Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:05

patpen schreef:
Nog even over die reactie op mijn advertentie op MP. Ik had wat meer info gevraagd: wat voor bedrijf, hoeveel uur, wat voor werk, waar, dat soort dingen. In de advertentie staat duidelijk max 20 uur, bij voorkeur verdeeld over 5 halve dagen.
Citaat:
Wij zijn een groothandel in fietsen van het merk X. Het gaat om klantenservice en administratief werk. Het gaat om 30 a 30 uur in de week. Wij zitten (adres) in Utrecht. Je kan eventueel meer informatie terugvinden op (website).

Tja, wat nu? 30 uur is te veel, afstand is geen probleem. Ik heb nog niet gebeld met dit bedrijf of die uren bijvoorbeeld kloppen. Degene die gemaild heeft, is de directeur zelf. Wat ik begrijp van de website is het geen groot bedrijf, maakt ook niet uit.
Maar ik zit nog steeds te wachten op bericht over het werk hier in het dorp. Als ik om 2 uur nog niets gehoord heb, ga ik nog maar eens bellen naar het UZB of die al wat weten. Anders ga ik daarna even met dit bedrijf bellen voor wat aanvullende info. Nog even en ik kan kiezen :D

Zou er toch even achteraan gaan wellicht is het idd voor minder uur in te vullen!

Ben benieuwd of het uzb inmiddels al meer weet!

@ de rest : succes met de gesprekken!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:14

Ingestort, gister ziek gemeld met een schuldgevoel tegen over mijn collega's maar ik trok het echt niet meer. Straks naar de bedrijfarts, maandag naar eigen huisarts en maar weer een doorverwijzing vragen.
Het ging zo goed weer en nu dit |(

Nog 1 lopende sollicitatie maar daar verwacht ik niet veel van gezien ik de nodige papieren niet heb.
Donderdag weer een gesprek met mijn reintegratiecoach(die zo lekker positief is ~~}> ) ....nu moet ik iets gaan kiezen uit en lijstje banen want 15 sept moet ik iets geaccepteerd hebben anders is het einde oefening van dit traject.
Alles is op detacheer basis....geen zekerheid of er een baan in zit. Kan dus best zijn dat ik ergens kom waar ik 6 maanden voor 1000 netto aan de gang moet en daarna gewoon weer gewipt word.

En ik moet positief blijven!...... de teller staat inmiddels op 21 maanden thuis.

patpen

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:47

Cowgirl toch :(:). Hoe kon dit nou gebeuren?

Ik heb net gebeld met uzb. Die vonden ook dat het nu wel eens bekend moet zijn. Ging meteen bellen dus zit nu te wachten op antwoord. Maar ik hou die andere zeker nog even in mijn achterhoofd!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:13

Balen Cowgirl! (wil wel krachtigere termen gebruiken, maarja, boktcensuur ;)) Hoop voor je dat je er snel weer bovenop bent.

Heb net uitzendburo gebeld, wacht op een antwoord. Zij vond het ook niet netjes dat ik nog niks gehoord hebt.
Heb ook weer drie sollicitaties de deur uitgedaan deze week. Maar kan iig vanaf 2september fruit plukken bij een vriendin thuis. Dus dat is weer 2 a 3 weken werk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:15

Zo wat een raar iets zeg, vanmorgen sloeg echt alles. Ik kom aan bij de sollicitatie, mevrouw was er niet. Ik haar gebeld en kreeg vervolgens te horen dat ze thuis was. Bleek het vervolgens om vrijwilligerswerk te gaan. Daar heb ik niks aan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:19

Nou, lekker dan Purny!! Wat een fikse miscommunicatie! Heb je nog wel iets van een excuus gehad, of ook dat niet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:22

ook niet echt. heb haar verteld dat ik er niks aan heb.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:40

Oei weer fijne verhalen hier! Hopelijk vind iedereen uiteindelijk wat.... Ik wordt echt wel moedeloos na al de afwijzingen...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:22

Nog geen antwoord patpen ?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:44

Babsiej schreef:
Nog geen antwoord patpen ?

Behalve dat ik geen nagels meer over heb? Was 2 weken gestopt met roken maar door alle toestanden (mijn vader zit ook al 3 dagen in het zkh voor allerlei onderzoeken via de SEH) zit ik weer met een sigaret in mijn hand :7

Terwijl ik dit bericht zit te typen, belt het uzb. Ze heeft de eigenaar gesproken en nog iets meer druk uitgeoefend dat ik een ander aanbod had gekregen. Dat er dus op zeer korte termijn een beslissing genomen moet worden anders moet hij het maar gaan uitbesteden of ben ik niet meer beschikbaar. Antwoord: voor 99% zeker dat ik bij hem aan de slag kan gaan maar of hij alsjeblieft tot maandag de tijd krijgt. Hoe kom ik dit weekend door?????

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:48

Ow Patpen, wat vreselijk.
Ik zit elke keer al met spanning te lezen/ kijken of je al meer weet.
Laat staan hoe jij je moet voelen.
Bah!

Purny, wat een gekkigheid zeg, schiet niet op zo.

Cowgirl: meis wat rot zeg, jakkes. Pb staat open als je even wilt spuien of schelden ;)

Hier ook niks behalve afwijzingen.
Wel weer meer aan het werk via het UZB, dus toch een beetje inkomen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:49

Arrghhh daar word je inderdaad niet vrolijk van :S had hij niet even harder na kunnen denken hij snapt toch ook wel dat jij erop zit te wachten ?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:58

Mag ik me ook melden?
Moet per 1 oktober ook werk hebben.. maar het vinden is nog niet zo makkelijk

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:02

Sorry, door alle toestanden hier reageer ik helemaal niet op de andere berichten :o. Volgens mij heb ik geen zenuwen meer over na dit weekend.

Raar idd Purny. Stond er niets over in de vacature dat het om vrijwilligerswerk ging?

Babsiej: het lijkt wel of ik mijn man hoor ;). Ik begrijp het op zich wel. Ben er niet zo blij mee, maar kan er wel begrip voor opbrengen. Tijd te kort (én de administratie én buitenwerk), twijfel tussen adm.kantoor of mij, door mij een verkeerd salaris doorgegeven :+ wat ook de vertraging heeft doen oplopen. Nou ja, als het dan allemaal maar niet voor niets is geweest en ik er een leuke baan aan overhoud (om de hoek) dan zal ik de komende dagen ook wel overleven.

Edit: heb vlinders in mijn buik, honger en toch weer niet, wil wat gaan doen maar wat?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:08

Je belandt zo nog in een zenuwinzinking :+

Ik snap t ook wel, maar t blijft wel rot... Mja ik heb gewoon mazzel gehad, donderdag de vraag of ik nog op gesprek wilde, maandag gesprek gehad, woensdag aangenomen en gelijk arbeidsvoorwaarden :+

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:12

Volgens mij heb ik die zenuwinzinking al :D . Ben helemaal :):) :):).
Ik had ook gehoopt dat het iets sneller zou gaan (= een understatement!).
Jij hebt gewoon geluk gehad Babsiej dat het zó snel is gegaan.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:22

Cowgirl wat vervelend voor je :(:)

Patpen dan maar rokend het weekend door! Tis ff niet anders!

Pffff ik heb van de week 4! sollicitaties de deur uitgedaan....een dag later al 2 afwijzingen per mail...

Ze laten in ieder geval wel iets horen dat is dan wel positief!

Nu eerst maar eens weekend houden( al heb ik dat de hele week tegenwoordig!)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:24

dit is de eertste keer trouwens dat ik aan het solliciteren ga.. de meeste bedrijven sturen die ook een mailtje terug om af te wijzen oid ?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:30

Naomi_Haffie schreef:
Mag ik me ook melden?
Moet per 1 oktober ook werk hebben.. maar het vinden is nog niet zo makkelijk

Wat zoek je? en voor hoeveel uur en waar?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:30

Naomi_Haffie schreef:
dit is de eertste keer trouwens dat ik aan het solliciteren ga.. de meeste bedrijven sturen die ook een mailtje terug om af te wijzen oid ?

Mailtje sturen voor afwijzingen of bevestigingen is moeilijk hoor voor de meeste bedrijven! Zou er niet te veel op rekenen. Je leest het veel op dit topic dat er gewoon helemaal geen reactie komt.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:34

Ik zoek iets in de provincie Gelderland..
Maakt niet uit waar sta toch het liefste in een winkel.

En het liefst voor z'n 38 u in de week...

Toch vervelend is dat de meeste bedrijven niks terug sturen.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:39

@Naomi_Haffie: je hebt PB.

Het is niet alleen vervelend dat een bedrijf niets laat horen, ik vind het ook nog tegen het onbeschofte aan. Wij, de sollicitanten, nemen toch ook de moeite om te reageren?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:48

Terug van de arts.

Verteld wat er aan de hand is maar voor haar geen reden om thuis te blijven. Voor mij ook niet want ik had al besloten maandag maar weer aan het werk te gaan. Of ik me nou thuis poedersuiker voel of daar dat maakt ook geen reet uit.
Ik heb gezegd dat ik ontzettend moe ben, geen fut meer heb, bijna loop te kotsen van alle afwijzingen, niet normaal meer een gesprek kan voeren, geen beslissingen meer kan nemen, ik gek word van de druk die momenteel bij me ligt en dat ik snak naar een beetje stabiel leven.
Ik weet dat ik niet kan blijven waar ik nu zit maar als dat wel kon voor een half jaar of een jaar dan ben ik er wel weer. Dan komen de ideeen ook wel en krijg ik ook wel weer puf om te solliciteren.
Dit zou ze door geven aan mijn reintegratie consulent...nou lekker boeiend want daar gaat toch niks uitkomen.

Maandag eerst naar de huisarts en dan maar weer naar psych. Want ik weet gewoon niet meer waar ik de energie vandaan moet halen. Ik heb de auto weer terug gebracht naar mijn broer...voel me niet capabel om te rijden. Eergister ging het soms maar net goed . Dat ik mezelf te pletter rijd...nou ja jammer dan maar wil geen anderen mee nemen. Dus maar weer op het fietsje.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:02

Cowgirl toch! Het zit echt ff tegen op dit moment hoor Y;(. En dan ook nog die re-integratie coach die zo lekker meewerkt. Ga je niet richting een burn-out gezien de klachten? Ik herken die klachten van mijn burn-out namelijk. Niet is waar je op zit te wachten. Het is ook waardeloos om afwijzing na afwijzing te krijgen. Nu heb je een leuke plek maar daar mag je niet blijven. Gewoon zwaar kl*ten (censuur)......

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:55

Ik heb nog een leuke baan in de aanbieding.

Administratief wonder gezocht
10-18 uur per week.

Ondersteuning aan de Office Manager bieden.

Omgeving Rotterdam Europoort

Eigen vervoer is een must, tevens is het behalen van een VCA certificaat noodzakelijk.