't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: 't Leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:00

Patpen, een vriendin van mij is op zoek naar parttime administratief werk en dit ligt wel in haar regio. Heb je wat meer info wellicht?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:23

JoT: je hebt een PB

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:06

Thanks Patpen, ik zal de info doorsturen.

Heb vanmorgen braaf briefjes getikt. Ga zo maar eens wat aan het huishouden doen, ik kreeg klachten hier... :P

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:51

Hehe, hoort er ook bij ;)

Ik heb vanmiddag weer gesprek

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:53

spannend :):)

Zal zo even opbellen voor mijn solli van afgelopen week bij een slager, geheel wat anders, maar wel FT :Y)

Verder gister een brutale brief geschreven, hopen dat ie pakkend genoeg is O:)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:16

Ik heb even een groot bord voor mijn kop geplaatst en gesolliciteerd op een functie bij een bedrijf waar ik eerder heb gesolliciteerd. Werd daar toen na twee goede gesprekken helaas toch niet uitgekozen. Was wel een leuk bedrijf en ach, niet geschoten is altijd mis toch?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:29

Mag ik meeposten met jullie? Ben druk op zoek naar een baan in het onderwijs en het ligt niet voor het oprapen. Ik heb me net terug ingeschreven bij een bemiddelingsbureau (vond ik heel spannend, ook al heb ik al voor ze gewerkt!) en krijg nu weer zo wat kriebels :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:40

JoT schreef:
Ik heb even een groot bord voor mijn kop geplaatst en gesolliciteerd op een functie bij een bedrijf waar ik eerder heb gesolliciteerd. Werd daar toen na twee goede gesprekken helaas toch niet uitgekozen. Was wel een leuk bedrijf en ach, niet geschoten is altijd mis toch?

Niks mis met een bord voor je kop :n

dat bord heb ik ook gehad :P
Zonder duidelijke reden afgewezen ergens (op mn opleiding denk ik??) vorig jaar.
Nu staat de vacature (traineeship) er nog steeds.
In een andere regio heeft iemand die ik ken gesolliciteerd en die mocht op gesprek komen.
Met praktisch dezelfde brief heb ik gesolliciteerd, en weer afgewezen.
Of ze hebben hier niemand nodig, of mijn opleiding is niet wat ze zoeken

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:41

JoT schreef:

Ik heb bij mijn vorige baas vijf keer gesolliciteerd, de vijfde keer ben ik er toen aangenomen :+
(de receptioniste wist gewoon mijn naam nog van al dat bellen :') )

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:58

Urielle wat geef jij ook alweer voor lessen? Ik heb vanmorgen ook weer wat scholen aangeschreven...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:12

Ik heb me ingeschreven voor geschiedenis, maatschappijleer en levensbeschouwing, heb een jaar m&m gegeven, een jaar levensbeschouwing, studeer nu af voor geschiedenis en ben bezig met een deeltijdstudie maatschappijleer. Maar M&M-vakken is momenteel nauwelijks aanbod qua banen :\

En jij?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:21

Biologie eventueel Scheikunde of economie in het 'groene onderwijs' want regulier ben ik niet bevoegd. En MBO dierverzorging. Maar ben nog niet klaar dus daarom extra moeilijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:26

Niet te moeilijk denken over die bevoegdheid joh, ze zijn al blij als ze iemand kunnen vinden voor exact, daar zitten heeeeel veel zijinstromers :j Kun je ook Nask?
Welke regio zoek je iets? Wil je per se mbo of mag vmbo ook? Kijk ik voor je mee :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:56

Ik heb je pb gestuurd :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:09

Net terug van gesprek.. wordt zeker weten niks.. ook al ben heb ik 50% kans (of ja, er was maar 1 ander persoon op gesprek geweest)

Eerst gewoon gesprek gehad, daarna met de manager, ging echt zo ontzettend raar..

ik hoor het gelukkig wel vandaag.

Ben ik ook nog gebeld door een flexpool.. maar de manier waarop ze het werk omschreef leek wel alsof ze me bang aan het maken was.. omdat het zo zwaar was, blabla, dus ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk en anders kan ik op gesprek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:35

Bord voor je kop is prima hoor.. :j Is het ook weer dezelfde functie? (want dan was jij toch de goede, als die weer vrijgekomen is :P )

Heb net maar gebeld met t bedrijf in Leiden. Ben afgewezen (behalve als ze er niet uitkomen met de andere kandidaat, maar dat zal wel niet) omdat die een marketing opleiding had. Verder was ik een prima kandidaat, niks mis mee, had zo in het team gepast. Leuk om te horen, maar ja, daar koop je weinig voor
-O-

Dus maar weer druk aan het briefjes schrijven :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:10

ze zijn snel bij sommige bedrijven... zaterdag gesolliciteerd, nu al een afwijzing :+

Mijn profiel sluit niet aan op de wensen voor de functie...

gewenst:
HBO/WO
1 jaar werkervaring
en dan nog wat eigenschappen (sociaal, ondernemend en ambitieus) maar dat zijn weer van die dingen die zo dubieus kunnen zijn

Wat ik heb:
HBO
1 jaar ervaring
en natuurlijk voldoe ik aan de eigenschappen :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:22

Mri schreef:
ze zijn snel bij sommige bedrijven... zaterdag gesolliciteerd, nu al een afwijzing :+

Mijn profiel sluit niet aan op de wensen voor de functie...

gewenst:
HBO/WO
1 jaar werkervaring
en dan nog wat eigenschappen (sociaal, ondernemend en ambitieus) maar dat zijn weer van die dingen die zo dubieus kunnen zijn

Wat ik heb:
HBO
1 jaar ervaring
en natuurlijk voldoe ik aan de eigenschappen :+

Dan zou ik dus gewoon bellen wat de reden van afwijzing is he :Y)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:23

Dan zeggen ze gewoon dat het profiel niet aansluit :+
Maar ik zou er inderdaad ook nog wel een extra uitleg bij willen zien :j

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:28

Citaat:
In reactie op uw sollicitatie naar de vacature van Junior Accountmanager Key Account Management bericht ik u dat de procedure met u niet verder zal worden vervolgd. Reden hiervoor is dat uw profiel onvoldoende aansluit bij onze wensen voor deze functie.

tja, ik sluit niet voldoende aan bij hun wensen... Ze willen iemand zien die al een jaar werkt in een soortgelijke functie, alleen staat dat dus niet in de vacature
Wil ik dan een verdere reden nog weten? voor mij is dit een duidelijk geval (ik voldoe niet aan de wensen) wanneer het voor mij een onduidelijkere reden is ga ik er wel achteraan. Maar in dit geval niet
Laatst bijgewerkt door Mri op 05-12-11 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:31

Ja ik dan: krijg telefoontje. Ik vroeg iets, nee je komt voor die functie niet in aanmerking je hebt niet voldoende technische achtergrond.....ik later kijken, staat dat ook niet in de vacature!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:32

Zonnetje81 schreef:
Ja ik dan: krijg telefoontje. Ik vroeg iets, nee je komt voor die functie niet in aanmerking je hebt niet voldoende technische achtergrond.....ik later kijken, staat dat ook niet in de vacature!!!

sommige bedrijven weten niet wat ze willen
of ze zetten gewoon de helft van de eisen in de vacature omdat ze bang zijn te weinig reacties te krijgen, om later nog wat extra eisen toe te voegen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:55

dat slaat idd nergens op Zonnetje

Ik ben al gebeld, stond in een overvolle Action, maar had t gesprek al een keer gemist.

Maar nee, natuurlijk ben ik het niet geworden. Ben het ondertussen echt zo zat. Word ik gebeld door een flexpool van een instelling waar ik al ooit een gesprek heb gehad.. lijkt dat mens aan de telefoon al wel te suggereren dat het werk eigenlijk heel zwaar en misschien wel helemaal niks voor me is.. ze kent me niet eens :S heb nu bij voorbaat al geen zin om daar op gesprek te gaan, maarja, werk is werk..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:55

@Anneert: net wat je zegt, werk is werk! (Maar goed motiverend werkt het zo niet natuurlijk)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:17

Anneert, dat is niet bepaald motiverend. Hopelijk valt het gesprek mee en is de functie leuker dan hij klinkt.

Cer, is voor een andere functie. Maar wel eentje die ik aan zou moeten kunnen. We zien wel.

Ik zit soms ook wel te denken om zo'n nietszeggende afwijzing na te bellen. Wat nou ik voldoe niet aan de eisen, echt wel! Maar goed, heel veel schiet je daar niet mee op vrees ik. Dan verzinnen ze we weer iets anders vaags waarom jij niet geschikt bent.

Ik moet voor een sollicitatie mezelf in vijf zinnen omschrijven. Heb echt totaal geen inspiratie. Morgen dan maar.