Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:39

Mooi zo Joyce! Ik vind het ook echt een leuk en origineel product dus de bestellingen zullen wel snel binnenkomen :)

Wij blijven steeds maar werken aan nieuwe presentaties en cursussen maar de return blijft voorlopig wat teleurstellend. Ahja, elk begin is moeilijk denk ik dan?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:46

Hallo bokkers,

ik wil me ook graag voorstellen en mee lezen en praten in jullie topic!

Ik ben Mellanie en ik ben 23 jaar. Ik woon samen met mijn vriend waar ik 7 jaar mee samen ben, hondje Sem en onze 3 katten.
In het nieuwe jaar ga ik voor mij zelf beginnen wat onder Freelance valt.
8 december krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning (nieuwbouw hoek woning) , en eind december gaan we over! Vanaf 1 februari begin ik als Gastouder wat inhoud dat ik maximaal 6 kinderen tegelijk bij mij thuis opvang in huiselijke sfeer!

Ben nu druk bezig met flyers ontwerpen die ik in de nieuwbouwwijk wil verspreiden.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:53

@joyce2 En ik maar denken dat t braintraining voor mensen was! haha! leuk product!

Welkom kletskoekje!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:55

@Susanne: Het is heel belangrijk dat je dit echt samen met je hond doet, zodat hij leert begrijpen wat de bedoeling is. De DogMaze is het enige spel waar je je hond alleen mee kan laten spelen.
Ik ben van de week ook voor het eerst met Gaya bezig geweest met een spel (even van de katten gejat). Op een gegeven moment werd er aangebeld, dus ik liep ff naar de deur en toen ik terug kwam, probeerde Gaya het bord idd op te pakken, haha. Die dacht ook, schudden is vast sneller ;) Maar uiteindelijk snapte ze dat dat niet de bedoeling was en heeft ze heel driftig naar snoepjes gezocht :D

@Mallootje: Ik ben al sinds juli/augustus heel druk bezig met promoten van de nieuwe shop en dit is de eerste week dat ik regelmatig info aanvragen en bestellingen heb. Volgende week kan het maar zo weer anders zijn! Je moet een hele lange adem hebben, geloven in wat je doet en gewoon door blijven gaan met promoten!

@kletskoekje: Welkom! Lijkt me pittig, 6 kids tegelijk, maar wel lekker dat je dat gewoon in eigen woning kunt doen. Succes alvast met verhuizen en doen ;)

@Leedebee: hahaha nee voor viervoeters :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:56

Klopt Joyce, ik ben soms heel erg ongeduldig en dat is een beetje mijn slechte punt ;)

Welkom kletskoekje & succes met de opstart van je bedrijfje!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 21:31

Thanks allemaal :D

Als mensen nog oud speelgoed/ledikant/box etc te doneren heeft biedt ik me graag aan :+ :Y)

Ik vang niet gelijk 6 kinderen per uur op hoor haha. Moet het toch eerst opbouwen en als ik bij 4 zoiets heb
van dit is een mooi aantal dan is het ook goed. Mijn idee nu is om ongeveer 2 kleine kinderen (0-4 jaar) te hebben
en dan ongeveer 3 BSO kinderen te hebben. (kinderen die ik uit school op haal dus is in principe maar 1 tot 3 uurtjes)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:19

Welkom Kletskoekje! Wat ga je als ZZP'er doen, of doel je daarmee op het gastouderschap? Ga je het gastouderschap ook in Angeren doen?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 22:47

@Kay27 Ik werk als freelancer voor een gastouderbureau. En nee, we gaan naar Elst GLD verhuizen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 23:50

Aha, ik vroeg het me gewoon af, ik ken de contreien een beetje. :)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 09:23

Hello Kletskoekje.

Kay hoe is het eigenlijk met jou?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:38

Wel goed hoor. Ik heb me alleen gruwelijk vergist in het hele voorbereidingsverhaal. Dat kost een hoop tijd en uitzoekwerk, helemaal als je diensten niet zo concreet zijn als een bepaald product verkopen of een hele concrete dienst aanbieden (schilder bijv.). ;) Ik heb daar de afgelopen maanden aan besteed en daar ben ik wel verder mee gekomen. Het is nu een kwestie van doen. Ik ga dus een pilot doen waarbij ik me op één dienst ga concentreren om zo 'vlieguren' te gaan maken. Ik ga de site verder af maken en dan hup aan de slag. (Zeg ik heel makkelijk. :) ) Zo gauw ik data heb geprikt zal ik mijn workshop -die ik dus als eerste ga draaien- hier ook even promoten. :j

Ik heb de opleiding sportpsychologie en mentale training ook afgerond, dat was heel leuk en leerzaam en daar ga ik ook gebruik van maken in mijn bedrijf.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:04

Zo, ik heb afgelopen zaterdag mijn eerste workshop taartendecoratie gegeven, het was LEUK!! Echt helemaal geweldig, en wat hebben we gelachen! Was een testworkshop voor vriendinnen van me, zodat ik het zelf ook kan leren hoe ik het beste mijn workshop kan geven. Het was echt super leuk en voor herhaling vatbaar :) !

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:49

Ow jij bent wel heel druk Rinske, caphoezen én taartdecoratie :D

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:24

Wat deed jij ook al weer aanbieden, kay?? Ben het even vergeten :$
maar het plan dat je hebt om zo eerst wat vlieguren te maken werkt idd goed! Dan pas weet je beter hoe je dingen het beste kunt aanpakken!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:42

Ik help doelen en dromen waar te maken, 11A. :) Ook in de sport!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:08

Dat is gaaf, kay! Als je meer concreet hebt, dan laat het vooral weten ;)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:35

Ik heb een vraagje, wellicht weet iemand van jullie dit.
Let op: wij zijn nog erg oriënterende en moeten dit überhaupt nog uitzoeken :)

Vanaf januari werk ik dus als freelance/zelfstandige. Wij zijn al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe auto en we hadden het er van het weekend met vrienden over die een lease auto heeft van het werk. Is Lease eventueel een interessante optie, en kan dit dan zakelijk of moet dit particulier.
Of kunnen we beter gewoon zelf een auto kopen zeg maar.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:34

Ik denk dat je beter zelf een auto kunt kopen, lease en/of op de zaak is volgens mij altijd duurder. Maar eigenlijk kan iemand dat pas echt zeggen als hij/zij jouw (financiële) situatie daarbij in acht neemt. Kwestie van narekenen. Maar ik heb nog nooit gehoord dat het zo voordelig is om te leasen. :n

11A: leuk zo'n enthousiaste reactie en ja, ik zal het laten weten! :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 19:10

Lease is volgens mij niet zo voordelig. Als je je auto op de zaak hebt staan en je rijdt meer dan 500 kilometer per jaar privé, dan krijg je % bijtelling op je inkomsten voor de belasting. Per auto verschilt dit volgens mij.
Als je alléén zakelijke kilometers rijdt is het wel interessanter. Je moet wel een kilometer registratie bijhouden dan.

Verder mag je als je je privé auto inzet voor zakelijke kilometers, per kilometer 0,19 euro schrijven. Hierdoor kun je dus je kosten als bedrijf opvoeren.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:37

Leasen is denk ik pas echt interessant als je een grote omzet hebt en echt veel km's voor je zaak maakt! Zelfs voor mij is het nog niet interessant, en ik rij bijna 1000 km per maand (hmm.... of misschien wel meer trouwens). Hoe het precies zit met de bijtelling en zo snap ik niet, maar een boekhouder kan je hier heel goed over informeren!

En een privé auto gebruiken voor de zaak is vaak wel interessant! Je benzinebonnen mogen voor 75% meegenomen worden in je btw aangifte (het aantal liters moet dan wel redelijk gelijk zijn aan het aantal km's) en je mag zelfs reparatiekosten gewoon zakelijk boeken!! Maar hierbij geldt wel dat je een goede registratie bij moet houden!!

@Kay: haha, graag gedaan! Voor mij geldt dat ik over dat soort dingen nooit genoeg kan weten!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:28

Of lease interessant is, hangt er volgens mij ook vanaf of het geld hebt liggen voor een auto of er voor moet/wil lenen.

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:01

Gaan er toevallig nog bokkers naar de bijeenkomst van de kvk starten vanuit loondienst in amersfoort as woensdag?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:38

Hoi! Kom zo binnen vallen met een vraagje ;D

Heeft er iemand een tip wie goed is in het maken van logo's voor een bedrijf?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:48

PaysBas schreef:
Hoi! Kom zo binnen vallen met een vraagje ;D

Heeft er iemand een tip wie goed is in het maken van logo's voor een bedrijf?

ik! :+

Ben grafisch vormgever en maak regelmatig nieuwe huisstijlen en vraag geen hoofdprijs :)
Mocht je meer willen weten email me dan even info@karenborgers.nl

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:47

Goedenmorgen iedereen.

Ik was benieuwd of iemand al eens gebruik heeft gemaakt van de investeringsaftrek?
Ik heb via mijn opleiding begrepen, dat je hier gebruik van kan maken, maar weet niet of dat voor starters geldt of dat je dit soort aftrek altijd mag doen :)