Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xingridx

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:58

Zou je dat kunnen doen? :\

Is dat niet brutaal en zou ze dat niet als concurrentie ervaren op 'haar' terrein?
Weet niet hoor, misschien dat ik dat zo zou ervaren als ik haar was, als ik ineens een mailtje zou krijgen: hallooo, ik kom hetzelfde doen als jou, wil je ze naar mij doorsturen? :+

even heel cru gezegd he ;)

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:16

Ja maar dat moet je natuurlijk niet zo op papier zetten. Vol is Vol dus je neemt haar geen klanten af maar zorgt er voor dat ze maar een halve nee hoeft te verkopen.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:22

Nee snap ik dat ik dat iets tactischer moet verwoorden :P

Vind het wel een prima tip, neem ik ook mee in de rijstebrij in mn hoofd!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:27

Goed zo.
Ik ga wat doen.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:36

Hee leuk topic ik zie het nu pas dus sorry dat ik er zo inval hoor.
ik heb een eigen praktijk en daar naast een kleine webwinkel.
dus een meelezer en af en toe een vrager hahah.
groetjes

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:24

Vraagje, om mijn portfolio's op een door mij gekozen volgorde de foto's te laten zien heb ik ze moeten nummeren. Achter het nummer komt nu een stukje tekst wat iets verteld over de foto. Leuk voor kijkers/geïnteresseerden maar vooral voor de vindbaarheid door google. Vinden jullie het storend dat er nog een nummer voor staat?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:25

Hilda, kijk eens bij de Xenos voor kralen en elastiek. Daar ga ik ook altijd naar toe als ik met mijn nichtjes een sieraden-maak-middag heb. Die hebben echt leuk spul voor niet te veel geld. Bij de echte kralenwinkels betaal je je scheel.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:33

@Hilda: Mij stoort dat nummer meestal niet. Natuurlijk moet het niet te groot zijn, maar ik denk dat veel mensen het niet zien!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:35

Thanks Paan. Ga ik daar eens snuffelen.

Mariska, heb je het gezien? De eerste 20 zijn klaar bij bruidsfotografie.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:43

Hilda, heb je de foto's nu als naam een nummer en een omschrijving gegeven?
In mijn Galerie - Publicaties heb ik nummers voor de bestandsnamen gezet om de volgorde te krijgen zoals ik wil, maar ik heb apart per foto een omschrijving ingevoerd. http://www.fotoscheepen.nl/galpubl/index.html
Het ligt aan je album-mogelijkheden of dat kan. Die van mij zijn met JAlbum gemaakt.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:47

Die van mij gaan automatisch op alfabet of nummervolgorde. Om het op alfabet in elkaar te knutselen is veel moeilijker dan met een nummertje.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:52

Maar jij kan dan geen aparte omschrijving toevoegen aan je foto's?

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 15:56

Nee als ik ze up load met een nummer dan gaan ze op die volgorde. Als ik dan nadien titels en zo ga toevoegen dan verdwijnen die nummers en dus de volgorde. Mijn site is helemaal voor mij gemaakt. Heb al wel gemaild met deze vraag maar ik weet dat ze ongelooflijk druk is. Dit is dus hoop ik van tijdelijke aard tot ik antwoord heb en/of ze het heeft kunnen aanpassen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:02

Gefeliciteerd Georgette!

@Ingrid: Welkom! Leuk idee, maar ik zou inderdaad eerst eens kijken hoeveel vraag er naar is, wat goede tarieven zijn, etc. Ik ben begonnen met het maken van een enquete, wellicht ook een idee voor jou?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:24

Ziet er goed uit, Hilda! En dat nummer stoort mij helemaal niet! Eronder staat toch ook welke foto van de hoeveel je ziet!
Zitten trouwens wel hele leuke foto's tussen!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:37

Welkom Vordur en Ingrid.
Ingrid, je zou ook bij fokkers in de omgeving informatie kunnen wegleggen. Mogelijk dat ze zelf ook interesse hebben als ze eens een dag weg willen. Dan kun je natuurlijk niet per kat rekenen maar je hebt dan wel meer aaneengesloten werk. En mensen die er een kat kopen hebben gelijk een oppas.

Misschien een stomme vraag, maar kan je dat nr ook in een andere kleur plaatsen?

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:18

xingridx en vordur welkom allebei. :wave:

Vordur, ik zie in je profiel dat je IJslanders hebt. Gaaf! (Ik heb er ook 2). :D

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:08

Niets leuker dan een IJslander! +:)+
Mijn nieuwe site is in de lucht.
Nieuwe welkom en anderen succes met al de plannen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:17

Wij zijn van 't weekend begonnen met controleren en vullen. Daarnaast nog zondag naar een nieuwe groothandel geweest in DL. Vooral veel horloges in geslagen. Ik krijg er echt weer helemaal zin in.
Ondertussen ook bezig om acties te bedenken etc. Afgelopen zaterdag heeft mijn paard in een spijker gestaan met alle gevolgen van dien. Dus van rijden komt de eerste week in ieder geval niks. Dus die tijd dan maar aan de shop besteden.

Verder geen nieuwtjes of vragen. Mis wel een paar mensen in het topic trouwens. Foxy al een tijdje niet gezien? Haakt iedereen af of zo?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:38

Paan schreef:
Mis wel een paar mensen in het topic trouwens. Foxy al een tijdje niet gezien? Haakt iedereen af of zo?

Dat zal toch niet? Het is zo gezellig met elkaar.
Allerlei onderwerpen worden er besproken.
Zelf een onderwerp aansnijden of iets vragen kan ook altijd, dus voor iedereen is hier wel een plekkie.

Jaggie hoe is het met u?
Veulen84
taartjeh met de karakteranalyses
en alle anderen, hoe gaat het met de ondernemingen?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:37

Hallo aan de nieuwelingen, welkom!

XingridX, hier ook een kattengek, ik heb er 4 en kan niet op vakantie vanwege de poezels. Pension is voor 4 tegelijk veel te duur en ik heb ze het liefst gewoon lekker thuis, daar hebben ze de ruimte. Dus jouw idee is zeker een goed idee voor 'mijn' soort kattenliefhebbers. Er zijn diverse bladen over katten te koop, daarin zou je kunnen adverteren, de diverse kattenverenigingen hebben ook ieder een eigen clubblad, er zijn ook diverse kattensites (kattenplaza, kattenpraat oa) waar je zou kunnen adverteren, mogelijkheden genoeg!
Toevallig met een vriendin over gehad gisteren, die wilde 4 dagen weg maar had geen oppas dus ging ze niet.

Ik ben helemaal zenuwachtig, ik ga as donderdag beginnen met mn opleiding en ik vind het erg spannend! Eens kijken wat de andere deelnemers doen en misschien een netwerkje opzetten.... leuk leuk leuk!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 18:53

Ahh, wat aardig dat je aan me denkt Holly :)

Ik lees wel de hele tijd mee, maar voel niet zo vaak de behoefte om te reageren.
En ik voel me hier nog niet helemaal op mijn plek aangezien ik nog niet aangemeld ben bij de kvk :o

Mijn bedrijfje is vanaf april op een laag pitje (ivm examens t/m 27 mei) en ben ook tijdelijk gestopt met mijn advertenties op bokt en marktplaats.
Maar eind april had ik het idee om een soort handleiding te maken over de basis karakterkenmerken van het hoofd van een paard. Dus daar ben ik naast het leren voor mijn examens mee aan de slag gegaan.
Intussen is het boekje af en wordt het morgen gedrukt :D

Die boekjes wil ik dan aanstaande zaterdag verkopen bij mijn stand op de dag van het aangespannen paard (28 mei). Dan wil ik ook reclame maken voor mijn karakteranalyses en ik verkoop voor andere mensen touwhalsters en beads :)

In juni wil ik uitzoeken hoe het precies zit met de kvk en belastingdienst en dan misschien officieel van start gaan! Mijn bedrijfje is nu nog erg klein met zo min mogelijk uitgaven en daardoor weinig winst. Maar na mijn stand wordt mijn bedrijfje hopelijk groter, ik heb in ieder geval genoeg ideeën :D Hopelijk hierna ook wat meer tijd om die in de praktijk te brengen!

Haha, sorry, beetje lange update :o

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:12

Was hier inderdaad weer rustig aan het worden! Heb zelf een super druk weekend gehad! Zaterdag gefotografeerd op een springconcours bij onze manege, maar weinig respons op gekregen, dus denk niet dat ik dat nog veel ga doen, hoewel ik nog 2 dagen gepland heb staan.
Gisteren een workshop bruidsfotografie gehad! Super veel geleerd en heel veel goede foto's gemaakt die ik mag gebruiken voor mijn portfolio, dus als ik dit verwerkt heb samen met de bruiloft van afgelopen week ga ik hard aan de slag om die tak van mijn bedrijf te promoten en opdrachten mee binnen te halen!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:17

Hier druk met organiseren van de Horse agility trainingsdag a.s zondag,dus ook hier even op een lager pitje ;-)

Welkom nieuwelingen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:33

Zo, gister naar de Doberdag geweest, was een leuke dag, ons hondje is eerste geworden bij de teefjes in de puppyklasse! Helaas niet super veel reclame kunnen maken, omdat iedereen zo druk bezig was met zn hondjes, maar in elk geval een stuk of 6 mensen een visitekaartje gegeven, waarvan 3 mensen echt heel erg geinteresseerd waren. Dus wie weet wat dat nog oplevert!