Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:20

Aaah klote is dat... Maar gedeelde smart is halve smart zullen we dan maar zeggen ;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:36

Jammer Ffortuna, hopelijk vind je snel wat anders.

En Joyce, goede oplossing met die kortingscoupons :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:14

Jammer dat jullie de jobs gemist hebben, maar er komt vast wel wat anders op jullie weg!

Ik had vandaag een hele fijne vertegenwoordigster over de vloer, heel leuk gesprek gehad! Ik sta te popelen om te beginnen, nog 100 dagen wachten!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:15

Zo, ook weer mobiel auto is uiteindelijk dinsdag pas teruggekomen (breek me de bek niet los, :( ik was niet blij) en hij doet het weer.

Ben ondertussen ook op 2e gesprek solli geweest en ook afgewezen :\ (we kunnen wel een praatgroepje maken....) omdat de ander iets meer ervaring had. Zucht.... maar goed, ik vermaak me nu ook wel. Kom aan allerlei klusjes toe die nodig moesten maar nooit tijd voor was.
Ben nu bijvoorbeeld mijn auto aan het cleaneren (poetsen dus) en hij is weer wit ipv dof zachtgeel met zwarte spikkeltjes :D

Mn ww is nog steeds niet geregeld.
Ze willen nu ook een overzicht van uren die ik als zelfstandige heb gemaakt maar ze hebben alleen niet verteld wélke uren, de omzet-uren, de werk-uren incl administratie etc of het totaal incl reis-uren. :? Ik vraag me af waarom ze dat nodig hebben? Ik vraag toch alleen WW aan voor mijn kantoorbaan? Iemand hier ervaring mee?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:01

Oh ook voor jou balen, cissy!

WW ken ik niets van, weet zelfs niet waarvoor het staat :D Zal wel weer een hele andere regeling zijn dan hier in Belgie :)

Gisteren was het nog 100 dagen voor de winkel opengaat, dus dat vond ik een mooi moment om de facebookpagina te lanceren. Heb dat gisteravond gedaan en intussen al 35 likes, geeft toch wel moed als veel mensen het een leuk idee vinden!
Nu wil ik via de facebookpagina de mensen laten meevolgen in de evolutie van de werken aan het pand, en ook al wat tipjes van de sluier oplichten over de producten die er gaan komen.. zo hoop ik dat iedereen nieuwsgierig wordt en langskomt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:05

Heb inmiddels contact met de WW gehad, ik moet een totaal overzicht opsturen wat ik aan uren heb besteed sinds november, daar maken ze dan een gemiddelde van en als ik meer uren ga werken als het gemiddelde dan gaan ze korten op de WW.
Alleen moet ik dus de uren die ik in de winter heb gemaakt tot 01 juni opgeven (lekker met seizoensarbeid, trailerladen doe je nou eenmaal vaak niet in de winter....) en nu is het drukker....zal er wel een brief bij doen met uitleg anders gaat het niet goedkomen ben ik bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:06

Kun je niet aangeven dat het seizoensgebonden is?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:08

ja, dat heb ik ook direct gezegd en ik ga het nog eens in de brief zetten ook voor de zekerheid.

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:10

Wat een goed idee Mallootje!
Wordt toch wel steeds spannender he, als de datum dichterbij komt. Wat ging jij ook alweer doen?

@Joyce: wat goed dat je Tick key zo goed gaat! Wie weet dat wij nog eens iets aan elkaar hebben :)
@Cissy: had ik al gezegd dat het balen was van je auto? Maar nu heb je m in ieder geval weer terug! En wat een gedoe met de WW. Ik kan je daar neit verder mee helpen maar zie dat je inmiddels al contact hebt gehad.

Hier was het even druk. Moest op zoek naar een nieuw stageadres wegens strubbelingen. Ga dan deze week eindelijk de naam kiezen, en dus inschrijven bij de kvk en daarna de gemeente.
Ook ben ik nu bezig met een ondernemerscursus. Gaat voornamelijk over het opzetten van een ondernemersplan en wat daar allemaal bij komt kijken wil je t goed doen. Dus zometeen mijn marktonderzoek maken en dan maar de hort op en mensen ondervragen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:13

Ik begin een ruitersportzaak Juud!

Leuk dat je een cursus volgt voor het ondernemerschap, is vast leerrijk! En de naam kiezen, oewww, spannend! Twijfel je nog of heb je al iets in je hoofd zitten?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:20

Ik had een tijdje terug hier een rijtje neergezet.
Maar heb nu weer nieuwe bedacht. Niet handig.. :p

Waar denken jullie aan bij het woord boet of boetje?
Hier betekent dat iets als een schuur(tje) of een ruimte om dingen te doen.
Leek mij ook een leuk toevoegsel op de naam. minder erg als skoftig of hossie (klompenhossie bijv is een overdekte buitenruimte bij je achterdeur waar je dus je schoenen kwijt kan)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:41

In ons dialect is een boetje een fors persoon, een 'beer' van een vent bijvoorbeeld.. Maar goed, Belgie, daar heb je niet veel last van ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 13:48

@Juud: Ik sta altijd open voor ideeën over samenwerking, dus kunnen tzt daar wel eens naar kijken!

Bij het word boet denk ik aan het het Engelse woord voor Schoen en bij boetje denk ik aan een koe of aan het woord "beetje", haha. Denk dat het voor mij als echte "midden Nederlander" toch allemaal een beetje raar blijft klinken, je gaat in je hoofd gelijk woorden zoeken die lijken op de woorden die je zelf kent/gebruikt.

@Mallootje: Leuk dat je al zo snel 35 likes binnen hebt! Hopelijk blijft dat aantal stijgen!

@Cissy: Lastig zeg met die WW... Bij mij gaat het gelukkig niet zo moeilijk. Ik kon aantonen dat ik mijn webshop al lang en breed draaide voor ik in de WW kwam te zitten en zolang ik gewoon fulltime beschikbaar ben voor werk, mag ik bijverdienen wat ik wil. Pas als ik opeens hele hoge inkomsten uit de webshop ga halen, of zoveel tijd er in ga steken dat ik daarom alleen parttime zou kunnen werken, dan gaan ze me korten op mijn WW. Maar dat is beiden niet het geval.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:47

Joyce, ik stuur gewoon een net briefje mee met mn excel sheet en dan mogen ze zelf zien hoe of wat. ik kan ook aantonen dat ik al eerder bezig was dus er zal ook wel zoiets komen zoals bij jou.

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:08

Hoi ondernemers, daar ben ik weer...
T´is alweer een tijdje geleden dat ik in jullie topic was,
maar jullie gaan ook zo snel en ik heb niet veel te melden,
laat staan dat ik kan meepraten...

Ik heb wel een vraag, want mijn Facebook loopt totaal niet!
Ik zit zelfs te denken om hem maar te verwijderen want beter geen Facebook dan een slechte toch?

Wat is jullie mening hierover? Moet ik blijven volhouden, of niet?
Hebben jullie tips????

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:12

Ik zie dat je er nog niet heel veel mee hebt gedaan dus ik zou zeggen heb geduld :)

Je moet facebook echt zien als iets ondersteunend. Probeer wanneer je een bericht plaatst er ook een foto bij te doen dan valt het beter op! En formuleer je teksten kort en krachtig.

Je zou ook al je eigen vrienden eens kunnen uitnodigen om de pagina te liken en ze vragen de pagina te delen.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:20

Loopt je website wel goed Bren?

Ik zou nog eens naar de teksten kijken, sommige zinnen lopen wat gek.
Daarnaast sluit je af met, het team. terwijl ik uit de website opmaak dat je het alleen doet.
miss kun je zeggen 'je naam' & Senna
Dat maakt het wat persoonlijker, Ook vindt ik de foto's van je producten wat klein. Hierdoor zijn ze lastig te beoordelen.

Hoop dat je er iets mee kunt :)

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:44

Oké dank je Kaaaren
Daar kan ik wel wat mee, ik zal eens naar de teksten kijken, maar weet inmiddels wel dat zelfs dat een vak apart is! Soms krijg ik ze gewoon niet lekker lopend...
De "team-benaming" was het idee van de toemalige website-bouwer, dat zal ik meteen veranderen.
Helaas zit ik aan een lay-out vast waardoor je echt op de foto moet klikken om het beter te kunnen zien.
Qua Facebook zal ik meer met foto's proberen te werken, en wat meer geduld hebben...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:51

Hier weer een vraagje:

Klant heeft een bedrag overgeboekt naar m'n rekening, maar 50 cent te weinig overgemaakt. Zouden jullie daar wat van zeggen en de bestelling pas versturen als die overige 50 cent ook over is gemaakt, of zouden jullie het gewoon zo laten?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:10

Ohw dat is wel iets joyce, ik zou zo 123 ook niet weten wat ik er mee zou doen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:17

K heb toch maar besloten om er even een mailtje achteraan te sturen, gewoon om te laten weten dat er te weinig geld over is gemaakt. Het is maar een klein bedrag, maar als je in de supermarkt staat, krijg je je boodschappen ook niet mee als je zegt "oops, ik heb te weinig geld bij me" ook al is het maar 10 cent...

Maar goed, ik wacht nu dus even de reactie af, ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 11:22

Joyce: als het maar om zo´n klein bedrag gaat is het vast per ongeluk gegaan, dan is een mailtje inderdaad verstandig. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:15

Zou ik ook gedaan hebben Joyce! Ik zou het verder wel gewoon versturen, als die klant correct is maakt hij de resterende 50 cent ook nog wel over.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 12:52

Ik wil even de reactie afwachten, maar denk dat ik het eind van de middag wel gewoon met de rest van de pakketjes mee stuur. Tenzij ik echt een hele belachelijke reactie terug krijg ;)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 12:33

@Joyce: pakje ontvangen :D

Complimenten, het ziet er ontzettend professioneel uit, je kaartje ook, heel chique :j (en modern, met die QR code).
En bedankt voor het leuke kadootje, komt hier heel erg van pas :D

Ik krijg vanmiddag precies het type klant dat dat ook wel kan waarderen dus ga meteen een kaartje meegeven!