Toekomstige studenten HBO

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:11

_Judith schreef:
Hier hetzelfde Marit.. Gisteren dus een dagje naar school geweest en ben nu al kapot..

Ik denk dat dat komt van alle nieuwe indrukken enzo, alles is nieuw dat is even wennen! Ik ben ook steeds moe als ik thuis kom. Geef het een paar weken dan zit je er helemaal in

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:18

Lessie schreef:
wat namen jullie mee naar jullie eerste dag?

Niets, heb ook niets nodig gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:20

Marit schreef:
Zo, mijn eerste dag ook gehad. Leuek klas, leuk project groepje, dat is allemaal leuk. Maar het rooster..
Ik ben tot en met november NOOIT een dag voor half 6 klaar.. Sommige dagen les tot 9 uur met gemiddeld per dag 3 tussenuren.. reizen kost anderhalf uur dus dat is even heel lastig. Dansen moet ik mee stoppen, dat red ik niet en paard wordt in de winter ook lastig. Had net even een breekmoment :') Was half 8 thuis en helemaal kapot, en dan dat er ook allemal nog bij. Was even pittig dus.
Kom ook van een tussenjaar dus dit is allemaal even heel erg anders.

Ik snap je gevoel :(:)
Ik heb 4 dagen in de week van 8.45 tot 16.45 of 17.30 en dan ook nog 2 uur reizen per dag, dat zijn echt hele lange dagen en ik weet echt niet hoe ik bepaalde dingen moet gaan combineren zo.. denk dat ik ook maar ga stoppen met hockey, anders kan ik ook helemaal niet werken of zo..

Courses

Re: Toekomstige studenten HBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:21

Onze SLB klas bestaat uit 31 studenten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:21

Ik zit in een klas van 13 ongeveer en dat zijn allemaal meisjes :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:28

EliseXJoelle schreef:
Gisteren mijn eerste dag gehad, gelijk een lange dag van 9 tot half 7 (gelukkig de laatste 2 uur SLB en konden we om half 6 lekker weg)
Heb niet echt een heel fijn rooster. Wel steeds laat beginnen (10 of 11) maar nooit eens wat eerder uit. 1 ochtend per week vrij. Had gehoopt op iets lekkerdere tijden maarja..

Begin serieus te denken dat docenten ook niet weten waar je ze over les geven als er een vraag gesteld wordt en de docent antwoorden geeft 'Nee dat weet ik ook niet' 'Ik zie dit ook voor het eerst' 'Daar kom ik later op terug want dat weet ik zo ook niet' denk dat er van de 10 vragen die gesteld zijn misschien 1 of 2 gelijk beantwoord konden worden...
Gelukkig de docent die ik daarna had was een stuk fijner en hoop dat de docent van vanmiddag wel wat weet :) (zou fijn zijn want snap de voorbereiding al niet :+)

Nu eerst even lekker naar de paardjes :)

Dat hebben wij ook echt heeel erg :') Vooral "Dat wort later uitgelegd" . Ehh, ja, wanneer? :+

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:54

Ik had pen en papier mee. Heb het ook gebruikt had gelijk hoorcollege!

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:59

Ik had gelijk alles meegenomen gisteren, moet ook hoorde ik op de introductiedag.
Dat ik gelijk les had wist ik al, had ook al te horen gekregen dat ik voor gisteren al de les voor moest bereiden.
Liep met ene sporttas te sjouwen door de school, voelde me net weer een burgpieper.. :')

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:10

Rebeccaa schreef:
Marit schreef:
Zo, mijn eerste dag ook gehad. Leuek klas, leuk project groepje, dat is allemaal leuk. Maar het rooster..
Ik ben tot en met november NOOIT een dag voor half 6 klaar.. Sommige dagen les tot 9 uur met gemiddeld per dag 3 tussenuren.. reizen kost anderhalf uur dus dat is even heel lastig. Dansen moet ik mee stoppen, dat red ik niet en paard wordt in de winter ook lastig. Had net even een breekmoment :') Was half 8 thuis en helemaal kapot, en dan dat er ook allemal nog bij. Was even pittig dus.
Kom ook van een tussenjaar dus dit is allemaal even heel erg anders.

Ik snap je gevoel :(:)
Ik heb 4 dagen in de week van 8.45 tot 16.45 of 17.30 en dan ook nog 2 uur reizen per dag, dat zijn echt hele lange dagen en ik weet echt niet hoe ik bepaalde dingen moet gaan combineren zo.. denk dat ik ook maar ga stoppen met hockey, anders kan ik ook helemaal niet werken of zo..

Had gister ook echt even een inzinking.. Maar goed, we gaan het gewoon zien en misschien is mijn tweede blok al een stuk beter!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:39

Onze Slb groep bestaat uit 12, maar elke slber heeft 4 groepen. Colleges is met een man of 140 en werkcolleges met 24 (2 groepen), practica met Slb groep en dus met 12.

Ik heb ook jaar tussen jaar gehad en beetje wat is t wennen! Ook momenten van hóé ga ik dit ooit doen?! Vind het wel allemaal erg leuk en enorm interessant. Als er al twijfel zou zijn (wat ik absoluut niet had) is dat nu helemaal verdwenen. Wordt steeds duidelijker wat t uiteindelijke beroep is en welke taken daarbij horen, erg leuk. Zal voor veel toch wel zijn?

Mij maakt de klas niet uit, kom om er te studeren en dingen te leren. Hoe gezelliger t is, hoe moeilijker dat wordt. ;)
Zal vast door mn leeftijd komen en heb er al een studenten tijd op zitten.

Zijn er meer mensen die een opleiding in de gezondheidszorg en/of techniek doen?

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 12:46

Ik had pen en papier mee omda ik niet zeker was over welk boek ik nodig had haha

Maar leuke eerste dag gehad en gelukkig niet zo'n lange dus is goed wennen zo! :)

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:50

Nou jongens na 2 dagen school en gemiddeld 3 uur reizen op een dag ben ik er ook redelijk mee klaar.. het is echt zo wennen nieuwe omgeving, nieuwe mensen gewoon alles bij elkaar ben zo onwijs moe :( verder gisteren wel hele leuke vakken gehad! photoshop, toegepaste commmunicatie en trendwatching was allemaal heel interessant dus goed te doen! alleen vandaag blokuren spelling en engels gehad was wat minder, mede doordat mijn engels docent veel te snel door de sheets van de powerpoint ging en ik dus niet kon meeschrijven (ik neem me laptop niet mee naar school want schrijf alles gewoon lekker op in me kladblokje hihi), verder kwam ze uit finland en sprak amper nederlands.. wat nogal wat irritatie opleverde voor mede klasgenoten die er gewoon geen snars van begrepen en toen werd het dus een grote chaos heel vermoeiend allemaal :') . maargoed verder heb ik het onwijs naar me zin op school en voel ik me er heel thuis, nu al! dus ik heb weer zin in morgen *\o/*

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 18:59

Nou, mijn eerste dagje ook gehad! DRAMA!

Moest om 12 uur op school zijn voor de jaaropening. Eerst was de directrice aan het woord en later een ander mannetje. Nou dat mannetje ging een heel geschiedenisverhaal vertellen, terwijl daar allemaal rechtenstudenten zaten? :? En we moesten naar opera gaan luisteren, dat was dus echt niks.

Toen zouden we de mentor ontmoeten, maar die van onze klas was er niet. Dus 2 tussenuren.
Nou, dan zouden we hoorcollege hebben van half 4 tot kwart over 5. But, we zaten met 20/30 mensen in het verkeerde lokaal. Na een kwartiertje zijn we maar gaan zoeken naar een docent of iets en kwamen we er dus achter dat we verkeerd zaten. Uiteindelijk lokaal gevonden, mochten we niet naar binnen want het zat vol.

Toen dus even flink gaan klagen bij de receptie, maar receptie stuurde ons naar boven en boven stuurde ons naar de teamleiders. :=

Dus nu kunnen we morgenmiddag het hoorcollege eindelijk volgen..

Lekker dagje he? :r

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:59

Dikke knuffel voor de mensen die het moeilijk vinden :(:)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 20:21

Ik ben ook echt heeel erg moe, maar zal idd van de nieuwe indrukken komen.
Vandaag niet echt veel gedaan , eerst een soort van college gehad en daarna voornamelijk
helemaal niks gedaan :')

Morgen gaan we op kamp, wordt nog wat... daarna begint het echt , heb dr wel zin in !!

Wel jammer voor degenen waarbij het iets minder ging :(

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:04

Vandaag hele dag door Amsterdam gesleept met zware tassen. Ik denk dat ik maar op zoek ga naar een fiets voor daar want ik heb overal in Adam les en ik loop me gek :') ben weer kapot. :+
Nog 3 dagen voor het weekend jongens :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:25

Nou, ik heb m'n eerste 2 dagen er al op zitten. Maandags heb ik een dag van half 9 tot half 6 en ik was al brak (woensdag tot vrijdag ervoor intro gehad, zaterdag & zondag gewerkt in de horeca en slecht geslapen) dus dat was echt drama :P had meteen goede bak met huiswerk, en heb net alles afgerond dus ik ben happy :D Keihard aan de bak :')

Alles is wel strak geregeld, tot dusver leuke docenten. Eerste blok is Crossmedia waar we meteen mee van start zijn gegaan en heb alles nog best wel op orde moet ik zeggen :) Heb er echt zin in, leuke klas :D Word wel hard bikkelen voor mij denk ik, heb op m'n VMBO & MBO nooit wat hoeven doen dus dit word goed aanpoten, maar ben bereid hard te werken voor m'n P :)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 14:28

Lessie schreef:
Nou, mijn eerste dagje ook gehad! DRAMA!

Moest om 12 uur op school zijn voor de jaaropening. Eerst was de directrice aan het woord en later een ander mannetje. Nou dat mannetje ging een heel geschiedenisverhaal vertellen, terwijl daar allemaal rechtenstudenten zaten? :? En we moesten naar opera gaan luisteren, dat was dus echt niks.

Toen zouden we de mentor ontmoeten, maar die van onze klas was er niet. Dus 2 tussenuren.
Nou, dan zouden we hoorcollege hebben van half 4 tot kwart over 5. But, we zaten met 20/30 mensen in het verkeerde lokaal. Na een kwartiertje zijn we maar gaan zoeken naar een docent of iets en kwamen we er dus achter dat we verkeerd zaten. Uiteindelijk lokaal gevonden, mochten we niet naar binnen want het zat vol.

Toen dus even flink gaan klagen bij de receptie, maar receptie stuurde ons naar boven en boven stuurde ons naar de teamleiders. :=

Dus nu kunnen we morgenmiddag het hoorcollege eindelijk volgen..

Lekker dagje he? :r

dan hebben wij tegelijkertijd in de aula gezeten met dat praatje over de geschiedenis enzo haha
was voor Bestuur, recht en veiligheid dus daar zat ik ook bij!

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:43

Ik moet een CV maken voor SLB, maar in het voorbeeldformat staan ook 'eigenschappen' en 'hobby's' en 'vaardigheden', maar dat hoeft toch niet persé in een CV? :o

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 15:52

Pfoe, ik heb nu ook 3 dagen gehad. Eerste twee waren meer introductie op alles, vandaag begon het echt! Het was erg leuk en heb zeker plezier in mijn studie! Alleen ben nu wel kapot moe zeg. Vonchtend half negen beginnen, dus 7 uur in de trein. Normaal sta ik dan pas op! Was om 10 over 8 op school, op de middelbare had ik dan nog niet eens naar school vertrokken. Plus dat ik vanacht slecht heb geslapen, ben stuk of 7 keer wakker geworden. En keelpijn gekregen. Voel me dus top... Kan wel een dagje vrij gebruiken. Helaas wachten tot zondag :(

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:01

_Judith schreef:
Ik moet een CV maken voor SLB, maar in het voorbeeldformat staan ook 'eigenschappen' en 'hobby's' en 'vaardigheden', maar dat hoeft toch niet persé in een CV? :o

Ik heb ook niet echt mijn hobby's op mijn CV staan, wel een kopje 'nevenactiviteiten'. Vaardigheden vind ik er wel mooi op passen, eigenschappen en hobby's zou ik inderdaad weglaten :j

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:02

Nevenactiviteiten staat er ook bij, maar ik heb mijn bijbaantje al bij 'werkervaring' staan, en verder doe ik eigenlijk niks buiten school :')

toch nog best lastig, ook om je eigenschappen op te schrijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:16

Ik moet ook een CV maken, maar ik heb nog nooit gewerkt.. dat is ook wel een beetje vervelend haha.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:16

Ik vind het echt allemaal prachtig, het studentenleven! Heb onwijs zin om met echt met m'n module te beginnen, ik zit in een leuk/goed groepje en we hebben een leuk onderwerp dus dat zal vast goed komen. Vannacht tot half 4 wezen stappen ofzo, kwart voor 9 moest ik alweer op school zijn en morgen is er weer een feest haha *\o/* Heb onwijs veel leuke mensen leren kennen en ik voel me echt ontzettend thuis op school :j

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:38

Nanno_123 schreef:
dan hebben wij tegelijkertijd in de aula gezeten met dat praatje over de geschiedenis enzo haha
was voor Bestuur, recht en veiligheid dus daar zat ik ook bij!

Toevallig hahs! Welke opleiding doe jij dan?