afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:49

Soh, mijn definitieve stukken zijn verspreid door de organisatie en mijn eindpresentatie zit er op! Nu 3 weken niets en dan verdediging/mondeling examen.
Presentatie was in ieder geval ruim voldoende! En de opdrachtgevers waren (niet onbelangrijk), superenthousiast over de uitkomsten en gaan er ook zeker mee aan de slag. *\o/*

Wat ben ik blij dat ik toch voet bij stuk heb gehouden en gewoon de presentatie heb gehouden :)

Over 3 weekjes dan de verdediging (im de tussentijd had ze écht geen tijd voor een verdediging) en dan ben ik eindelijk van die school af!

Nog meer mensen presentatie gehad/rapport ingeleverd?

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:31

Een beetje laat misschien. En ik heb alleen de op gelezen. Maar ik ben vandaag afgestudeerd paardenhouderij niveau 4. En ben daarmee officieel manager recreatiedieren!

suus_pepper

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:41

Gefeliciteerd!

Ik heb gister mijn presentatie gehouden bij het bedrijf. Ze zijn er heel blij mee :) 21 juni heb ik de verdediging op de hogeschool.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 15:52

15 juni inleveren van concept. Dan krijg ik pas 30/6 feedback -O- dit omdat ik 2 tentamens heb in die welen ertussen en begeleider wil niet dat eventuele negatieve/veel feedback invloed heeft op m'n tentamens...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:51

*kruipt weer onder steen vandaan*

Dat is op zich fijn meegedacht Celien, ik heb 2 dagen na de absolute deadline dus een tentamen :\ Maar dan duurt het wel heel lang inderdaad, dat is wel enorm vervelend.. Zijn het moeilijke tentamens?

Gefeliciteerd aan iedereen die geslaagd is!

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:00

Bedankt allemaal. Jullie heel veel succes met de laatste loodjes!

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:33

Hier echt dikke, dikke stress :\

Gisterochtend concept ingeleverd voor laatste keer feedback. Feedback krijgen we morgen. Nu bezig met het opzetten van de presentatie. Ik wil graag presenteren met Prezi, en heb werkelijk het hele design al uitgedacht. Maar dat *&%%* ding wil momenteel nog niet wat ik wil en man o man wat een frustratie vandaag 8)7 :')

Maandag proefpresenteren, de 22ste for real (vanuitgaande dat het opgestuurde concept geen total disaster is ;')

Verder gefeliciteerd voor iedereen die klaar is of een goed gevoel heeft over het afstuderen :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:55

Haha, goede gevoel is hier ook weg hoor. Of nouja, was. Ik heb al zeker 7 dagen verspild aan gekloot met datasets. Maar nu heb ik vanmiddag dataset 2 eindelijk ook zover gekregen dat ik er output uit heb. Nu nog even gauw checken, interpreten en schrijven :=

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:01

imd schreef:
Nu nog even gauw checken, interpreten en schrijven :=

Het spijt me, maar de afgelopen weken heb ik geleerd dat dit gewoon niet mogelijk is := :')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:35

I know I know :D Maar met nog exact 14 dagen zal het wel moeten :P Redden wat er te redden valt -O-

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:42

Dan wil ik je graag veel sterkte, kracht, wijsheid, inspiratie en geluk wensen :D

Ik heb inmiddels voor de makkelijke optie gekozen en een prezi template gekocht waar ik mijn originele inspiratie uit had verworven. Normaal doe ik alles zelf, zoek ik alles uit en begin ik vanaf nul. Maar ik vond dat ik in deze situatie wel een cadeautje verdiende := :')

Nu is het eigenlijk alleen maar customizen, dat ik kan *\o/*

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:59

Jongens succes allemaal!

T is idd krap.. Aangezien ik de 30e feedback kring en voor de 15e ergens dan moet verdedigen? En dan hopen niet teveel feedback te krijgen -O-
Zie t soms ff niet meer zitten, maar doorbikkelen zal wel
Moeten -O-

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:36

Hier had ik vrijdag dataverzameling ingeleverd, waar ik zelf best wel tevreden over was...
Helaas belde mijn docent gisteren dat hij daar anders over dacht :( Nu alles aanpassen en hopen dat ik het nog op tijd weer kan inleveren. Verlenging is al aangevraagd, dus kan er iets langer over doen, maar heb daar echt geen zin in.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:02

Hm nog een hoop dilemma's op het laatste moment zo te lezen!
Ik heb gisteren alles ingeleverd, 16 juni heb ik de presentatie en verdediging.

Heb geen goed gevoel over het geheel dus ben enorm bang dat ik een onvoldoende ga krijgen :=

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:23

Nou ik heb gisteren alles ingeleverd! Heerlijk gevoel maar ook doodeng :') zo definitief! Eind juni uitslag en 1ste week v juli eindgesprek!
Zit wel enige urgentie achter gezien ik al een baan heb! :D

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:25

leeneliefje schreef:
Nou ik heb gisteren alles ingeleverd! Heerlijk gevoel maar ook doodeng :') zo definitief! Eind juni uitslag en 1ste week v juli eindgesprek!
Zit wel enige urgentie achter gezien ik al een baan heb! :D

Spannend he! Ik snap je gevoel helemaal! Wel balen dat je nog zo lang moet wachten, ik vind 9 dagen in spanning zitten al erg genoeg :')

Ik heb ook al een baan, daardoor ben ik extra bang dat ik ga zakken.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 14:53

Degene die een presentatie moeten doen, hebben jullie al enig idee hoe jullie het aanpakken?

Ik wil mijn presentatie starten met 1 vd video's die ik heb gemaakt, maar heb verder geen idee wat ik moet vertellen. Lijkt mij niet de bedoeling om het afstudeerverslag op te dreunen? Die hebben de docenten al gelezen :P

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:14

Ik heb presentatie al gehad voor bedrijven en docent. Begon met filmpje over het bedrijf, toen even kort het probleem, hoofdvraag en heel beknopt de onderzoeksopzet besproken. Daarna de aanbevelingen uitgebreid behandeld en mn algehele conclusie. Afgesloten met stukje reflectie op het onderzoek en de discussie/vragen.

Voor de mensen voor wie de deadline nog even spannend wordt: ik duim met jullie mee!

Ik heb 20 juni pas verdediging (dus vanaf vorige week vrijdag ineens in een gat gevallen; weet niet wat ik met al die vrije tijd aan moet :') gelukkig is het nu lekker weer en lig ik voornamelijk buiten in bikini boekje te lezen :+), omdat de docent niet eerder tijd heeft 8)7

Ga de 26e op vakantie, dus wat dat betreft hoop ik dat alles gewoon goed gaat in één keer :oo

Ik heb inderdaad ook al een baan, maar daar start ik pas vanaf 1 september tijdens het landelijke instroommoment, dus die druk van die deadline heb ik gelukkig niet :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:27

Hmm oké, zoiets kan ik inderdaad ook wel doen. Wil proberen te vermijden dat het teveel herhaling van het verslag gaat worden.

Wel lekker dat je nu kan ontspannen Dide! :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 16:38

Had tussen de intro van het onderwerp (waarin ik besprak wat de overheid had bedoeld met de nieuwe wetgeving) en de conclusie/aanbevelingen, dit loesje :')

Afbeelding

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 18:51

Wij mogen niet het rapport opdreunen, moete echt andere dingen vertellen. Ze hebben bij ons in de handleiding opgenomen wat de vereisten zijn dus dat doe ik.
Als ik een goed cijfer heb op het rapport begin ik met een selfie waarbij ik de scriptie vasthoudt haha!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 01:59

Ik moet mijn afstudeerscriptie 20 juni online hebben staan op het digitaal portfolio. We hebben vandaag feedback gekregen op onze conceptversie (van de opdrachtgever) en hij gaf aan dat dit een goed cijfer zou worden. Wel had hij nog wat dingetjes die soms terecht waren en soms niet. Dus dat gaan we nog even aanpassen. Dan puntjes op de i en dan gaat het vrijdagochtend naar onze beoordelaar voor conceptfeedback. Dat is echt de laatste keer dat we feedback krijgen. Dan hebben we nog een week om alles klaar te maken. Naast deze schriftelijke toets moeten we een individueel deel doen waarbij we 1 voor 1 ons project presenteren en dat moet allemaal creatief met leuke interactie. Dus als iemand nog een idee heeft? Het onderwerp is reizen met de bus (we hebben onderzoek gedaan hoe dat reizen kan verbeteren voor ouderen en mensen met een beperking). En we geven nog een workshop voor geïnteresseerden. Onze individuele toetsen staan pas 8 juli geplant. Die dag krijgen we pas onze cijfers en weten we dus of we afgestudeerd zijn. Alleen is 1 groepslid die dag al op vakantie. Dus dat wordt ff n ding qua planning.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 18:54

Pff.. Vandaag concept ingeleverd.
Space hem nu al. :=

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:17

Mijn cijfer is van een 7.3 bijgesteld naar een 7.2. Afrondingsfoutje van de docent |(

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:40

29 juni verdediging en presentatie! Nu al zenuwachtig :')