Ik snap exact wat je bedoelt, ik was vroeger ook zo, ik haat het als mensen zomaar het gordijn open trekken en was echt panisch dat zoiets zou gebeuren. Daarom ben ik er in mn eigen filiaal heel erg alert op, dat dit niet gebeurt. Als iemand uit mijn team het in zn hoofd haalt om zomaar bij iemand binnen te walsen, hebben ze een groot probleem. Maar gelukkig denkt het hele team hetzelfde over privacy

Als verkoopsters in een lingeriezaak wel zomaar een gordijn open trekken, heb je te maken met rete slechte verkoopsters, want je jaagt je klanten regelrecht weg! Wij vragen vooraf ook aan mensen of ze willen dat we bij ze komen kijken, of dat ze liever zelf passen. We geven ook aan dat we na een tijdje even langs de paskamer lopen om te vragen of mensen nog een andere maat nodig hebben, zodat ze niet zelf uit de paskamer hoeven te komen en als mensen hulp willen, vragen we eerst netjes of we binnen mogen komen. Pas als de klant aangeeft dat we binnen mogen lopen, komen we binnen en zo hoort het.
Als je mensen op de juiste manier benaderd, mag je eigenlijk altijd wel mee kijken. Door vooraf al te laten merken dat je echt vakkennis hebt, weet waar je over praat en vooraf aan mensen te vragen wat ze willen, stellen mensen zich veel meer open.
Maar ik denk ook dat het heel erg ligt aan het segment waar je in koopt, mensen verwachten en willen ook goed advies, op het moment dat ze een dure bh kopen/in een luxe zaak kopen. Dat is de belangrijkste reden die genoemd word door klanten: "Mijn vriendinnen adviseerden mij om een bezoekje aan jullie te brengen, omdat je hier zo heerlijk geholpen word. De bh's zijn wel wat duur, maar ik mag mezelf ook wel eens verwennen" Dat horen we heel vaak!
De grap is trouwens wel, dat heel veel mensen denken te weten wat hun maat is... Je wilt niet weten hoeveel mensen ik per week in de winkel krijg, die precies weten wat hun maat is en als ik daarna in de paskamer kom, om nog even met de klant mee te kijken of alles echt wel goed zit en dit het juiste model bh voor ze is, blijken ze vaak helemaal niet de goede maat te dragen... Mensen nemen heel snel genoegen met iets dat niet goed zit, omdat ze eigenlijk niet weten hoe een bh hoort te zitten.
Ik zou idd gewoon marktonderzoek doen, want er is zeker markt voor lingerie voor kleine maten (ik heb zelf ook een AA cupje)! Maar mag ik vragen of je zelf ook kleine borsten hebt? Want dan kun je zelf je spullen doorpassen en perfect advies geven, omdat je dan pas echt weet waar mensen naar opzoek zijn!
Ben erg benieuwd naar de vorderingen, heel veel succes enne, als het wat word, ben ik zeker een potentiele klant