Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:14

Szan, tot zes dagen na mijn scriptie deadline :\

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:15

Hmpf }:0
Ken je mensen van andere universiteiten? Dan zou je misschien kunnen kijken of ze daar het boek hebben, en of zij het boek voor jou kunnen lenen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 13:17

Ja, het is wel mijn thesis, maar hij is de enige die mij een cijfer geeft :+

Literatuur sorteren en kopjes maken en een structuur maken heb ik al gedaan, ben ook al beginnen schrijven aan stukken die er sowieso in komen. Inleidend hoofdstuk met de volledige context heb ik ook al gemaakt (ik vergelijk 2 televisieseries die adaptaties zijn van Sherlock Holmes, dus je moet de context van de makers, acteurs, zender, series etc. een beetje weten) omdat dat volledig losstaat van het onderzoek. Ik heb ook al in een document alle relevante quotes uit boeken en artikels verzameld en mijn bibliografie is ook al geordend.

Maar ik heb het al een paar keren gehad dat ik was beginnen schrijven en dat hij dan mailde dat het niet goed was, dus ik let nu wel op met zomaar beginnen schrijven. Probleem is ook dat ik gewoon nog steeds geen fatsoenlijke onderzoeksvraag heb, ik heb hem al 5x veranderd want het is steeds te ruim/te nauw. Nu heb ik een versie doorgemaild waar ik wel veel mee kan, dus ik hoop dat hij deze eindelijk goed vindt.

Het enige wat ik nu in afwachting kan doen is beide series weer opnieuw bekijken om te kijken welke scènes opvallen of welke quotes/screencaps ik kan gebruiken voor mijn argumentatie. Ik zou eigenlijk gewoon bij hem op kantoor langs moeten gaan, maar irl is hij nog minder spraakzaam dan via e-mail :=

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:37

Fenn schreef:
Szan, tot zes dagen na mijn scriptie deadline :\

Welk boek heb je nodig?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:38

Narya: Women's Secrets: A Translation of Pseudo-Albertus Magnus' de Secretis Mulierum with Commentaries. Helen Rodnite Lemay.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:43

Heb even voor je gekeken, maar Leiden heeft 'm in ieder geval niet, en mijn Russische site ook niet :P

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 14:58

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 15:03

Shiloh en Narya, bedankt in ieder geval. Ik heb het boek net zelf maar besteld en hoop dat het op tijd binnen is, maar ik vrees het ergste.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:34

Welk boek is het, Fenn? Ik kan nog inloggen in de bibliotheek van de uni waar ik in Canada studeerde en die hebben veel boeken in PDF die je online kan lezen. Dan kijk ik of hij ertussen staat en dan mag je wel even mijn account lenen.

Ik wil echt onder een steen kruipen en nooit meer terug komen :x :x :x Nu antwoordt mijn begeleider "je moet meer focussen op je onderzoek en een case study en je argumentering en je research question." Oké, dat begrijp ik, maar HELP MIJ DAAR DAN MEE. Ik heb zoveel informatie in me opgenomen dat ik er gewoon geen weg mee weet. Dus ik heb nu maar gemaild dat ik wel een idee van een structuur/research question heb (ja, ik had al een research question maar die is plots niet goed genoeg meer) maar dat ik niet weet hoe ik die moet omvormen/uitbreiden zodat hij voldoet aan zijn eisen dus dat hij me daar maar mee moet helpen omdat ik het echt niet meer weet. Ugh.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:36

Oh Yasmine ik zou zo gelukkig worden als het boek daar als pdf is: Women's Secrets: A Translation of Pseudo-Albertus Magnus' de Secretis Mulierum with Commentaries.
Helen Rodnite Lemay.

Yasmine, is het niet mogelijk om een uurtje met de begeleider af te spreken en dan gewoon duidelijke vragen te stellen? Als je ftf zit moet hij wel reageren en kan jij net zolang doorvragen tot je beter weet welke richting je opgaat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:37

Inderdaad spreek met je begeleider af in persoon. Zet van tevoren duidelijk je vragen op papier en zorg dat je daar niet weg gaat zonder dat je antwoorden hebt.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:57

Yep, dat wil ik ook, maar ik heb de hele week full-time stage en daarna is het paasvakantie...

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:12

Fenn schreef:
Oh Yasmine ik zou zo gelukkig worden als het boek daar als pdf is: Women's Secrets: A Translation of Pseudo-Albertus Magnus' de Secretis Mulierum with Commentaries.
Helen Rodnite Lemay.

Mocht Yasmine het niet kunnen vinden zal ik wel even voor je checken bij the University of Glasgow, die hebben ook veel PDFjes. :)

Wel echt irritant dat je zo'n onbehulpzame begeleider hebt zeg, Yasmine. Kan me goed voorstellen dat je daar echt gestoord van wordt. := Echt beginnen schrijven heeft natuurlijk ook vrij weinig zin als je nog geen (goedgekeurde) research question hebt, dan ga je hoogstwaarschijnlijk toch de helft weer moeten schrappen over een tijdje..

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 11:01

Szan! Gefeliciteerd man! Heerlijk als je zo bij je eind gesprek vandaan komt :D

Yasmine, wat klote van je begeleider... lekker ontmoedigend ook als je niet weet waar je heen moet, en hoe, en wanneer, enz, enz,... hoop dat je nog wat te horen krijgt :p

Fenn, dat boek is hier in Groningen aanwezig! Heb hem net gevonden in de catalogus. Dat betekent dat je hem sowieso via het interbibliothecair leenverkeer (IBL) kunt aanvragen. Ik wil hem ook wel voor je reserveren, maar heb geen tijd om een heel boek in te scannen :=

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 12:05

Ik kan het boek van mijn begeleider lenen :D Maar iedereen hier bedankt voor het zoeken en de hulp.

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:43

Fijn :D

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 19:22

Ik heb twee boeken nodig die ik niet kan lenen. Dat vind ik echt irritant, want er staat waarschijnlijk zoveel interessante informatie in, dat ik wel de helft van 't boek zou moeten kopiëren ofzo.

En alles staat ook weer op andere vakgroepdiensten, waar je weer afspraken voor moet maken om langs te komen. Ondertussen hebben we ook nog gewoon lekker hele dagen college met belangrijke lessen... Grrr. :P

Ik heb nu ook al best veel bladzijdes, en ik zou nog steeds verder kunnen schrijven met mijn eerste twee hoofdstukken, terwijl ik nog een derde (belangrijk) hoofdstuk moet gaan schrijven. Maximum is 30 pagina's, en ik zit nu al op 19 pagina's. Ben nu dus maar even gestopt met het eerste deel (ik kan daar oneindig over door blijven schrijven volgens mij), en eerst maar weer verder met het laatste deel. Zucht. :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:29

Spritit, wie weet kan iemand je hier aan een pdfje helpen ;)

Stond ik vanochtend met mijn goede gedrag om acht uur bij de bieb, blijkt het goede vrijdag te zijn en gaat ie pas om tien uur open ^) Zucht.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:10

8 uur? Held _/-\o_

kschulte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 11:14

Zijn hier nog meer mensen van een master op de VU? (faculteit Aard- en Levenswetenschappen)
Ik kan de lijst niet vinden met afstudeerdata, een tabel met wat je voor welke datum moet regelen om voor die datum te kunnen afstuderen. Wie weet deze?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:08

Fenn schreef:
Spritit, wie weet kan iemand je hier aan een pdfje helpen ;)

Helaas niet, had ze al benaderd. :P

Ik ben nu bij een assistente langsgegaan voor één van die boeken, mocht hem bij haar op kantoor inkijken... blijkt het gewoon bijna precies hetzelfde te zijn als de versie voor "dummies" die in de gewone bieb ligt. En die nu uitgeleend is. ^) Maar gelukkig had ik van de dummie-versie al de belangrijkste pagina's gekopieerd. :D Maargoed, dus weer verspilde tijd. :')

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:14

Narya schreef:
8 uur? Held _/-\o_

Valt tegen, in mijn huis bleek de verwarming uitgevallen te zijn (en het warme water) en gezien mijn huisbaas een idioot is ben ik maar gevlucht. Nu ben ik dus net een uurtje aan het typen, in plaats van al een uur of vijf :=

Spritit, nouja, je hebt de informatie in ieder geval :j

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:19

Ja, met moeite. Had om 13u00 afgesproken, expres gevraagd of ze dan geen pauze had. Misschien zou ze net aan het eten zijn, maar dan zou ze binnen een kwartiertje terug zijn!
Uiteindelijk heeft iemand anders de deur maar open gemaakt voor me, en heb ik daar bijna een uur gezeten zonder dat ik haar nog gezien heb. :+

Vorige keer was dat ook al zo (bij iemand anders, maar wel van dezelfde afdeling). Beetje irritant. Ook omdat ik meestal alleen tijd heb tussen 13u00 en 14u00.

Sanneh14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 00:12

Woo goed bezig dames! Ik heb dit weekend ontzettend verzaakt.. Vrijdagmiddag/avond/nacht vrijgezellenfeestje gehad dus zaterdag was een lui dagje en eigenlijk vandaag ook :P Morgen weer een poging doen :)
Volgen jullie eigenlijk verder nog vakken? Ik heb volgende week nog een aantal tentamens.. Daarna geen vakken meer en dan proberen die scriptie er doorheen te rammen :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 00:45

Ik heb nog 8 vakken dit semester.