Ik ben even nieuwsgierig naar jullie idee hierover. Ik ben erachter gekomen dat mijn website niet lekker werkt op mobiel internet, dus ik dat voor de gein op Twitter gezet, gewoon nieuwsgierig wie dat er op zou reageren. Nu kreeg ik hier 2 reacties op van bedrijven, zij hebben mij dus als eerste benaderd. Nu vroeg er 1tje naar mijn host (wat heeft dat er mee te maken??) en toen z'n 06 nr, dat ik hem maar moest bellen... Maar hij benaderde mij toch? Nu ben ik zelf al niet helemaal van het bellen, dus ik heb gereageerd dat hij mij maar moest mailen... Maar wat vinden jullie? Moet ik hem nu bellen, omdat ik op zoek ben naar een dienst? Of moet hij mij nu mailen, omdat hij het aanbood nav mijn oproep?
Dat gevoel kreeg ik dus ook! Hij wil toch iets verkopen, dan kan hij toch met mij contact opnemen... Ik zal eens kijken bij mijn host, maar mijn website werkt wel op mijn mobiel, alleen foto's bekijken (waar mijn website toch eigenlijk om gaat) is niet ideaal...
JolandaS
Geplaatst: 03-02-11 19:44
Maar jij hebt iets nodig....en daar heeft hij op gereageerd met het doorgeven van zijn telefoonnummer.
Je kunt ook afwachten. Maakt voor hem niks uit, maar jouw probleem wordt er niet mee opgelost.
In de tijd die je nu besteed aan het uitzoeken wie er met wie contact op moet nemen, had je hem kunnen bellen en was je vraag misschien al beantwoord.
Klopt, maar ik heb geen zin om te betalen voor mijn website, nooit gedaan en ga het nu ook niet doen, hij kan ook een offerte sturen! Maar ik heb ondertussen ook gevonden dat mijn host mobile pages aanbied, dus misschien lukt het me wederom zelf wel!
JolandaS
Geplaatst: 03-02-11 19:52
Als je niet wil betalen, hoef je hem ook niet de moeite te laten doen om jou een offerte te sturen.
Jij wilt toch ook geen offertes maken voor mensen die een gratis fotograaf zoeken?
Laat maar, ik heb geen zin in deze discussie! Sorry dat ik het geplaatst heb.
JolandaS
Geplaatst: 03-02-11 21:03
Kaisa schreef:
@ Jolanda: ik snap die link niet helemaal
Wat snap je er niet aan? Je hebt ongetwijfeld iets meegekregen van de tendens dat 'men' tegenwoordig vind dat fotografen gratis moeten komen fotograferen en supersnel foto's van hoge kwaliteit leveren?
@Joyce: Okey, het domein en hosting moet ik wel voor betalen, maar ik betaal maar ZEER weinig voor het bouwen, aangezien ik mijn gehele website zelf heb opgezet... Aangezien ik niet afhankelijk wil zijn van mensen en dit graag zelf uitvogel... Misschien dat dat komt door mijn wiskunde knobbel, dat weet ik niet, maar laat mij er maar lekker mee puzzelen.
Ik ben net begonnen met een eigen bedrijf. Nu heb ik zeer weinig ervaring met het boekhouden (5 jaar geleden wel extra op school bijgeleerd hiervoor). Maar het is gewoon allemaal te lang geleden. Nu heb ik volgende week vrijdag een afspraak met een accountant die mij dan het een en ander wilt uitleggen. Maar deze week heb ik ook klanten.
Kan iemand mij vertellen wat ik dan in ieder geval op moet schrijven? Of heeft iemand een goede tip voor mij, bijv een goed computer programma, een boek of website?
Wat voor klanten en ook al heb je deze week klanten, dan hoef je niet direct een factuur te sturen toch?
JolandaS
Geplaatst: 04-02-11 13:38
@_Chendo_: een computerprogramma moet je pas aanschaffen als je een accountant hebt. Het is nl. handig om iets te gebruiken wat aansluit bij zijn programma. Als je nu al klanten hebt, en die betalen contant, dan kun je voor nu een kasboek bijhouden met daarin: datum-naam-omschrijving van je dienst/product-bedrag incl/excl. BTW. Alle kosten die je maakt, moet je ook bijhouden (alle bonnen bewaren). Samen met je accountant kun je de basis van je boekhouding opzetten. Hij kan aangeven welke grootboekrekeningen je moet gaan gebruiken. Pakketjes zoals bijv. Minipak zijn heel simpel in het gebruik.
Ik hield ook altijd alles bij in Excel, maar dan moest mijn belastingadviseur alles handmatig over nemen in zijn programma voor de jaarcijfers en de aangiftes. Nu gebruik in Minipak en nu sluiten de grootboekkaarten precies aan op zijn programma. Dat scheelt mij een hoop geld. Die eenmalige aanschaf van Minipak had ik meteen terugverdiend. Vandaar mijn advies om aan de accountant te vragen wat een handig pakket is.
Bedankt voor de reacties! Ik ga het even bespreken met de accountant vrijdag Hoe weet ik hoeveel btw ik moet rekenen voor paardrijlessen? Ik geloof 19% maar weet het niet zeker.
Ik had een afspraak bij de kvk gemaakt met voorlichting. Maar heb die eigenlijk helemaal niet gehad. Het stomme was dat ik me dat pas realiseerde toen ik buiten stond. Anders had ik deze vragen allemaal kunnen stellen. Daar was het immers voor bedoeld.
Ja, lesgeven is 19% tenzij je dit doet op een eigen lokatie of de lokatie zelf afgehuurd hebt. Als ik bij mensen thuis les geef reken ik 19%, maar stel ik huur een bak af voor een uur en ik ga daar les in geven, dan mag je 6% rekenen.
Ik vind het ook zo stom dat ik voor het beleren van paarden 6% mag rekenen, maar voor het trainen van paarden 19% moet rekenen