Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:19

Ik werk op de school waar ik mijn LiO deed. Eerst in Groningen begonnen aan mijn masterstudie maar na driekwart jaar werd ik gebeld dat er een opening was..als communicatiedocent..:') Heb het aangenomen en gaf het eerste jaar alleen maar les in hoe je een beetje normaal moet solliciteren, aan een niveau 2 groep..schilders in wording en allemaal van mijn eigen leeftijd hahaha! Na een tijdje wilden ze me een vast contract aanbieden en toen hebben we onderhandeld..ik zou mijn studie er voor op moeten geven want combineren ging echt niet meer dus gezegd dat ik uitbreiding wilde door Engels te gaan geven (dat werd niet echt gegeven). Uiteindelijk een contract voor 4 dagen (0,8 fte) en ik werk er nog steeds..maar nu doe ik wel veeeeel leukere dingen dan toen!

Saintelette

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:53

Gaaf dat er zo veel mensen doorgestroomd zijn vanuit de lio! Ik loop momenteel afstudeerstage omdat hier geen lio's meer worden aangeboden.. Vind het een fantastische school, maar denk niet dat er een baan in zit na volgend jaar eigenlijk :n

Zo meteen tentamen biogeografie.. %) haal alleen op t moment nog alles door elkaar :p

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:56

Hou hoop :) Het komt vanzelf goed. Ik heb mij in mei vorig jaar helemaal suf gesolliciteerd, maar ik kwam nergens doorheen. Toen solliciteerde ik op deze scholengemeenschap bij de mavo op een tijdelijke parttime baan (onder het mom van: het is tenminste werk) en werd ik kort daarna gebeld met de vraag of ik bij het beroepsonderwijs wilde komen solliciteren op een fulltime baan.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:25

Oh wow ik was echt heel ongemotiveerd, ik had er echt even geen zin in. Maar het gaat zo fijn vandaag! Wat is er in de leerlingen gevaren? Ik had een leuk gesprek met leerlingen, 3 basis techniekklas, over homoseksualiteit.

Leerling vond dat je homoseksualiteit kunt zien, want homo's dragen sjaaltjes en vrouwelijke schoenen. Ik uitleggen dat dat wel meevalt, dat niet iedere homo vrouwelijk is en niet iedere lesbienne mannelijk. Dat je beste vriend heel goed homo kan zijn zonder dat je dat doorhebt. Hoor ik een kwartiertje later dat hij zachtjes aan zijn beste vriend in de klas vraagt... ''Sven, ben je homo?''

:') :')

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:32

Leuk toppic!

4 Februari start mijn lio in groep 6. Helaas ziet het er hier in het basisonderwijs ook erg slecht uit en daarom twijfel ik om nog verder te studeren:
- Master SEN
- lerarenopleiding Nederlands
- Master onderwijskunde

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:33

lieveli schreef:
Leerling vond dat je homoseksualiteit kunt zien, want homo's dragen sjaaltjes en vrouwelijke schoenen. Ik uitleggen dat dat wel meevalt, dat niet iedere homo vrouwelijk is en niet iedere lesbienne mannelijk. Dat je beste vriend heel goed homo kan zijn zonder dat je dat doorhebt. Hoor ik een kwartiertje later dat hij zachtjes aan zijn beste vriend in de klas vraagt... ''Sven, ben je homo?''

:') :')

:D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:56

Hahaha, die is goed!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:01

Leerling: ''mevrouw, ik heb een hele leuke vakantie voor u gezien, ik ga er ook heen met mijn vriend.''
*pakt een gids van een jongerenvakantie*
''Zo leuk, 8 dagen Blanes en dan kunnen we elkaar tegenkomen!''

Tof man, Blanes op je 26e :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:08

Goed bezig jouw kinderen Lieveli :')

_bloempje_, ik zou dan Nederlands doen, daar is de meeste vraag naar.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:09

Nee niet doen. Verkleint mijn baankans :( :=

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:18

Ze hebben heel veel docenten Nederlands nodig!

Brugklasser net: 'Wilt u alle lessen aan ons geven en onze mentor worden?'
Uhm, nee :+

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 13:36

Ik doe nu economie en heb ik mijn achterhoofd om ook een 1e graad te halen en eventueel een 2e bevoegdheid in wiskunde. Maar eerst het eerste jaar maar eens afronden. Vandaag tentamen onderwijskunde! :=

Voor het basisonderwijs zijn de perspectieven wel gunstig dacht ik? Over een paar jaar verwachten ze juist een tekort in het PO.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:31

Buikgriep gehad, vandaag dus maar niet naar mijn werk gegaan maar morgen houd niemand me meer tegen, ik mis nl mijn pubers enorm!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 17:40

Westernfreak schreef:
Ik doe nu economie en heb ik mijn achterhoofd om ook een 1e graad te halen en eventueel een 2e bevoegdheid in wiskunde. Maar eerst het eerste jaar maar eens afronden. Vandaag tentamen onderwijskunde! :=

Voor het basisonderwijs zijn de perspectieven wel gunstig dacht ik? Over een paar jaar verwachten ze juist een tekort in het PO.

Het schijnt inderdaad beter te worden de komende jaren.
Maar eerst zien en dan geloven.
Ben blij dat ik een vast contract heb.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:01

Nederlands na de Pabo hoor ik hier in de buurt veel vaker, ook veel collega's die daarmee niet aan het werk komen (die werken nu bij ons als onderwijsassistent). Maar dat is misschien ook wel regioafhankelijk.

Mijn laatste uur vandaag was een proefwerk voor de vwo-extra klas, dat vonden ze mishandeling zo laat op de dag. Halverwege lag de hele klas ineens in een deuk, duurde even voor ik zag waarom. Bleek er iemand verkleed als Batman voor de school heen en weer te fietsen :+

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:15

Dat is ook wat!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:33

JOh Lieveli, doe niet zo flauw, lekker met je leerling stappen in Blanes, vette oliebol man. :') :')
Leuke opmerkingen weer!

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:35

Vandaag leerlingen een mini presentatie laten doen, havo 1, ooo spannend! Haha. Zegt een van de leerlingen maar mevrouw waarom wilt u ons aanhoren, u kunt veeeeel beter vertellen. Haha schatjes zijn het soms ook, maar helaas moesten ze toch echt zelf :D

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:50

Gaan wij allemaal mee naar Blanes :))

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:54

Pff ik vond dat als puber al niet leuk, laat staan als 30-er :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:57

Ik ben daar ook echt totaal niet van _O-

Ik had vandaag een evaluatie gesprekje met een mentorkind dat van de Rebound & afkickkliniek komt (Rebound met name door gedrag tegen leraren). Moeder, post-kliniek begeleider, zorgcoördinator en ik zaten erbij en hij doet het overal zo goed <3 Top kind, kon hem wel knuffelen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:00

Oh dat zijn fijne gesprekken!

Ik heb deze week al twee wonderlijke lessen gehad met mijn drukste klas. 30 kids, extreem druk en zeer slecht als groep te hanteren dus ik kom altijd gebroken uit de lessen en de afgelopen twee lessen kwamen ze binnen, gingen zitten, begonnen zelfstandig aan hun werk en je kon een speld horen vallen.
Ik weet niet waarom, maar perfecter kun je ze bijna niet hebben......

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 19:05

Ja heel erg!
Had van de week ook mot met leerling vanwege zijn grove taalgebruik, moest gisteren strafwerk maken maar weigerde en is hem boos gepeerd. Kwam hij vanochtend om 7.45 uit zichzelf langs om sorry te zeggen :+:

Huh, wat gek Goof! Wel heel lekker, hopen dat hij zo blijft.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:10

Wat mooi om al die positieve verhalen te horen, daar doen we het voor :(:)

Westernfreak schreef:

Voor zover ik weet is het voor ons nog niet zo rooskleurig. Het schijnt best lastig te zijn om aan invalwerk te komen. We moeten rekenen op minimaal 5 jaar invalwerk.

Ik had gister mijn assessment voor rekenen (om jaar 3 af te ronden en mijn LIO in te mogen). Tikt de docent mij op m'n rug: 'volgens mij ben ik jou tegen gekomen op bokt'. :oo ohoh, ik snel nadenken of ik niets raars heb neergezet of iets dergelijks. :)) Toen kwamen we erop dat dat dit topic moest zijn geweest. Ze had mijn bericht gelezen over mijn visiefilmpje van rekenen, en dacht dat ik dat was. Ik was even van mijn apropos :Y)
Maar ik heb het gehaald :D

mvrdehaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 21:40

Wat een leuke verhalen allemaal weer! :)

Ik dacht dat ik laatst een leerling tegen kwam op bokt! Gelukkig, bleek er op een andere school ook een Mevr. de Haan te werken. Maar er zitten hier vast ergens leerlingen!

Mentor leerling van mij vandaag:
We hadden al hele gesprekken gehad over van alles en nog wat. Lln wilde antwoord van mij, ik zei ik wil ook wel eens wat, een paard bijvoorbeeld. En toen was ik tijdens de mentorles iets aan het vertellen over hun gedrag bij een andere docent. Ik wilde op iets geen reactie geven zegt ie: Nou, anders krijgt u ook geen paard... :D

En dan moet je serieus blijven hè?! _O- Ik lag bijna onder tafel...