VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:55

Heeft iemand van jullie toevallig al ervaring gehad met een M&O mondeling? Of hebben jullie dat ook pas in de 2e periode?
Ik ben namelijk niet zo goed in M&O en vroeg me af die mondeling makkelijker zou gaan omdat je geen berekeningen hoeft te doen natuurlijk :=

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:27

6,8 voor mn Franspresentatie! Volgens mij ben ik ook heel erg gematst.. heb uit zenuwen alles voor staan lezen. }:0

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:29

Wat gooed!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:50

xFioon schreef:
nou vandaag een 4,8 voor eco terug gehad (had een 6 wel minstens verwacht maar helaas... moet ff die grafieken leren lezen, die gaan steeds fout... vragen ze vanalles over mk en gtk en verlies blijkt dat ik bij GO had moeten kijken in de grafiek? :?)
7,5 voor biologie toets
8,4 voor biologie po

morgen wiskunde terug, dacht dat hij goed ging, moet echt een voldoende hebben dus hoop eht zo! :\

wat grappig die dikgedrukte zin. Dat is nou net de fout die altijd gemaakt wordt vertelde onze leraar en waar hij dan ook enorm op heeft gehamerd, dat je altijd bij de GO moet kijken voor de prijs!
Ons economietentamen ging over hetzelfde onderwerp..mocht je hem herkansen en je hebt iets aan een samenvatting, kan je hem zo sturen..

Wel super cijfers voor bio!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 22:51

haha nou dat wist ik dus echt niet... :P

okee, ik hou het in gedachten, moet ff kijken wat mijn andere cijfers zijn :P
ik MOET voor wiskunde een 5,1 hebben om voldoende te blijven staan...

super gittekit! :)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 00:18

AnnaaX schreef:
Heeft iemand van jullie toevallig al ervaring gehad met een M&O mondeling? Of hebben jullie dat ook pas in de 2e periode?
Ik ben namelijk niet zo goed in M&O en vroeg me af die mondeling makkelijker zou gaan omdat je geen berekeningen hoeft te doen natuurlijk :=

Een M&O mondeling??Wat zou dat in moeten houden dan? Wij krijgen geloof ik alleen maar schriftelijke SE's

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:44

Kayleigh, gefeliciteerd!!

Cherellee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 10:36

Gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb om half 3 geschiedenis SE en ik moet minimaal een 6,4 halen om een 6 te blijven staan. Hoop zo dat het gaat lukken.

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:33

Heey mensjes,

Ik meld me hier ook even ;) . Ik doe NG met na, frans, wisa en eco en zit nu midden in mijn tentamenweek (en eigenlijk moet ik nu dus hard aan het leren zijn :Y, maar ga zo beginnen!). Morgen heb ik wiskunde. Leuk hoor, zo'n topic :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:35

Gefeliciteerd !! :D
Leuke dag tot nu toe ?

Vraagje. Laatst ging het hier ook al over examenkampen.
Ik twijfel nu een beetje.
Moet ik het überhaupt doen? Ik sta aardig goed ervoor, dus echt nodig heb ik het niet. Het helpt misschien wel dat je daar wel wat móet doen, terwijl ik thuis toch niks uitvoer..
En waar dan? Enschede, Delft, Leiden, Nijmegen?.. Pff, geen idee! Wilde eerst naar Enschede, maar die opbouw ervan spreekt me niet meer zo aan..

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 14:44

Gefeliciteerd! :D *\o/*
Ale leuke cadeautjes gehad? Al zenuwachtig voor je eerste rijles? ;)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:35

Gefeliciteerd!! :D :D

@ moislief: Succes nog deze week!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:35

Gefeliciteeeeerd! :)

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:58

Haha, ik heb over een half uur rijles en ben zooo zenuwachtig haha! Net gewoon naar school geweest, dus leuke dag tot nu toe valt mee.. Vanavond komen wat vrienden en familie langs dus dat is dan wel weer gezellig!! :Y) Heb voor mijn herkansingen toch voor Wiskunde en M&O gekozen, GS krijg ik toch nooit veel omhoog denk ik zo.. Zo maar even inschrijven voor een proefstudeerdag op hogeschool Rotterdam, Sportmarketing en management. Ben er nog niet uit of ik HBO of UNI wil gaan doen hierna..

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:59

Ilsiie schreef:

Haha en Kayleigh is mijn pup :Y)

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:05

Oeh spannend rijles! Ik hoor van mensen om me heen dat het ontzettend leuk is :j Veel plezier!

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:09

@ sHaKiEjLaVeR, Gefeliciteeerd! Zie nu pas dat je jarig was oeps :o

@ Cherellee_ Oe jij zit hem nu te maken! Ik duim wel ;) . Ging je geschiedenis een beetje?

Ik had vandaag nederlands, samenvatting schrijven. Het ging wel goed volgens mij! Zit nu alleen te twijfelen of ik het aantal woorden goed heb gedaan.. weet iemand van jullie toevallig of je iemands naam en achternaam (dus bijv. Pietje Puk, ik zeg maar iets :Y) ), als 1 of 2 woorden moet tellen? Mijn leraar had er namelijk wel iets over gezegd, maar wist niet meer wat.. als het er 2 zijn zit ik namelijk over mijn aantal woorden heen ;( . Achteraf gezien hadk gewoon het zekere voor het onzekere te nemen door ergens in een zin een woordje weg te halen.. maar daar had ik geen tijd meer voor :n

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:42

Hmm.. gaan er veel punten af als je 1 woord te veel hebt? Dat moet niet heel erg uitmaken toch?

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:46

Bij ons was het zo dat de samenvatting 220 woorden (max) moest bevatten, maar je mag altijd 10% afwijken. Bij mij maakt het net het verschil tussen 242 en 243 woorden.. er gaat per 5 woorden teveel 2 punten af bij ons. Is wel echt heeeeeeel erg balen en stom van mezelf, maarja ik zie het wel..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:05

sHaKiEjLaVeR schreef:
Ilsiie schreef:

Haha en Kayleigh is mijn pup :Y)

HAHA lezen kan ik ook al niet :))

Sorry O:)

Zet dan ook je naam even in je profiel voor heldinnen zoals ik :+

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:06

Gefeliciteerd shakiejlaver! :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:06

ik heb een 6,1 voor wiskunde :D :D :D
jeeeh zit weer op de stijgende lijn. vorig jaar het hele jaar geen leraar gehad dus daar gingen mijn cijfers,... want zonder uitleg kom ik toch niet ver, laatste periode kregen we toen wel weer een leraar maarja dan mis je de basis al... en nu weer een voldoende :D

maar ik maak altijd van die domme foutjes... dat ik gewoon niet goed lees of dat ik de opgave verkeerd overschrijf en dan met dce verkeerde getallen verder reken :\
heb ik nu al gehad bij Economie, Wiskunde B en Natuurkunde toetsen die ik van de week terug kreeg... allemaal met van die kleine rot foutjes erin! (ook wel grote fouten hoor, maar toch al die kleine dingen lopen ook aardig op...)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:11

Nueve schreef:
Vraagje. Laatst ging het hier ook al over examenkampen.
Ik twijfel nu een beetje.
Moet ik het überhaupt doen? Ik sta aardig goed ervoor, dus echt nodig heb ik het niet. Het helpt misschien wel dat je daar wel wat móet doen, terwijl ik thuis toch niks uitvoer..
En waar dan? Enschede, Delft, Leiden, Nijmegen?.. Pff, geen idee! Wilde eerst naar Enschede, maar die opbouw ervan spreekt me niet meer zo aan..

Hmmm als je denkt dat je er iets aan kunt hebben zeg ik dóén. Als je dingen hebt die je bijv niet snapt van een vak zeg ik ook: dóén. Maar als je alles snapt enzo en het ziet als extra uitleg/training, dan moet je voor jezelf de keuze maken of je daar zoveel geld voor neer wilt tellen (ik bedoel, het is best duur.. vind ik :P ) en of je dan niet beter zelf thuis de discipline op kunt brengen om daar extra training te doen.

Zou een uni nemen die jou aanspreekt en waar de opbouw je ook aanspreekt..

Ik heb vandaag met mijn docente Engels erover gehad dat ik die talentraining ga doen en zij zegt ook dat het voor mij wel echt heel handig is om dat te doen. Natuurkunde en wiskunde twijfel ik nog over of ik dat zal doen, mede omdat het toch wel best duur is en ik er nu ook weer niet héél erg slecht voor sta, maar met wiskunde heb ik gewoon nog wel erg moeite met de ln en de logaritmen en het grondtal e enzo... Hmm..

Maargoed, als ik jou was zou ik voor mezelf de afweging maken of het wel echt nuttig en nodig is (dus niet alleen naar je cijfers kijken, maar ook kijken of je alles snapt enzo)!

xFioon: goedzooooo +:)+ van je wiskundecijfer!
Wat betreft die kleine foutjes: jezelf erin trainen het goed na te kijken, als je de opgave over hebt geschreven nóg een keer (desnoods cijfer voor cijfer) checken of je dat hebt goed gedaan en dan pas verder rekenen.. Is kwestie van oefenen denk ik, want het is idd zonde om de puntjes daarop te laten liggen...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:20

Ilsiie schreef:
Ik heb vandaag met mijn docente Engels erover gehad dat ik die talentraining ga doen en zij zegt ook dat het voor mij wel echt heel handig is om dat te doen. Natuurkunde en wiskunde twijfel ik nog over of ik dat zal doen, mede omdat het toch wel best duur is en ik er nu ook weer niet héél erg slecht voor sta, maar met wiskunde heb ik gewoon nog wel erg moeite met de ln en de logaritmen en het grondtal e enzo... Hmm..

xFioon: goedzooooo +:)+ van je wiskundecijfer!
Wat betreft die kleine foutjes: jezelf erin trainen het goed na te kijken, als je de opgave over hebt geschreven nóg een keer (desnoods cijfer voor cijfer) checken of je dat hebt goed gedaan en dan pas verder rekenen.. Is kwestie van oefenen denk ik, want het is idd zonde om de puntjes daarop te laten liggen...

zou het dan toch voor wiskunde ook doen... of examentraining en geen stoomcursus? als je er niet goed voor staat kan het je misschien toch helpen...
vriendin van mij haalde alleen maar 4en voor wiskunde als het niet lager was, is vorig jaar een stoomcurusus wiskunde gaan doen, de toets daarna had ze een 8 (wel de hele periode ELKE dag wiskunde zitten maken thuis...) en afgelopen toets een 7, haar heeft het wel geholpen dus...

ja dat is wel zo... maar ik heb altijd tijd te kort dus heb nooit tijd om zorgvuldig alles na te lopen... had deze toets ook niet eens af omdat ik gewoon geen tijd meer had...
Laatst bijgewerkt door xFioon op 11-11-09 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

__Martine__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:24

Ik zag een jarige... Gefeliciteerd! Maak er nog een fijne dag van!