Eigen bedrijf, wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 11:57

Georgette, ik zie ook niet in waarom je niet meer tassen op je huidige webshop zou kunnen verkopen :) Sieraden en tassen kunnen toch prima samen?! Zijn beide accessoires van de vrouw. Juist omdat je al een beetje naam hebt kan je toch je assortiment uitbreiden. Als je het apart gaat doen moet je daarvoor weer opnieuw bekendheid zien te krijgen + dat je de bijbehorende kosten hebt die je zelf al noemde. Ik zou het gewoon bij je huidige webshop voegen, maar dan denk ik wel je ' sieradenwinkel' veranderen in iets anders.

Holly, wat jij zegt over mijn menu heb ik al eerder te horen gekregen. Je hebt daarin ook gelijk, en het scheelt 1x klikken voor mijn klanten. Persoonlijk vind ik het zelf denk ik minder mooi omdat het menu dan zo lang en uitgrekt wordt. Daarom twijfel ik er nog over of ik het ga doen. Wat is belangrijker, dat een klant minder hoeft te klikken of dat het menu er nog mooi uitziet? Als het menu zo lang wordt dat men moet gaan scrollen vind ik het ook niet mooi, dan mist men waarschijnlijk de info die onderaan in het menu staat.

Wat Holly vraagt over de links ben ik ook benieuwd naar, wanneer neemt google ze op? Blauwe links vind ik namelijk niet zo mooi, ik moet nog even kijken of ze bij mij gekleurd worden of niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:13

Michelle, kun je geen andere onderverdeling maken voor je producten. Nu staat er soms ook maar 1 product, zoals bijv. bij 'fotolijstjes' dat is hoe dan ook karig.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:13

LHO schreef:
Verander je titel in de titelbak in Sierlantijn woondecoratie & woonaccessoires. Probeer daarnaast een aantal links te krijgen zoals ik net opgebouwd heb. Dus naar jouw website, maar met woonaccessoires als woord in de link.

Probeer ook zelf wat links in je openingstekst te verwerken. (Vermijd daarbij "klik hier" en dergelijke, zoveel mogelijk inhoudelijke tekst/keywords gebruiken :) ).

Danku LHO _/-\o_

Ik werk ook met mijnwebwinkel en heb dus hier de nieuwste versie liggen (die ik overigens voor 85 euro gekocht heb, waarom betalen anderen dan 250 per jaar?). Ik zie er als een berg tegenop het ding te installeren en webshop weer van 0 op te bouwen.

_Michelle_

Re: Eigen bedrijf, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:17

Chubby, klopt ik ga nog een andere verdeling maken! Vind dat idd ook niet kloppen dat er soms maar 1 product staat.

Foxy, dan heb jij denk ik toch wat anders. Ik heb geen programma wat ik moet installeren, het is een beheeromgeving op internet waar ik mijn website heb gemaakt. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:26

Michelle, als je die verdeling goed aanpakt, dan kun je deze wel eventueel in je startmenu al opnemen.

Zo snap ik je eerste knop niet, want dat is je homepage? Dus die hoeft niet per sé op je startpagina.
Dan volgt er een knop die naar een lege pagina gaat.
Dan dus producten, die m.i. véél beknopter kan, waardoor je assortiment ruimer lijkt!
Dan de cadeauservice en thuisparty pagina, snap ik
Vervolgens een lege agenda?
Verzendkosten, betaling en alg. voorwaarden kun je denk ik prima samenvoegen.
Je pagina Links schreeuwt om uitbreiding, maar níet naar concurrentie natuurlijk...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:39

Wat betreft links, was er niet een lingerie shoppie hier? En georgette?
Wellicht kunnen jullie wat voor elkaar betekenen?

De thuisparty pagina:
Waarom minimaal 10 gasten? Is 8 niet ook goed?
Hoeveel ruimte heb je nodig in de woonkamer/andere ruimte?
Waarom 1,5 uur van te voren, wat moet ik in tussentijd doen dan?
Er kan bekeken worden, maar vertel jij er niets over dan?
De zin over meenemen voorraad strekt is een beetje raar. Geen idee wat je daarmee bedoelt, maar vast iets anders dan wat het nu lijkt.
Waarom krijg ik 10% van je omzet? Zou 10% korting op een aankoop niet voordeliger voor je zijn?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:42

Pfoe, ik ben echt een sukkel hoor, ik probeer die enquete in te vullen in dat mooie programma dat ik gister doorgelinkt heb gekregen, maar ik heb ook veel vragen die multiple choice zijn, maar waar er nog wel ruimte voor mensen is om een eigen antwoord in te vullen. Ik snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt!

(bijvoorbeeld, wat voor huisdier heeft u? Dan kunnen ze aanvinken welk dier, met de optie dr achter om in te vullen hoeveel dieren en als laatste optie nog een *Ander, namelijk.... )

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:01

holly schreef:
Nou kijk, ik vind het niet netjes ogen als er hier en daar links in de teksten staan.
Als je ze nou niet zou zien, omdat de tekst gewoon zwart is, niet underlined en als je er met je muis over heen gaat, ook niets doet, dan weet niemand dat er links staan en stoort het ook niet. Maar ik begrijp dus, dat google ze dan ook niet op pikt?

Die worden wel opgepakt, maar bij een controlle (kan zowel 'handmatig' als automatisch) zal dit niet gewaardeerd worden. Daarnaast moet je niet raar staan te kijken als veel bezoekers de links in de openingstekst sneller aan zullen klikken dan de menuitems op de rest van de site! Dus als je de pagina's waar je meer aandacht voor wilt op die manier highlight, dan zal dat zowel voor google als voor de bezoeker een positieve invloed hebben :)
Citaat:
Wat ik wil weet ik nog niet precies hoor. De website waar dit allemaal voor bedoelt is, floepen alleen de ideetjes nog maar door mijn hoofd, ben dus niets aan het bouwen nog.
Ik bedoelde iig dat wanneer een bezoeker een afspraak wil maken, ze niet alleen persoongegevens in moeten vullen, maar ook meteen een datum en tijd kunnen prikken.
Het systeem moet dan wel bijhouden welke datums er dan al vol zitten, anders krijg je kans op dubbele afspraken, of moet je met de hand steeds de agende bij gaan zitten werken.

Zoiets zit er standaard niet in, maar misschien bestaat het wel...

Oh, en je kan natuurlijk ook je links op een mooiere manier verwerken in je layout, dan in de kleuren blauw en rood... :)
Laatst bijgewerkt door LHO op 18-08-10 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 13:01

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:47

Sorry Jaggie, ik heb geen idee waar je moet zijn.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:30

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 14:52

joyce2 schreef:
Pfoe, ik ben echt een sukkel hoor, ik probeer die enquete in te vullen in dat mooie programma dat ik gister doorgelinkt heb gekregen, maar ik heb ook veel vragen die multiple choice zijn, maar waar er nog wel ruimte voor mensen is om een eigen antwoord in te vullen. Ik snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt!

(bijvoorbeeld, wat voor huisdier heeft u? Dan kunnen ze aanvinken welk dier, met de optie dr achter om in te vullen hoeveel dieren en als laatste optie nog een *Ander, namelijk.... )

Via google bestaat er ook een handig iets om enquetes te maken met allerlei soorten antwoord (multiple choice, enkele keuze, meerdere keuzes, gradaties etc.). Misschien vind je dat makkelijker werken?

http://www.google.com/google-d-s/intl/nl/forms/

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:03

Tnxx, maar als ik het voorbeeld zo bekijken, is dat ook niet echt wat ik zoek... Ik denk dat ik gewoon mn enquete moet houden zoals ie is, of ik moet creatief gaan doen en extra vragen toevoegen, maar dat wil ik liever niet, omdat ik het idee heb dat dat mensen afschrikt.

Edit: Die andere werkt toch wel goed, ik snapte er niet veel van, maar ik kom opeens allemaal opties tegen, waardoor ik wel kan doen wat ik wil ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:24

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 16:28

Heb hem nog eventjes voor je ingevuld Joyce en dit is nu dan ook echt voorlopig mijn laatste berichtje hier, tot over twee weken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:30

Fijne vakantie Jaggie! 8-)

Joyce, ik heb je enquete ingevuld hoor!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:31

Jaggie, tnxx voor het invullen en fijne vakantie :D

Jij ook bedankt voor het invullen chubby!

toch handig, zo'n forum waar veel dierenliefhebber zitten ;)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:51

Joyce, ook ik heb je enquete zojuist ingevuld. Ik heb eindelijk de tijd om me te verdiepen in Ideal. Elke keer voor me uitgeschoven, terwijl ik wéét hoe belangrijk het is. Ik moet eerst m'n id en KvK uittreksel scannen, maar daarvoor moet ik eerst even een nieuwe printer installeren, want die van mij scant niet meer. Gelukkig had m'n vriend nog een HP staan nieuw in doos.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:01

Oohw, dat scheelt! Als dat hele webshop gebeuren van mij doorgaat, wil ik ook graag IDeal, vind het ideaal om te betalen!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:06

joyce2 schreef:
@Anoli: dat wou ik ook gaan doen, lingerie en badmode voor kleine maten, ben daar een tijdje mee bezig geweest, maar heb het sinds een paar weken echt van de baan geschoven.

Ik werk nu namelijk al in een lingeriezaak en ik zie hoe ontzettend belangrijk advies is. Mensen kopen vaak maar wat, zonder dat ze echt weten of iets goed is en pas als er iemand mee kijkt, die verstand heeft van pasvorm etc. zien ze dat het ook heeeeel anders kan. Door de service die wij bieden, binden wij klanten aan ons en het soort service dat je in een winkel bied, kun je nooit bieden via een website. Vandaar dat ik er niet mee door ben gegaan.

Maar mocht je vragen hebben over lingerie, merken, etc. Mag je me altijd pb'en!!

Nu ff de rest van het topic bijlezen ;)

Interessant om te lezen, toch denk ik (en zie ik het veel in mn omgeving) dat mensen ook (soms) geen behoefte hebben aan iemand bij hun in het paskamertje. Snap je wat ik bedoel?
Ik weet wat mijn bh-maat is en hoef dus ook geen advies meer, en er zijn ook mensen die liever anoniem hun bh's, badmode etc kopen dan dat ze kans lopen op een verkoopster die het gordijntje even aan de kant schuift om het even heel kort door de bocht te zeggen :D

Maar goed, ga eerst eens een ondernemingsplan schrijven, enquetes houden, marktonderzoek doen etc etc. En wil het niet, dan wil het niet, dan heb ik nog meer dan genoeg plannen voor de toekomst :)

(waaronder het geweldige, maar niet haalbare plan om "the flying dutchman" na te laten bouwen op ware grote en die te verhuren voor feesten en partijen op bv het ijsselmeer)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:28

Ik snap exact wat je bedoelt, ik was vroeger ook zo, ik haat het als mensen zomaar het gordijn open trekken en was echt panisch dat zoiets zou gebeuren. Daarom ben ik er in mn eigen filiaal heel erg alert op, dat dit niet gebeurt. Als iemand uit mijn team het in zn hoofd haalt om zomaar bij iemand binnen te walsen, hebben ze een groot probleem. Maar gelukkig denkt het hele team hetzelfde over privacy ;) Als verkoopsters in een lingeriezaak wel zomaar een gordijn open trekken, heb je te maken met rete slechte verkoopsters, want je jaagt je klanten regelrecht weg! Wij vragen vooraf ook aan mensen of ze willen dat we bij ze komen kijken, of dat ze liever zelf passen. We geven ook aan dat we na een tijdje even langs de paskamer lopen om te vragen of mensen nog een andere maat nodig hebben, zodat ze niet zelf uit de paskamer hoeven te komen en als mensen hulp willen, vragen we eerst netjes of we binnen mogen komen. Pas als de klant aangeeft dat we binnen mogen lopen, komen we binnen en zo hoort het.

Als je mensen op de juiste manier benaderd, mag je eigenlijk altijd wel mee kijken. Door vooraf al te laten merken dat je echt vakkennis hebt, weet waar je over praat en vooraf aan mensen te vragen wat ze willen, stellen mensen zich veel meer open.

Maar ik denk ook dat het heel erg ligt aan het segment waar je in koopt, mensen verwachten en willen ook goed advies, op het moment dat ze een dure bh kopen/in een luxe zaak kopen. Dat is de belangrijkste reden die genoemd word door klanten: "Mijn vriendinnen adviseerden mij om een bezoekje aan jullie te brengen, omdat je hier zo heerlijk geholpen word. De bh's zijn wel wat duur, maar ik mag mezelf ook wel eens verwennen" Dat horen we heel vaak!

De grap is trouwens wel, dat heel veel mensen denken te weten wat hun maat is... Je wilt niet weten hoeveel mensen ik per week in de winkel krijg, die precies weten wat hun maat is en als ik daarna in de paskamer kom, om nog even met de klant mee te kijken of alles echt wel goed zit en dit het juiste model bh voor ze is, blijken ze vaak helemaal niet de goede maat te dragen... Mensen nemen heel snel genoegen met iets dat niet goed zit, omdat ze eigenlijk niet weten hoe een bh hoort te zitten.

Ik zou idd gewoon marktonderzoek doen, want er is zeker markt voor lingerie voor kleine maten (ik heb zelf ook een AA cupje)! Maar mag ik vragen of je zelf ook kleine borsten hebt? Want dan kun je zelf je spullen doorpassen en perfect advies geven, omdat je dan pas echt weet waar mensen naar opzoek zijn!

Ben erg benieuwd naar de vorderingen, heel veel succes enne, als het wat word, ben ik zeker een potentiele klant ;)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:35

joyce2 schreef:
Ik snap exact wat je bedoelt, ik was vroeger ook zo, ik haat het als mensen zomaar het gordijn open trekken en was echt panisch dat zoiets zou gebeuren. Daarom ben ik er in mn eigen filiaal heel erg alert op, dat dit niet gebeurt. Als iemand uit mijn team het in zn hoofd haalt om zomaar bij iemand binnen te walsen, hebben ze een groot probleem. Maar gelukkig denkt het hele team hetzelfde over privacy ;) Als verkoopsters in een lingeriezaak wel zomaar een gordijn open trekken, heb je te maken met rete slechte verkoopsters, want je jaagt je klanten regelrecht weg! Wij vragen vooraf ook aan mensen of ze willen dat we bij ze komen kijken, of dat ze liever zelf passen. We geven ook aan dat we na een tijdje even langs de paskamer lopen om te vragen of mensen nog een andere maat nodig hebben, zodat ze niet zelf uit de paskamer hoeven te komen en als mensen hulp willen, vragen we eerst netjes of we binnen mogen komen. Pas als de klant aangeeft dat we binnen mogen lopen, komen we binnen en zo hoort het.

Als je mensen op de juiste manier benaderd, mag je eigenlijk altijd wel mee kijken. Door vooraf al te laten merken dat je echt vakkennis hebt, weet waar je over praat en vooraf aan mensen te vragen wat ze willen, stellen mensen zich veel meer open.

Maar ik denk ook dat het heel erg ligt aan het segment waar je in koopt, mensen verwachten en willen ook goed advies, op het moment dat ze een dure bh kopen/in een luxe zaak kopen. Dat is de belangrijkste reden die genoemd word door klanten: "Mijn vriendinnen adviseerden mij om een bezoekje aan jullie te brengen, omdat je hier zo heerlijk geholpen word. De bh's zijn wel wat duur, maar ik mag mezelf ook wel eens verwennen" Dat horen we heel vaak!

De grap is trouwens wel, dat heel veel mensen denken te weten wat hun maat is... Je wilt niet weten hoeveel mensen ik per week in de winkel krijg, die precies weten wat hun maat is en als ik daarna in de paskamer kom, om nog even met de klant mee te kijken of alles echt wel goed zit en dit het juiste model bh voor ze is, blijken ze vaak helemaal niet de goede maat te dragen... Mensen nemen heel snel genoegen met iets dat niet goed zit, omdat ze eigenlijk niet weten hoe een bh hoort te zitten.

Ik zou idd gewoon marktonderzoek doen, want er is zeker markt voor lingerie voor kleine maten (ik heb zelf ook een AA cupje)! Maar mag ik vragen of je zelf ook kleine borsten hebt? Want dan kun je zelf je spullen doorpassen en perfect advies geven, omdat je dan pas echt weet waar mensen naar opzoek zijn!

Ben erg benieuwd naar de vorderingen, heel veel succes enne, als het wat word, ben ik zeker een potentiele klant ;)

Ja snap idd het hele idee achter duurdere bh's betere service. Zeker als ik zou gaan voor een bh van € 80 euro verwacht ik daar ook een service bij.
Alleen speelt bij mij ook de gedachte mee met dat veel mensen bezuinigen nu het leven steeds duurder wordt en dan (naar mijn idee) eerder gaan webshoppen (is dat een woord??) dan een dure bh kopen.

En ja je mag rustig vragen naar mn cupmaat :D
:j ik heb ook een kleine maat A70, dus vaak ook niet zoveel keus als ik zou willen. Of de bh's die ik juist mooi vind beginnen bij B75, en dat is dus juist het gat wat ik mis in de markt en wil kijken of het haalbaar is om dat gat te "dichten"

Voordeel is ik ben niet de enige thuis met een kleine maat, mijn zus heeft ook een kleine maat dus het doorpassen zou idd perfect passen. Evenals realistische foto's van hoe de bh zit op je webshop. Want wat ik vaak tegenkom zijn foto's van bh's die je kunt kopen van A70 tot D85 (ik noem maar wat) en vervolgens showt een model met cub C/D die bh, tja dan weet ik dus nog niet of ie mij mooi staat met mn A-cupje. En ik wordt er gelijk weer met mn neus op de feiten gedrukt dat ik beschik over een klein voorgeveltje...

Al met al rede voor mij om tijdens het douchen (ja ik lieg niet) *pling* met dit idee te komen... :')

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:37

Joyce, zijn je plannen om samen met iemand een winkel te openen van de baan?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:39

Anoli, soms kom je nou eenmaal op een idee op de raarste plekken en momenten :D

Michelle, ik weet niet of je geinteresseerd bent in het uitwisselen van link/logo van elkaar? Ik weet niet of je me als concurrent ziet betreft je sieraden ;)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:42

Nou poeh poeh ik heb drupal gedownload en op xampp geplaatst.
Het werkt blijkbaar wel, maar het is echt even puzzelen wat ik nu voor me heb allemaal, want ik ben dit zo allemaal niet gewent.

Voor de gene die het ook willen gaan testen.
Eerst xampp lite downloaden en uitpakken.
Dan drupal downloaden en uitpakken.
en dan hier een hulp pagina hoe de 2 aan elkaar te kopelen.
http://drupal.org/node/749846

Joyce ik heb hem ook ingevuld voor je, maar veel heb je er niet aan ben ik bang.