Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maurent

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:21

Mijn moeder is (sport) masseur ik regel soms evenementen voor haar dus als jullie nog iets weten? Bijv. Een groot evenement of bedrijf waar ze masseurs zoeken?! Pb'en mag altijd:D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 07:51

Yvonne DPZ heeft zoiets maar dat loopt niet echt heb ik het idee. Ik heb hier ook wel interesse in en wat ideetjes over.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:07

Dat van DPZ heb ik ook weleens gezien, maar heb niet zo'n zin om me daar bij aan te sluiten. Wil het ook niet allemaal te strak regelen, maar echt iets in een vorm dat je elkaar kunt helpen in geval van nood.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 08:09

Hier zijn we met geloof ik 3 en dat is aardig weinig om het te regelen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 09:26

Als ik ziek zou zijn ga ik heel mijn fotografen-collega kennissenkring bellen...dan moet er hopelijk wel iemand bij zitten die kan. De eventuele meerkosten zijn dan voor mij...(reiskosten, duurder tarief).

Poe, drukke week + volgende week ook. Ik hoop dat alles voor de expositie goed rond komt, vandaag even één foto voor een banner doorsturen. Ze worden gedrukt op 100 dpi en ik ben benieuwd met grote vrees, haha, naar het resultaat! Laten we hopen dat het goed wordt, anders heb ik een klein probleempje, dan moet alles in 2 dagen overnieuw geschoten worden :+

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:08

Dat van die backup voor als je zelf ziek wordt of er iets gebeurt had ik me ook gisteren afgevraagd. Gelukkig is er niets gebeurt, maar het zou toch flink lastig zijn. Ik heb dus wel interesse, maar zoals Hilda al aangeeft zijn we wel met weinig en wonen we ook niet bij elkaar in de buurt.
Maar ik sta altijd open voor suggesties!!

@Georgette: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:09

:wave:

Mag ik me hier ook melden?

Een eigen bedrijfje speelt al tijden door m'n hoofd maar ik vind zoveel dingen leuk dat ik nergens echt concrete plannen voor kreeg bedacht. Maar nu had ik vanmorgen tijdens een telefoongesprek met een vriendin ineens een Eureka-moment, zij had een idee en dat is zo realistisch en goed uitvoerbaar ook voor mij dat ik helemaal enthousiast ben :):)

Alleen - waar begin je in godsnaam? Ben je verplicht om je direct al in te schrijven bij de KvK etc of kan ik me ook eerst gaan orienteren op de markt en zien of er uberhaupt klanten zijn en als die zich aanmelden, dan alsnog dat soort dingen regelen?
En het financiele stukje ziet er ook nog als een soort onoverzichtelijk eng iets uit :\
En hoe werven jullie klanten? Adverteren jullie op Marktplaats oid?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:22

Wij wonen maar 34 minuten van elkaar 11A en ik moet zo naar een bruiloft in Den Bosch, dat is volgens mij nog veel dichter bij voor jou. Dus wij zouden samen misschien wel iets kunnen regelen? Hilda woont inderdaad wel erg ver weg. maar in geval van nood heb ik er geen probleem mee om een keer 2 uur in de auto te zitten.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:22

Oh ja, Happy Birthday Georgette!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:26

ingrid, welkom :) Misschien kun je eerst even vertellen wat precies je plannen zijn, daar zijn namelijk nogal wat dingen van afhankelijk. Je bent niet direct verplicht je in te schrijven. En waar je klanten werft hangt volledig af van het product dat je wilt aanbieden.

Georgette: gefeliciteerd *\o/*

Moeilijk stuk, vervanging bij ziekte. Mooi als er iemand anders geregeld kan worden en ja...ziek is ziek...een vriendin van mij gaat binnenkort trouwen en zoekt ook een fotograaf uit, op meerdere aspecten. Kwaliteit, uiteraard de foto's en de prijs. Dat laatste kun je met vervanging wel regelen, maar hoe kun je punt 1 en 2 garanderen bij je klant?

Bij mij is het makkelijk...als ik ziek ben, gaat het hele verhaal over :D Maargoed, ik heb vorig jaar in Aken ook paarden uitgebracht op wedstrijd terwijl ik met koorts liep. Als het ook maar enigszins kan, ga ik gewoon door. Een les wil ik nog wel afzeggen of verzetten, maar een grote wedstrijd, dat wordt moelijk. Handjevol pijnstillers erin, zoveel mogelijk uitbesteden en dan even tanden op elkaar :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:30

Het idee op dit moment is om vakantieoppas aan huis te gaan doen, met name katten :j
Vriendin kwam met dat idee, die wil dat in haar regio gaan doen en het is jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, anders hadden we het samen kunnen oppakken :)

Ik heb al een beetje zitten rondzoeken vanmorgen, er is nog vrij weinig aanbod hier in de regio, althans niets actiefs dus ik wilde eigenlijk gewoon een advertentie gaan zetten op MP, kijken of er respons op komt..

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:37

yvonnepuntnl schreef:
Wij wonen maar 34 minuten van elkaar 11A en ik moet zo naar een bruiloft in Den Bosch, dat is volgens mij nog veel dichter bij voor jou. Dus wij zouden samen misschien wel iets kunnen regelen? Hilda woont inderdaad wel erg ver weg. maar in geval van nood heb ik er geen probleem mee om een keer 2 uur in de auto te zitten.

Voor ons is het inderdaad goed te doen en mocht het nodig zijn, wil ik ook best een eind rijden, maar deels komen er dan wel heel veel extra kosten bij en ik kan me ook wel indenken dat iemand daar niet in geïnteresseerd is.

Citaat:
Moeilijk stuk, vervanging bij ziekte. Mooi als er iemand anders geregeld kan worden en ja...ziek is ziek...een vriendin van mij gaat binnenkort trouwen en zoekt ook een fotograaf uit, op meerdere aspecten. Kwaliteit, uiteraard de foto's en de prijs. Dat laatste kun je met vervanging wel regelen, maar hoe kun je punt 1 en 2 garanderen bij je klant?

Ik zou zelf aangeven dat in geval van ziekte of iets anders waardoor ik echt niet zelf aanwezig kan zijn, dat dit dan mijn back-up is en daar ook beelden van laten zien. Dan weet de klant ook dat als er iets is, wat ze dan krijgen.
Kwaliteit kun je garanderen door die back-up fotograaf jouw spullen mee te geven, hoewel dit niet altijd goede kwaliteit geeft. En qua prijs vind ik dat de klant hier niet onder moet lijden en dus gewoon de afgesproken prijs gehanteerd moet worden. Evt extra kosten komen dan voor mijn rekening, aangezien ik niet kan.

@Ingrid: Leuk idee inderdaad! Hoewel ik als ik jou was niet zou beginnen met een advertentie op marktplaats. Dit geeft een hele goedkope indruk en die zul je als je het doorgaat hiermee niet makkelijk meer kwijtraken.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:41

Bedankt voor de felicitaties!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:43

Welkom Ingrid, ik zou inderdaad gewoon een seizoen 'uitproberen'. Al zal je wellicht al moeten investeren in bepaalde zaken voor de katten (?). Misschien een flyer maken en deze huis-aan-huis verspreiden/bij dierenartsen/diervoederzaken?

Dan zie vanzelf of er vraag naar is en kan je kijken of het wat is om echt een bedrijf van te maken.
De inkomsten zou je zelfs nog kunnen opgeven bij je jaarlijkse aangifte, maar als je veel geinvesteerd heb zou je dat ook 'door de vingers' kunnen zien ;)

Bij mij in de buurt zit trouwens ook een poezenpension, best bekend in de buurt geloof ik!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:47

11AFotograaf schreef:
Ik zou zelf aangeven dat in geval van ziekte of iets anders waardoor ik echt niet zelf aanwezig kan zijn, dat dit dan mijn back-up is en daar ook beelden van laten zien. Dan weet de klant ook dat als er iets is, wat ze dan krijgen.
Kwaliteit kun je garanderen door die back-up fotograaf jouw spullen mee te geven, hoewel dit niet altijd goede kwaliteit geeft. En qua prijs vind ik dat de klant hier niet onder moet lijden en dus gewoon de afgesproken prijs gehanteerd moet worden. Evt extra kosten komen dan voor mijn rekening, aangezien ik niet kan.

Dat zou betekenen dat die back-up altijd zou moeten kunnen op dagen dat jij bruidsreportage's hebt en dan dus zelf geen werk kan aannemen op die dag. Als er echt iets voorkomt waardoor ik niet kan, kijk een griepje moet nog wel lukken met wat pijnstillers, dan zoek ik een vervangende fotograaf die ik waardig genoeg vind. We kunnen dan altijd nog kijken of ik evt. het boek opmaak....kosten komen dan inderdaad allemaal naar mij.

Georgette, vanaf hier ook gefeliciteerd!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:49

11A, vandaar dat ik hier ook om advies vraag...dat zou namelijk in mijn ogen een 'logische' plek zijn om te adverteren, maar als dat dus niet verstandig is, kan ik het beter niet doen en krijg ik graag tips over hoe ik het wel goed aan kan pakken :j

En omdat het zomerseizoen daar toch het moment voor is, heb ik het gevoel dat als ik dit echt wil, ik er wel nu meteen mee aan de slag kan, binnenkort gaat natuurlijk iedereen op vakantie :)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:51

Leuk idee Ingrid, alleen vraag ik me af hoe rendabel dat is en of er wel markt voor is. Aan wat voor prijzen zou ik moeten denken en gaan jullie dan alleen langs om te voeren en de kattenbak te verschonen of komt er meer bij kijken?

Tot op heden redden mensen het ook door de buren of een familielid te vragen, waarom zouden ze er dan geld in steken, vraag ik me dan af? :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:55

Nou ja, er zijn ook genoeg mensen die niet op buren of familie terug kunnen vallen natuurlijk...voor mijn katten vraag ik bijv. altijd mijn zusje als we een weekendje gaan, maar als het langer is kan zij ook niet want ze is zo allergisch als wat en een weekendje is dus lang genoeg voor haar ;)

Dus dan zou je ze naar een pension moeten doen. Prijzen zou ik nog moeten kijken, weet dat er mensen zijn die het voor 10 euro per dag doen voor 1 kat, en dan voor iedere kat extra 2 euro erbij bijv.
Maar vind zelf 7,50 per dag voor 1 kat en dan iets erbij per extra kat ook al netjes, ben je stukken goedkoper uit dan in een pension en je dieren blijven in eigen omgeving.

En dan is het in principe voeren, kattenbak en aandacht geven, maar je kan het natuurlijk ook uitbouwen met post weghalen en bijv dag voor mensen thuiskomen een stofzuiger door het huis en noem maar op...

er schijnen ook mensen dit als fulltime beroep te doen, dus er is blijkbaar toch een markt voor :) maar wil dus eerst eens gaan kijken of er inderdaad geinteresseerden zijn.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:06

Yucca schreef:
11AFotograaf schreef:

Dat zou betekenen dat die back-up altijd zou moeten kunnen op dagen dat jij bruidsreportage's hebt en dan dus zelf geen werk kan aannemen op die dag. Als er echt iets voorkomt waardoor ik niet kan, kijk een griepje moet nog wel lukken met wat pijnstillers, dan zoek ik een vervangende fotograaf die ik waardig genoeg vind. We kunnen dan altijd nog kijken of ik evt. het boek opmaak....kosten komen dan inderdaad allemaal naar mij.

Georgette, vanaf hier ook gefeliciteerd!

Dat vind ik dus ook het moeilijke ervan! Hoe spreek je dit af, wie regel je als back-up, hoe verkoop je dit naar je klanten en dat soort dingen. Een griepje moet inderdaad wel lukken. Ik heb zelf ook nog steeds een peesontsteking in mijn pols en heb deze week toch 4 dingen staan die ik gewoon doe! Maar een gebroken arm/been of zo maakt het al meteen een stuk moeilijker!

@Ingrid, 7,50 euro per dag is misschien leuk meegenomen, maar kijk wel naar de tijd die je er voor kwijt bent en zo! Ik denk dat het dan vies tegenvalt en je voor 1 euro per uur ongeveer aan het werk bent! Maar misschien dat het wel heel goed aanslaat!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:18

Georgette gefeliciteerd!

Ingrid welkom, leuk idee heb je. Werk het goed uit, met een kostenplaatje e.d. om te zien of het rendabel is. Als je denkt dat het dat is, dan zou ik me ook gaan inschrijven bij de kvk en gaan adverteren. Je zou heel goed mooie flyers/kaartjes neer kunnen leggen bij dierenartsen, dierenwinkels etc. Daar komt tenslotte jouw publiek. Marktplaats zou ik denk ik niet meteen doen, volgens mij heeft dat een laag rendement en bovendien zul je toch ws regionaal willen werken.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:22

11a, goed punt :j ga ik ook zeker meenemen :j

Kay27, ook goede tip :j

Pfft, ben nu zo enthousiast maar er is zoveel om rekening mee te houden!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 12:48

Georgette: Gefeliciteerd. Maak er een leuke dag van!

xingridx: misschien een idee om eens je concurrenten op te zoeken op internet en zo eens te kijken wat die allemaal doen en wat hun tarief is. Dan kun met die info weer verder. En bedenk ook eens wat jouw pluspunten zijn met katten. Ik had een kat met suikerziekte en er zijn maar weinig mensen die daarmee om kunnen/willen gaan. Dus onze kat ging altijd met ons mee op vakantie zodat ik de zekerheid had dat ze haar insuline kreeg en dat het goed ging.

Vanmorgen bericht gehad van onze site bouwer: Onze nieuwe site is nu zover dat we kunnen beginnen met vullen. En dat is al sneller dan ik gedacht had. En tijdens het vullen kunnen we dan gelijk testen en tekstuele controle uitvoeren. Van dat soort berichten wordt ik erg blij. :D

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:42

Georgette, gefeliciteerd en een fijne dag!!!

Ingrid, ik moest even goed lezen hoor. Dacht dat ik in het verkeerde topic zat ;-)
Je idee is super leuk zeg. Kan me voorstellen dat je zit te stuiteren. Zou inderdaad ook bij de dierenartsen en dierenspeciaalzaken je plan gaan uitzetten en dan vragen of je er flyers en posters achter mag laten.
Als je die zelf kunt ontwerpen dan kun je voor een paar centen leuke oplages laten printen.

Ik heb een privé vraagje voor de sieraden mensen hier.
Mijn dochter vindt armbandjes erg leuk. Alleen de zilveren met haar naam is niet leuk. Ze wil ze zelf om en af kunnen doen. Nu lijkt het mij leuk om samen met haar een paar te maken. Waar kan ik online veilig kraaltjes kopen en een soort elastiek waarop we het kunnen rijgen wat stevig is.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:50

Hoi Hilda :D

Ja leuk he, ik blijf stuiteren!
Zelf flyers ontwerpen zou moeten lukken, kan iig met Photoshop overweg :j

Heb er helemaal zin in om dingen op papier te gaan zetten enzo, er zit nu zoveel in mn hoofd dat ik moeite heb om me op mijn gewone werk te concentreren :+

Paan, ik heb inderdaad al wat zitten Googlen op concurrentie. Ik kan vrij weinig vinden in Rotterdam en omgeving, eigenlijk maar 1 actieve, maar die heeft op haar site aangegeven de zomermaanden al vol te zitten, gunstig dus! kom wel een paar duidelijke sites tegen waar ik een hoop af kan halen :j

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 13:55

Ing, dan kun je haar mailen dat jij haar nieuwe collega wordt en dat ze als ze aanvragen krijgt als ze dat wil deze mensen naar jou kan verwijzen en dat je dat dan uiteraard in de toekomst ook naar haar zult doen.