die hebben juist ook een beetje voorsprong omdat ze al veel medische kennis hebben enzo en om kunnen gaan met patienten.
dat rekenen kun je leren! en niveau is niet lager want vpk is ook mbo dus dat maakt niets uit
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Kiovili schreef:Ik ben aangenomen!!!
Stacy S schreef:Kiovili schreef:Ik ben aangenomen!!!
Wauw gefeliciteerd!!
Je was al eens eerder met de opleiding begonnen toch? (of was jij dat niet?)
Ik heb vandaag een capaciteitentest gehad.. dat ging wel goed, rekenvaardigheid was moeilijk!!
Gelukkig scoorde ik daar gemiddeld op, en op de andere testen hoog. Ik ben vanmiddag uitgenodigt voor een meeloopdag, erg spannend en leuk dus!!
Wanneer je op een test laag scoorde was voor jou meteen de procedure afgelopen..

Petulan schreef:Hallo,
Ik ben op zoek naar 'iets' wat ik na mijn huidige studie (pabo, heeeel iets anders) wil gaan doen. Onderwijs is het niet voor mij, maar wil toch mijn hbo-papiertje behalen.
Is er, vanuit jullie ervaring, een kans voor mij als ik zou reageren op een vacature voor deze opleiding? Ik heb havo met e&m en binnen een jaartje mijn bachelor.. Of hebben ze meer voorkeur bij scholieren of mbo-ers?
Ik heb VWO met c&m gedaan, en daarna anderhalf jaar multimedia design (ook totaal iets anders). Volgens mij is het maar net hoe je brief opvalt, en natuurlijk is het per ziekenhuis verschillend wat voor mensen ze zoeken. In mijn ziekenhuis vinden ze het bijvoorbeeld interessant om iemand aan te nemen met al wat meer medische achtergrond, met daarnaast iemand die bijvoorbeeld schoolverlater is of een stuk minder medische kennis heeft.
En ergens vind ik het ook wel weer een test om te laten zien dat ik zoiets als dit echt wel kan..
Wil in ieder geval eerst zaterdag bij de open dag gaan kijken in Nijmegen (wil hem waarschijnlijk bij ROC van Twente gaan volgen, maar daar is de open dag helaas al geweest en er zijn ook niet meer open dagen daar dus dat is wel jammer..) Ga zowieso even verdere info opvragen over de opleiding bij ROC van Twente..Roos_s schreef:Citaat:Ik volg daar mijn opleiding
Maar mocht je aankomend schooljaar willen starten zou ik nu gelijk een brief sturen en opsturen, aangezien gesprekken de komende weken al gaan plaatsvinden....
) kamsel schreef:Deze vraag moet je niet hier stellen, maar moet je stellen aan het ziekenhuis waar je wil solliciteren.
Weten ze meteen je naam, dat je geïnteresseerd bent en zullen ze veel sneller zeggen: goh, schrijf maar.
Als je alleen schrijft is het makkelijker om te zeggen: die is te laat, laat maar.
Volgens mij regelt het ziekenhuis waar je wordt aangenomen dan de inschrijving bij de school (bij mij, maar dat was een iets andere opleiding)
Ik vroeg het hier alleen omdat er hier meerdere mensen die opleiding volgen en vroeg me af of mensen door ervaringen daar misschien wat meer over wisten.. Dan ga ik in ieder geval even belletjes plegen
:)Ikkuh:) schreef:Ja was wel de bedoeling in die regio te solliciteren, maar ja, ik heb nog geen eens een open dag of wat gezien..
Ik heb afgelopen week pas echt doorgezet om wat anders te gaan zoeken dan mn huidige baan, en daar kwam dit dus uit, maja de open dag van het ROC van Twente heb ik hierdoor al gemist en de eigenlijke termijn voor het versturen van de brieven dus ook al![]()
Stel dat ik nou komende week nog een brief rondstuur (na de open dag), is er dan nog kans dat ik voor een gesprek kan komen of is die kans gigantisch klein?
En hoe moet je dat eigenlijk doen met het inschrijven bij het ROC? (ik ben na mn stage gelijk blijven werken dus heb erg weinig ervaring met het schrijven van sollicitaties etc)

Roos_s schreef:je kunt altijd nog proberen brieven te versturen. Je moet eerst aangenomen worden bij een ziekenhuis en die zorgt voor de rest zoals dus inschrijven bij het ROC. ziekenhuizen zijn daarbij aangesloten en gaat dus automatisch
en wat betreft schrijven van brieven, wees kort en bondig en vooral motivatie en waarom jij degene bent voor de baan is van belang!

Maar ga mn best doen
:)Ikkuh:) schreef:Hallo,
Ik meld me ook even
Ik kwam via iemand anders op bokt in dit topic terecht toen ze mij de tip gaf eens naar deze opleiding te gaan kijken (ik ben momenteel dierenartsassistente, maar ben aan het kijken naar wat anders aangezien mijn huidige baan toch niet zo geweldig verdient en ik het hier niet meer zo gigantisch naar mn zin heb..)
Wat ik me eigenlijk afvroeg: Heeft dat ergens nog voordeel dat ik al een opleiding tot dierenartsassistente heb gedaan?
Succes met de keuze!