sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:20

Dat hoor je niet vaak, maar kan dus ook. Zolang ze de drie contracten en de drie jaar maar niet overschrijden. Doen ze dat wel dan gaat de wet er volgens mij van uit dat vanaf je vierde contract of vanaf je vierde jaar je werkt op basis van een vast contract.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 17:22

Je hebt gelijk, maar in dit geval ging het over jaarcontracten, vandaar. max 3 contracten of max 3 jaar

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:01

Oe, spannend Patricia, het klinkt als een leuke job.
Heb je zelf nog gebeld, of wacht je morgen af?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 18:51

klopt, hoor je niet vaak
maar dat zijn wel meer dingen bij ons op het werk Clown
zoals salarisverhogingen van 40 % enzo Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:46

Evelli als ik niet beter wist zou ik denken dat je minister was of zo, die hebben nog wel eens flinke loonsverhogingen maar in het bedrijfsleven valt het meestal wel tegen helaas. Wel gaaf trouwens.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:26

Even een vraag wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief goed of te gewoon of slecht of...
Gewoon een check, vind ik altijd erg prettig!

Naar aanleiding van uw advertentie voor de functie commercieel medewerker binnendienst op de website van ... maak ik mijn interesse kenbaar voor deze functie.

Mijn naam is Marleen van Buuren en ik ben momenteel werkzaam als secretaresse bij een non-profit organisatie. In deze functie ondersteun ik de directie met verschillende werkzaamheden.

De functie van commercieel medewerker binnendienst binnen uw organisatie spreekt me om diverse redenen aan. De eerste reden, is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn opleiding. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zelfstandig en in teamverband te werken.
Ik werk nauwkeurig en ben zeer service gericht daarnaast beschik ik over een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal zowel schriftelijk als mondeling.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:41

Ik zou je werkzaamheden wat verder uitwerken die je nu doet.
En je eerst zin iets uitgebreider.

Naar aanleiding van uw advertentie in de ...... van .... maart jl. waarin u op zoek bent naar een medewerker binnendienst solliciteer ik naar deze functie.

En misschien voor de tijd bellen en een aantal vragen oppapiet zetten?
Zo weten ze al wie je bent als ze de brief sturen, heeft bij mij vaak wel geholpen.
Bel je voor de tijd en vermeld je dat ook in de brief dan heb je in mijn ogen een grotere kans om door te gaan en uitgenodigd te worden voor een gesprek.
Je bent immers gemotiveerd bezig en wil die baan. Vork
Succes verder.

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:03

Bedankt.
Even over die werkzaamheden, die staan al in mijn cv vermeld, gewoon beknopt maar wel op zo'n manier dat het bedrijf genoeg weet, moet ik die werkzaamheden dan nog in mijn brief zetten? Dan wordt het eigenlijk dubbel vermeld of zie ik dat verkeerd???

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:13

superlotje schreef:
Oe, spannend Patricia, het klinkt als een leuke job.
Heb je zelf nog gebeld, of wacht je morgen af?

Ben vanavond om kwart voor negen gebeld (rare tijd, ze zei ja ik heb je voicemail gehoord)
Het komt op het volgende neer.. Er waren 4 goede kandidaten (haar woorden, ik zit er ook bij Nagelbijten / Gniffelen ) waarvan ik en nog iemand anders uiteindelijk zijn overgebleven. Ik werk al als flexer vast op de groep en hoef niet te worden ingewerkt. De andere kandidaat komt uit een andere instelling en draait vrijdag een proefdienst mee. Dus vrijdagmiddag of maandag (reken maar op maandag zei ze) horen we het dan echt...

tot die tijd zenuwen No Cheer

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 23:17

@Marleen, dan zou ik in die zin verwijzen naar de cv.:
........verschillende werkzaamheden die in mijn curriculum vitae uitgebreid zijn omschreven.

@patricia, spannend zeg.
Ik ga voor je duimen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 08:57

@ Marleen: Je kwaliteiten staan duidelijk vermeld, maar wat ik nog niet weet is je motivatie. Waarom wil je juist bij dit bedrijf werken?

@ Patricia:: Pffff, nog langer in de spanning zitten. Ik zal voor je duimen.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:14

Ik ben boos en verdrietig!!! Boos! Huilen

Ik heb gisteren naar hun gebeld en gaf aan dat ik bij hun wilde komen werken. Ik kreeg net deze mailtje.

Ik kreeg anders indruk dat ik bij hen kon komen werken en ik vind wel normaal dat ik ff na wil nadenken over hun aanbod en wilde overleggen met mijn ouders. Alles is nog nieuw voor me en dan krijg ik deze stomme mail!! Ik weet niet wat ik moet doen, wachten op hun antwoord. Heb net mail met de vragen, waaronder ik niet geschikt was volgens hun gestuurd. Of toch weer gaan solliciteren.

Beste mevrouw ..........,

Aangezien ik u deze ochtend niet telefonisch heb kunnen bereiken en ik vandaag de hele dag in bespreking zit, kan ik mededelen dat

n.a.v. ons tweede gesprek, ik u helaas moet mededelen dat de keuze voor de vacature assistent-accountant niet op u is gevallen en

wij geen derde en afrondend gesprek aan willen gaan.

Ik wens u bij deze veel succes bij het vinden van een passende baan.

Met vriendelijke groet,

..........

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:21

Ah dat is echt balen!!! Maar snap niet zo goed waarom.. het was toch alleen nog aan jou om ja of nee te zeggen?

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:24

Dat indruk kreeg ik ook! Ze zeiden niks over 3e gesprek. Dus nam ik aan dat ik alleen hoefde te zeggen dat ik die baan aan wilde nemen en bij hun wil komen werken. Zoiets zei ik aan de telefoon.

Ik ben echt niet blij! Ik heb nu last van de tranen en weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Ik had al een paar dagen niet meer gesolliciteerd ivm die baan!!!! Boos!

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:32

Ja, wat rot zeg! Nu kan je weer opnieuw beginnen... Ach gut

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:35

Ik begrijp het wel een beetje, een werkgever hoort nu eenmaal niet graag dat je eigenlijk het salaris te laag vind en erover na wilt denken. Hierdoor lopen zij het risico dat je door blijft solliciteren en als zij jouw opleiding bekostigen, dan doen ze dat liever voor iemand die waarschijnlijk blijft. Dat neemt niet weg dat het een ...situatie voor jouw is.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:38

sonjim schreef:
Ik begrijp het wel een beetje, een werkgever hoort nu eenmaal niet graag dat je eigenlijk het salaris te laag vind en erover na wilt denken. Hierdoor lopen zij het risico dat je door blijft solliciteren en als zij jouw opleiding bekostigen, dan doen ze dat liever voor iemand die waarschijnlijk blijft. Dat neemt niet weg dat het een ...situatie voor jouw is.

Het salaris is ook te laag! Maar ik wou toch bij hun komen werken nadat ik met mijn ouders en vriend heb gesproken.

Ik dacht iets van, nu heb ik mooi een kans om werkervaring op te doen en als het me niet bevalt, kan ik altijd een andere baan vinden.

Maar ik vind normaal dat iedereen ff na moet denken, maar dat vinden zij dus niet. Boos!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:46

Wat akelig! Maar ik snap het niet goed, ze hadden je die baan toch al toegezegd? Dan kunnen ze toch niet terugkrabbelen? Of heb je ze misschien verkeerd begrepen en waren ze er zelf nog niet over uit?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:51

Golderflower, da's jammer ....

Wat denken jullie over een jaartje "callcenter werk in zuid-afrika voor een grote multinational". Staat zoiets positief op je cv, of gaat het geen toegevoegde waarde met zich meebrengen?
Ik ben arbeidspsycholoog van opleiding Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 10:53

Als jij dat graag wilt zou ik het gewoon doen, zeker staat je grenzen verleggen goed op je cv.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:00

voor een baan in de verkoop later zal het wel goed staan, icm met psycholoog zie ik het verband niet direct.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:01

Een omschrijving van de werkzaamheden hoort in de CV, in de brief moet je jezelf zien te verkopen. Dit doe je door juist die eigenschappen en werkevaringen die aansluiten met de functie waar je naar solliciteert verder uit te lichten.

@Belsje: Het is belangrijk dat er geen gaten in je CV vallen. Ik denk dat je beter een iets minder interesante regel erop kan zetten dan dat er een gat zit. En zoals Sonjim zegt is dat een blijk van "grenzen verleggen".

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:04

Dat is mijn probleem dus ook een beetje Sammie, probleem is dat ze van ons vaak een commerciële ingesteldheid verwachten, dus dan zie ik dat misschien er wel in terugkomen.
Ik ben nu vooral aan het uitzoeken hoe anderen het ervaren hebben en ik bots toch wel op enkele negatieve punten (zeer laag loon, monotoon werk, ... veel beloftes maar weinig nakomen e.d.).
Wanneer het dan ook niet meer oplevert dan fun voor mezelf, wat reizen e.d. is het momenteel niet de meest slimme stap denk ik. Dan sta ik immers binnen een jaar met een even interessant cv en een jaar verder van mijn theoretische kennis en dan ben ik nog minder interessant voor een werkgever.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:13

Ik heb net een mail naar hem gestuurd en nu moet ik wachten totdat ik een bericht krijg. Maar ik had anders een indruk dat ze me wilde hebben en dat ik per direct (15 maart) kon komen werken. Ik voel me gewoon belazerd! Extreme duivel

Mijn dag is naar de maan! Huilen Ik was blij dat ik kon gaan werken, ook al was dat met een lage salaris. Ik weet dus nu al dat ik ook afgewezen word bij een gesprek van gisteren. Daar gaf ik aan dat ik een aanbod heb gekregen en dat ik om die reden graag snel wilde weten of ik op een 2e gesprek kon komen.
------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer ......,

Ik wil graag een duidelijke verklaring van u. Waarom moest ik eerst twee keer op gesprek komen en vervolgens toch afgewezen word op een zogenaamde derde gesprek.

Ik kan me niet herinneren dat u iets over derde gesprek heb verteld. Daar hadden jullie toch niet over gehad. Ik kreeg anders een indruk dat ik bij u kon komen werken en ook nog eens per direct!

Ik vind uw gedrag niet acceptabel om mij in de waan laten dat ik een baan heb en vervolgens toch afgewezen wordt!

Misschien kwam ik niet overtuigend genoeg over, maar dit alles is nieuw voor me.

Hopende op een spoedige reactie.

Met vriendelijke groet,

Joann ...........

ladyAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:16

Pf, ik ben aangenomen op twee verschillende werkplekken en ik word gek van de keuze die ik moet maken.

Ik ben maatschappelijk werker, juli 2007 afgestudeerd. Heb een half jaar via het uitzendbureau gewerkt als maatschappelijk werker bij een vrouwenopvang en begeleidingshuis. Mijn contract liep daar af en ik ben nu aangenomen bij twee verschillende instanties. Zo moelijk! Het werk is heel verschillend. Het een is mensen thuis bezoeken en het andere is mensen op kantoor ontvangen. Pff het is eigenlijk een luxe poitie maar zo ervaar ik het op dit moment echt niet!