VWO 6 2014-2015

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke15

Re: VWO 6 2014-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:20

Na 5 examens natuurkunde gemaakt te hebben zie ik wel een kans op een voldoende :')
Ik heb nu een 5.3, een 5.6, een 5.9, een 6.4 en een 8.6 gehaald. Maar die 8.6 was gewoon een heel makkelijk examen, want het kan natuurlijk nooit zo zijn dat ik daar ineens zo goed op scoor. Maar hopelijk is het examen morgen niet al te moeilijk...

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:40

Ik heb vandaag weer een natuurkunde examen gemaakt en nu had ik een 5,0. -O- Zit te twijfelen of ik er nu nog eentje zal maken of het erbij zal laten...

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 16:42

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:35

Natuurkunde wordt nog wel spannend morgen, ik heb een bepaald doel in mijn hoofd en het gaat erom spannen of dat gaat lukken. Maar van voldoende-stress heb ik totaal geen last gelukkig.

Het punt is: in wezen is natuurkunde helemaal niet zo onmogelijk. In de praktijk grijpen opdrachten vaak terug op terugkerende sommetjes, en als je die beheerst kom je al best ver. Ik heb natuurkunde-examens heel lang als overdreven moeilijk gezien, tot ik me realiseerde dat het gewoon mijn niveau is, dat de toetsen zo zijn gemaakt dat een gemiddelde VWO'er gewoon kan slagen. Toen ik dat doorhad, kon ik het. Misschien is dit alleen iets van mij, maar in mijn ervaring is je mind set heel bepalend in je resultaat! Dat je hier bent gekomen betekent dat je het kunt afmaken. Ook dit.

Nou ja. Misschien is het onzin voor jullie :+ Maar stress niet te veel, ik denk niet dat dat nodig is. En als je het echt niet weet: pak een formule waarvan je denkt dat ie relevant is, vul een paar waarden in en je hebt vaak al een punt binnen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:40

Nightingale schreef:
Natuurkunde wordt nog wel spannend morgen, ik heb een bepaald doel in mijn hoofd en het gaat erom spannen of dat gaat lukken. Maar van voldoende-stress heb ik totaal geen last gelukkig.

Het punt is: in wezen is natuurkunde helemaal niet zo onmogelijk. In de praktijk grijpen opdrachten vaak terug op terugkerende sommetjes, en als je die beheerst kom je al best ver. Ik heb natuurkunde-examens heel lang als overdreven moeilijk gezien, tot ik me realiseerde dat het gewoon mijn niveau is, dat de toetsen zo zijn gemaakt dat een gemiddelde VWO'er gewoon kan slagen. Toen ik dat doorhad, kon ik het. Misschien is dit alleen iets van mij, maar in mijn ervaring is je mind set heel bepalend in je resultaat! Dat je hier bent gekomen betekent dat je het kunt afmaken. Ook dit.

Nou ja. Misschien is het onzin voor jullie :+ Maar stress niet te veel, ik denk niet dat dat nodig is. En als je het echt niet weet: pak een formule waarvan je denkt dat ie relevant is, vul een paar waarden in en je hebt vaak al een punt binnen.

Denk dat ik die mindset morgen ook heb maar dat er dan het volgende gebeurt:
13:29 Oke Fre je kunt dit je doet VWO het is niet zo lastig het gaat wel lukken *\o/*
13:30 Oh K*t deze snap ik niet
13:35 Oh k*t deze snap ik ook niet
13:45 Huh hier heb ik toch niet eens genoeg gegevens?
14:20 Hebben we dit ooit geleerd dan?
15:00 Oké ik geef het op dit wordt hem niet ik ga zakken dit gaat helemaal mis :')
15:15 Ik wil hier weeheeeg

Tot zover het Natuurkunde examen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:42

Nightingale schreef:

Zo ben ik er ook in gegaan, en ook nog wetende dat het niveau van onze SE's boven het Nederlands gemiddelde liggen dus we zouden het moeten halen. Sta geen enkele onvoldoende en heb ook geen onvoldoendes gehaald voor de examenonderwerpen gehaald dit jaar. Toch valt het me tot nu toe vies tegen en sta ik al op het punt om me vast in te schrijven voor de vavo :+ Heb er echt geen vertrouwen meer in.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:44

Free2 schreef:
Nightingale schreef:

Denk dat ik die mindset morgen ook heb maar dat er dan het volgende gebeurt:
13:29 Oke Fre je kunt dit je doet VWO het is niet zo lastig het gaat wel lukken *\o/*
13:30 Oh K*t deze snap ik niet
13:35 Oh k*t deze snap ik ook niet
13:45 Huh hier heb ik toch niet eens genoeg gegevens?
14:20 Hebben we dit ooit geleerd dan?
15:00 Oké ik geef het op dit wordt hem niet ik ga zakken dit gaat helemaal mis :')
15:15 Ik wil hier weeheeeg

Tot zover het Natuurkunde examen.

Oké hier moest ik een klein beetje om lachen, sorry :x :')

Dan zal ik je rond 15:00 aanmoedigen met mijn telepathische gaven :Y)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:46

Is goed, zend mij maar wat wijsheid en goede antwoorden door :D

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:45

Nienke15 schreef:
Na 5 examens natuurkunde gemaakt te hebben zie ik wel een kans op een voldoende :')
Ik heb nu een 5.3, een 5.6, een 5.9, een 6.4 en een 8.6 gehaald. Maar die 8.6 was gewoon een heel makkelijk examen, want het kan natuurlijk nooit zo zijn dat ik daar ineens zo goed op scoor. Maar hopelijk is het examen morgen niet al te moeilijk...

Welk examens heb je gedaan waarbij je die 8,6? Kan ik die misschien ook doen en het geloof in mezelf opkrikken :')

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 18:51

_xrose schreef:
Nienke15 schreef:

Welk examens heb je gedaan waarbij je die 8,6? Kan ik die misschien ook doen en het geloof in mezelf opkrikken :')

Ah toevallig, dat zegt deze uiterst vriendelijke meneer in dit filmpje ook :D Maak vantevoren een makkelijke opgave zodat je vertrouwen erin hebt. Uit mijn hoofd bij tip 4
https://www.youtube.com/watch?v=uzMhJlfspyE

^Voor als je je verveelt

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:08

Jongens ik heb echt zo veel stress voor morgen |(
eigenlijk voor de hele week...

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:22

Mijn stress is voorlopig laag. Ik heb namelijk al geaccepteerd dat natuurkunde drama wordt morgen en mijn tactiek is dan ook om te zorgen dat bio, engels en frans voldoende blijven zodat ik gewoon slaag. Het is wel jammer om vantevoren te weten dat je gaat falen voor een examen. Maar bio heb ik twee oefenexamens van gemaakt en dat was allebei voldoende dus heb over het algemeen wel redelijk vetrouwen in het hele slagen/zakken.
Wat mij wel dwars zit is schuldgevoel, omdat ik eigenlijk alle tijd niet optimaal benut.. Had veel meer kunnen doen maar ik kies altijd om toch nog even iets anders te gaan doen dan te leren onder het mom van 'ach een paar minuutjes' en dat wordt dan een uur.

Ik was net helemaal verbaasd en blij over het feit dat een 4-puntsvraag van Na in een keer lukte, wilde het bijna op twitter zetten zo zeldzaam is dat :=

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:28

Succes allemaal jongens *\o/* We hebben niet zes jaar lang liggen slapen, we kunnen dit! :j

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:31

xChiva schreef:
Succes allemaal jongens *\o/* We hebben niet zes jaar lang liggen slapen, we kunnen dit! :j

Nou de natuurkundeles vond ik ander wel altijd zeer slaapverwekkend hoor :O

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:46

Free2 schreef:
Mijn stress is voorlopig laag. Ik heb namelijk al geaccepteerd dat natuurkunde drama wordt morgen en mijn tactiek is dan ook om te zorgen dat bio, engels en frans voldoende blijven zodat ik gewoon slaag. Het is wel jammer om vantevoren te weten dat je gaat falen voor een examen. Maar bio heb ik twee oefenexamens van gemaakt en dat was allebei voldoende dus heb over het algemeen wel redelijk vetrouwen in het hele slagen/zakken.
Wat mij wel dwars zit is schuldgevoel, omdat ik eigenlijk alle tijd niet optimaal benut.. Had veel meer kunnen doen maar ik kies altijd om toch nog even iets anders te gaan doen dan te leren onder het mom van 'ach een paar minuutjes' en dat wordt dan een uur.

Ik was net helemaal verbaasd en blij over het feit dat een 4-puntsvraag van Na in een keer lukte, wilde het bijna op twitter zetten zo zeldzaam is dat :=

Dat heb ik ook heeeeel erg. Net vier dagen vrij gehad en er maar twee goed benut. Eigenlijk alleen maar heel dom want ik heb alleen mezelf ermee :n

Coyote

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:51

xChiva schreef:

Jij ook succes! :))

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:53

kevertje04 schreef:
Free2 schreef:

Dat heb ik ook heeeeel erg. Net vier dagen vrij gehad en er maar twee goed benut. Eigenlijk alleen maar heel dom want ik heb alleen mezelf ermee :n

Oh kijk ik ben dus toch niet de enige! Dacht altijd dat ik als enige leerontwijkend gedrag vertoonde en al mijn collega-studenten 8 uur per dag werkten met planningen en opperste concentratie enzo.. Echt zo dom ook omdat ik dan nog tegen mezelf zeg 'als je eenmaal geslaagd bent heb je uuuuren om te computeren' maar nee het moet dan weer per se even tussen twee examenvragen door :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:58

Wat ben ik blij om dit te lezen _O-
Ik heb het hele jaar al het gevoel dat ik niets doe aangezien ik maar 4 vakken heb.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:08

Nou als ik nu terug kijk op de afgelopen 4 dagen...... Zo goed ben ik nu ook weer niet bezig geweest :')
Lang leven fotograferen en tekenen in plaats van tekenen :Y)

En inderdaad... Straks hebben we allee tijd maar inderdaad even dit tekenen tussen twee vragen door :+ (al heb ik nog het verschrikkelijk slechte excuus dat ik straks vast geen inspiratie meer heb O:) )

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:12

Free2 schreef:
kevertje04 schreef:

Oh kijk ik ben dus toch niet de enige! Dacht altijd dat ik als enige leerontwijkend gedrag vertoonde en al mijn collega-studenten 8 uur per dag werkten met planningen en opperste concentratie enzo.. Echt zo dom ook omdat ik dan nog tegen mezelf zeg 'als je eenmaal geslaagd bent heb je uuuuren om te computeren' maar nee het moet dan weer per se even tussen twee examenvragen door :')

Jaaa echt precies dat! Ik heb ook dat als ik m'n computer afsluit omdat ik mezelf op facebooken betrap, ik nog geen seconde later facebook of bokt op m'n telefoon open. Eh :o?

edit: trouwens nog even een vraagje :o Wat hebben jullie als profielwerkstuk gedaan? Ik wil iets met Nederlands gaan doen maar heb nog geeen idee wat. Hebben jullie ideeën? :)

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:21

Moet je dat nog doen??
Ik heb hem bij geschiedenis gedaan, het verband tussen de vak van het (west) Romeinse Rijk en het aannemen van het christelijke geloof.

Een vriend van mij heeft vorig jaar korte verhalen geschreven voor Nederlands.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:26

Je doet nu examen maar nog niet aan je PWS begonnen? Whut :?
Die van mij heb ik 2 februari al moeten inleveren.
Ik had als vak Bio en als onderwerp koeiengedrag, echt vet leuk om midden in de winter in totaal 6 uur lang iedere minuut op te schrijven wat 5 koeien voor handelingen vertonen :P
Mensen die pws over Nederlands hebben gedaan die ik ken hadden het over taalontwikkeling bij jonge kinderen of hoe nieuwe woorden in de Limburgse dialecten worden opgenomen.

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:28

Ben dit jaar een tijd weggevallen dus doe verspreid examen en het profielwerkstuk heb ik door mogen schuiven naar volgend jaar. :)

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:29

Wij hebben gekeken naar de invloed van keurmerken op het koopgedrag van de Nederlandse consument :)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 22:30

Ooh op die manier :) Nou alvast 1 tip: Begin op tijd! Erg vervelend als je in de laatste week voor de deadline nog super veel werk hebt..