VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:11

Ilsiie schreef:
sHaKiEjLaVeR schreef:

Haha en Kayleigh is mijn pup :Y)

HAHA lezen kan ik ook al niet :))

Sorry O:)

Zet dan ook je naam even in je profiel voor heldinnen zoals ik :+

Speciaal voor jou :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:35

Ilsiie schreef:
Nueve schreef:
Vraagje. Laatst ging het hier ook al over examenkampen.
Ik twijfel nu een beetje.
Moet ik het überhaupt doen? Ik sta aardig goed ervoor, dus echt nodig heb ik het niet. Het helpt misschien wel dat je daar wel wat móet doen, terwijl ik thuis toch niks uitvoer..
En waar dan? Enschede, Delft, Leiden, Nijmegen?.. Pff, geen idee! Wilde eerst naar Enschede, maar die opbouw ervan spreekt me niet meer zo aan..

Hmmm als je denkt dat je er iets aan kunt hebben zeg ik dóén. Als je dingen hebt die je bijv niet snapt van een vak zeg ik ook: dóén. Maar als je alles snapt enzo en het ziet als extra uitleg/training, dan moet je voor jezelf de keuze maken of je daar zoveel geld voor neer wilt tellen (ik bedoel, het is best duur.. vind ik :P ) en of je dan niet beter zelf thuis de discipline op kunt brengen om daar extra training te doen.

Zou een uni nemen die jou aanspreekt en waar de opbouw je ook aanspreekt..

Ik heb vandaag met mijn docente Engels erover gehad dat ik die talentraining ga doen en zij zegt ook dat het voor mij wel echt heel handig is om dat te doen. Natuurkunde en wiskunde twijfel ik nog over of ik dat zal doen, mede omdat het toch wel best duur is en ik er nu ook weer niet héél erg slecht voor sta, maar met wiskunde heb ik gewoon nog wel erg moeite met de ln en de logaritmen en het grondtal e enzo... Hmm..

Maargoed, als ik jou was zou ik voor mezelf de afweging maken of het wel echt nuttig en nodig is (dus niet alleen naar je cijfers kijken, maar ook kijken of je alles snapt enzo)!

xFioon: goedzooooo +:)+ van je wiskundecijfer!
Wat betreft die kleine foutjes: jezelf erin trainen het goed na te kijken, als je de opgave over hebt geschreven nóg een keer (desnoods cijfer voor cijfer) checken of je dat hebt goed gedaan en dan pas verder rekenen.. Is kwestie van oefenen denk ik, want het is idd zonde om de puntjes daarop te laten liggen...

Ik sta alleen maar 7 of hoger, en het vak waar ik het slechtst in ben (Grieks) kan ik voornamelijk wel zelf leren, en bovendien wordt Grieks vaak niet gegeven bij die cursussen.
Voor de exacte vakken lijkt het me wel fijn, dat je meer alles voor jezelf op een rijtje hebt zeg maar. Echter.. Natuurkunde heb ik nooit geleerd (maar sta nog wel een 8, hoewel ik de stof niet echt beheers) en scheikunde hebben we een ontzettend slechte methode (maar ik maak een afwijkend examen van de rest van NL) en voor wiskunde lijkt het me wel fijn (maar dat is dan weer mijn beste vak, hahaha).
Punt is dus, of ik het 'wel fijn en handig lijken' wel genoeg vind om mijn ouders daar zo'n bedrag voor neer te laten tellen.. Ze vinden het geen probleem als ik het wil oid, maar goed.

Wat trainen ze trouwens bij Engels dan? Want teksten is toch voornamelijk woordenschat, taalgevoel en oefenen oefenen oefenen?
Bedoel ik niet negatief ofzo. Mocht dat zo overkomen. Gewoon nieuwsgierig, omdat teksten niet mijn sterkste ding is bij Engels maar het wel je hele CE betreft.
Als je erg veel moeite hebt met dat onderdeel van wiskunde, is een cursus misschien toch handig. Kan je zelf aangeven dat dat je zwakke plek is. Al dat gezeur over ln en e en alles komt ooooveral in terug. Je moet er gewoon aardig mee kunnen goochelen bij welk onderdeel van de wiskunde dan ook (behalve bij bewijzen dan haha). Dus een mooie basis is dan wel handig!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:01

xFioon schreef:
zou het dan toch voor wiskunde ook doen... of examentraining en geen stoomcursus? als je er niet goed voor staat kan het je misschien toch helpen...
vriendin van mij haalde alleen maar 4en voor wiskunde als het niet lager was, is vorig jaar een stoomcurusus wiskunde gaan doen, de toets daarna had ze een 8 (wel de hele periode ELKE dag wiskunde zitten maken thuis...) en afgelopen toets een 7, haar heeft het wel geholpen dus...

ja dat is wel zo... maar ik heb altijd tijd te kort dus heb nooit tijd om zorgvuldig alles na te lopen... had deze toets ook niet eens af omdat ik gewoon geen tijd meer had...

Hmhm wiskunde was ook idd wel het vak waar ik serieuzer over nadacht. Sta nog voldoende hoor (6.5 of zoiets) dus niet heel slecht, maar merk wel dat ik het echt lastig vind.. Misschien die hoofdstukken nog maar eens goed doornemen :)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:02

sHaKiEjLaVeR schreef:
Speciaal voor jou :Y)

Danku, ik zal het nu nooit meer fout doen O:)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:10

Nueve schreef:
Wat trainen ze trouwens bij Engels dan? Want teksten is toch voornamelijk woordenschat, taalgevoel en oefenen oefenen oefenen?
Bedoel ik niet negatief ofzo. Mocht dat zo overkomen. Gewoon nieuwsgierig, omdat teksten niet mijn sterkste ding is bij Engels maar het wel je hele CE betreft.
Als je erg veel moeite hebt met dat onderdeel van wiskunde, is een cursus misschien toch handig. Kan je zelf aangeven dat dat je zwakke plek is. Al dat gezeur over ln en e en alles komt ooooveral in terug. Je moet er gewoon aardig mee kunnen goochelen bij welk onderdeel van de wiskunde dan ook (behalve bij bewijzen dan haha). Dus een mooie basis is dan wel handig!

Bij de examentraining Engels aan de uni van Leiden worden handvatten aangereikt en methodes om engelse teksten beter te begrijpen en hoe je ze aan moet pakken. Met luistertoetsen hetzelfde, worden ook methodes en handvatten aangereikt om de tekst te analyseren en eruit te pikken wat je moet horen, zegmaar.

Voor meer: http://www.sslleiden.nl/websites/home-talentraining/

Juist omdat het voor mijn CE is lijkt het me erg verstandig dit te doen..
Voor wiskunde lijkt me inderdaad ook wel handig.... Zit nu even te kijken..

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:21

Gefeliciteerd sjakiejlaver :D

Ik heb een 5.7 voor me wiskunde! Ik ben echt zoooooooo ontzettend blij met dit cijfer *D *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:23

AnnaaX schreef:
Gefeliciteerd sjakiejlaver :D

Ik heb een 5.7 voor me wiskunde! Ik ben echt zoooooooo ontzettend blij met dit cijfer *D *D

Aaah gefeliciteerd ! :D :D

Anna

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:49

Dankjewel :D
Ik dacht echt dat ik een 3 had ofzo, maar gelukkig bleek dat niet het geval :=

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 20:13

super annaaX

5,9 voor nederladns...
dat valt tegen heb normaal altijd minstens een 7 voor opstel :\

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:11

Mehn, ik heb vandaag Geschiedenis SE gehad en die vent heeft ons gewoon weer genaaid... We zouden alleen de grote lijnen hoeven kennen kennen omdat het zo veel was (WOI, WOII, Koude Oorlog en heel China), maar nu werden er werkelijk alleen maar detailvragen gesteld. Ook moesten we alleen de jaartallen leren en niet de data, maar 3 keer raden waar de toets vol mee stond.. Juist, vragen over data.. Wordt zo moe van die man want dit flikt ie ons nu al voor de 2e keer.. -O-

Kortom; Geschiedenis ging vandaag niet zo goed :Y)
Nu morgen op naar Biologie, is ook een van mn slechtere vakken en nog niet goed geleerd. Ga nu maar een proef SE maken en dan zie ik wel wat het wordt.

@ Shakiejlaver; hoe was je eerste rijles??
@ Fioon; dat is zeker een tegenvaller, telde het zwaar mee?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:20

25%...

balen... dat hebben wij soms ook met vakken, nu luister ik daar maar niet meer naar,.. die leraar zij toen ook in de les van dat hoef je niet te leren en dat niet en dat neit... en toen op de toets kwam het wel, dus ik zei van ja dat heofde we niet te leren,... dus hij zo: ja dus als ik zeg dat je het niet hoeft te leren denk jij dat je het niet hoeft te kennen?
vet vaag...
dat is echt balen...
succes met bio morgen, welk onderwerp?

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:31

xFioon schreef:
25%...

balen... dat hebben wij soms ook met vakken, nu luister ik daar maar niet meer naar,.. die leraar zij toen ook in de les van dat hoef je niet te leren en dat niet en dat neit... en toen op de toets kwam het wel, dus ik zei van ja dat heofde we niet te leren,... dus hij zo: ja dus als ik zeg dat je het niet hoeft te leren denk jij dat je het niet hoeft te kennen?
vet vaag...
dat is echt balen...
succes met bio morgen, welk onderwerp?

Hmm, dat is zonde. Sta je gemiddeld wel goed?

Wat jouw leraar zei dat zei de mijne ook bijna letterlijk.. Wordt zo moe van die mensen. Heb in totaal bijna 26 uur zitten leren en samenvatten en kende de grote lijnen en de jaartallen perfect en dan dit. Had die tijd beter aan wat anders kunnen besteden..

Zo, klaagmodus weer uit :D Ben nu aan het oppassen en als die wurm in bed ligt ga ik maar aan het proef SE van bio beginnen -O-

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 21:42

6,5 nu nog...
ja zeg het dan gewoon niet...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:03

Gefeliciteerd, hoe ging je rijles (veelsteingewikkeldegebruikersnaamsorry. :o )
Ik heb morgen weer rijles, word opgehaald bij school hihi doodeng. :+ Verder iedereen gefeliciteerd met zn cijfers! Weinig onvoldoendes gevallen zo te zien.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 23:15

Arrrgh zooo irritant als er bij geschiedenis alleen maar data worden gebruikt. Dat is ook totaal niet belangrijk, het gaat erom dat je dingen die gebeuren kunt plaatsen en kunt verklaren.. Echt vervelend.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 15:56

GeschiedenisSE's /proefwerken gaan bij ons ook standaard in op de details, maar de lerares houdt nog steeds vol; Grote lijnen jongens, alleen de grote lijnen leren! :+

@ Gittekit: Gebruikersnaam is toch niet zo ingewikkeld, een beetje raar hoogstens haha. Is nog uit mijn pennytijd :Y) .

Scheikunde cijfers zijn bij ons op school nóg dramatischer dan Wiskunde B: Wiskunde B gemiddelde een 4 met een stuk of 10 ( van de 30 voldoendes), Scheikunde gemiddelde een 3.6 met maar 2 voldoendes ( Van de 24) :+ . Langleve mijn EM-profiel!! :o

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 16:52

Bleuh, Ben morgen jarig *D(eindelijk 18!!) en zaterdag wedstrijd, savonds op stap met vriendinnen en zondag familie op visite voor mijn verjaardag, krijg ik vandaag even 2 toetsen op voor volgende week |(

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:04

Bij ons is Wiskunde B ook heel slecht gemaakt :=
Ik hoopte op een kleine voldoende, maar helaas een 4,6..
Maarja andere punten die ik langs hoorde komen waren 3, 3.9, 4, 4.7, 5.
:=

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:26

Bij ons is wiskunde A heeel slecht gemaakt.
Tenmiste, dat zegt ze. Echte cijfers hebben we nog niet terug.
Gelukkig weet ik toch al dat ik het ga herkansen. Wiskunde was hopeloos in de toetsweek.

Ik heb een 6.9 terug voor m'n geschiedenis!
Stiekem baal ik een beetje, ik ging voor de 7. :=

Voor de rest nog geen cijfers terug, beetje frustrerend.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 17:45

zo vandaag van 9.00 tot 15.00 aan pws gewerkt, ik bleef nog wat langefr want was net lekker bezig.
heb al 16 experimenten afgenomen, moet er 20.
moet nog 2 mannen >20 jaar, 1 man <20 jaar en 1 vrouw >20 jaar.

wordt alleen beetje gek van vriendin met wie ik pws doe...
zij heeft die 20 experimenten al gedaan omdat ze blijkbaar niks te doen had in de vakantie en ik wel, had daanra toetsweek wat ik even belangrijker vond en haar familie woont praktisch om de hoek, die van mij ver weg. dus zij kon in 1 dagje ofzo iedereen doen, maar ik niet, dus ik ben gewoon deze week goed bezig, maar dan zit ze maar te zeuren zorg dat je het dan af heb zorg dat je het dan af heb. dus toen ahd ik haar gezegd dat ik nu al wist dat ik het dan gewoon niet af had.
stuurt ze net weer een mailtje...

zij wilde dus ook nog een enquete doen naast ons experiment, heeft zij dus vandaag alle makkelijk uitwerkbare vragen in excel ingevoerd en daar een grafiek van gemaakt, en alle poedersuiker heeft ze voor mij over gelaten, die mag ik dan weer gaan utiwerken... dus zij heeft de vragen geddaan met getallen of waar je alleen ja of nee kon antwoorden, ja dat is makkelijk uitwerken, en ik mag alle vragen doen met open antwoorden...
en staat er een zin in die mail: dan kunnen we het eindelijk gaan uitwerken
nou dat eindelijk valt ook wel mee, alsof zij het al zo lang afheeft...
zucht
alsof ze zich zelf wel aan alle planningen houd.
en wie zorgt er voor alle bieb boeken en alles,...? ik! omat zij te gierig is om een bieb abbo te nemen...

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:13

Ik kan niet meer zeggen dan :evaw:

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:14

Zucht, rijles vandaag ging niet door. Had me er helemaal op ingesteld dat ik rijles zou hebben (ben geen officiële klant dus heb maar weinig les) maar m'n instructeur is ziek.. |o Kan die man natuurlijk ook niks aan doen hoor, maar toch jammer.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:16

jammer gittekit... waarom ben je geen officiele klant? :P

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:27

Mijn vader is rijinstructeur.. ;) Ik les overigens niet bij mijn vader hoor want daar heb ik verder weinig contact mee, maar bij een collega van hem. Maar dat is dus een vriendendienstje waardoor klanten altijd voor gaan.. :Y)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:44

oh okee ;) handig!