NHB Deurne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 10:31

Nou ik ben door alle pagina's heen gekomen, haha.
Moet zeggen dat ik de meeste reacties allemaal vrij positief vond om te horen.
Ik heb nog een aantal kleine vraagjes (wil de HBO paardensport gaan doen).
Het is dus zo dat je zowel moet springen als dressuur toch?
Ik heb 1 paard waar ik volledig mee gericht ben op dressuur en de ander volledig springen, is het dan dus mogelijk om 2 paarden mee te nemen, en hoe gaat dit dan verder in z'n werk? (en hoeveel extra kosten zijn daarvoor)
En de paarden kunnen in het weekend dus gewoon mee naar huis?

vera_pino

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:23

Je kan inderdaad 2 paarden meenemen een drs en een spr, 1 paard zit in de schoolkosten de andere moet je betalen per halve maand komt neer op ong 300 in de maand.

Je volgt de drs lessen met je drs paard en je spr lessen met je spr paard, afhankelijk van de instructeur mag je de andere dagen vrij rijden of moet je bij iemand in de les dat is in overleg met je instructeur.

Je kan je paarden meenemen naar huis, moet je vrijdagochtend afmelden bij het ontbijt, anders moet je zeggen welke dag ze in de molen moeten. Je betaald wel gewoon voor de weekeinden.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:28

Oke, hartstikke bedankt voor de duidelijke antwoorden!
En als je ze standaard ieder weekend mee naar huis neemt bijv, moet je dan nog elk weekend betalen?
Beetje dubbelop als je dan thuis natuurlijk ook nog gewoon stalling moet betalen.

Ik heb de inschrijfformulieren thuis liggen dus ga ze maar eens invullen en opsturen!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 11:54

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:00

inderdaad dubbelop maar het is nou eenmaal niet anders. Beetje geldklopperij wordt het wel nu.

Ik moet namelijk in 3e jaar op maandag stage lopen stel dat ik ze meeneem gaan ze vrijdagmiddag naar huis, za en zo en ma thuis dus staan ze di, wo, do en halve vrijdag in deurne en betaal dan toch 300 euro in de maand!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:02

Pff dat is wel echt belachelijk dan.
Tjah dan wordt het misschien toch maar 1 paard maargoed dan zit ik wel met een probleem met dressuur/springen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:52

Nog een vraagje trouwens.
Hoe werkt dat met die voorstage?
Ik heb nu die inschrijfformulieren e.d. binnen gekregen, is het de bedoeling dat je die formulieren voor je voorstage ook al invult en mee stuurt?
Ik zit nu nog gewoon op stage/school dus kan nu geen stage lopen, zal me echt pas in de zomervakantie ofzo gaan lukken, is dat erg of niet?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:01

Nee, als je het maar voor de start van school gedaan hebt. Verder weet ik het niet want ik ben ingestroomd na Februari dus kan je daarbij niet helpen ;)

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 11:15

Nee oke, dan is het goed, bedankt voor je snelle reactie weer.
Dan stuur ik alles op behalve dat formulier.
Nou zit er ook een formulier bij wat door m'n mentor ingevuld moet worden, maar ik loop nu ergens anders stage en m'n mentor zit in Amerika, lekker handig!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:27

Ik zit echt te twijfelen of ik de opleiding op deurne wil gaan doen. Ik zit er namelijk heel erg mee dat het intern is en ben ik bang dat ik het niet vol hou.. Misschien meer mensen die hier last van hadden/hebben. Ik vraag me ook echt af of je wat aan je diploma hebt wat je zoal kan gaan doen na je opleiding misschien dat jullie het kunnen beantwoorden voor mij?

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:54

Welke opleiding wil je dan precies doen snissje.
Je hebt ook gewone BOL opleidingen, zoals Horse&Health en Horse&Leisure, waarbij je 2 dagen school hebt, en 3 dagen stage loopt. Ook heb je blok stages. Een blokstage is bijvoorbeeld 4 weken achtereen 5 dagen stage. Kijk even op de site naar de opleidingen.

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:37

ik ben ook wel geintreseerd , maar heb tot nu toe niks kunnen vinden en ik vroeg me af hoe duur de opleiding paardensport is ?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 18:36

Rean_Pony schreef:
ik ben ook wel geintreseerd , maar heb tot nu toe niks kunnen vinden en ik vroeg me af hoe duur de opleiding paardensport is ?

Staat dat echt nergens? Zo'n 6000 euro.. Grof gezegd

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:23

SweetMellie schreef:
Je hebt ook gewone BOL opleidingen, zoals Horse&Health en Horse&Leisure, waarbij je 2 dagen school hebt, en 3 dagen stage loopt. Ook heb je blok stages. Een blokstage is bijvoorbeeld 4 weken achtereen 5 dagen stage. Kijk even op de site naar de opleidingen.

Ik wil de paardensport opleiding doen of horse & health ik heb de papieren alles al binnen maar ik vind het gwn erg moeilijk om heel de week van huis te zijn ik woon in den haag (ZH)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:24

Ik ga denken ik ook gewoon naar de infodag of was is het, die ene op 30 januari volgens mij :)

snissje schreef:
SweetMellie schreef:

Ik wil de paardensport opleiding doen of horse & health ik heb de papieren alles al binnen maar ik vind het gwn erg moeilijk om heel de week van huis te zijn ik woon in den haag (ZH)

Hihi, dat probleem heb ik ook, het ver weg wonen. Niet dat ik het niet erg zou vinden om niet thuis te zijn, maar voornamelijk het reizen.
Omdat je er volgens mij niet zo makkelijk met het ov komt ..

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:26

Bij Horse&Health woon je gewoon thuis. Twee dagen school en drie dagen stage (waar je zelf wilt).

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:38

Citaat:
Hihi, dat probleem heb ik ook, het ver weg wonen. Niet dat ik het niet erg zou vinden om niet thuis te zijn, maar voornamelijk het reizen.
Omdat je er volgens mij niet zo makkelijk met het ov komt ..

OV is makkelijk; je kan prima met de trein in Deurne komen. Vanaf het station is het 10 minuutjes fietsen naar de flat en 20 minuutjes fietsen naar school. Je kan ook een taxi nemen, dan ben je binnen 5 minuutjes op de flat en met grofweg 8 minuutjes op school.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:41

Ooooh oke! Ja via ov9292.nl kwam ik er niet echt uit.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:45

Okee thnkxx! Moet je je paard dan gwn bij je stage neerzetten? En mag je gwn dicht bij je huis stage lopen of moet dat in de buurt van deurne zijn?

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 19:48

en waar moet je dan slapen die 2 dagen?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:10

Als je H&H gaat doen kan je dacht ik of bij een gastgezin slapen of in een bed&breakfast. Maar daar heb ik geen kaas van gegeten omdat ik de sportopleiding heb gedaan.

Stage lopen kan door het hele land, ik heb echter pas in mijn 4e jaar dicht bij huis stage gelopen. Al mijn andere stages zaten op een uur, anderhalf uur van mijn huis af. Heb nooit bewust naar een stage dicht bij huis gezocht; vind een leerzame en leuke stage belangrijker dan dicht bij huis zijn. Je hebt altijd nog de telefoon voor een peptalk wanneer je je familie mist ;) . En op je stages is je week (zeker als je het leuk hebt) echt zo om.

Maak voor jezelf uitdagingen; durf ook verder van huis te gaan. Hoe meer je door het land gaat, hoe meer je kan netwerken en mensen/bedrijven leert kennen.

Bij de sportopleiding staat je paard tijdens stage op je stage en tijdens de schoolperiode op school. Bij alle andere opleidingen blijft je paard op je stage/thuis staan, die komen niet op het NHB Deurne te staan. (tenzij je je paard een keer een dagje mee neemt).

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:55

oke bedankt voor de goede uitleg! ik was namelijk eerst altijd nouja.. eerst paar maanden geleden nog helemaal overtuigdt van deurne maar dan gaan mensen praten. En dan gaan ze zeggen dat als je niet goed voor jezelf op kan komen dat je als voetveeg word gebruikt (op deurne zelf bedoel ik dan) dat je een uurtje met je paard bezig bent en de rest klusjes moet doen. Ik vraag me af of dit nou echt zo is of gewoon bullshit! En ook dat je om ver wordf gelopen door de meisjes op deurne omdat ze verwaand zijn enz.. Ik snap die verhalen gwn niet er zijn maar weinig paardenscholen in nederland waarvan deurne op nmmr 1 staat waarom dan zulke verhalen?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:36

snissje schreef:
oke bedankt voor de goede uitleg! ik was namelijk eerst altijd nouja.. eerst paar maanden geleden nog helemaal overtuigdt van deurne maar dan gaan mensen praten. En dan gaan ze zeggen dat als je niet goed voor jezelf op kan komen dat je als voetveeg word gebruikt (op deurne zelf bedoel ik dan) dat je een uurtje met je paard bezig bent en de rest klusjes moet doen. Ik vraag me af of dit nou echt zo is of gewoon bullshit! En ook dat je om ver wordf gelopen door de meisjes op deurne omdat ze verwaand zijn enz.. Ik snap die verhalen gwn niet er zijn maar weinig paardenscholen in nederland waarvan deurne op nmmr 1 staat waarom dan zulke verhalen?

Haha, nou, hier moet ik wel om lachen!
Je wordt helemaal niet als voetveeg gebruikt. Wie zou jou nou als voetveeg moeten gebruiken? :+ Het is een school, niet eens particulier meer, ze mogen je niet eens als voetveeg gebruiken. Je bent zoiezo meer dan een uur bezig met je paard, want je rijd al een uur. Daarnaast ben je 's ochtends op stal ook al zo weer een uur bezig en tussen de lessen duur kan je zelf weten wat je met je paard doet (poetsen, in de molen, losgooien, etc,etc). Je bent op Deurne meer met je paard bezig dan op een reguliere pensionstal. Wat betreft klusjes: iedereen heeft in de ochtend (tussen half 7 en plusminus half 8) zijn eigen taken. Daarnaast kan het zijn dat je aan het eind van de middag nog een taak hebt, zoals hooi/brok voeren of de molen harken/sproeien. Deze taken worden eerlijk verdeeld. Ook heb je als eerste jaars 1 uurtje in de week stalwerkzaamheden; vegen van het terrein, EPTM boxen mesten, hindernissen opruimen, perkjes harken etc. etc. Stelt geen drol voor.
Meisjes op deurne verwaand; ze zullen er echt wel tussen zitten, maar lach er maar gewoon om. Niemand die je omver loopt hoor! Haha, erg smakelijk, al die verhalen over Deurne!

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:39

Ik heb nog een vraagje wat betreft het springen. Op wat voor niveau is dat springen allemaal?
Ik wil als ik ga eigenlijk maar met 1 paard en dat wordt dan 'm'n dressuurpaard', die kan ook wel een sprongetje maken natuurlijk, maar is het echt de bedoeling om complete parcoursen van een meter te springen?

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 14:45

Arielle_ schreef:
Ik heb nog een vraagje wat betreft het springen. Op wat voor niveau is dat springen allemaal?
Ik wil als ik ga eigenlijk maar met 1 paard en dat wordt dan 'm'n dressuurpaard', die kan ook wel een sprongetje maken natuurlijk, maar is het echt de bedoeling om complete parcoursen van een meter te springen?

Toen mijn klas begon (5 jaar geleden) stelde het echt niks voor. Maargoed, wij waren ook dan ook een 'bixie'klas met springen haha! :P Echter, afgelopen jaar werd er van de eerste jaars wel degelijk verwacht rond een 1-meter parcours te springen (dit was wel de HBO-klas). Ze willen het niveau toch weer omhoog krikken, wat natuurlijk een goede zaak is. Je wordt natuurlijk wel goed begeleid hierin en het wordt allemaal rustig opgebouwd. Tevens verschilt het niveau per combinatie (paard-ruiter), dus van de een wordt wat meer verwacht dan van de ander. En maak je niet druk; in het eerste jaar ben je vooral bezig met de basis.