel zou je dan ook je likers lijst bij kunnen houden en dat mensen op vertoon van die print met vermelding van hun fb naam die korting krijgen...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:50

Ja een lijst daar dacht ik ook aan, maar dan nog kunnen ze andere namen gebruiken.. Ahja, helemaal waterdicht is zo'n systeem nooit vrees ik, maar het zou wel leuk zijn om likers extra te belonen..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:29

Ach joh, al maakt iemand er misbruik van, dat maakt toch niet zo heel veel uit? Het gaat jou toch om naamsbekendheid en het lokken van bezoekers? Al je Facebook fans kunnen daar gebruik van maken en als er een "niet fan" bij zit, heb je daar toch ook gelijk mooi wat aan verdient? Zal die andere Fans een worst wezen, die komen voor de korting en gaan echt niet checken of een ander wel of geen fan is.

Edit: Stond een hele stomme typo
Laatst bijgewerkt door joyce2 op 05-07-12 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 12:39

Dat is juist! Dus toch gewoon een afprintbaar PDF'je maken die ze kunnen voorleggen dan maar?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 19:57

Ik zou doen wat voor jou het makkelijkste is! Desnoods gooi je een code op FB, die ze moeten doorgeven als ze gaan afrekenen oid.

Zooo, ik zit eindelijk! Vandaag een dagje met een kraam op de Erkemeder Hondendag gestaan, ben helemaal kapot maar het was wel heel erg leuk. Ondanks dat ik daar met tig concullega's stond, ben ik toch super tevreden over de omzet. Veel met mensen gesproken, er zijn veel visitekaartjes meegenomen en ik heb ruim 30 klanten gehad.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 22:47

Leuk om te horen Joyce. Een kraam werkt toch (mits op het juiste evenement) vrij goed.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 23:25

Gefeliciteerd Joyce, dat is mooi!

Ik word heel blij van alle leuke reacties op de nieuwe winkel! Inmiddels al 71 likes en heel veel berichtjes/mailtjes van mensen die zeggen "eindelijk een ruitersportzaak in de buurt, daar wacht ik al jaren op", dat geeft zo'n energyboost!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:12

ik heb allang niet meer in dit topic gepost, maar ik heb wellicht een "trick" die handig kan zijn voor sommige bokkers met een eigen zaak en paarden aan huis.

Je kunt namelijk subsidie krijgen van 1000euro om een camera-beveiligingssysteem aan te leggen als je zelfstandig ondernemer bent. Ik heb dit inmiddels nu gedaan, ik had al een camerasysteem voor de paarden maar deze is nu uitgebreid :-)

Nee, het is geen tip om meer inkomsten te vergaren, maar voor mezelf (doe consultancy) heb nauwelijks aftrekposten, was het een aangename meevaller.

Er komt een adviesbureau wat samenwerkt met de overheid een "veiligheidsscan" doen bij je thuis, met die mannen is zowat alles te regelen. Deze scan kost 350euro waarvan je 300euro weer terugkrijgt. Vervolgens regelt het computerbedrijf (via pb mocht er interesse zijn) wat voor installatie je nodig hebt (voor de paarden :D )

zo heb ik nu een nieuwe computer + 1pad om de camera's op mijn werk te kunnen zien + een monitor (die ook mijn nwe tv is :P ) maximale subsidie is 50% met een max van 700euro (dus geef je 1400euro uit in totaal aan apparatuur dan krijg je 700euro terug.

Verbazingwekkend hoe snel het ook geregeld is.....die 300euro had ik binnen een paar dgn al op mijn rekening staan

http://www.mkbservicedesk.nl/2585/wat-v ... dsscan.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:10

Goed gedaan Joyce!

Mist, goede tip voor degenen die dat nodig hebben!

Pff ik blijf maar zoeken naar parttime werk... maar ik kan werkelijk niks vinden. Maar! Ik ben al bezig met het vastleggen van een domeinnaam, met het ontwerpen van een logo en het maken van een website. Per september wil ik van start gaan (wanneer het nieuwe schooljaar begint) en eerst maar eens flink adverteren. Lokale krantjes, supermarkten etc. ... als daar genoeg klandizie uitkomt zeg ik mijn baan op en zo niet ga ik gewoon in de avonduren beginnen (maar blijf ik wel zoeken naar parttime werk).

Knoop doorgehakt!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 13:26

Vervelend dat het zo moeilijk is om een parttime baan te vinden, Ffortuna. Hopelijk vind je toch binnenkort iets, of krijg je zoveel klanten dat je bedrijf een vliegende start maakt ;)

Wij proberen nu aangifte omzetbelasting te doen, maar we zijn zowel gebruikersnaam als wachtwoord kwijt :=
Wat een gedoe!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:49

Dat is vervelend Ffortuna! Maar je kunt op deze manier wel extra tijd besteden aan allerlei andere leuke dingen, dat maakt het hopelijk iets draaglijker.

Wellicht heb ik het al eens eerder gevraagd, weet het even niet meer zeker. Doet iemand van jullie aan dropshipping?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 14:51

Georgette, juist niet want ik werk nu (meer dan) fulltime :+ sorry, dat had ik er niet bij verteld.

Enneh, wat is dropshipping?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:35

Dropshipping, ben ik niet bekend mee. Maar wel even gegoogled. Zoals ik het lees plaatst een klant bestelling bij mij, waarna ik het bestel/doorstuur bij leverancier of producent en die stuurt het naar de klant. Het lijkt heel fijn voor wat betreft de voorraden wat dan ook op wikipedia gemeld wordt, maar lijkt me lastig met de rekeningen aangezien die van producent/leverancier naar mij gaat en de klant mijn rekening krijgt. Maar ik heb daar dan ook niet mee te maken, want ik heb geen handel, maar misschien voor mijn toekomstige webshop icm trimsalon (dus puur borstels, halsbanden etc.). Ik mag namelijk geen fysieke winkel hier aan huis beginnen want dan wordt het detailhandel, en dat mag niet hier in de woonwijk.

En ik ben bijna eruit wat mijn naam moet worden. Nu even rondgooien onder vrienden en kijken wat die er van vinden. Dan wordt het inschrijven bij KVK en wordt het echt :)
Morgenavond ga ik weer naar cursus en dan moet ik pitchen. Dat is heel kort en summier (maar wel duidelijk) omschrijven wie jij bent en wat je doet waardoor je weer vragen krijgt en zo dus een gesprek. Waarschijnlijk wordt de zin, na mijn introductie wie ik ben, als volgt: Ik maak hond en baas weer blij.
Dan krijg je dus als vraag: wat ga je dan doen en hoe, en dat is juist de bedoeling.
Of zouden jullie dat anders omschrijven?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 15:56

joyce2 schreef:
Maar wat houdt dat concreet in? Waar moet ik zeg maar op letten? Weet namelijk echt niet of dat op mijn site van toepassing is...

Je moet op je site informeren over cookies en third party cookies. Jij plaatst cookies van jezelf en third party cookies, dus je zou wettelijk eigenlijk een melding zoals op www.fok.nl moeten geven.

Er zijn ook sites die een middenweg zoeken tussen de wettelijke eis en iets wat iets praktischer werkt, zoals uitzendiggemist.nl.