Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:09

Iew gatver MRI.. ik heb al een hekel aan schoonmaken, maar op zulke vacatures ga ik dus echt niet solliciiteren :=, afgezien dat ik dat fysiek niet zou trekken..

Ik denk dat ik mijn CV eens moet gaan pimpen.. maar hoe? waar begin ik? Ik heb sinds okt. 2010 3 werkgevers gehad en heb niet het idee dat dat in mijn voordeel werkt..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:17

Mri, ik heb jaren bejaardenzorg gedaan, beetje (boel) poep en pies kijk ik echt niet van op of om...het naaldenkamertje wat ik net las, die zou ik ook geweigerd hebben :j

maar je hebt gelijk , het kan twee kanten opwerken :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:26

Poep en pies is niet erg
Maar poep waar teksten op muren mee zijn geschreven? :n

Bloed is inderdaad ook iets wat regelmatig voorbij kwam (vooral in bed) en gebruikte condooms overal *brrrr*

naalden ben ik nooit tegen gekomen. Dan zou ik ook mn WG erbij gehaald hebben. Werkte in een klein hotel dus dan is het ook "persoonlijker" dan een giga hotel. Vandaag ben ik er toevallig langs gereden. Tis alweer bijna 10 jaar geleden dat ik er werkte :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:26

Bah stront en pies van anderen... spermavlekken,kotsvlekken.. Juk!
Met handschoenen aan, prima..
Maar ik heb nog geen handschoenen ter beschikking gekregen van het bedrijf waar ik voor werk..
Maar werk wel met schoonmaakmiddelen zoals ontkalker...

Bloed heb ik ook problemen mee..
Daar wil ik gewoon niét mee in contact komen.. :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:29

Ik draag nooit handschoenen, vind ik verrot schoonmaken. Ben ook al van alles tegen gekomen hoor. Bloed bij de vrouwenwc's op plekken waar van je denkt >;) en poep overal aangekoekt want even met de borstel er doorheen is natuurlijk veel te veel moeite 8)7 en ook kots ben ik al tegengekomen. :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:36

Evt heb je bij de action gewoon latex handschoenen Jollie, die zijn best prima om mee te werken. Maar je werkgever moet ze natuurlijk gewoon verstrekken. Op mijn vorige werk (schoonmaak van zorgartikelen; bedden, rolstoelen, etc) kwamen soms ook smerige dingen terug. Ik kan best begrijpen dat als iemand overlijd, dat dan de ontlasting gaat lopen. Maar dat het dan in niemand op komt om nog even een doekje of een tuinslang over dat bed te halen? Gewoon dure hoog-laagbedden kunnen dan zo de kliko in. Die geur krijg je er niet meer uit. Zelfde met matrassen, er zit niet voor niets een waterdichte hoes omheen |o ik snap dat die dingen warm en zweterig zijn, maar als je het niet droog kan houden, laat ze er dan aub wel om zitten! Of matrassen die zo naar de rook stinken dat ze ook direct de container in kunnen.

Mjn vriend heeft jaren bij de mc donalds gewerkt. Daar werden ook gewoon poepluiers over de muren uitgesmeerd. Echt hoor, waar mensen lol in hebben :r

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 17:38

Mijn werkgever heeft wel handschoentjes.
Maar gisteren was zoveel hectiek dat ik niet eens de juiste spullen had om schoon te maken..
Niet 3 verschillende kleuren doekjes bijvoorbeeld.

Hopelijk is het maandag allemaal wat beter.
Want het werk zelf is wel te doen, ook gezellige collega's die ik amper spreek :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:17

Bellatrix schreef:
Ik draag nooit handschoenen, vind ik verrot schoonmaken. Ben ook al van alles tegen gekomen hoor. Bloed bij de vrouwenwc's op plekken waar van je denkt >;) en poep overal aangekoekt want even met de borstel er doorheen is natuurlijk veel te veel moeite 8)7 en ook kots ben ik al tegengekomen. :+

kunst met maandverband en tampons ben ik ook regelmatig tegengekomen, zelfs op het personeelstoilet (!!!) en daar kunnen mensen van buitenaf echt niet komen... Toch te bizar voor woorden.
Ik wil graag werken in de zorg, maar schoonmaken? No way :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-10-12 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:18

Gross. :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:19

Bah... :r
Dat zou voor mij echt een reden zijn om werk te weigeren en er mee te dealen als ze me ontslaan.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 18:28

Britt schreef:
Nou krijg ik net een mailtje van een W&S bureau dat ze evt een baan hebben voor me als p&o medewerker op het hoofdkantoor van een retailbedrijf.. Dichterbij, betaalt in principe hetzelfde (op ft basis), 32 uur (maar dus wel zekerheid in uren) en in principe ook leuk. Nou trekt de uitzendwereld me wel meer dan de retailwereld. Maar dit is natuurlijk wel weer een mooi opstapje in de p&o wereld, op het hoofdkantoor van de benelux :=

Naja ik heb aangegeven dat ik wel graag in aanmerking zou komen, oriënteren kan nooit kwaad natuurlijk! Modht het gesprek goed uitpakken kan ik altijd nog kiezen natuurlijk.

Ik zoek normaal gesproken binnen een straal van 35-40 km. Ik wil liever niet langer dan 3 kwartier (zonder files) reizen.

Klinkt postief!

Ik vind 80-90 km van huis wel een eind, zeker als je dat dag in dag uit moet rijden. En als je dan maar door kunt rijden...........
Zelf zoek ik in een straal van 50 km.
Hoe dichter bij huis hoe beter, maar een leuke baan stel ik wel boven de afstand!

Wat betreft schoonmaakwerk. Schoonmaken is niet mijn hobby, dus mocht ik wat anders kunnen vinden dan doe ik dat liever als schoonmaken. Denk ook dat ik me snel zou vervelen in zo'n functie. Maar als ik kijk naar het salaris dan betaalt het niet eens heel slecht............

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:38

9.13 bruto..22 jarige.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:42

ik krijg 9,20 bruto. >23 jaar
klantenservice bank- en verzekeringswezen.

Dus dan zou ik haast beter voor schoonmaakwerkzaamheden kunnen kiezen.....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:45

Bij de schoonmaak kreeg ik ook 9,30. Overigens een van mijn collega's, van midden 40, die net uit de ww kwam ook..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:48

Jeetje dat is wel weinig zeg. Dat verdiende ik ooit bij een receptiepost ook ongeveer. 9,75 euro dacht ik.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:52

Het is net iets boven minimumloon. Maar idd niet bepaald een vetpot :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:55

Britt schreef:
Het is net iets boven minimumloon. Maar idd niet bepaald een vetpot :=

Ik ben blij dat ik inmiddels wel wat opgewaardeerd ben, door opleidingen en ervaring.
Maar goed als je geen werk hebt dan wil je echt wel iets aannemen wat ook wat minder goed verdient. Maar naar dat salaris terug zou ik niet gauw doen. :n

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:23

Wow wat weinig! Ik dacht altijd dat schoonmaak wel lekker verdiende. Ik verdien nu 10,11 in de horeca als 20-jarige (wordt wel als 23-jarige verloond bedenk ik me nu)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:27

Als je geen keus hebt....ga je ook voor dat lagere salaris..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:27

Idd :j Je kan maar iets hebben ten slotte, verder zoeken gaat beter vanuit een werkende positie dan vanuit een werkloze positie!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:35

Ben 3 jaar terug (was 32 jaar) begonnen als huishoudelijke hulp met 9,09 euro per uur.

Hou er rekening mee dat door bezuinigingen in het WMO minder werk kom voor huishoudelijke hulp. Het word voor de mensen die er al in werken al heel moeilijk. Heb een contract voor onbepaalde tijd, maar wel het risico op uren vermindering tot ontslag.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:48

Ja tuurlijk, logisch ook :) maar ik was altijd in de veronderstelling dat schoonmaken goed betaalde. Mijn nicht is 21, zij werkt voor Asito en verdient geloof ik 16 of 17 euro per uur.

Maar het is altijd goed om wat te hebben, dan is de grootste stress er in ieder geval af met het verder zoeken..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:52

??? Ik werk ook voor Asito maar verdien dat echt niet!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:05

Iets met zon- en feestdagen, dan verdient ze standaard 200% ofzo, ik zal eens navragen hoe het precies zit. Ze werkt in ieder geval wel alleen op zondag. :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:13

Hmm da's wel dik verdienen dan hoor..

Ik werk ook bij Asito.. en verdien dus die 9.13
En dan niet eens per uur.. Maar per gewerkte tijd die staat voor het schoonmaken van een accommodatie.