Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:35

Er is al een loonvordering naar hem toe.... helaas gaat het allemaal niet zo makkelijk...
Moet 3 a 4 keer aangetekend een loonvordering sturen en dan pas kan je verdere stappen ondernemen...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:52

Jeetje mina, wat een gedoe zeg.... Dat kan hij toch niet zomaar maken?! Wat een oplichter zeg!

Net weer een afwijzing binnen, voor een baan als junior secretaresse, omdat ik geen relevante vooropleiding heb en ik schijn ook geen relevante werkervaring te hebben (toch frappant als je al (weliswaar kort) 2x secretaresse bent geweest en al een paar keer via monsterboard bent benaderd voor een functie als secretaresse). Maar goed, ze zijn wel duidelijk over waarom ze me afwijzen en daar hou ik eigenlijk ook wel van!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:14

Heb nog een sollicitatie lopen.
Niet via een uitzendbureau, maar via website van bedrijf.
De vacature staat al zeker een half jaar open.

Kreeg een reply dat ik binnen 7 dagen bericht zou krijgen.
Dat is komende dinsdag.
Vind het iig al positiever dat ik neit direct een afwijzing kreeg.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:25

Pascal schreef:
Er is al een loonvordering naar hem toe.... helaas gaat het allemaal niet zo makkelijk...
Moet 3 a 4 keer aangetekend een loonvordering sturen en dan pas kan je verdere stappen ondernemen...

Eventueel even melden bij het UWV kan nooit kwaad voor jou. ;)

Heb ook ooit zo'n baas gehad. Heb hem verschillende keer gemaand en het UWV ingelicht. Je mag niet zelf stoppen met werken je heb een contract en daar moet je aan houden. Anders pleeg jij weer contractbreuk (werkweigering) en dan word het helemaal een moeilijk verhaal.

Heb gisteren gereageerd op een vacature voor beveiliger 2 en aspirant-beveiligers werden ook gevraagd om te reageren. Dus ben benieuwd moet namelijk nog stage lopen voor mijn opleiding. Als alles meezit heb ik half mei examen voor het theorie gedeelte. :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:44

Ja hij zou een ontslagbrief in orde maken, maar zoals gewoonlijk moet je hem daarvoor weeeeer achter zijn kont aanzitten.
Nou misschien scheelt het dat ik samen met nog een meisje in deze situatie zit.

Een ding scheelt, heb donderdag al een sollicitatie!

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 21:54

Nou, ik heb ook nog geen baan.
Ik had verschillende open sollicitatiebrieven verstuurd, nu een week geleden. Nog niks van gehoord,
vrees dat ik er helaas zeer spijtig niks meer van ga horen. Zal wel zijn omdat ik geen ervaring hebt, maar
hoe moet iemand dan ervaring opbouwen?? :j

Ik heb wel een baan die vrij aardig bij mijn opleiding en mijn wens past om assistent planner te worden.
Het is wel meer richting administratief, er zitten wel duidelijke raakvlakken met assistent planner.
Een nadeel toch wel, het is parttime en ze willen iemand die 5 dagen in de week daar 's ochtends gaat aanwezig zijn.
Allemaal best en wel, maar ik wel eigenlijk gewoon wel 40 uur in de week werken.
Zou dan liever daar 2,5 dag werken en dan 2 dagen ergens anders.

Tips, meningen etc. etc.zijn welkom over de kwestie.
Ik vind het moeilijk. Misschien maar gewoon doen en gewoon er iets voor 's middags / 's avonds bijzoeken.
Het is wel een mooie opstap om als ervaring te hebben op mijn c.v. in de toekomst als ik het nog eens probeer
bij een transportbedrijf. Misschien moet ik maar gewoon solliciteren en dit bespreken tijdens sollicitatiegesprek.

Mooi voor degene die inmiddels een baan hebben gevonden, Gefeliciteerd.

De rest die nog zoekende is, het komt vanzelf een keer goed. *\o/* *\o/*

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 10:01

Even een notitie van wat ik van mijn Restaurant manager heb gehoord.

Burger King Station Haarlem komt nu vanwege de groeiende drukte mensen te kort.

Dus is het met de trein te bereiken of woon je in de buurt graag soliciteren en nemen ze je hoog waarschijnlijk aan.

Diensten kunnen varieren.

Meestal van 14.00 tot 18.00 of 20.00.
17.00-23.00 of 24.00[met uitstel tot 00.30] als je sluit wilt draaien.

Ze zullen kijken of er ook naar je wensen kan worden gecombineerd.

Het is hard werken en dus je moet tegen de druk kunnen maar ook tegen de hitte.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 22:14

Arts en dier te klijndijk zoekt een paraveterinair (paard) voor 40 uur per week.
Wellicht iets voor één van jullie?

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 12:30

Wat een heerlijk weer _/-\o_

Begin nu toch wel zenuwachtig te worden voor mijn gesprek vanmiddag :):)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:11

Ik meld me hier ook! Heb vandaag de eerste sollicitatiebrief de deur uit gedaan, maar als ik zo van afgestudeerden om me heen hoor hebben die nogal wat moeite om een geschikte baan te vinden..

@ Cynthia V: succes! Ik heb niet bijlezen of iets, maar is het je 1e gesprek?

Ik heb nu ook een superleuke vacature hier in de buurt gezien, is echt iets wat bij me past. Ik wil dus het liefste even bellen om mezelf van m'n goede kant te laten zien. Alleen, ik kan echt niet bedenken wáárvoor ik zou kunnen bellen. Er staat geen naam aan wie ik de sollicitatiebrief kan richten, dus dat zou een vraag kunnen zijn, maar dat is ook zo oppervlakkig ;)

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:57

aaaaaaaaaaaaah ik word echt niet goed van de afwijzingen,.. ben je zelf bereid tot een reistijd van een uur tot 5 kwartier te gaan omdat er in die omgeving meer werk is, willen ze je niet eens voorstellen van het UB omdat je te ver weg woont,..
snif,... moet echt verhuizen volgens mij,.. hier is echt zo weinig,..

even een sollicitateDIP...

krijg je eens antwoord en dan woon je weer te ver weg,.. of ze vergoeden 0.0 reiskosten

Cynthia veel succes! Mooi weer zorgt er vast voor dat iedereen goede zin heeft ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:57

Qizz waar woon je dan?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 14:58

in de Achterhoek ;-)

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:26

Qizz schreef:
in de Achterhoek ;-)

*\o/* *\o/* Heb ik ook gewoond :D

Ben ook weer terug van mijn gesprek, ik hoor vanmiddag nog of ik door ben naar de tweede ronde...

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:32

spannend succes hoor.

wat ik laatst had, was echt te zot voor woorden. had een groepssollicitatie bij G4S loop ik naar buiten check even later mijn mail, staat er een mail van hun, dat ze niet verder gaan met mijn sollicitatieprocedure omdat ik niet ben verschenen op de gemaakte afspraak, nou mijn broek zakte er van af, stond net 5 minuten buiten.... :z dus gelijk een mail terug gestuurd. niets op gehoord 2 dagen later gebeld, wordt je gewoon afgescheept,met nou als het systeem dat zegt zal het wel kloppen. ik heb gezegd nou mensen ik mag toch hopen dat jullie serieuser omgaan met het geld van jullie klanten,al met de mensen die bij jullie solliciteren. Wat een afknapper zeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:45

@Qizz: ik woon in Twente, maar kom oorspronkelijk uit de Achterhoek. Een van de redenen dat we in Twente zijn gebleven is omdat we dachten dat we daar makkelijker werk zouden kunnen vinden... 3 keer raden waar ik nu werk :')

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:54

realmagic schreef:
spannend succes hoor.

wat ik laatst had, was echt te zot voor woorden. had een groepssollicitatie bij G4S loop ik naar buiten check even later mijn mail, staat er een mail van hun, dat ze niet verder gaan met mijn sollicitatieprocedure omdat ik niet ben verschenen op de gemaakte afspraak, nou mijn broek zakte er van af, stond net 5 minuten buiten.... :z dus gelijk een mail terug gestuurd. niets op gehoord 2 dagen later gebeld, wordt je gewoon afgescheept,met nou als het systeem dat zegt zal het wel kloppen. ik heb gezegd nou mensen ik mag toch hopen dat jullie serieuser omgaan met het geld van jullie klanten,al met de mensen die bij jullie solliciteren. Wat een afknapper zeg.

Dat vind ik wel heel erg slordig!
En dan ook nog zeggen dat het systeem geen fouten maakt.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 16:58

ja echt he, vondt het zo bizar, morgen weer een sollicitatie ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:13

Ships, net een oproep gemist met een onbekend nummer. Zul je zien dat het van tsn is ofzo.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 17:22

Realmagic dat is ook belachelijk

Ik ben helaas niet door ;( En waarom niet... omdat ik geen ervaring heb!!! Waarom stuur ik eigenlijk een cv en brief als ze er toch niet naar kijken :( staat er volgens mij duidelijk in beschreven!

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:13

Jee balen zeg... Zo te horen doen weinig bedrijven moeite voor hun sollicitanten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:47

Jeetje wat zijn de bedrijven weer lekker bezig bij jullie zeg!
Vandaag bij het uwv geweest voor een herleving van mijn ww, maar die l*l van 'n baas stuurt mijn ontslagbrief niet op.
Als dat maar geen nadelen heeft voor mijn ww.....

Zit al een poosje te teren op reserves maar het is nu echt op..

Donderdag sollicitatie gesprek, hoop op het beste.
Mag me nu wel eens meezitten...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 18:49

Hoe kun je nou ooit ervaring ergens opdoen als geen enkel bedrijf je de kans geeft ervaring op te doen?!?
Ik snap ook niet waarom we uberhaupt nog een sollicitatiebrief schrijven als er toch maar alleen naar het CV wordt gekeken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:26

annastasia schreef:
Hoe kun je nou ooit ervaring ergens opdoen als geen enkel bedrijf je de kans geeft ervaring op te doen?!?
Ik snap ook niet waarom we uberhaupt nog een sollicitatiebrief schrijven als er toch maar alleen naar het CV wordt gekeken.

Hier ben ik het volledig mee eens! dit is precies hetzelfde waar ik al 2 jaar tegenaan loop

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 19:57

Wendy schreef:
@Qizz: ik woon in Twente, maar kom oorspronkelijk uit de Achterhoek. Een van de redenen dat we in Twente zijn gebleven is omdat we dachten dat we daar makkelijker werk zouden kunnen vinden... 3 keer raden waar ik nu werk :')

Euhmmmmmmmm hier????? :D :+