Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:51

@Anoli: Precies, daar liep ik dus ook tegenaan! Heel frustrerend. Ze hebben in Engeland trouwens leuke bh's in kleine maten, zelfs maat AAA, ik wist nooit dat dat ook bestond, tot ik het dus op internet tegenkwam. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat kleine bh's steeds minder geproduceerd gaan worden, omdat mensen steeds voller worden, zowel qua confectiemaat als qua cupmaat. Ik hoor van steeds meer vertegenwoordigers dat ze minder kleine cupmaten en minder kleine omvangen gaan produceren en juist meer grote omvang en grote cupmaten. Dus je zult steeds moeilijker aan collecties kunnen komen, maar aan de andere kant daardoor dus wel meer klanten trekken!

@Georgette: Het plan is niet helemaal van de baan, maar mijn eventuele partner is heel bang wat er financieel gaat gebeuren mocht de boel floppen, of hoe je de eerste maanden door moet gaan komen als je eigenlijk nog geen inkomen hebt. Zij kwam ook op het idee om misschien eerst zelf met een webshop te starten en dan eventueel een overstap te maken naar een echte winkel. En door de reacties hier in het topic, dat het vaak foute boel is om met zn tweeen 1 winkel te runnen, ben ik ook wel na gaan denken... Vaak heb je ook wel een deel eigen inleg nodig om te starten en zowel die vriendin als ik hebben niet zo heel veel eigen geld (die vriendin heeft eigenlijk niets, ze heeft net een eigen huisje gekocht, is single dus kan haar lasten niet delen en heeft ook nog eens 2 paarden en 2 katten te onderhouden, vandaar ook haar bezorgdheid). Ik wil zelf niet stil blijven zitten, dus vandaar dat ik de mogelijkheid voor een webshop al helemaal aan het bekijken/onderzoeken ben en als we toch besluiten om samen iets op te zetten, weet ik alvast een beetje waar we moeten beginnen ;)

@Holly: bedankt voor het invullen! Ik zie vanzelf wel of ik er wat aan heb :D

ponymeid1

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:58

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:05

Ik heb xampp lang geleden op mijn pctje gezet, dus herinner me niet meer precies hoe of wat, maar dacht dus dat het in "boekvorm" gedownload kwam waarna je dus extract to moet kiezen om uit te pakken. Is dat niet zo dan?

Hihi die gek pratende belg was ik ook tegen gekomen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:13

joyce2 schreef:
@Anoli: Precies, daar liep ik dus ook tegenaan! Heel frustrerend. Ze hebben in Engeland trouwens leuke bh's in kleine maten, zelfs maat AAA, ik wist nooit dat dat ook bestond, tot ik het dus op internet tegenkwam. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat kleine bh's steeds minder geproduceerd gaan worden, omdat mensen steeds voller worden, zowel qua confectiemaat als qua cupmaat. Ik hoor van steeds meer vertegenwoordigers dat ze minder kleine cupmaten en minder kleine omvangen gaan produceren en juist meer grote omvang en grote cupmaten. Dus je zult steeds moeilijker aan collecties kunnen komen, maar aan de andere kant daardoor dus wel meer klanten trekken!

Daarom is het ook niet mijn bedoeling om alleen maar te focussen op de volwassen vrouwen, maar ook op de jongere vrouwen/meiden. Bedoel die dingen moeten toch eens gaan groeien :')
Zit alleen wel in mn hoofd met de wettelijke leeftijd voor webshop kopers... neem aan dat 14-jarige andere wetregels hebben dan 18 jaar of ouder... bij aankopen via internet?!

Ik hoor ook idd dat de cupmaat steeds groter wordt in de loop der jaren, maar als ik goed om me heen kijken zie ik toch steeds meer vrouwen met maximaal cup B...
En ander ga ik gewoon naar de japanse markt, kleine vrouwtjes zat daar :D

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:18

Xampp is weer wat anders. Dacht ik.

Hij zegt dat ik nu naar m'n site moet maar dan krijg ik de volgende melding:

Citaat:
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator, support@one.com and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log.

Arggggggh

Oh, deed de foutmelding op google, en toen zei ie dat ik de htaccess file moest deleten, en idd, nou werkt het. Nu maar installeren...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:23

Ik zit nog steeds braaf naar de trage belg te luisteren.
Wat ik zover (ik heb nog nergens met mijn vingertjes aangezeten) kan zien, kun je met 2 linkerhandjes dit toch ook?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:33

Me vriend heeft een eigenzaak telt dat ook mee?? ;) een fietsenwinkel fietskees.nl :D

Zelf zou ik wel graag dierenvoereder of paarden wikletje beginnen 8-)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:55

holly schreef:
Helma dit topic gaat over zakelijke dingen, dus nee ik stem niet, heeft er namelijk helemaal niets mee te maken.
Daarbij zou het fijn zijn als je gewoon normaal nederlands probeert te typen ipv me paard, me vriend enz.
Kom op, je bent 24(?) dus dan zou je je toch wat volwassener kunnen gedragen?

Diervoeder of paarden winkel.
Is dat een 10 jaren plan, of ben je daar serieus over aan het nadenken/voor bereiden?

Ook ik vind dat de posts van helmab geen toegevoegde waarde hebben voor dit topic.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:57

Toevallig heb ik al een pantje op het oog en ja ben er al een jaartje aan het over denken
holly schreef:
Helma dit topic gaat over zakelijke dingen, dus nee ik stem niet, heeft er namelijk helemaal niets mee te maken.
Daarbij zou het fijn zijn als je gewoon normaal nederlands probeert te typen ipv me paard, me vriend enz.
Kom op, je bent 24(?) dus dan zou je je toch wat volwassener kunnen gedragen?

Diervoeder of paarden winkel.
Is dat een 10 jaren plan, of ben je daar serieus over aan het nadenken/voor bereiden?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:02

T lijkt wel of je hier alleen maar komt om te spammen... Maar goed, als dat niet zo is, zou het wel leuk zijn om wat meer inhoudelijke informatie van je te horen over wat je zoal op wil gaan starten!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 20:32

@ Holly; nou ik alles er op heb staan moet ik dat gaan aanpassen. Heb een theme erop gezet (aangeraden werd Zen, dus die staat er nu op). Maar heb geen idee hoe nu verder. Jammer dat de trage Belg niet verder ging :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:48

Holly, Mikkk, wat zijn jullie nu eigenlijk aan het doen? :=
Ik volg er echt helemaal niks van met al die gekke termen :D

Volgende week wordt bij ons de eerste echte grote voorraadlevering gebracht! Dan zit de vriezer (en die bij schoonma) ook meteen loeitje vol. Deze maand heb ik een leuke aktie lopen, denk dat ik hier op bokt bij commercieel ook nog even adverteer. Heb wel veel leuke reacties en veel bezoekers op m'n site met de mailaktie aan vrienden en bekenden. De leverancier adverteert ook volop in tijdschriften over honden & katten en in de Haaglanden zelfs een tv commercial! Dit weekend staan ze op een grote show, wie weet komt daar nog wel meer van!

En dan in september een nieuwe aktie met natuurlijke snacks (gedroogde vis & vlees).

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:55

We doen een poging om CMS (content management system; dat wil zeggen dat een 'klant' zelf het onderhoud van teksten en dergelijken kan verzorgen) aan het installeren op een webpagina. Haha.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 21:55

Joyce, ik heb je enquete ook ingevuld. Hopelijk heb je er wat aan en krijg je veel reacties binnen. Ik heb zelf mijn ideeën maar weer even in de koelkast gezet. Ben met een opleiding tot coach bezig en uiteindelijk denk ik dat ik het daar maar beter in kan zoeken, dat is veel meer in de lijn van wat ik altijd al doe in m'n beroepsmatige leven. ;) Hoewel ik het nog steeds fantastisch zou vinden om een eigen winkeltje te hebben.

Ik vind het wel erg leuk om hier mee te lezen, veel goede ideeën hierzo!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:07

Tnxx voor het invullen! Mn enquete is nu al zo'n 25x ingevuld en er zitten een hoop bruikbare antwoorden tussen! Helaas is het wel een gedoe om de resultaten te bekijken, dus ik denk dat ik op het laatst alles gewoon uit moet printen en naast elkaar moet leggen, want anders word ik er geloof ik niet wijs uit, haha.

Wat ik ook erg leuk vond om te lezen, is dat mensen bepaalde producten kopen omdat de hond daar blij van word! Dat antwoord is echt al vaak voorbij gekomen, haha.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:57

Whaha joyce dan was ik dus niet de enige.
Wij kopen nooit iets als halsbanden, riemen, bedden, manden etc omdat dat toch een eenmalige aanschaf is denk ik.
Maar de botten, snoepjes, koekjes, zaterdagavondverwennerijvleesjesinblik etc vliegen hier als warme broodjes hoor. Beestje weet precies wat ze lekker vind.

Chubby ik was aan het uitproberen wat dat CMS systeem nu precies is, waarmee je websites kunt bouwen.
Zo heb ik xampp, zodat je offline kunt bouwen.
En had ik drupal binnen gehaald, omdat LHO dat een prima CMS systeem vond.
Het belgische mannetje was een filmpje op een tutorial site zeg maar, die vertelde hoe het allemaal werkt.
Tot nu toe is het allemaal nog heel makkelijk. Klik hier om een tekst te typen, klik hier om een menuknopje toe te voegen, etc etc.

Mikkk ik heb alleen het begin scherm nog maar in beeld. Heb nog helemaal niks aangepast, omdat ik eerst een beetje aan het aanklikken ben, om te zien wat het allemaal is.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 09:54

Oh maar dat legt de Belgische man ook uit. Dus daar ben ik inmiddels wel wijs in. Maar nu de layout nog. Ben heel erg geneigd om gewoon in Dreamweaver te bouwen. Maaar iik geef niet op. Heb LHO al gepbt ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:26

Oh noes! Ik hoop dat ik met mn antwoord-PM nog wel heb kunnen voorkomen dat er een site in Dreamweaver gebouwd zou worden! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:33

hahaha, dat heb ik vroeger ook veel gedaan, van die crappy sites bouwen in Dreamweaver! Kon ik hele dagen mee zoet zijn! Ik wist echt niet hoe ik dr mee moest werken....

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:38

Mwhaaa normaal gebruik ik wel vaker Dreamweaver. Hahaha. Vind het toch wel ideaal voor die statische sitejes.. :)

Bedankt voor je PB. Ik heb Zen er op gezet (een vette basic theme). Nu heeft die zoveel mappen met css-en en met php's dat ik niet meer weet waar ik het zoeken moet...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:45

Ja he? Dat gevoel had ik ook gisteren.
Het is ook zo anders. Ipv bezig zijn met beeld en code tegelijk, lijkt dit ineens een programma voor een kind van 6 ofzo. Is toch wel effies wennen hoor.

Ondanks dat ik nog niets gedaan heb (ga zo eens wat proberen) omdat ik geen haast heb en nog niet weet wat ik wil, denk ik dat iedereen die een website zou willen bouwen, maar niets snapt van codes etc, met drupal toch zeker wel een gewone website, zonder ingewikkelde toestanden, kan maken.
Het enige wat je nodig hebt is een globaal idee en ruim de tijd, of zie ik dat verkeerd?

Joyce naast riempjes, bedden, koekies etc, zijn misschien kleertjes wel een geinig iets.
Je zou bv eens op de site van de paardendrogist kunnen kijken wat zij allemaal verkopen aan hondenartikelen, om ideeen op te doen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:51

Ja maar dit is just content. Er zit geen greintje vormgeving aaan nog en dát is wat ik wil :+ Ik wil iets vets maken maar ik snap gewoon niet hoe. En na je uitleg snap ik het nog niet LHO :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:55

Ik ben er zelf niet echt zo'n voorstander van om dieren kleding aan te trekken, tenzij het medisch noodzakelijk is, of als de hond loops is ;) En uit de enquete blijkt ook dat er heel veel mensen zijn, die geen interesse in kleding hebben... Van de 82 enquetes die op dit moment ingevuld en verwerkt zijn, zijn er 3 mensen die aangeven af en toe wel eens kleding te kopen. Erg weinig dus! Daarnaast word er al ontzettend veel kleding verkocht op internet, dus je moet wel echt iets heel vernieuwends vinden, wil kleding aan gaan slaan...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:59

Snugger dat je marktonderzoek doet. Helpt een hoop om een beeld te krijgen. Veel mensen suggereren een hoop maar onderzoeken, ho maar ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 12:05

Precies, ik wil eerst zelf zien waar het meeste vraag naar is, voordat ik dingen ga inkopen. Sommige dingen kloppen met wat ik dacht, maar er zijn ook een hoop dingen waar ik best van opkijk! Ik had namelijk verwacht dat er best veel vraag zou zijn naar luxe producten van bepaalde merken, maar er zijn echt veeeeeeel meer mensen die gewoon een kwalitatief goed product willen, dat er leuk uitziet, waar je niet al te veel voor hoeft te betalen en het merk maakt ze eigenlijk niet uit.